Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 203619 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Mazda
« Válasz #90 Dátum: 2005.08.31 09:12:08 »
Itt 1 jövőbeli konkurens az új Civicnek, remélem ez is hasonlóan vad marad, mint a Civic lett.
Mazda tanulmányautó

Felhívnám a figyelmet, hogy nincs alapjárata :)
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #91 Dátum: 2005.08.31 10:36:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Ezek szerint a rugalmasság nem a lóerőtől függ, inkább a nyomatéktól ahogy eddig is gondoltam, de hogy ennyire ne számítson a paci, azt nem gondoltam. Ezek szerint csak a végsebesség meg a gyorsulás miatt érdemes nagyobb lóerőset venni.

Ez így van . Rugalmasság szempontjából a LE ***t sem számít (sok itt a ló ... :wink: ) . Ami a rugalmasságot befolyásolja : nyomatékmaximum , a hozzá tartozó fordulatszám , és váltó-áttétel . A kamion-motorok fajlagos teljesítménye pl. siralmas a személyautókhoz képest : 4-500 LE-höz , amit egy mai csúcs személyautó kihoz 5-6000 köbcentiből , nekik 16-18 ezer kell . Viszont csinálnak ebből olyan 2500 körüli Nm-t , ezer-valahányszázas fordulaton . Na , EZ az , ami a rugalmasság szempontjából számít ... nem sok személyautó van , amely rugalmasságban lépést tudna tartani egy "szóló" , azaz vontatmány nélküli nyergesvontatóval  :idea: !

Pontosan. És felhívnám a figyelmet egy - Palaczk által is írt   dologra, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni: a fordulatszám! Tehát nemcsak a nyomatékmaximum a lényeg, sőt elsősorban nem az, hanem a görbe, az alacsony fordulaton ébredő, a max. nyomaték minél magasabb %-a!
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #92 Dátum: 2005.08.31 10:38:45 »
Idézetet írta: "KLaco"
Itt 1 jövőbeli konkurens az új Civicnek, remélem ez is hasonlóan vad marad, mint a Civic lett.
Mazda tanulmányautóFelhívnám a figyelmet, hogy nincs alapjárata :)

Ha még fogyasztása sem lenne...
Egyébként jól néz ki, elfogadnám...
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #93 Dátum: 2005.08.31 21:21:19 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Ezek szerint a rugalmasság nem a lóerőtől függ, inkább a nyomatéktól ahogy eddig is gondoltam, de hogy ennyire ne számítson a paci, azt nem gondoltam. Ezek szerint csak a végsebesség meg a gyorsulás miatt érdemes nagyobb lóerőset venni.

Ez így van . Rugalmasság szempontjából a LE ***t sem számít (sok itt a ló ... :wink: ) . Ami a rugalmasságot befolyásolja : nyomatékmaximum , a hozzá tartozó fordulatszám , és váltó-áttétel . A kamion-motorok fajlagos teljesítménye pl. siralmas a személyautókhoz képest : 4-500 LE-höz , amit egy mai csúcs személyautó kihoz 5-6000 köbcentiből , nekik 16-18 ezer kell . Viszont csinálnak ebből olyan 2500 körüli Nm-t , ezer-valahányszázas fordulaton . Na , EZ az , ami a rugalmasság szempontjából számít ... nem sok személyautó van , amely rugalmasságban lépést tudna tartani egy "szóló" , azaz vontatmány nélküli nyergesvontatóval  :idea: !

Pontosan. És felhívnám a figyelmet egy - Palaczk által is írt   dologra, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni: a fordulatszám! Tehát nemcsak a nyomatékmaximum a lényeg, sőt elsősorban nem az, hanem a görbe, az alacsony fordulaton ébredő, a max. nyomaték minél magasabb %-a!


Így van , nagyon nem mindegy , hogy miként alakul a nyomatékgörbe . Pl. a Carina 1.6-os motorja hiába adja le bődületesen magas (4700-as asszem) fordulaton a nyomaték-maximumot - a nyomatékgörbe minden bizonnyal (látni még nem láttam...) szép lapos lehet , mert az autó már az 1500-2000 közötti tartományban is mozgatható , és a kocsi súlyához meg a motor méretéhez képest figyelemre méltóan rugalmas  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #94 Dátum: 2005.08.31 21:23:36 »
Idézetet írta: "KLaco"
Itt 1 jövőbeli konkurens az új Civicnek, remélem ez is hasonlóan vad marad, mint a Civic lett.
Mazda tanulmányautó

Felhívnám a figyelmet, hogy nincs alapjárata :)


Ígéretes  :) ... Bár ez azért utcára még kicsit vad lenne . Amúgy nekem egy leheletnyit már sok ez az autó , az új Civic jobban bejön .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #95 Dátum: 2005.09.01 01:34:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Így van , nagyon nem mindegy , hogy miként alakul a nyomatékgörbe . Pl. a Carina 1.6-os motorja hiába adja le bődületesen magas (4700-as asszem) fordulaton a nyomaték-maximumot - a nyomatékgörbe minden bizonnyal (látni még nem láttam...) szép lapos lehet , mert az autó már az 1500-2000 közötti tartományban is mozgatható , és a kocsi súlyához meg a motor méretéhez képest figyelemre méltóan rugalmas  :)

Csak ne dicsérd ennyire, hisz alulmotorizált... :wink:
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #96 Dátum: 2005.09.01 18:09:25 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Így van , nagyon nem mindegy , hogy miként alakul a nyomatékgörbe . Pl. a Carina 1.6-os motorja hiába adja le bődületesen magas (4700-as asszem) fordulaton a nyomaték-maximumot - a nyomatékgörbe minden bizonnyal (látni még nem láttam...) szép lapos lehet , mert az autó már az 1500-2000 közötti tartományban is mozgatható , és a kocsi súlyához meg a motor méretéhez képest figyelemre méltóan rugalmas  :)

Csak ne dicsérd ennyire, hisz alulmotorizált... :wink:


Igen , az . Üresen még épp elég , de mondhatni , egy családi batárnál nem az üresség a normál eset . Terhelten (pláne klímával) pedig megdöglik , taposni kell neki . 2.0 az igazi ebbe az autóba , azzal terhelten sem kell máshogy vezetni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #97 Dátum: 2005.09.04 16:12:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Üresen még épp elég , de mondhatni , egy családi batárnál nem az üresség a normál eset . Terhelten (pláne klímával) pedig megdöglik , taposni kell neki . 2.0 az igazi ebbe az autóba , azzal terhelten sem kell máshogy vezetni .

Ez egyebkent erdekes, hogy a Mazda - hogy ne offoljunk ennyit - 626 mar jo regen nem kaphato 1.6-os motorral, ok hamarabb rajottek erre, mint a konkurrencia. Igaz, a 2.0 motorjai nem voltak erogepek, de pont emiatt rendkivul megbizhatoak es strapabirok.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #98 Dátum: 2005.09.08 14:09:17 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Üresen még épp elég , de mondhatni , egy családi batárnál nem az üresség a normál eset . Terhelten (pláne klímával) pedig megdöglik , taposni kell neki . 2.0 az igazi ebbe az autóba , azzal terhelten sem kell máshogy vezetni .

Ez egyebkent erdekes, hogy a Mazda - hogy ne offoljunk ennyit - 626 mar jo regen nem kaphato 1.6-os motorral, ok hamarabb rajottek erre, mint a konkurrencia. Igaz, a 2.0 motorjai nem voltak erogepek, de pont emiatt rendkivul megbizhatoak es strapabirok.


Hát igen ... de azért meglehetősen lomhácska jószágok voltak pl. azok a 90 lovas kétliteresek . Bár tény , hogy igen jól bírták az alacsony fordulatról gyorsítást . Hja , valamit valamiért . Az biztos , hogy én is előnyben részesítenék egy alacsony literteljesítményű kétliterest (amúgy az enyém is pontosan ilyen) egy kihegyezettebb egyhatossal szemben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #99 Dátum: 2005.09.08 18:40:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az biztos , hogy én is előnyben részesítenék egy alacsony literteljesítményű kétliterest (amúgy az enyém is pontosan ilyen) egy kihegyezettebb egyhatossal szemben .

Miért, a tied nem olyan alacsony: a Mazdát még a 90-es évek elején is 90, vagy 105 lovas kétliteressel szerelték (sot, akkortájt még a 190-es Mercit is...), és amikor "divatba jott" a 2.0 115 LE motor, akkor a Toyotának már 120 LE felett volt a kétliterese.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #100 Dátum: 2005.09.09 01:05:38 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az biztos , hogy én is előnyben részesítenék egy alacsony literteljesítményű kétliterest (amúgy az enyém is pontosan ilyen) egy kihegyezettebb egyhatossal szemben .

Miért, a tied nem olyan alacsony: a Mazdát még a 90-es évek elején is 90, vagy 105 lovas kétliteressel szerelték (sot, akkortájt még a 190-es Mercit is...), és amikor "divatba jott" a 2.0 115 LE motor, akkor a Toyotának már 120 LE felett volt a kétliterese.


Jó , hát a 80-as évek elején valóban nem volt olyan kevés a 2.0/105 LE , ez tény  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #101 Dátum: 2005.09.09 04:14:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Jó , hát a 80-as évek elején valóban nem volt olyan kevés a 2.0/105 LE , ez tény  :)

És azt se feledd el, hogy ha mondjuk 130 lóeros lenne, akkor nem ennyit fogyasztana. Ez a 105 (?), pedig boven elég ahhoz, hogy kényelmes menettteljesítményeket produkáljon vele a kocsi.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #102 Dátum: 2005.09.09 08:35:38 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Jó , hát a 80-as évek elején valóban nem volt olyan kevés a 2.0/105 LE , ez tény  :)

És azt se feledd el, hogy ha mondjuk 130 lóeros lenne, akkor nem ennyit fogyasztana. Ez a 105 (?), pedig boven elég ahhoz, hogy kényelmes menettteljesítményeket produkáljon vele a kocsi.


Éppenséggel fogyaszthatna közel ennyit - ott van pl. a 2.0 Carina E , 133/128 LE , jó 100-150 kilóval nehezebb , rövidebb a váltója , és nem eszik többet .

Node nem akarom szidni a kocsimat , a 80-as évek elején nagyon szép eredmény volt ekkora autótól ez a fogyasztás . Sok korabeli kisebb autó (pl. Escort 1.6 !) többet zabált .

A 105 LE biztos , a korabeli svájci/svéd kivitel ennyit teljesített . A (rosszabb emissziójú) német volt 107 lovas , például . Aztán később , szabályozott katalizátorral 99 lovas lett .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #103 Dátum: 2005.09.09 18:00:13 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Éppenséggel fogyaszthatna közel ennyit - ott van pl. a 2.0 Carina E , 133/128 LE , jó 100-150 kilóval nehezebb , rövidebb a váltója , és nem eszik többet .
Node nem akarom szidni a kocsimat , a 80-as évek elején nagyon szép eredmény volt ekkora autótól ez a fogyasztás . Sok korabeli kisebb autó (pl. Escort 1.6 !) többet zabált .

Hja, úgy látszik, ez a Toyotáknál típushiba... :lol:  :lol:  :lol:
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #104 Dátum: 2005.09.25 18:51:17 »
Ha valakinek van felesleges 10 milkája, de 12 már nincs...
music