Szerző Téma: Subaru  (Megtekintve 150791 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #330 Dátum: 2009.07.03 18:40:45 »
Kezd már orbitális OFF lenni, de azért levezetem neked, tessék:

F=m*a, vagyis a = F/m. A tömeg ugye állandó, ekkor a csak F-től függ, ami a kerék és a talaj találkozási pontjánál ébredő erő, jelöljük Fk-val (k, mint kerék).

Fk=Mk/rk, ahol rk megint csak konstans. A nyomatékmódosítás értéke omegam/omegak (omega a szögsebesség, m meg a motort jelöli), ekkor:

Mk=Mm*omegam/omegak, a számláló viszont pont egyenlő Pm-mel (a motor által leadott teljesítménnyel). A végső egyenlet tehát:

a=Pm/(omegak*rk*m), ahol is a nevező egy adott sebességnél konstans. Ebből következik, hogy a gyorsulás _csak és kizárólag_ Pm-től függ. Voila. :)

Ha jól belegondolsz ez mindjárt meg is magyarázza, hogy a CVT váltók miért a max. teljesítményhez tartozó fordulaton pörgetik a motort és miért nem a max. nyomatékhoz tartozón.

Ja és a példában a hatásfokot kihagytam a számításból, de fogaskerekes áttételeknél az értéke majdnem 1.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Subaru
« Válasz #331 Dátum: 2009.07.03 19:22:04 »
Subaru? Akkor már diesel, egyértelműen.  :yes: :yes: :D :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #332 Dátum: 2009.07.03 20:01:17 »
Subaru's never been here? :)

Egy biztos, a benzinesek fogyasztása rémisztő, ellenberger jó a hangjuk. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #333 Dátum: 2009.07.03 21:38:24 »
sghu77, szerinted én nem tudom ezeket a dolgokat  ;) ? A nyomaték meg a fordulatszám meg a teljesítmény  ::) ... tiszta! De wazz, amit írsz, az az ELMÉLET!!! A gyakorlat meg az (kivételekkel, természetesen), hogy a legtöbb benzines autó valahol 6000-6500, a legtöbb dízel valahol 4500-5000 környékén pörgi ki magát, továbbá a váltóáttételek, tömegek, kerékméretek és egyéb befolyásoló tényezők is nagyjából azonosak, aminek a végeredménye az, hogy jellemzően ha adott két autó, amelyeknek a max. teljesítménye kb. azonos (pl. Corolla 1.4 D vs. B), akkor a maximális gyorsulásuk és a végsebességük kb. azonos lesz, viszont az lesz a rugalmasabb, amelyiknek több a nyomatéka - és ezért VAN jelentősége a nyomatéknak egy autó jellemzésekor, ezért informatív ez az adat IS, és semmi másról nem beszélek folyamatosan, csak erről  :) ...

Tehát (hogy visszakanyarodjak oda, ahonnan az egész elindult, és ami nem is OFF): ha tudod erről a kétliteres Subaru motorról, hogy 350 Nm a max nyomatéka, akkor az igenis számít (elvégre azt úgyis tudod, hogy egy kétliteres dízel kb. milyen , igenis érdekelhet, mert tudhatod belőle, hogy jó rugalmas lesz... Ha ez szerinted nem így van, akkor tényleg hagyhatjuk  :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.03 22:08:41 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #334 Dátum: 2009.07.03 21:54:10 »
Ezért marhaság, hogy ezt az adatot adják meg a gyártók. Mert aztán eljutunk oda, amit a többség hisz, hogy a nyomaték "viszi az autót", a teljesítmény nem számít. Erre jól rá is játszanak még az újságírók meg a marketingesek és kész is. Ma ott tartunk, hogy egyesek a dízelmotort felsőbbrendűnek tekintik a benzinmotorral szemben ami nettó hüjjeség (megjegyzem visszafelé is, bár több érvet lehet felhozni az egy szem fogyasztásnál).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #335 Dátum: 2009.07.03 22:15:56 »
Ezért marhaság, hogy ezt az adatot adják meg a gyártók. Mert aztán eljutunk oda, amit a többség hisz, hogy a nyomaték "viszi az autót", a teljesítmény nem számít.

A többség szerintem azt "hiszi", ami a valóság: hogy a teljesítményből tudunk következtetni a maximális gyorsulásra meg a végsebességre, a nyomatékból pedig a rugalmasságra.

Ezzel az erővel mondhatnám én is azt, hogy a teljesítményt megadni marhaság, mert a közúti közlekedésben szerintem többet számít a 60-100 négyesben, mint a 0-100 maximális kihúzatással  :nonono: ... És akkor vitatkozhatnánk itt a végtelenségig azon, hogy melyiknek van nagyobb jelentősége. Hülyeség  :) ! A maximális teljesítmény önmagában ugyanúgy félinformáció, mint a maximális nyomaték.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #336 Dátum: 2009.07.03 22:17:58 »
Kezd már orbitális OFF lenni, de azért levezetem neked, tessék:

Fáradt vagyok kibogozni, de elmondhatnád akkor, hogy ha gyorsulásmérővel mérsz egy autót, akkor két váltás között miért rajzolható rá a gyorsulás-görbére a motor nyomatékgörbéje.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #337 Dátum: 2009.07.04 09:15:35 »
Fáradt vagyok kibogozni, de elmondhatnád akkor, hogy ha gyorsulásmérővel mérsz egy autót, akkor két váltás között miért rajzolható rá a gyorsulás-görbére a motor nyomatékgörbéje.

Mert az áttétel és ezáltal a nyomatékmódosítás is állandó. Ekkor pedig a gyorsulás a leadott nyomatéktól függ (vagyis ilyenkor a leadott teljesítmény pont úgy változik a sebesség növekedésével, ahogy a motor nyomatéka a fordulatszám emelkedésével). De az alapkérdés nem ez volt, hanem két autó rugalmasságának összehasonlítása egy adott sebességnél. Amit viszont a két járgány éppen akkor leadott teljesítményének összehasonlításával lehet megtenni. Lásd a példámat, az 1.4D4D nem fog 2x jobban menni az 1.4VVTi-nél, a különbség ennél kisebb.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #338 Dátum: 2009.07.04 09:17:35 »
A többség szerintem azt "hiszi", ami a valóság: hogy a teljesítményből tudunk következtetni a maximális gyorsulásra meg a végsebességre, a nyomatékból pedig a rugalmasságra.

Épp ezt mondom, hogy ez egyszerűen nem igaz. A dízel Imprezának van 350Nm-e, a volt T5-ösömnek meg csak 300. Meyik a rugalmasabb vajon?!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #339 Dátum: 2009.07.04 13:18:49 »
A többség szerintem azt "hiszi", ami a valóság: hogy a teljesítményből tudunk következtetni a maximális gyorsulásra meg a végsebességre, a nyomatékból pedig a rugalmasságra.

Épp ezt mondom, hogy ez egyszerűen nem igaz. A dízel Imprezának van 350Nm-e, a volt T5-ösömnek meg csak 300. Meyik a rugalmasabb vajon?!
Nem a nyavalyát nem igaz :szemez: ... Egyébként ez két különböző autó szerintem  :) ... Amúgy meg éppenséggel el tudom képzelni, hogy az Impreza a rugalmasabb. De ami a lényeg: a 300 ill. 350 Nm alapján mindkettőről tudhatjuk, hogy rugalmasak lesznek. Rugalmasabbak, mint ha 180 meg 220 Nm-ük lenne. Na de mindegy, én ezt abbahagytam  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Subaru
« Válasz #340 Dátum: 2009.07.08 21:09:36 »

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Subaru
« Válasz #341 Dátum: 2009.07.08 21:19:09 »
Ez szerintem nem ide való, mert nem az autóról szól, hanem arról, hogy túlárazva vett egy autót sz*r hitellel, és az asszony keresőképtelen lett....
Sajnálom, de nagyon madár, pedig "szakmabeli"
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Subaru
« Válasz #342 Dátum: 2009.07.09 12:26:19 »
És ezt az olvasók szavazata is megerősíti.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #343 Dátum: 2009.11.06 07:13:47 »
138 lovas, kétezres benzines Legacy motortuningról (turbó, kompresszor) hallottatok már?

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Subaru
« Válasz #344 Dátum: 2009.11.06 08:03:00 »
Kerdesedre off, de erdekes videjo  :wub: egesz korrektul megy, bar ez 2.5T :sorcerer:
kisa
born to ride