Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 251914 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10096
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2865 Dátum: 2018.05.07 08:01:32 »
Te ápoltad a tiédet valamivel? Mert ha a nyeregszappan meg a glicerines ápoló olaj elmarad, akkor nagyon hamar erodálódik. Nameg méhviaszos "ápolóval" lehet tutiziher kinyírni. Sokan nem tudják és kenegetik vele bőszen, mert ugye a méhviasz természetes anyag, nem okozhat bajt.
Ez drágább kicsit 200 forintnál, de pár évig kitart. Magban is elegendő, főleg ha havonta használod, nem feltétlen kell ápoló olajozni is.
Persze. Szappanos viz, borapolo.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2866 Dátum: 2018.05.07 10:29:10 »
Te ápoltad a tiédet valamivel? Mert ha a nyeregszappan meg a glicerines ápoló olaj elmarad, akkor nagyon hamar erodálódik. Nameg méhviaszos "ápolóval" lehet tutiziher kinyírni. Sokan nem tudják és kenegetik vele bőszen, mert ugye a méhviasz természetes anyag, nem okozhat bajt.
Ez drágább kicsit 200 forintnál, de pár évig kitart. Magban is elegendő, főleg ha havonta használod, nem feltétlen kell ápoló olajozni is.
Ha ezt tudom, nem dobok ki az ablakon 200 forintot! :D Ezek szerint nyugodtan használhattam volna az itthoni lenmagolajat is. (És nem kaptam volna akkor se mérgezést, ha nyalogatom a kormányt. :D)
Az enyém pont valami fehéres méhviaszos trutyi, és bőrülésekhez ajánlották. Akkor ezt inkább ne használjam?  :?:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10096
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2867 Dátum: 2018.05.07 11:28:26 »
Ha ezt tudom, nem dobok ki az ablakon 200 forintot! :D Ezek szerint nyugodtan használhattam volna az itthoni lenmagolajat is. (És nem kaptam volna akkor se mérgezést, ha nyalogatom a kormányt. :D)
Az enyém pont valami fehéres méhviaszos trutyi, és bőrülésekhez ajánlották. Akkor ezt inkább ne használjam?  :?:

ne. a méhviasz fára való inkább...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4053
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2868 Dátum: 2018.05.07 17:51:45 »
Ha ezt tudom, nem dobok ki az ablakon 200 forintot! :D Ezek szerint nyugodtan használhattam volna az itthoni lenmagolajat is. (És nem kaptam volna akkor se mérgezést, ha nyalogatom a kormányt. :D)
Az enyém pont valami fehéres méhviaszos trutyi, és bőrülésekhez ajánlották. Akkor ezt inkább ne használjam?  :?:
A bőrnek tudnia kell lélegezni. A méhviasz tartalom viszont eltömi a pórusokat, aminek az a vége, hogy a bőr töredezni fog mint egy öreg papirusz. A méhviaszos bőrápoló kizárólag kültéri bútorokra van, amik időjárásnak direktben ki vannak téve. Magyar bérek mellett szerintem ilyen nem fordul elő, hogy a bőr kertibútort kint tartod az esőn. Sőt, bőr kerti bútor se nagyon. :D
A nyeregszappan a legjobb a bőr pucolására, feldobok egy képet szemléltetésképpen. A Decathlonos glicerines ápol is, nem kell utána mással is kezelni. Ha nagyon jót akarsz neki, átkened bőrápoló olajjal és rajta hagyod 6-8 órát hogy beszívjon belőle annyit amennyit tud. Növényi olajjal óvatosan, mert ha természetes a cucc, akkor avasodhat.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10096
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2869 Dátum: 2018.05.07 20:28:18 »
hááát, elég rusnya volt az a bőr, ha ilyen hatást sikerült elérni egy kis szappannal :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4053
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2870 Dátum: 2018.05.07 21:30:55 »
Ja, meglepő volt. Viszont a normál szappan nem szedi így fel.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8737
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Mazda
« Válasz #2871 Dátum: 2018.05.08 15:03:43 »
Hát wazeg, hogy mikre nincs időtök... komolyan irigyellek...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4053
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2872 Dátum: 2018.05.08 15:39:47 »
Hát wazeg, hogy mikre nincs időtök... komolyan irigyellek...
Naja. Nem kell költöznünk. Mikor felmerült hogy kéne, inkább a bérelt kecó megvételére szavaztunk.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10096
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2873 Dátum: 2018.05.08 20:05:23 »
Hát wazeg, hogy mikre nincs időtök... komolyan irigyellek...
Kiknek? :)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2874 Dátum: 2018.05.09 00:04:25 »
Hát wazeg, hogy mikre nincs időtök... komolyan irigyellek...
Tudod, évi 100e km-t vezetek, átlag 70 km/h sebességgel. ami azt jelenti, hogy évente több, mint 1.400 órát, azaz 60 napot, 60-szor 24 órát :wacko: a kormánykerék mögött töltök. Van időm vele foglalkozni. ;)

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Toyota Avensis
Re:Mazda
« Válasz #2875 Dátum: 2018.05.12 15:39:39 »
Sziasztok

Autóvásárlás előtt állok és így a segítségeteket kérném.
5 évig egy motor hibás avensis 1.8 vvti t25-öt hajtottam (az előző tulaj nem cseréltette ki a motorját) és megvolt az 1000km/1l olaj fogyasztás.
A napokban pedig a szerelő közölte, hogy csapágyas lett a motor. Ezek szerint hiába töltögettem mindig utána az olajat, a komoly olajfogyasztás meghozta az eredményét.
Először csalódott voltam (akkor is amikor megtudtam, hogy ilyen a motorja a kocsinak és most is, mikor kiderült, hogy kuka), de aztán belegondoltam, hogy az 5 év alatt soha nem volt szervizbe a kocsi csak a kötelezőkön, pedig (talán) a legdurvább használatban volt a kocsi, az év legnagyobb részében nagyon rövid távokon.
Ezért úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy elpártolnék a toyotától, hanem keresek egy t27-et.   ::)
Amúgy a képbe került vetélytársak a Mazda 6 1.8 vagy 2.0 benzines, Mazda 5 1.8 vagy 2.0 benzines, Ford Mondeo 2.0 benzines.
Viszont az avensis topicban azt javasolták, hogy keressem meg itt a mazdás részen Izsot, mert neki van "kis" tapasztalat mind az avensisekről, mind a mazda 6ról.

A kérdésem az lenne, hogy kell-e bármitől tartani a 2008-2009es évjáratú mazda 6-tól (van-e bármi olyan típushiba, mint pl a t25nél az olajfogyasztás volt)?
A t25 mondhatni 0 szervizigényét ha nem is felülmúlni, de tudja-e szerintetek hozni a mazda 6 is?
Van-e bármi olyan hibalehetőség (ok tudom, használt autónál mindig benne van a pakliban, de mégis), ami kb 130e-200e km körül jön vagy nagy valószínűséggel jöhet elő?
Miután olvasgattam Izso hozzászólásait, hogy sajnos nem az avensis a jobb minőségű a két autó közül, kezdem úgy érezni, hogy mazda tulaj leszek.

A felmerült lehetséges autók közül melyiket ajánlanátok leginkább?

előre is köszönöm a segítségeteket
üdv
Laci

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2876 Dátum: 2018.05.12 18:14:10 »
Sziasztok

Autóvásárlás előtt állok és így a segítségeteket kérném.
5 évig egy motor hibás avensis 1.8 vvti t25-öt hajtottam (az előző tulaj nem cseréltette ki a motorját) és megvolt az 1000km/1l olaj fogyasztás.
A napokban pedig a szerelő közölte, hogy csapágyas lett a motor. Ezek szerint hiába töltögettem mindig utána az olajat, a komoly olajfogyasztás meghozta az eredményét.
Először csalódott voltam (akkor is amikor megtudtam, hogy ilyen a motorja a kocsinak és most is, mikor kiderült, hogy kuka), de aztán belegondoltam, hogy az 5 év alatt soha nem volt szervizbe a kocsi csak a kötelezőkön, pedig (talán) a legdurvább használatban volt a kocsi, az év legnagyobb részében nagyon rövid távokon.
Ezért úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy elpártolnék a toyotától, hanem keresek egy t27-et.   ::)
Amúgy a képbe került vetélytársak a Mazda 6 1.8 vagy 2.0 benzines, Mazda 5 1.8 vagy 2.0 benzines, Ford Mondeo 2.0 benzines.
Viszont az avensis topicban azt javasolták, hogy keressem meg itt a mazdás részen Izsot, mert neki van "kis" tapasztalat mind az avensisekről, mind a mazda 6ról.

A kérdésem az lenne, hogy kell-e bármitől tartani a 2008-2009es évjáratú mazda 6-tól (van-e bármi olyan típushiba, mint pl a t25nél az olajfogyasztás volt)?
A t25 mondhatni 0 szervizigényét ha nem is felülmúlni, de tudja-e szerintetek hozni a mazda 6 is?
Van-e bármi olyan hibalehetőség (ok tudom, használt autónál mindig benne van a pakliban, de mégis), ami kb 130e-200e km körül jön vagy nagy valószínűséggel jöhet elő?
Miután olvasgattam Izso hozzászólásait, hogy sajnos nem az avensis a jobb minőségű a két autó közül, kezdem úgy érezni, hogy mazda tulaj leszek.

A felmerült lehetséges autók közül melyiket ajánlanátok leginkább?

előre is köszönöm a segítségeteket
üdv
Laci
Én sajnos nem ismerem a 2008-09-s mazdákat, mert akkor még javában az avensist hajtottam. Nekem már az újabb mazda6 van. A legújabb t27 (szvsz inkább T29 a neve :D ) belterének anyagminősége/szépsége már közelebb van a 2013 utáni mazda6-hoz, de az a korábbi t27-től sokkal szebb kívül/belül, de drágább is.
Nekem a 2008-09 mazda és a t25 ave között szépségre nincs olyan nagy különbség. Németországból mindkettőből vezetett szervizkönyves, 100ezer km-s példányokat be lehet hozni 2 milliótól egy kicsivel többért. Ha gondolod, küldök 1-2 példányt, amit én is szívesen megvennék. Nemrég láttam egy gyönyörű, hófehér, 2010-s mazda 6-t, ami 2,3 millióból kijött volna honosítással, cakli-pakli. Elég hamar el is vitték, nem lehet sokáig vakarózni, ha van egy jó vétel. A t27-t nem nézegettem mostanában, de szívesen végignézem, ha gondolod, hogy van-e ajánlat az általam preferált német kereskedéseknél. Ezek mind valóban német márkakereskedések, akik nem fogadnak be ellenőrizhetetlen múltú autót.
Az 1.8 ave motorjára nem jellemző, hogy csapágyas lenne... Az enyémet is megcsapágyazta a szerelő haverom 620ezer km-s korában,mert már megvettem a hozzávalókat, de nem az volt a baja, nyugodtan maradhatott volna. Épp a napokban beszélgettem róla a barátommal. Utólag azt gondoljuk, hogy nem volt elég az olajnyomás. Lehet, hogy az olajpumpa kopott meg annyira, hogy nem csinált már megfelelő olajnyomást a láncot feszítő patronhoz, ami így nem feszített, és emiatt csörgött a lánc. Lehet hogy érdemes lenne a te esetedben is megvizsgálni ezt a lehetőséget. :hmmmm:

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Toyota Avensis
Re:Mazda
« Válasz #2877 Dátum: 2018.05.12 19:38:13 »
Én sajnos nem ismerem a 2008-09-s mazdákat, mert akkor még javában az avensist hajtottam. Nekem már az újabb mazda6 van. A legújabb t27 (szvsz inkább T29 a neve :D ) belterének anyagminősége/szépsége már közelebb van a 2013 utáni mazda6-hoz, de az a korábbi t27-től sokkal szebb kívül/belül, de drágább is.
Nekem a 2008-09 mazda és a t25 ave között szépségre nincs olyan nagy különbség. Németországból mindkettőből vezetett szervizkönyves, 100ezer km-s példányokat be lehet hozni 2 milliótól egy kicsivel többért. Ha gondolod, küldök 1-2 példányt, amit én is szívesen megvennék. Nemrég láttam egy gyönyörű, hófehér, 2010-s mazda 6-t, ami 2,3 millióból kijött volna honosítással, cakli-pakli. Elég hamar el is vitték, nem lehet sokáig vakarózni, ha van egy jó vétel. A t27-t nem nézegettem mostanában, de szívesen végignézem, ha gondolod, hogy van-e ajánlat az általam preferált német kereskedéseknél. Ezek mind valóban német márkakereskedések, akik nem fogadnak be ellenőrizhetetlen múltú autót.
Az 1.8 ave motorjára nem jellemző, hogy csapágyas lenne... Az enyémet is megcsapágyazta a szerelő haverom 620ezer km-s korában,mert már megvettem a hozzávalókat, de nem az volt a baja, nyugodtan maradhatott volna. Épp a napokban beszélgettem róla a barátommal. Utólag azt gondoljuk, hogy nem volt elég az olajnyomás. Lehet, hogy az olajpumpa kopott meg annyira, hogy nem csinált már megfelelő olajnyomást a láncot feszítő patronhoz, ami így nem feszített, és emiatt csörgött a lánc. Lehet hogy érdemes lenne a te esetedben is megvizsgálni ezt a lehetőséget. :hmmmm:

Köszönöm a segítséget, meg azt is, hogy átnéznél pár autót, igazság szerint én angliában tengődök  :)
Úgyhogy ide normál európai kocsit nem tudok hozni, meg persze az autó árak miatt nem is érné meg :-)
Ahogy láttam te elég sok kmt lenyomtál már a mazdával, meg itt a fórumon is van pár hozzászólásod és ha nem egyből a hibalistát írtad, akkor az már lehet egy jó jel :-)
Amúgy neked milyen évjáratú a mazda 6 és mikoriak voltak az avensisek?

Remélem azért lesz valaki aki használt ilyen 2008-2009es mazda 6-ot és ha volt vele valami probléma, akkor megosztja velem :-)
Köszönöm

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10096
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2878 Dátum: 2018.05.12 20:28:55 »
Ha egy mazda nem rozsdas es ellenorzott az eloelete akkor nyugodtan megveheted. Kulonosen, ha benzines.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2879 Dátum: 2018.05.12 22:59:32 »
Köszönöm a segítséget, meg azt is, hogy átnéznél pár autót, igazság szerint én angliában tengődök  :)
Úgyhogy ide normál európai kocsit nem tudok hozni, meg persze az autó árak miatt nem is érné meg :-)
Ahogy láttam te elég sok kmt lenyomtál már a mazdával, meg itt a fórumon is van pár hozzászólásod és ha nem egyből a hibalistát írtad, akkor az már lehet egy jó jel :-)
Amúgy neked milyen évjáratú a mazda 6 és mikoriak voltak az avensisek?

Remélem azért lesz valaki aki használt ilyen 2008-2009es mazda 6-ot és ha volt vele valami probléma, akkor megosztja velem :-)
Köszönöm
A mazdám 2013. végi. 2 éve van nálam, 24ezer km-rel vettem. 212ezer km alatt csak kézifék kallantyú berohadása volt a hiba, amit visszahívásos garanciában cseréltek. Más nem volt.
Angliai kereskedésekről semmit sem tudok. Annyit hallottam, hogy ott jelentősen olcsóbbak az autók. Szerintem mindkét autót nyugodtan választhatod 100-200ezer km között. Ülj bele mind a kettőbe, és érezni fogod, hogy melyik a neked való. Ebben nem lehet tanácsot adni, mert szubjektív az élmény, nem vagyunk egyformák.
Ami nem szubjektív a t27-ről (a mazdát nem ismerem, arról nem mondok véleményt): az utastér tágas és technokrata, a futómű nagyon stabil, a kipörgésgátló nagyon kulturált, az üléseknek viszont gyenge az oldaltartása.