Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 604222 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Mazda
« Válasz #225 Dátum: 2008.03.21 22:15:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Kipróbáltam egy 98as 626-ost, mint kiderült ez 115-6 LE változat (1x azt mondták 136), én lomhának éreztem, bár vmi nem stimmelt, mert alapjáraton nagy gázt adva nagyon rángatott 2e alatt gyakorlatilag halott volt, ez nem normi szvsz, valamint a fedkopm 9,8at mutatott, ennyit eszik spotrosan a 85-ös camrym, ezt meg egy nõ vezette, aki végig a paravasba kapaszkodott, amíg vezettem, tehát valszeg nem egy "sumakker", a bal hátsó sárvédõíven olyan folt volt, h én jobban tettem volna oda, szal nem volt meggyõzõ :szomoru: , ja és az állítólag nem régi olaj kormos volt :hmm:
Százkettõ tesójának az 1,6-os ave-ja sokkal "egybenebb" volt, igaz az 2 évvel fiatalabb, de letagadhatna 4-5 évet :nagymosoly:
Most a kövi célpont egy ave kombi d4-es


Nyilván kifogtál vmi lerúgott darabot, mert ez amúgy egy jó autó. De azt ne várd el tõle, hogy kevesebbet egyen mint a Camry, mert nem fog. Azonos hengerûrtartalom, de nagyobb súlyt cipel - ez kompenzálja a modernebb konstrukciót. Az Avénk szegrõl-végrõl ugyanannyit kajál, mint a Camry - és ez teljesen korrekt is egy jóval erõsebb és jóval nagyobb tömeget mozgató motortól.

Okok, de az 1,6-os ave mozgékonyabb volt, és igen nem volt egy megkímélt darab a beharangozással ellentétben
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #226 Dátum: 2008.03.24 23:20:09 »
A minap felmerült, hogy vajon a Mazda 6 a kategória legmegbízhatóbb autója, avagy sem.

A legutóbbi TÜV statisztika szerint nem. Eszerint ugyanis a 2-3 éves autók között (a Mazda 6 még csak ebben a korosztályban szerepel) a kategória legmegbízhatóbb típusa a Toyota Avensis, a lista 16. helyén áll, 2.8 %-os hibarátával (az átlagos ráta ebben a korosztályban 4.8 %). A Mazda 6 kismértékben lemaradva követi a 19. helyen, 2.9 %-os hibaaránnyal.

Érdekes megnézni a 4-5 éves autók korosztályát is, ahol a Mazda részérõl még a 626-os, a Toyota részérõl az Avensis I szerepel. Ebben a korosztályban listázzák a Subaru Legacyt is (a 2-3 évesek között valamiért nem szerepel); feltevõdött az a kérdés is, hogy miként viszonyul ennek a típusnak a megbízhatósága a Mazdáéhoz. Lássuk.

A Legacy a lista 3. helyén áll, 3.4 %-os hibaaránnyal (az átlag ebben a korosztályban 8.9 %). Az Avensis a 25., 6.4 %-al. A Mazda 626-os a 68., az átlagnál magasabb, 9.8 %-os hibarátával.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Mazda
« Válasz #227 Dátum: 2008.03.25 13:52:44 »
Palaczk, a TÜV kimutatása nem a megbízhatóságot, hanem a mûszaki állapotot jellemzi, ha jól tévedek.

 :hmm:

(Egyébként köszi az összefoglalót, személy szerint mindig érdeklõdéssel olvasok ilyesmit.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #228 Dátum: 2008.03.25 16:51:50 »
Idézetet írta: "Satriani"
Palaczk, a TÜV kimutatása nem a megbízhatóságot, hanem a mûszaki állapotot jellemzi, ha jól tévedek.

 :hmm:

(Egyébként köszi az összefoglalót, személy szerint mindig érdeklõdéssel olvasok ilyesmit.)


Igazad van, pontosabb az a megfogalmazás, hogy a TÜV statisztika a mûszaki tartósságot jellemzi. Ez azonban a megbízhatóságra meglehetõsen közvetlen kihatással van, még ha valóban nem is lehet automatikusan egyenlõségjelet tenni közéjük.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Mazda
« Válasz #229 Dátum: 2008.03.25 20:41:53 »
Olyan mérési technika nincs, ami a megbízhatóságra irányulna, a létezõ statisztikák közül talán ez áll ehhez a legközelebb. Itt eleve csak azokra gondolok, ahol az emberi szubjektivitást kiküszöbölik.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #230 Dátum: 2008.03.25 20:55:46 »
Idézetet írta: "music"
Olyan mérési technika nincs, ami a megbízhatóságra irányulna, a létezõ statisztikák közül talán ez áll ehhez a legközelebb. Itt eleve csak azokra gondolok, ahol az emberi szubjektivitást kiküszöbölik.


Jó meglátás :nana: ! Ez a TÜV felmérés tényleg egzakt (x autóból y évesen ennyi és ennyi százalék hibás, punktum), nem úgy mint a "lerobbanási statisztikák" (ahol egy darab lerobbant autót jelent a menyét által elrágott hûtõcsõ miatt állva maradt Honda ugyanúgy, mint a bekakált motorvezérlõ computer miatt állva maradt Citroen), és nem is úgy mint a vevõ-elégedettségi felmérések (ahol lehet, hogy a Lancia-tulaj még elnézi az autójának a váltócserét, a Toyota-tulaj viszont nem nézi el a párásodó ködfényszóró cseréjét).

Ez még akkor is így van, ha pl. a vevõ-elégedettségi felmérésekben ezzel együtt is nagyon jól állnak a japánok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Mazda
« Válasz #231 Dátum: 2008.08.21 23:47:56 »
Köszönöm, itt szeretnék dolgozni. Akár takarítóként is...
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Mazda
« Válasz #232 Dátum: 2008.08.23 08:49:13 »
Köszönöm, itt szeretnék dolgozni. Akár takarítóként is...
Ha tudnád a konkrét feltételeket, akkor nem szeretnél ennyire...
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Mazda
« Válasz #233 Dátum: 2008.08.23 21:31:09 »
Mesélj!...
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Mazda
« Válasz #234 Dátum: 2008.08.27 09:35:51 »
Mesélj!...
Ott kezdődik, hogy Japánban gyakorlatilag nincs szabadság, az rendben van, hogy a dolgozók maguk tervezhetik meg a munkaidejüket, de olyan a mentalitás, hogy mindenki mindig bent akar lenni. Magyarul hülyére dolgozzák magukat. Nem véletlen az a sok ökörség, (amit be szoktunk linkelni a jutyubról,) ott vezetik le azt az őrületes feszültséget, amit a folyamatos hajtás okoz.
Ehhez képest nincsenek túlfizetve, és hogy Japán mennyire drága, arról, gondolom, nem kell beszélnem.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re: Mazda
« Válasz #235 Dátum: 2008.08.28 14:44:16 »
Japánban a munka becsület és tisztesség dolga. mi ezt fel sem tudjuk fogni
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mazda
« Válasz #236 Dátum: 2008.08.29 22:06:16 »
Mesélj!...
Ott kezdődik, hogy Japánban gyakorlatilag nincs szabadság, az rendben van, hogy a dolgozók maguk tervezhetik meg a munkaidejüket, de olyan a mentalitás, hogy mindenki mindig bent akar lenni. Magyarul hülyére dolgozzák magukat. Nem véletlen az a sok ökörség, (amit be szoktunk linkelni a jutyubról,) ott vezetik le azt az őrületes feszültséget, amit a folyamatos hajtás okoz.
Ehhez képest nincsenek túlfizetve, és hogy Japán mennyire drága, arról, gondolom, nem kell beszélnem.

Azért a "nincsenek túlfizetve" kicsit relatív, mert pl. a japán Toyota gyárakban egy munkás átlagos nettó (!) bére 5000 euronak felel meg (ami mellesleg a világon a legmagasabb ebben a munkakörben).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Mazda
« Válasz #237 Dátum: 2008.08.30 11:55:29 »
Azért a "nincsenek túlfizetve" kicsit relatív, mert pl. a japán Toyota gyárakban egy munkás átlagos nettó (!) bére 5000 euronak felel meg (ami mellesleg a világon a legmagasabb ebben a munkakörben).

Ezzel mit akartál mondani? A fejlesztőmérnök keres ennyit, vagy a vécésnéni? :ph34r:
kisa
born to ride

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Mazda
« Válasz #238 Dátum: 2008.08.30 12:36:18 »
Mesélj!...
Ott kezdődik, hogy Japánban gyakorlatilag nincs szabadság, az rendben van, hogy a dolgozók maguk tervezhetik meg a munkaidejüket, de olyan a mentalitás, hogy mindenki mindig bent akar lenni. Magyarul hülyére dolgozzák magukat. Nem véletlen az a sok ökörség, (amit be szoktunk linkelni a jutyubról,) ott vezetik le azt az őrületes feszültséget, amit a folyamatos hajtás okoz.
Ehhez képest nincsenek túlfizetve, és hogy Japán mennyire drága, arról, gondolom, nem kell beszélnem.

Azért a "nincsenek túlfizetve" kicsit relatív, mert pl. a japán Toyota gyárakban egy munkás átlagos nettó (!) bére 5000 euronak felel meg (ami mellesleg a világon a legmagasabb ebben a munkakörben).

Ennek hol lehetne utána nézni?(olvasni) 5000 € netto (!) az ca. 9500-10000 € brutto (!) kereset lenne. Persze az itteni adoterhekkel, levonásokkal. Mennyi a brutto-netto különbség Japán-ban azt nem tudom. De ezt a havi keresetet egy munkásnak nagyon magasnak tartom. Még brutto-ban talán ennyi, ha szalagmunkás + éjjeli + hétvégi + túlora pénz.(Ja, túlorát nem is ismerik) Lehet, hogy elnéztél valami?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mazda
« Válasz #239 Dátum: 2008.08.30 19:40:47 »
Azért a "nincsenek túlfizetve" kicsit relatív, mert pl. a japán Toyota gyárakban egy munkás átlagos nettó (!) bére 5000 euronak felel meg (ami mellesleg a világon a legmagasabb ebben a munkakörben).

Ezzel mit akartál mondani? A fejlesztőmérnök keres ennyit, vagy a vécésnéni? :ph34r:

Szerintem írtam, hogy ki keres ennyit ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )