Tegnap szalonban megnéztem közelrõl egy Mazda 2-est, bele is ültem.
Háááát :szemforgat: ... Ambivalensek a benyomásaim. Ha ezt az autót új típusnak tekintjük, akkor egy nagyon szépen megtervezett, belül is tetszetõs, dögös, jó minõségben összeszerelt kisautó, elég korrekt áron (3.6-ért volt kitéve az 1.3 86 lovas benzines egy teljesen fullos, ESP-s, automata klímás, alufelnis felszereltséggel). Elöl nagyon jó, hátul már messze nem annyira jó helykínálattal. Tehát elsõsorban a Mazdaság (=megbízhatóság, minõség) szól mellette, meg a design.
Viszont ha az elõdjéhez viszonyítjuk, akkor ez az autó komoly visszalépés olyan értelemben, hogy míg az elõd egy, méretéhez képest szenzációsan tágas, jól variálható, praktikus kis mini-egyterû volt á la Honda Jazz, addig ez az új 2-es már csak egy a sok, kaptafára készült mai kisautó közül. A Mazda valamiért nyilvánvalóan úgy döntött, hogy a két autónak a típusjelzést leszámítva ne legyen köze egymáshoz - az új voltaképp nem utódja a réginek, egy csomó mindent nem tud, amit az tudott. Ezzel vevõket fog veszíteni, mert akik a hasznos tulajdonságai miatt vették meg a régi 2-est (ilyen pl. egyik jóbarátom), azok nem fogják az újat megvenni. Megveszik viszont helyette olyanok, akik eddig pl. PUG 206-ost vettek :hmm: ? ... Meglátjuk.