Szerző Téma: Subaru  (Megtekintve 150763 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #165 Dátum: 2005.05.03 13:21:43 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mihez optimális ez a 330-350 köbcenti ?

Kisebb motorok még műxik is, pl. ha megnézed, hogy japánban van egy 660ccm-es határ, amibe a 2 hengeresek beleférnek - például a Subaru Rex is ; aztán a 3 hengeresek esetében 1.0 - 1.1 literre jön ki az össztérfogat, a 4 hengereseknél 1.3-1.4 literre, a 6 hengereseknél pedig 2 - 2.1 literre.


Persze , működik , ez tény . De ezek azért mind kis motorok . Négyhengeresből kicsinek számít az 1.3-as , hathengeresből a 2.0 stb . Közös jellemzőjük , hogy nem túl nyomatékosak . Ha kicsi az egy hengerre eső űrtartalom , az csökkenti a nyomatékot . Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni . No persze , nem mindegy a kocsi súlya sem , de nagy általánosságban igaz a dolog .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Subaru
« Válasz #166 Dátum: 2005.05.03 13:25:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni .

Szinte látom magamat egy 3 hengeres 1500-ös autóban.  :lol:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Subaru
« Válasz #167 Dátum: 2005.05.03 14:33:45 »
A tuning topicok valamelyikében megbeszéltem valakivel, hogy intercooler az kafa dolog. Meg azt is, hogy van a Yaris D4D-ben és van a subaruk valamelyikében is (vagy mindegyikben..)
De ott azt is elmesélte valaki, hogy van egy spricni, ami hideg vizet juttat a coolerra és akkor jobban hűti a levegőt. ezzel talán dúsabb lesz a keverék és jobban robban az autó :lol:  Sokat számíthat ez a spricni? Érdemes ezt utólag betenni vagy teljesen felesleges erről beszélni egy 75 lovas autó esetén. Illetve akkor van értelme, ha már egyéb tuningon is átesett és azokat ez jól kiegészíti, de ez egyedül semmit nem ér???
Üdv: Kishaver 74

baranyas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
Subaru
« Válasz #168 Dátum: 2005.05.03 15:55:15 »
Idézetet írta: "kishaver"
 Sokat számíthat ez a spricni? Érdemes ezt utólag betenni vagy teljesen felesleges erről beszélni egy 75 lovas autó esetén. Illetve akkor van értelme, ha már egyéb tuningon is átesett és azokat ez jól kiegészíti, de ez egyedül semmit nem ér???


Turbós Imprezákon van csak coooler, és az STI-n spriccni ...  :idea:
A Tied turbós  :?:  
Kis teljesítménynél nem sok mindent számít .....Semmit .. :idea:  :cry:

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Subaru
« Válasz #169 Dátum: 2005.05.03 16:18:51 »
Idézetet írta: "baranyas"
Idézetet írta: "kishaver"
 Sokat számíthat ez a spricni? Érdemes ezt utólag betenni vagy teljesen felesleges erről beszélni egy 75 lovas autó esetén. Illetve akkor van értelme, ha már egyéb tuningon is átesett és azokat ez jól kiegészíti, de ez egyedül semmit nem ér???


Turbós Imprezákon van csak coooler, és az STI-n spriccni ...  :idea:
A Tied turbós  :?:  
Kis teljesítménynél nem sok mindent számít .....Semmit .. :idea:  :cry:
Ja olajkályha, de kis teljesítmény. Mondhatni törpe, de ufóhoz nem is kell sok, hogy repüljön.

D4D Yaris.
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Subaru
« Válasz #170 Dátum: 2005.05.03 21:40:27 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni .
Szinte látom magamat egy 3 hengeres 1500-ös autóban.  :lol:

Lehet, hogy ezzel meglepetést okozok Neked, de a Hyundai 1,5 literes dízelmotorja bizony 3 hengeres: a 2.0/4 hengeresből lecsíptek egy hengert...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #171 Dátum: 2005.05.04 01:32:38 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni .
Szinte látom magamat egy 3 hengeres 1500-ös autóban.  :lol:

Lehet, hogy ezzel meglepetést okozok Neked, de a Hyundai 1,5 literes dízelmotorja bizony 3 hengeres: a 2.0/4 hengeresből lecsíptek egy hengert...


Vagy , kicsit visszamenve az időben , említhetnénk az Alfa 33-as 1.8-as (1779 köbcentis) turbódízel motorját (74 LE) , ami szintén háromhengeres volt  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Subaru
« Válasz #172 Dátum: 2005.05.04 07:54:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni .
Szinte látom magamat egy 3 hengeres 1500-ös autóban.  :lol:

Lehet, hogy ezzel meglepetést okozok Neked, de a Hyundai 1,5 literes dízelmotorja bizony 3 hengeres: a 2.0/4 hengeresből lecsíptek egy hengert...


Vagy , kicsit visszamenve az időben , említhetnénk az Alfa 33-as 1.8-as (1779 köbcentis) turbódízel motorját (74 LE) , ami szintén háromhengeres volt  :o

Nem volt ezeknek iszonyú egyenetlen a járásuk? 3 henger, diesel?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #173 Dátum: 2005.05.04 11:21:33 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Durván általánosítva , nagyjából félliteres hengerek kellenek legalább ahhoz (atmoszférikus benzinmotor esetén) , hogy a motort nyomatékos karakterisztikára lehessen hangolni .
Szinte látom magamat egy 3 hengeres 1500-ös autóban.  :lol:

Lehet, hogy ezzel meglepetést okozok Neked, de a Hyundai 1,5 literes dízelmotorja bizony 3 hengeres: a 2.0/4 hengeresből lecsíptek egy hengert...


Vagy , kicsit visszamenve az időben , említhetnénk az Alfa 33-as 1.8-as (1779 köbcentis) turbódízel motorját (74 LE) , ami szintén háromhengeres volt  :o

Nem volt ezeknek iszonyú egyenetlen a járásuk? 3 henger, diesel?


Válasz az OFF/Egyéb Autók topikban , mielőtt tényleg lelő valaki minket  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Roczey

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Subaru
« Válasz #174 Dátum: 2005.05.24 21:36:47 »
Először nem értettem, hogy miért antiPalaczk színű az autóm, komalyan azt hittem, ez valami színkód, mert vannak ilyen fura nevek, hót egyformának tűnő ezüst színek megkülönböztetésére...

Szóval semmi különös nem köt az ezüst színhez, mint az, hogy az előző Imprezám is ezüst volt, ami pedig azért lett az, mert ezt az egy darabot hozták be belőle (záros időn belül 99'ben) No meg, akkor össz vissz három színben forgalmazták itthon, kék, ezüst, piros... a kék nem az a kék, amit álltalában mindenki ismer, hanem egy világosabb (nem szép kék...) szóval piros nem, így maradt az ezüst... (fehéret szeretem volna!)

Itt a vita az optimális hengerűrtartalomról, nyilván abból indult, hogy 300ccm körüli a (1henger űrtartalmú) leghatékonyabb motor, hiszen a legnagyobb fordulatszámot ezzel lehet elérni, még ésszerű mozgó tömeg, súrlódó alkatrész stb függvényében... Ezt az F1 ben találták ki higyjük el nekik...közúton azért némiképp mások az elvárások, így fogalmazzunk talán úgy, hogy 300-500 ccm közé esik álltalában a benzines személyautók optimális 1henger űrtartalma. Ebbe a legtöbb jószág bele is fér...

kishaver

A spricni akkor éri a legtöbbet, ha a cooler a motoron, vízszintesen helyezkedik el, (mint pl Impreza) és a városban tökölsz, nincs menetszél, bemelegszik az egész, és nem dolgozik kellő hatásfokkal, no ha ilyenkor akarsz kilőni, akkor jelentős segítség egy ilyen spricni, amúgy felesleges (szerintem)
gy Subarus...

Roczey

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Subaru
« Válasz #175 Dátum: 2005.05.24 21:38:59 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Roczey"
A háttérben az öreg Carina II körvonala is jól kivehető, hogy tényleg erre a honlapra passzoljon a kép!! :lol:

Gyönyörű autó, anti-Palaczk színben :D
Nagyon szívesen beneveznénk egy próbakörre, ha el tudnál jönni a nyári talira  :wink:


Milyen tali? No és mikor, mert nem tudom meddig marad még meg a Carina  :roll:

Vagy nem is arra gondoltál?
gy Subarus...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Subaru
« Válasz #176 Dátum: 2005.05.24 22:27:16 »
Idézetet írta: "Roczey"
300ccm körüli a (1henger űrtartalmú) leghatékonyabb motor, hiszen a legnagyobb fordulatszámot ezzel lehet elérni, még ésszerű mozgó tömeg, súrlódó alkatrész stb függvényében...

Na végre valaki leírta, hogy miért.
Közúton persze, hogy mások az elvárások. Nem véletlen, hogy mekkora 1hengerűrtartalmú motorokat gyártanak közútra.
music     

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Subaru
« Válasz #177 Dátum: 2005.05.25 08:19:32 »
Idézetet írta: "Roczey"
kishaver

A spricni akkor éri a legtöbbet, ha a cooler a motoron, vízszintesen helyezkedik el, (mint pl Impreza) és a városban tökölsz, nincs menetszél, bemelegszik az egész, és nem dolgozik kellő hatásfokkal, no ha ilyenkor akarsz kilőni, akkor jelentős segítség egy ilyen spricni, amúgy felesleges (szerintem)
Ínye, nem merült feledésbe ez a kérdés  :wink:  Szóval a D4D Yarison is vízszintesen van és a motor felett, de városban nem nagyon hajkurászom. Bár mostanában rászoktam a ki- kigyorsítgatásokra lámpák sárgára villanása esetén, de persze csak a saját szórakoztatásomra, mert ha egy gázfröccs nélkül mennék tovább akkor is átérnék csak olyan jó látni az emberek arcán a döbbentséget, ahogy bír menni ez a kis autó. Nyilván nem több száz lovas, de azért rugalmasKA. Néha (ha forrósodik a helyzet) akkor visszadobom 3-ba és akkor nagyon meglódul 2000-2300-ról. :lol:  :lol:  Igazából csak kíváncsi voltam a spricnire, nem hiszem, hogy valaha hozzányúlok a motorhoz. A PBox érdekelt, de aztán arról is lebeszéltem magam.

Köszi az infót! :wink:

Aki akarja gyönyörködik benne:
http://www.toyotaclub.hu/mickey/images/kishaver/d4d_moci.jpg
Üdv: Kishaver 74

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Subaru
« Válasz #178 Dátum: 2005.06.01 15:25:35 »

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Subaru
« Válasz #179 Dátum: 2005.06.02 10:08:04 »
Idézetet írta: "Misi"
Impreza Facelift
Bizony nagyon durva az orr részen található régi Seat-os lopás. Speciel én bénának is tartom az "orr likat". Viszont a lámpája nagyon korrekt lett!!! Az piszokul tetszik.
Üdv: Kishaver 74