de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom
Elnézést a hosszú idézetért, de ez nekem hallatlanul érdekes:
"A késő befecskendezés falat elérő gázolajának egy rész azonban a hengerfalról a karterba, és így a kenőolajba jut. A kenőolajat felhígítja. Az első és második utóbefecskendezés mennyiségéből átlagosan kb. 6% kerül a motorolajba (Renault adat).
Ez az a mellékhatás, mely ma a DPF-fel szerelt a dízelmotorok alapvető gondját jelenti.
Ha minden tökéletesen működik, akkor a gépkocsi vezetőjének a kényszerregenerációs üzemet észre sem lenn
e szabad vennie."
"Ez nem egy jó kérdés, hiszen mindenki tudja, hogy a motorolaj sokféle, szigorúan meghatározott tulajdonsága, képessége leértékelődik, sőt megszűnik, ha tüzelőanyag kerül bele. A hígulás határértékeként 8%-ot adnak meg a szakemberek, de a gyakorlatban tapasztalt hígulás eléri a 20-25%-ot is, ami hamarosan motorkárosodáshoz (csapágyhibákhoz) vezet. A kenőanyag viszkozitáscsökkenése az egyik nem kívánatos hatás.
A felhígult olajat cserélni kell, így megnő a szükséges olajcserék száma.
A hígulást az üzemeltető – ha van nívópálca - az olajszint növekedésén észleli.
A DPF dízelmotornál Long Life olajat használni nem érdemes, mert annak élettartamát az olajhígulás miatt nem lehet kihasználni.
A motor nagy terhelésénél (nagy olajhőmérséklet) a gázolajjal felhígult motorolaj némileg regenerálódik, mert a gázolaj kigőzölög belőle.
A ma használt, biokomponens tartalmú kúti gázolajak a felhígulás szempontjából nem kedvezőek. A gázolaj biokomponense lényegesen nehezebben tud a gázolajból kigőzölögni, tehát tartósabban benne marad. Ha növelik a kúti gázolaj biokomponens tartalmát, vagy biogázolajjal üzemeltetik a gépjárművet, a hatás fokozódik.
2009 januárjától a Mazdának igen nagy számban kellett márkaszervizeibe visszahívnia kétliteres dízelmotorral szerelt autóit. Az érintett modellek és gyártási időszakok:
– Mazda3 2.0 MZR-CD (2006. 12. 26-tól 2008 11. 5-ig),
– Mazda5 (CR) 2.0 MZR-CD (2005. 4. 19-től 2007. 9. 3-ig),
– Mazda6 első generáció 2.0 MZR-CD (2005. 4. 27-től 2007. 9. 28-ig),
– Mazda6 Kombi első generáció 2.0 MZR-CD (2005. 4. 26-tól 2007. 11. 1-ig).
Ezeknél az autóknál a koromszűrő-
(DPF) regenerálás motorvezérlő által elindított folyamata sokszor megkezdődik, de nem fejeződik be teljes mértékben, tehát a regenerálás nem megy végbe maradéktalanul.
Mindez elsősorban rövid autóhasználatnál, rövid idejű városi futásnál tapasztalható, és együtt jár a motorolaj felhígulásával, a motorolajszint emelkedésével."
http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.htmlEgyre kevésbé sajnálom a gázolajos t27-emet...