Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 203593 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #30 Dátum: 2005.03.06 00:35:59 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Oszt' ki nem sz@rja le , hogy pazarolja a teret  :D ?

Hadd említsem szerény személyemet. Amikor mindennap meg kell harcolnod a parkolóhelyért, akkor egyszerre fontossá válik az autó hosszára jutó csomag-, és utastéri literek száma. Egy 4,4 méteres autóban 300 literes csomagtartó egy kicsit húzós.
Ezt utáltam pl. a Daewoo Nexiában: egy átfazonírozott Kadett volt, de annál 30 centivel hosszabb; ahol a növekmény a lökhárítókat erősítette - optikailag.


Kicsit sajátos magyar probléma , hogy mi sok autót nem arra használunk , mint amire tervezték őket - anyagi okokból  :roll: ... Azt akarom ezzel mondani , hogy az az ideális eset , ha az embernek van elég pénze arra , hogy tartson egy nagy (vagy legalábbis közepes) autót utazásra , közös családi kiruccanásokra , ilyesmire ; és mellette egy kis városi futkosót .

Ha csak egy autót tudsz venni/fenntartani , akkor persze ott a dilemma , hogy melyik irányba vállald a kompromisszumot  :roll: ... Az én döntésem úgy néz ki , hogy inkább vállalom a nehézséget a városi forgalomban , de legyen körülöttem egy nagy karosszéria ; de persze ettől még megértem azokat is , akiknek mások a prioritásaik .

Ja , és persze ezért nyüzsögnek nálunk ezek a kényszerszülte , és ennek megfelelően gyakran csúnya öszvérek , lásd lépcsőshátú kisautó  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #31 Dátum: 2005.03.06 00:40:42 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Misi"
Főleg a lopási statisztikákat nézik. Amiből sok "fogy" annak magasabb a CASCO-ja, mivel nagyobb a kockázat.

Ja, hogy a lopási statisztika :D
Értem
Akkor viszont 1 híres amerikai elnök szavait tudnám idézni:"Én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam meg"
Persze, hogy nem lopják a Suzukit, meg a trabantot, mert nem éri meg. De egy Fordot miért lopnának kevesebbet, mint Toyotát?


Ezt a szöveget a statisztikákról csak azért nem szeretem , mert folyamatosan ezt b@sszák a fejemhez a vitáink során a németautó-buzik , amikor említem a japán autók szereplését a megbízhatósági meg vevőelégedettségi felmérésekben  :roll: ...

Egyébként a Casco-besorolás során egy rakás dolgot néznek . A lopás csak egy szempont . Emellett bejön a képbe sok más is , pl. alkatrész-árak , sérülés-érzékenység meg ilyenek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #32 Dátum: 2005.03.06 00:49:26 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "saro"
A világ legszebb nőjét is unja vki...
De a legjobbat nem.  :wink:

Pont erről van szó, hogy itt ott azért egyéb japán autógyárak tudnak szebb autót rajzolni, mint :toy:, de valahogy mégis inkább mi maradunk ennél a márkánál. :wink:


Én nem maradnék feltétlenül ... Ha új autót kéne vennem , a Mazda és a Subaru teljesen azonos esélyekkel indulna , mint a Toyota . Adott esetben minden szempontot mérlegelve döntenék , amiben benne lenne a szubjektív tetszés is , FÖLTÉVE , hogy más szempontokból OK az autó .

Ott van pl. a Subaru Outback (a "Legacy"t elhagyták a nevéből) - számomra tökéletes autó : nagy , kombi , az összkerékhajtásnak és emelt futóműnek köszönhetően mindenfelé bevethető , erős , megbízható , jól is néz ki - mi kell még :) ? Ennek pl. nincs megfelelője a Toyotánál .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Mazda
« Válasz #33 Dátum: 2005.03.06 04:15:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Misi"
Főleg a lopási statisztikákat nézik. Amiből sok "fogy" annak magasabb a CASCO-ja, mivel nagyobb a kockázat.

Ja, hogy a lopási statisztika :D
Értem
Akkor viszont 1 híres amerikai elnök szavait tudnám idézni:"Én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam meg"
Persze, hogy nem lopják a Suzukit, meg a trabantot, mert nem éri meg. De egy Fordot miért lopnának kevesebbet, mint Toyotát?


Ezt a szöveget a statisztikákról csak azért nem szeretem , mert folyamatosan ezt b@sszák a fejemhez a vitáink során a németautó-buzik , amikor említem a japán autók szereplését a megbízhatósági meg vevőelégedettségi felmérésekben  :roll: ...

Egyébként a Casco-besorolás során egy rakás dolgot néznek . A lopás csak egy szempont . Emellett bejön a képbe sok más is , pl. alkatrész-árak , sérülés-érzékenység meg ilyenek .


Akkor visszatérve 1 másik topicban történt vitánkra, olcsóbb, vagy nem 1  kemény "lökhárítós" autóra a biztosítás?
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #34 Dátum: 2005.03.06 10:33:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kicsit sajátos magyar probléma, hogy mi sok autót nem arra használunk, mint amire tervezték őket - anyagi okokból  :roll: ... Azt akarom ezzel mondani, hogy az az ideális eset, ha az embernek van elég pénze arra, hogy tartson egy nagy (vagy legalábbis közepes) autót utazásra, közös családi kiruccanásokra, ilyesmire; és mellette egy kis városi futkosót.

Budapesten ez nagy vívmány lenne, ha minden háztartásban 2 autó lenne... :roll:
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #35 Dátum: 2005.03.06 10:36:01 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ja, hogy a lopási statisztika :D Értem. Akkor viszont 1 híres amerikai elnök szavait tudnám idézni:"Én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam meg". Persze, hogy nem lopják a Suzukit, meg a trabantot, mert nem éri meg.

Ezt elég rosszul tudod: a Trabant és a Suzuki bizony elég lopásveszélyes!!
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Mazda
« Válasz #36 Dátum: 2005.03.06 13:14:29 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kicsit sajátos magyar probléma, hogy mi sok autót nem arra használunk, mint amire tervezték őket - anyagi okokból  :roll: ... Azt akarom ezzel mondani, hogy az az ideális eset, ha az embernek van elég pénze arra, hogy tartson egy nagy (vagy legalábbis közepes) autót utazásra, közös családi kiruccanásokra, ilyesmire; és mellette egy kis városi futkosót.

Budapesten ez nagy vívmány lenne, ha minden háztartásban 2 autó lenne... :roll:

Az biztos, a belvárosban megoldódnának a forgalmi dugók, mert mindenhol csak autók parkolnának. Mondjuk a belvárosiakat nem tom megérteni, hogy minek 2 kocsi, miközben ott a metro, meg a villamos, netán a busz.
Nekik bőven elég 1 nagy azt kész, azzal is lehet rohangálni, csak legyen diesel, és akkor nem fogyaszt.
Pl. Mazda MPV 2 literes 136 lovas :D
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Mazda
« Válasz #37 Dátum: 2005.03.06 13:15:40 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Ja, hogy a lopási statisztika :D Értem. Akkor viszont 1 híres amerikai elnök szavait tudnám idézni:"Én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam meg". Persze, hogy nem lopják a Suzukit, meg a trabantot, mert nem éri meg.

Ezt elég rosszul tudod: a Trabant és a Suzuki bizony elég lopásveszélyes!!

A Suzukit miért lopják? Azt kinek tudják eladni? Alkatrésznek? Ennyire drága hozzá? Mert az olcsó autókat emiatt lopják, ha jól tudom.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #38 Dátum: 2005.03.06 15:47:39 »
Idézetet írta: "KLaco"
Budapesten ez nagy vívmány lenne, ha minden háztartásban 2 autó lenne... :roll:

Ezt némi élccel akartam mondani. Merthogy ha mindenkinek 2 autója lenne, akkor egy álló dugó lenne az egész város.
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Mazda
« Válasz #39 Dátum: 2005.03.06 15:48:53 »
Idézetet írta: "KLaco"
A Suzukit miért lopják? Azt kinek tudják eladni? Alkatrésznek? Ennyire drága hozzá? Mert az olcsó autókat emiatt lopják, ha jól tudom.

Ezt nem tudom, nem én lopkodom őket. :P  Talán azért, mert könnyű ellopni. :idea:
music      

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Mazda
« Válasz #40 Dátum: 2005.03.06 16:25:40 »
Idézetet írta: "music"
Talán azért, mert könnyű ellopni. :idea:

Vagy inkább azért, mert sok van belőle, így sokhoz kell alkatrész...
Trabant dettó. Szintén alkatrésznek kell. Mint ahogy manapság a legtöbb lopott autó.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Mazda
« Válasz #41 Dátum: 2005.03.06 16:33:01 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
A Suzukit miért lopják? Azt kinek tudják eladni? Alkatrésznek? Ennyire drága hozzá? Mert az olcsó autókat emiatt lopják, ha jól tudom.

Ezt nem tudom, nem én lopkodom őket. :P  Talán azért, mert könnyű ellopni. :idea:

És hol a kihívás music?
Áááá :D
Aszittem bátrabb vagy, miért nem mindjárt 1 30 millás Merdzsót?
Abban nagyobb a kihívás.
Érdekelne, hogy ezeket a lopási teszteket akik csinálják, milyen módszerekkel dolgoznak, hátha ki lehetne védeni őket.
Valakitől most hallottam 1 okos dolgot. Akik ennyire nagy ászok, azok 1 típusra specializálódnak 1 ideig, és a vezetékezéssel tisztában vannak, ergó tudják, mit hova kell kötni/elvágni 1 pillanat alatt. Velük ki lehet szúrni, ha áthúzod más színű kábellel a kocsit, esetleg feketével mindet :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #42 Dátum: 2005.03.06 19:07:08 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kicsit sajátos magyar probléma, hogy mi sok autót nem arra használunk, mint amire tervezték őket - anyagi okokból  :roll: ... Azt akarom ezzel mondani, hogy az az ideális eset, ha az embernek van elég pénze arra, hogy tartson egy nagy (vagy legalábbis közepes) autót utazásra, közös családi kiruccanásokra, ilyesmire; és mellette egy kis városi futkosót.

Budapesten ez nagy vívmány lenne, ha minden háztartásban 2 autó lenne... :roll:


Nem értem , miért ? Ez esetben a kisautót lehetne használni a zsúfolt városban való közlekedésre .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #43 Dátum: 2005.03.06 19:11:41 »
Idézetet írta: "KLaco"
Akkor visszatérve 1 másik topicban történt vitánkra, olcsóbb, vagy nem 1  kemény "lökhárítós" autóra a biztosítás?


Nem vetődik fel ez a kérdés , mert az új kocsik között már nincs kemény lökhárítós .

Megjegyzem , a kemény lökhárító tényleg csak a néhány kmh-s koccanások esetén előny . Kicsit nagyobb sebességnél már hátrány , mert ahelyett , hogy maga a lökhárító sérülne (ami viszonylag egyszerűen cserélhető) , hajlamos mereven továbbadni az ütközés energiáját a karosszériának , ami értelemszerűen komolyabb károsodást jelent  :roll:... Ha te egy darab vasúti sínt szerelsz lökhárítónak a kocsid orrára , akkor lehet , hogy te leszel az ász a parkolóbeli lökdösődésekben  :lol: - de hogy egy komolyabb koccanás esetén pont a sín lesz az , ami belefúródik a kocsid hátrébb lévő részeibe , az is biztos  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Mazda
« Válasz #44 Dátum: 2005.03.06 20:23:18 »
Idézet
Az én döntésem úgy néz ki , hogy inkább vállalom a nehézséget a városi forgalomban , de legyen körülöttem egy nagy karosszéria ; de persze ettől még megértem azokat is , akiknek mások a prioritásaik .

Azért ez attól is függ, hogy ki hol használja többet. Te pl városon kívül mész többet, így városba vállalod a komprumisszumot.
De vannak akik szinte csak városban használják az autójukat, és mondjuk 2 hónapba 1x vagy ritkábban mennek hosszabb távra (értsd: 100, 200, 200< km). Ezért viszont teljesen felesleges a nagy autó, főleg ha az adott hosszabb utak is mindig 2 személlyel történnek!
Xanyi