Szerző Téma: Subaru  (Megtekintve 150758 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #375 Dátum: 2009.11.10 23:05:44 »
Az eredeti temahoz pedig tovabbra is  csak annyit, hogy fogyasztastol fuggetlenul nem ellenfel a subaru(barkacs se) egy m3-as bmw-nek.  
A neten azért akad néhány videó, ami alapján azt kell hogy mondjam: de, ellenfél  :yes: ... Az Impreza WRX STi ellenfél az M3-asnak - legalábbis kanyargós szakaszokon, és álló helyzetből vagy kis sebességről történő gyorsulásban igen. Autópálya-tempónál már nem - ez is tény.

Egy tuningolt autó pedig megint más kategória. Ha ez a Forester valóban 400 lóerős, akkor csakugyan tarthatta a lépést az M3-assal. A videóban egyébként, harmadik megtekintésre is, én ezt látom: a Forester megy, a BMW megérkezik, megelőzi, majd egy agresszív sávváltásos-gyorsításos manőverrel elkezd távolodni tőle. A Foresteres erre utánamegy, mire a BMW-s észleli, hogy valaki nekiállt versenyezni vele, és elkezdi neki nyomni. Nem kicsit (látszik, hogy a felüljárón a kanyarban egy pillanatra be is parázik a tempótól, belefékez). Amikor a tempó kezd eszetlen lenni, meg amúgy is kezd látszani, hogy a BMW innen már előnyben van, akkor a Subarus abbahagyja. Tömören: megkergette egy kicsit, és a BMW-s vette a lapot, nagyon is. Én ezt láttam, így értelmezem, de persze én sem voltam ott  :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.10 23:55:06 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #376 Dátum: 2009.11.10 23:54:42 »
Korábban volt az AutoBildben egy teszt, ami azért elég informatív a jelenlegi témánk szempontjából. Itt versenypályán eresztettek össze különféle erős, sportos vagy kimondottan sport autókat; mérték a gyorsulást, és persze a köridőt is. A Subarut a (régi, szedán) Impreza WRX STi képviselte, 2.5-ös, 280 LE-s kivitel. 5.4 alatt volt 100-on, és 1:39.6 mp alatt teljesítette a kört a pályán. BMW-ből volt jópár:

130i: 0-100 6.2, kör 1:40.35
330i: 0-100 6.2, kör 1:42.26
330d: 0-100 6.8, kör 1:43.59
M3: 0-100 4.9, kör 1:35.04

Ez alapján egyértelmű, hogy az M3 gyorsabb az Imprezánál, de nagyságrendi különbség nincs; és ugye széria autókról beszélünk, míg a videóban állítólag egy 400 LE-re tuningolt Subaru szerepelt (annak, hogy Forester, most nincs sok jelentősége; a különbségeket akartam érzékeltetni).

Érdekességként: VW Golf GTI Edition 30 (230 LE): 0-100 6.9, kör 1:41.48 (!) - figyelembe véve az elsőkerék-hajtást, szvsz nagyon szép eredmény.

Még egy érdekesség, arról, hogy mit tudhat egy power-SUV, ha rendes futómű van alatta: Porsche Cayenne Turbo, 0-100 5.2, kör 1:40.83  :eek: ... Azé' az elég ronda, mikor mész az Impreza STi-ddel, és egy kib... Tigris tank a kanyargós részeken sem nagyon akar eltűnni a tükörből  :helpsmilie:

Ééés a teszt leggyorsabbja: Porsche 911 GT3 RS, 0-100 4.2, kör 1:31.20 mp  :sorcerer: ... Hogy a teljesítmény nem minden, azt jól jelzi a Mercedes SL 65 AMG eredménye: a 612 lovas szörny bár gyorsulásban nem marad el a Porsche mögött (4.2), köridőben az M3 is bőven lepipálja: 1:37.06  ::) ...

Akit érdekel a többi is, írja be az autobild.de-n a keresőbe, hogy "Handlingtest".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Subaru
« Válasz #377 Dátum: 2009.11.11 10:50:04 »
A videóban egyébként, harmadik megtekintésre is, én ezt látom: a Forester megy, a BMW megérkezik, megelőzi, majd egy agresszív sávváltásos-gyorsításos manőverrel elkezd távolodni tőle. A Foresteres erre utánamegy, mire a BMW-s észleli, hogy valaki nekiállt versenyezni vele, és elkezdi neki nyomni. Nem kicsit (látszik, hogy a felüljárón a kanyarban egy pillanatra be is parázik a tempótól, belefékez). Amikor a tempó kezd eszetlen lenni, meg amúgy is kezd látszani, hogy a BMW innen már előnyben van, akkor a Subarus abbahagyja. Tömören: megkergette egy kicsit, és a BMW-s vette a lapot, nagyon is. Én ezt láttam, így értelmezem, de persze én sem voltam ott  :)

Termeszetesen barmit belemagyarazhat az ember a videoba, valojaban a BMW-s semmit nem tett, csak gyorsan ment. Felteszem nem egy jellegtelen Foresterben latta meg a versenypajtast, es ezert elozott. A BMW-s elhuzott ezerrel a masik savban, erre a Subarus gondolta, hogy majd O megmutatja a BMW-snek, hogy mas is kepes szaguldozni, aztan persze eltelt egy kis ido, majd raeszmelt, hogy keves lesz az M3-ashoz.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Subaru
« Válasz #378 Dátum: 2009.11.11 10:53:46 »

Ez alapján egyértelmű, hogy az M3 gyorsabb az Imprezánál, de nagyságrendi különbség nincs;

Azert a 4-5 masodperc mar kemenyen nagysagrendi kulonbseg egy versenypalyan. A jellemzo autopalyas hasznalatnal pedig ezek a kulonbsegek csak meg jobban felerosodnek. Raadasul itt Imprezarol beszelunk, aminek meg futomuve is van a Foresterhez kepest. A videon pedig ugye nem Impreza volt.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #379 Dátum: 2009.11.11 19:39:19 »
Termeszetesen barmit belemagyarazhat az ember a videoba, valojaban a BMW-s semmit nem tett, csak gyorsan ment. Felteszem nem egy jellegtelen Foresterben latta meg a versenypajtast, es ezert elozott. A BMW-s elhuzott ezerrel a masik savban, erre a Subarus gondolta, hogy majd O megmutatja a BMW-snek, hogy mas is kepes szaguldozni, aztan persze eltelt egy kis ido, majd raeszmelt, hogy keves lesz az M3-ashoz.
Rajtad is ott van a BMW-s szemüveg  :szemez: ... De mondjuk ez nem újdonság  ;) ... Viszont: "jellegtelen" Forester = unalmas szöveg, kitalálhatnátok már vmi új fikát a japán autókra (elhiszem, hogy ez nem könnyű); pláne hogy a Foresterre nézve ez egyáltalán nem is igaz, ez az autó minden, csak nem jellegtelen. De tény, hogy még mindig kedvesebb ez, mint az a magas lóról, lesajnálóan odavetett "szerencsétlen Subaru", amit itt előtted valaki volt olyan kedves ellőni  :yes: ... A videót meg máshogy látjuk, de sebaj.

Az meg, hogy én Subaru és BMW közül mit választanék, nem egy nehéz kérdés  :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 19:42:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #380 Dátum: 2009.11.11 19:47:14 »
Azert a 4-5 masodperc mar kemenyen nagysagrendi kulonbseg egy versenypalyan. A jellemzo autopalyas hasznalatnal pedig ezek a kulonbsegek csak meg jobban felerosodnek. Raadasul itt Imprezarol beszelunk, aminek meg futomuve is van a Foresterhez kepest. A videon pedig ugye nem Impreza volt.
A Foresternek is van futóműve  :) ... Ellenben az Imprezának viszont éppenséggel nem az autópályás használat a jellemzője; a BMW-nek sokkal inkább, de az utóbbi autópályás fölényét én nem is vitattam, hisz jóval nagyobb teljesítményű autó, jóval nagyobb motorral. A különbséget akartam érzékeltetni a példákkal, de érdemes megnézni az Imprezával azonos súly- és teljesítmény-kategóriába tartozó 130i szereplését is, ha meg akarjuk ítélni, hogy egymáshoz képest, azonos kategóriában, a két gyár terméke mit nyújt egymáshoz képest, ha oda kell lépni a gáznak.

(Az egésznek a mondanivalója részemről nem több és nem kevesebb annál, hogy ugyan ne sajnáljunk le egy BMW-ben ülve egy Subarut, mert ennek semmi reális alapja nincs.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Subaru
« Válasz #381 Dátum: 2009.11.11 20:05:22 »
(Az egésznek a mondanivalója részemről nem több és nem kevesebb annál, hogy ugyan ne sajnáljunk le egy BMW-ben ülve egy Subarut, mert ennek semmi reális alapja nincs.)

Eppen ez az, amiben nem ertunk egyet. Jozan esszel nezve nem sajnalok le egy Lexust egy BMW-bol, de a Subaru semmilyen teren nem tartozik egy korbe a BMW-vel. Egy atlagosnal megbizhatobb,  javareszt awd autokat gyarto japan ceg, mely altalaban az atlagosnal nagyobb fogyasztassal parosul. Nagyjabol ennyit lehet elmondani a Subarurol. Es termeszetesen itt is van nehany orult fanatikus rajongo a rally hatter miatt. Ezek altalaban ugyanolyan elvakultak, mint a Hondas emberkek.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #382 Dátum: 2009.11.11 20:17:08 »
Tudom, hogy ebben nem értünk egyet  :) ... Beszéltünk erről már korábban is; szerintem a Subaru elitmárka, kb. a japán Porsche (függetlenül attól, hogy más kategóriákban gyárt), ami csúcsminőséget kombinál exkluzív, különleges technikai megoldásokkal. Nálam semmivel nem marad el a BMW-től (sőt), függetlenül attól, hogy nem gyárt hasonlóan erős és/vagy nagy autókat. Dehát ezt tényleg leragoztuk már.

A Honda megint más - a Honda a japán BMW  :yes: ... A Lexus meg a japán Mercedes  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #383 Dátum: 2009.11.11 20:19:09 »
...a Subaru semmilyen teren nem tartozik egy korbe a BMW-vel.
Erre külön, mert ez a lényeg: még ha el is fogadnám, hogy ez így van, akkor sincs emberileg semmiféle indok a lesajnálásra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #384 Dátum: 2009.11.12 09:51:38 »
Megint micsoda észérvek hátán szörfözve jutottunk el idáig...  :innocent: Ha valaki a Subarukban nem látja a talán legtartósabb tucatautókat, a boxer, állandó összkerék, alacsony súlypont, jó vezethetőség, kellemes működési kultúra miatti műszaki finomságokat, a jó értéktartást, annak egyenesen ajánlom, hogy matyizzon vesékre.

Egyébként csípem a BMW-ket, a naagy-naagy germán trióból egyértelműen ez a márka áll hozzám legközelebb, de álljon meg a menet, a Subaru tényleg egészen más, mint egy sima tucatautó; ahogy Palaczk mondja, elit. Egy alap összkerekes Imprezában több műszaki érdekesség van, mint egy 116i-ben, még ha a csomagolás nem is olyan vonzó első ránézésre. A Subarut én semmiképp nem venném egy kalap alá a Toyotával, Mazdával, mint "unalmas" :D :D :D autógyártókkal.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Subaru
« Válasz #385 Dátum: 2009.11.12 10:22:22 »
Az elit zavar a legjobban az egeszben. Sem az ara nem tamasztja ala, sem az emberek, akik hasznaljak vilagszerte. Amerikaban egyenesen tucatauto jellegu a Subaru. Boxermotor is szep dolog, am megis ugyerzem, egy v8-as hengersor lekapcsolassal meg szebb. Ami az osszkerek kerdest illeti, megint csak nem tudom mirol beszelunk, a Mercedesnek, BMW-nek, Audinak, Porsche-nak mindegyiknek van. Egy quattro rendszer raadasul igen kifinomult, nem mellekesen a BMW xdrive rendszerevel sincs gond. Bizony Isten nem tudom melyik a jobb auto, egy akarmilyen Subaru vagy pedig egy 330d xdrive kombi 3-as, 230 Le-vel, 500 Nm nyomatekkal es 10 literes varosi fogyasztassal. Ilyen autot, ilyen fogyasztassal, ilyen kenyelemmel es erovel nem tud a Subaru, ezt lassuk be. Nyilvan itt meg nem emlitettuk az 5-os szeriat es az x3-at x5-ot sem. Nehogy mar elhiggyetek, hogy egy Forsternek jobb futomuve van, mint egy X5-osnek peldaul. Kizart dolog. Mondjuk nekem nem fizet a bwm, hogy vedjem oket, gondolom neketek sem a Subaru, meg egy kulcstartot sem kaptok toluk, igy az egeszenk szvsz. ertelme sincs. Azert mindenesetre a japan porsche  :D, meg az elit kifejezesek nagyon erosek a Subarura. Maradjunk annyiban, hogy letezik Lexus, Acura, Infinity ezek a belepok az elitbe. A tobbi tavolrol sem tartozik ebbe a korbe. Es ez nem egyetertes kerdese, hanem objektiv tenyek, melyeket jol tanusitanak az arcedulak is, az exkluzivabb hotelek parkoloi szerte a vilagon, vagy mondhatnek exkluziv autokat felvonultato kiadvanyokat is, stb. Jelenleg pont a kezemben van egy Exotic Car Buyers Guide 2010 duPont REGISTRY Best of 2010 usa katalogus, ebben nyoma sincs Subarunak, pedig benne van minden, ami az elithez tartozik.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.12 15:19:04 írta OK fine »
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Subaru
« Válasz #386 Dátum: 2009.11.12 11:56:00 »
meg egy kulcstartot sem kaptok toluk

Mi kaptunk egy BMW szemüveget. Remélem ezt küldi  :D

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Subaru
« Válasz #387 Dátum: 2009.11.12 12:41:22 »
Mi kaptunk egy BMW szemüveget. Remélem ezt küldi  :D

 :D
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #388 Dátum: 2009.11.12 17:09:40 »
Az elit zavar a legjobban az egeszben.
Szerintem leírtam két mondatban, tök érthetően, hogy számomra miért és mennyiben az. Két külön dologról beszélünk  :)

Ami az összkerék-hajtást illeti: a Subarunak előbb volt összkerekes személyautója, mint bármelyik német gyártónak; még ha ez nem is volt olyan kifinomult, automata rendszer, mint mondjuk az Audi quattro-hajtása. A modern Subaruk négykerékhajtásai viszont a csúcskategóriába tartoznak, a német tesztelők szerint is, a német 4WD-kkel összehasonlítva is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Subaru
« Válasz #389 Dátum: 2009.11.12 21:58:25 »
Szerintem meg az én apukám a legerősebb, bibibiiiiiiii :lol: :lol: :lol:
(igaz, szegény már meghalt)
music