sghu77, szerinted én nem tudom ezeket a dolgokat
? A nyomaték meg a fordulatszám meg a teljesítmény
... tiszta! De wazz, amit írsz, az az ELMÉLET!!! A gyakorlat meg az (kivételekkel, természetesen), hogy a legtöbb benzines autó valahol 6000-6500, a legtöbb dízel valahol 4500-5000 környékén pörgi ki magát, továbbá a váltóáttételek, tömegek, kerékméretek és egyéb befolyásoló tényezők is
nagyjából azonosak, aminek a végeredménye az, hogy
jellemzően ha adott két autó, amelyeknek a max. teljesítménye kb. azonos (pl. Corolla 1.4 D vs. B), akkor a maximális gyorsulásuk és a végsebességük kb. azonos lesz, viszont az lesz a rugalmasabb, amelyiknek több a nyomatéka - és ezért VAN jelentősége a nyomatéknak egy autó jellemzésekor, ezért informatív ez az adat IS, és semmi másról nem beszélek folyamatosan, csak erről
...
Tehát (hogy visszakanyarodjak oda, ahonnan az egész elindult, és ami nem is OFF): ha tudod erről a kétliteres Subaru motorról, hogy 350 Nm a max nyomatéka, akkor az igenis számít (elvégre azt úgyis tudod, hogy egy kétliteres dízel kb. milyen , igenis érdekelhet, mert tudhatod belőle, hogy jó rugalmas lesz... Ha ez szerinted nem így van, akkor tényleg hagyhatjuk