Tegnap, miközben a szerviznél vártam az autómra, közelről körbevizslattam az új 3-as hatchback-et. Piros metál, 17"-os kf kerekek, kb full extra.
Hát, ebben a kombóban nagyon ütős!
Kétség sem férhet hozzá, hogy a legszebb kompakt manapság. Ezzel a színnel és felnivel bizony a 3-asnál is összeáll a design kép, amit korábban kritizáltam, ellenben a 6-ossal, hogy ennél túl tömzsi, zsúfolt a kevesebb lemez felület és sok hajlítás miatt. Csodaszép, vérpezsdítő!
Szó szerint békajárásban gugolva jártam körbe kb 0,5 méterről és néztem az íveket, éleket, ahogy futnak, kerestem a részleteket, amit eddig egyetlen tesztben sem tudtak megmutatni jól (ezt csak fotós szemmel mondom). Igazán imponáló és érdekes részlet pl., ahogy az övvonala ferdén, de hajlított formában indul az első ajtóktól és fut végig, majd körbe a kasztnin. A hátulja alapból tetszett eddig is, az telitalálat!
Az is tetszett, hogy a design-nak nem esett áldozatul a hátsó ajtó: a felső, lefelé induló íve megvan, mégsem nehéz a beszállás, úgy lett kialakítva.
Viszont, ami miatt mégsem adnék díjat a designereknek, az a "sedan" változat. Na, az egy fos, úgy, ahogy van. Pont azzal bafták el az egész autó formatervét, amivel az első generációs 3-as sedanét: a se nem rövid, se nem hosszú seggel. Hatchbacknek nem jó, mert nem nyílik a hátsó szélvédő, sedannak sem, mert rövid a far, kicsi a csomagtartó. Formája semmilyen, vagyis egyszerűen esetlen. Pláne, a HB-hoz, vagy netán a 6-oshoz hasonlítjuk. Nem is értem... miért nem tudtak már egyúttal a 6-os sedahoz hasonló arányú 3-as sedant rajzolni?
Abszolút olyan érzésem támadt, mintha szándékosan csúfították volna el az 5 ajtós egységét. Egy borzadály, SOHA nem vennék ilyet.
Mint, ahogy nagy-nagy kár azért is, amiért nincs belőle kombi sem...
Viszont az 5 ajtós... Hát, az nagyon jól sikerült. Még mindig a 6-os a kedvenc Mazdám, de most már az 5 ajtós 3-as is ott van szorosan mögötte.