Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 603807 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Mazda
« Válasz #165 Dátum: 2006.12.19 16:44:20 »
Mazda3 D Sport, 2ezres 143 lovas dízellel. :10: Ha 2 millával több lett volna kocsira, lehet, h megvárom... :vezetes:

http://www.a5.hu/cikkek/1/18735.shtml
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Mazda
« Válasz #166 Dátum: 2006.12.22 18:44:31 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.


Elnézést de hogyan pontosítasz ha nem voltál ott? Nem láttál semmit.  :hmm:  :figyellek: Nehéz elkpézleni, hogy driftelni lehet versenypályán kívûl is vagy mi ezzel a gond ? Vagy talán ha az ember nem dolgozik a szakmában, akkor nem tud? Vagy mire gondoltál? Ájánlok figyelmedbe egy videot. Szerintem drift, amennyiben ez drift viszont akkor, amit mi csináltunk is az.    


Palaczk leírását pontosítottam. Amit leírt, az nem drift, és ami a videón van, szerintem az se. Ez már az erõcsúsztatás. A drift szigurúan kötött pályán folyik. Alapvetõ, hogy legyen átkötés több különbözõ ívû és irányú kanyar között. És mindezt nagyon tudatosan, a lehetõ legnagyobb ívet tartva.

Szó se róla, én is nagyon szeretek a Palack által leírt módon keresztben autózni ha módom van rá, mert jó így uralni az autót, de ez nagyon messze van a drifteléstõl. Kár lenne egymásba mosni a foglamakat.


Amennyiben 100%-os szigorral vizsgáljuk a kérdést akkor igazad van.  De szerintem ilymód nézve a kérdést akkor nagyon kevesen driftelnek a világon és Magyarországon különösen, ha nem számoljuk azt a pár versenyt. Mert pája se nagyon van erre idehaza, mert nem sok olyan hely van ahol van átkötés több különbözõ ívû és irányú kanyar között. És ha így nézzük akkor gyakorlatilag majdnem mindenki tévesen hasznája a kifejezést. Lényeg az, hogy szerintem kár ezt csak az általad leirtakra vonatkoztatni, mert azért itt nem sima gumiégetésrõl volt szó. Szlalomozásnak sem nevezném meg rallynak sem és körversenynek sem, ezért maradjunk szvsz mégis csak a driftnél ami egyébként maga sodródást jelent többek között és tekintve, hogy errõl volt szó irányított mozdulatok közepette ezért ez itt a legtalálóbb.


Pályát ki lehet jelölni, mint ahogy a klubtalálkozón is történt, edzések vannak, versenyek vannak, egyre többen csinálják. Maradjunk az erõcsúsztatás gyakorlásánál, hm?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #167 Dátum: 2007.04.13 13:36:49 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"


Véleményem szerint az Aurissal szemben kizárólag a design szól egy Mazda 3-as mellett, az meg egy rettentõen szubjektív dolog, nagyon sokaknak pont hogy a visszafogottabb autó a szimpibb. Amivel persze nem azt akarom mondani, hogy rosszul dönt az, aki Mazda 3-ast vesz, mert az egy nagyon szimpatikus kocsi, szép is, jó is, megbízható is - de ha mint konstrukciót, mint tulajdonságok összességét nézzük, akkor nem jobb autó az Aurisnál semmivel, sõt nem egy tulajdonságában gyengébb. Egyébként pedig korábban tárgyaltuk, hogy a Mazda "lõtte hozzá" az árait a Toyotáéhoz, és nem fordítva. Ha megnézed, az Auris/Corolla gyakorlatilag azonos árban van, mint korábban az E12.


Pont konstrukcióban jobb. A design meg úgye alap kérdés, a megbízhatóság meg majdnem biztos, hogy szintén.


Ha jobb lenne konstrukcióban a Mazda, akkor tesztben is jobban szerepelne. A design ízlés dolga. A megbízhatóság azonos szinten van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Mazda
« Válasz #168 Dátum: 2007.04.13 20:13:02 »
Belül a Mazda némileg jobb érzetet kelt sztem, mint az Auris, még ha régebbi is. Anyagok (tudom, nem kell fogdosni, de elég ránézni is), hely elöl nagyobb (elõzõ Corollában is nagyobb). Kívülrõl meg sokkal vadkanabb. Váltó is jobb egy hangyányit (1.4 b).
Yaris Blue Ice 1.0

baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Mazda
« Válasz #169 Dátum: 2007.04.13 20:26:13 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na akkor továbbra is Mazda 3 MPS  :) ... most volt róla teszt az AB-ben , beírok néhány adatot .


Kicsit vezethettem. Utána majdnem  :smoke: , pedig nem is szívok.
Van benne sperrdiffi. De észnél kell lenni. Nyilván belefért egy kis gyorsítgatás. Még 3.-ban is megsikkantak a kerekek. 4.-ben is hihetetlen. Kell hozzá a jó aszfalt, meg erõsen kell fogni a kormányt, mert kirántja a kezedbõl. A váltókar kormányközelbe ér. Hosszú a bot, és érezni, hogy van benne vas. Nem bunkó van a végén, hanem egy vékonyabb gomb. Kuplung elég kemény, de nem ultra, meg lehet szokni. Hangja viszonylag kevés. Picit morog. Szerintem nagyon meg lehetne ezzel az autóval barátkozni.
Yaris Blue Ice 1.0

Satriani

  • Vendég
Mazda
« Válasz #170 Dátum: 2007.04.21 10:36:47 »
http://totalcar.hu/tesztek/mx5rc20/

Idézet
Nem tudom elképzelni magam ebben a hivalkodó szappantartóban. Nem vagyok dzsigoló, nem vagyok a dzsigoló barátnõje, és kivénhedt dzsigoló sem vagyok. Bezzeg a Winkler, akiben van egy kevés mindhárom karakterbõl... Nem csodálom, hogy õ vett magának egyet. Én azt hiszem, ha véletlenül roadstert kéne vennem, továbbra is az S2000-est preferálnám.


Nem értem gyulavitézt. Az egy dolog, hogy ez egy rongyrázós autó szõkéknek vagy zselés hajú kisgyerekeknek, de ettõl még jó, nem is kicsit. Én sem tudnék az imázsával azonosulni (ahogy mondjuk egy BMW M3-éval sem), de picit megerõszakolnám magam a kedvéért, és egyértelmûen kéne. Az egy dolog, hogy egy MGF-nek nagyságrenddel több stílusa van, egy MR2 meg jobb felépítésû, de ebbe a kocsiba tényleg csak belekötni lehet. Nem tudom, ki jelölgeti a "Nem kéne" opciót...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #171 Dátum: 2007.04.23 00:16:04 »
Idézetet írta: "Satriani"
http://totalcar.hu/tesztek/mx5rc20/

Idézet
Nem tudom elképzelni magam ebben a hivalkodó szappantartóban. Nem vagyok dzsigoló, nem vagyok a dzsigoló barátnõje, és kivénhedt dzsigoló sem vagyok. Bezzeg a Winkler, akiben van egy kevés mindhárom karakterbõl... Nem csodálom, hogy õ vett magának egyet. Én azt hiszem, ha véletlenül roadstert kéne vennem, továbbra is az S2000-est preferálnám.


Nem értem gyulavitézt. Az egy dolog, hogy ez egy rongyrázós autó szõkéknek vagy zselés hajú kisgyerekeknek, de ettõl még jó, nem is kicsit. Én sem tudnék az imázsával azonosulni (ahogy mondjuk egy BMW M3-éval sem), de picit megerõszakolnám magam a kedvéért, és egyértelmûen kéne. Az egy dolog, hogy egy MGF-nek nagyságrenddel több stílusa van, egy MR2 meg jobb felépítésû, de ebbe a kocsiba tényleg csak belekötni lehet. Nem tudom, ki jelölgeti a "Nem kéne" opciót...


Számomra ezek csupa újdonságok, hogy az MX-5 rongyrázós autó lenne, hogy a cikkben leírt image-e lenne vagy bármi hasonló  :mivan: ...ezeket a dolgokat teljesen légbõl kapottnak tartom. Saját tapasztalat, hogy ez a kocsi milyen pozitív reakciókat vált ki az emberekbõl, a járókelõkbõl. Egyáltalán nem azzal az irigységgel elegy lenézéssel reagálnak, amivel a valódi "rongyrázós" autókra szokás. Megjegyzem, dzsigolót, zselés hajú kisgyereket meg szõkecicát sem láttam még MX-5-ösben ülni. Biztos van ilyen is, de hogy nem ez a jellemzõ, és nem is nekik készült ez az autó, az biztos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Mazda
« Válasz #172 Dátum: 2007.04.23 01:37:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Megjegyzem, dzsigolót, zselés hajú kisgyereket meg szõkecicát sem láttam még MX-5-ösben ülni. Biztos van ilyen is, de hogy nem ez a jellemzõ, és nem is nekik készült ez az autó, az biztos.

Ez valóban nem jellemzõ, pl. nemrég láttam, hogy Pártai Luciának van. :kacsint:
music     

Satriani

  • Vendég
Mazda
« Válasz #173 Dátum: 2007.04.23 07:11:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyáltalán nem azzal az irigységgel elegy lenézéssel reagálnak, amivel a valódi "rongyrázós" autókra szokás.

Mert a pici roadstereket az utca embere aranyosnak tartja. (Azok is.) Ettõl még a roadsterezés (fõleg, ha egyetlen autóról van szó) rongyrázás, köze nincs az ésszerû, célszerû autóvásárláshoz. Persze én is szeretnék egyszer egy roadstert, de csak második kocsinak. Az összes autóvásárlásomnál megtehettem volna, hogy azt veszek, de van családom.

Idézetet írta: "Palaczk"
Megjegyzem, dzsigolót, zselés hajú kisgyereket meg szõkecicát sem láttam még MX-5-ösben ülni.

Én anno Párizsban rengeteg MX5-öt láttam, 90%-ban fiatalok ültek benne, a maradék 10% nyugdíjas volt. Franciaország más részein szintén szemtelenül fiatalok vezették, sokszor elsõ jogsis autó lehetett. A horvát tengerparton is szinte kizárólag fiatalokat látni a kocsiban. Pesten vegyesebb a kép, már láttam keménytetõs MX5-ben 90 éves antikbakfist és hatvanas hobót, aki mellett a basszusgitárja ült becsatolva. Dehát az itthoni felhozatalból balgaság lenne kiindulni, ez alapján a jellemzõen konzervatív, öreges Mercedes lehetne maffiózóautó, és a hazájában tucatautók netovábbjaként számontartott Golf lehetne presztízsautó...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #174 Dátum: 2007.04.23 14:46:47 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyáltalán nem azzal az irigységgel elegy lenézéssel reagálnak, amivel a valódi "rongyrázós" autókra szokás.

Mert a pici roadstereket az utca embere aranyosnak tartja. (Azok is.) Ettõl még a roadsterezés (fõleg, ha egyetlen autóról van szó) rongyrázás, köze nincs az ésszerû, célszerû autóvásárláshoz. Persze én is szeretnék egyszer egy roadstert, de csak második kocsinak. Az összes autóvásárlásomnál megtehettem volna, hogy azt veszek, de van családom.

Idézetet írta: "Palaczk"
Megjegyzem, dzsigolót, zselés hajú kisgyereket meg szõkecicát sem láttam még MX-5-ösben ülni.

Én anno Párizsban rengeteg MX5-öt láttam, 90%-ban fiatalok ültek benne, a maradék 10% nyugdíjas volt. Franciaország más részein szintén szemtelenül fiatalok vezették, sokszor elsõ jogsis autó lehetett. A horvát tengerparton is szinte kizárólag fiatalokat látni a kocsiban. Pesten vegyesebb a kép, már láttam keménytetõs MX5-ben 90 éves antikbakfist és hatvanas hobót, aki mellett a basszusgitárja ült becsatolva. Dehát az itthoni felhozatalból balgaság lenne kiindulni, ez alapján a jellemzõen konzervatív, öreges Mercedes lehetne maffiózóautó, és a hazájában tucatautók netovábbjaként számontartott Golf lehetne presztízsautó...


OK, nekem azzal volt a problémám, hogy negatív társításokat véltem fölfedezni - szerintem okkal. Persze, hogy sok fiatalnak van ilyen autója (nyugaton), és naná, hogy racionális értelemben véve fölösleges autó. De nem plázacica-autó, nem dzsigoló-autó, stb stb stb. Hanem egy szimpatikus, õszinte, minden procctól mentes kis jószág, a roadsterezés elõnyeit-hátrányait vállaló embereknek, akiknek vagy nincs családjuk, vagy második kocsinak tartják - ahogy te is írtad.

Ja, és nem értek azzal egyet, hogy ami nem ésszerû-célszerû, az = rongyrázás. Rongyrázás az, amikor a középstátuszú magyar pógár vért izzadva, 10 évi részletre megveszi a Passatot (ahelyett hogy venne mondjuk egy Astrát), hogy a krómrács villanása tudassa a néppel: itt jön a befutott ember. Ez rongyrázás. Egy MX-5 nem az, mert ez az autó az, aminek látszik, minden mûvi kivagyiság nélkül. Ez az autó élvezetre, és nem demonstrálásra való.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Mazda
« Válasz #175 Dátum: 2007.05.11 20:26:51 »
Hát ma elég rendesen elszomorodtam!

Van ugye a családban a Yaris mellett egy Mazda is. 323-as 1,5-ös karburátoros 75 LE-s, jah, és velem egyidõs, azaz 23 éves. Elég rendesen jelen van rajta a rozsda, és kb 2 hete le lett fixálva, hogy meg lesz csinálva.

Ismerõs lakatos és egy ugyancsak ismerõs festõ átnézte alulról és kívülrõl, és mondott rá egy nagyon jó árat. De mondom, ez 2-3 hete volt. Ezért hírtelen felindulásból még akkor elvittük mûszakira (még május 1 elött, a régi rendszerbe, hogy könnyedén belekerüljön a teljesítmény a forgalmiba), és új forgalmit is csináltattunk, mert betelt. Az 20 ezer Ft.

Erre ma elkezdtem szétszedni az autót (kárpitok, egyéb cullangok...) és elszörnyedtem.
Belülrõl látszik, ahogy a hátsó sárvédõívnél a kb. 5 éve újonnan belekerült ívpótló már rohad (kivülrõl még nem látszik mert nem ütötte át a rozsda a festéket), mert annó egy becsületes szakinak nehéz lett volna belülrõl is lekezelni valamivel az anyagot... Ezenkívül spórolt a karosszériatömítõn is, mert egy-két hegesztés mellett simán bejött a víz, ennek eredményeként a kárpitok alatt szinte sár állt!!! És ez csak egy példa, az akkori javítás olyan mértékben volt szakszerûtlen, hogy már nem éri meg nekiállni az autónak újra... Mindent szétcseszett rajt!!!!  :robbanfej:
Ami látszott, az jó, de ami nem...
Ezzel egyidõbe hívott édesapám, hogy a festõ lemondta a dolgot, mert jövõ héttõl külföldön melózik (naná, havi többszázezerér én is mennék).

Szal most úgy tûnik nem lesz megcsinálva  :szomoru:
Nagyon sajnálom az autót, mert komolyabb hiba nélkül, szinte hibamentesen szolgálja a családot már 15 éve!  :10:
Visszarakom a kárpitokat, az ápol és eltakar, aztán sztem elkezdjük édesapámmal nézegetni a neten az autóhírdetéseket...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #176 Dátum: 2007.05.11 21:48:24 »
Dehát ha most friss a vizsga rajta, akkor azért míg az le nem jár, simán tudjátok használni, nem? Annyira csak nem lehet szétdûlve a kasztni...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Mazda
« Válasz #177 Dátum: 2007.05.11 22:57:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Dehát ha most friss a vizsga rajta, akkor azért míg az le nem jár, simán tudjátok használni, nem? Annyira csak nem lehet szétdûlve a kasztni...


Persze, annyira nincs még szétesve. Úgyhogy használjuk is tovább, de azért nézegetünk, hátha akad megfelelõ alany majd közbe!
Xanyi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Mazda
« Válasz #178 Dátum: 2007.05.18 23:12:37 »
Az ítéletben leírt autó jöhet is a garázsba! :tongue:
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Mazda
« Válasz #179 Dátum: 2007.05.19 20:12:19 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Az ítéletben leírt autó jöhet is a garázsba! :tongue:

Ne legyen sohasem, de valszeg hamarosan kasztijavítás lessz belõle, vagy roncstelep. :szemforgat:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.