Szerző Téma: Subaru  (Megtekintve 152802 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #315 Dátum: 2009.07.02 19:13:18 »
OK, akkor ötödikben 160-nál?

Semmi értelme ennek a "hogyan indul meg ugyanabban a fokozatban" összehasonlítgatósdinak, lévén hasonló teljesítményű dízel és benzines autók karakterisztikája jelentősen eltér egymástól.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Subaru
« Válasz #316 Dátum: 2009.07.02 20:08:33 »
Ahogy sghu77 is irta a teljesitmeny a nyomatek es a fordulatszam szorzata. Azonos teljesitmenynel (LE) a magasabb forgatonyomatek csak annyit jelent, hogy alacsonyabb fordulaton tud leadni nagyobb teljesitmenyt.
Jo pelda az Auris 1.6VVT-i es a 2.0d4d is. Loerore es 100-ra gyorsulasra is ugyanazt tudjak. Mig nyomatekban a kb. fele akkora a benzines.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #317 Dátum: 2009.07.02 20:31:11 »
Pontosan! :yes: A nyomaték számszerű értéke nem sok mindent mond a hozzá tartozó fordulatszám nélkül. A kettő szorzata meg pont az ott leadott teljesítmény. Vagyis a turbos gépek azért húznak jól alacsony fordulatról, mert ott is nagy már a leadott teljesítményük.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Subaru
« Válasz #318 Dátum: 2009.07.02 23:43:25 »
Melyik lodul meg jobban ugyanaz seb.fokozatban?

Na, kettesben nyolcvannál melyik?
Mondjuk ott már konkrétan egyik sem...  :tt2:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #319 Dátum: 2009.07.03 00:04:09 »
350 Nm az OK, a hátsolámpa viszont No Go.

A nyomaték kit érdekel? :) /nekem amúgy 400+115 van.../
Állandóan ezzel jössz, az agyam eldobom  :D ... Az egyik fő jellemzőszáma egy autónak, amiből meglehetősen jó következtetést lehet levonni arra, hogy hogyan tud a motorja gyorsítani, ha nem húzatjuk ki tiltásig  :flowers: ... A teljesítményt is a nyomatékból számítjuk ki, úgyhogy hagyjuk már  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Subaru
« Válasz #320 Dátum: 2009.07.03 00:12:44 »
Pont ezt mondom srácok, ki nem szarja le a 350Nm-t, meg a 400+115-öt? Az a lényeg, hogy a Prius csak 110LE-s, a dízel Impreza meg 150 (vagy mennyi). Ezért megy jobban az utóbbi, nem azért, mert kisebb a nyomatéka. :)

És a 90 lóerős 1.4 dízel Corolla miért megy jobban (maximális kihúzatás esetét kivéve), mint a 97 lóerős 1.4 benzines  ;) ? Csaktán nem azért, mert 190 Nm-t tud, míg a benzines csak kb. 135-öt (bocs, ennek nem vágom fejből a pontos adatát)? Gyorsíts fel hármasban 60-ról 100-ra mind a kettővel, és utána mondd, hogy nem számít a nyomaték :excl: Persze te erre azt fogod mondani, hogy ott sem a nyomaték számít, hanem a dízelnek ezekben a fsz-tartományokban nagyobb a teljesítménye is  :turned: ... De áruld már el nekem, mi a nyavalyának állítsunk félre egy kialakult rendszert, mely szerint egy autó maximális gyorsulására a teljesítményből, a rugalmasságára meg a nyomatékból lehet következtetni  :) ? Ha csak azt tudom egy autóról, hogy x LE a max teljesítménye, akkor NEM fogom tudni, hogy milyen rugalmas a motorja! Ugyanígy persze nem fogom tudni a maximális gyorsítóképességét sem, ha csak azt tudom, hogy y Nm a max nyomatéka. A kettő együtt jellemez egy autót. Miért ragozzuk ezt folyton újra meg újra? Wazz, 150 LE és 190 Nm baromira nem ugyanaz, mint 150 LE és 350 Nm  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.03 00:23:58 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #321 Dátum: 2009.07.03 00:39:14 »
Mondjuk ott már konkrétan egyik sem...  :tt2:

Ha jól emlékszem, az 1,6-os benzines Golf simán megy kettesben kilencvenet.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Re: Subaru
« Válasz #322 Dátum: 2009.07.03 08:40:51 »
Az autó saját tömege sem elhanyagolandó, hogy mit is kell cipelnie a motornak.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #323 Dátum: 2009.07.03 11:39:00 »
Állandóan ezzel jössz, az agyam eldobom  :D ... Az egyik fő jellemzőszáma egy autónak, amiből meglehetősen jó következtetést lehet levonni arra, hogy hogyan tud a motorja gyorsítani, ha nem húzatjuk ki tiltásig  :flowers: ... A teljesítményt is a nyomatékból számítjuk ki, úgyhogy hagyjuk már  :szemez:

Nem hagyjuk, amíg meg nem értitek, hogy a nyomatékot meg kell szorozni az adott fordulatszámmal és _ez_ az adat, vagyis az ott leadott teljesítmény (és nem a maximális!) a mérvadó a gyorsítási képesség számításánál. Egyszerű fizika. :)

Pl. tetszőleges fokozatban gyorsítunk a kedvenc 1.4D4D-del meg mondjuk az 1.4VVTi Corollával. A dízel nyomatéka legyen 190Nm, a benzinesé ugyanitt 100Nm (totál légbőlkapott, nem ez a lényeg), viszont a fordulatszámok meg 1800 és 2500. Ekkor a dízel 190*1800/9,54=35,85kW-ot ad le, a benzines meg 100*2500/9,54=26,21kW-ot. Ennyi a különbség, nem majd' 2x-es...
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.03 11:43:43 írta sghu77 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #324 Dátum: 2009.07.03 11:43:18 »
Miért ragozzuk ezt folyton újra meg újra? Wazz, 150 LE és 190 Nm baromira nem ugyanaz, mint 150 LE és 350 Nm  :otlet:

Pont ezért, mert dehogynem lehet ugyanaz! Ez a lényeg! Lehet két olyan motort konstruálni. Csak az egyik maximális fordulatszámának több mint 2x-esének kell lennie a másiknál, a váltóknak meg jól illesztetteknek, ekkor a más áttétel kompenzálja a nyomatékkülönbséget és a végén pont ugyanaz jön ki. Érthető?

Amúgy meg vannak is ilyen nagyfordulatszámú motorok, és nemcsak az F1-ben, hanem pl. utcai motorokban is.

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #325 Dátum: 2009.07.03 11:54:01 »
Pl. tetszőleges fokozatban gyorsítunk a kedvenc 1.4D4D-del meg mondjuk az 1.4VVTi Corollával. A dízel nyomatéka legyen 190Nm, a benzinesé ugyanitt 100Nm (totál légbőlkapott, nem ez a lényeg), viszont a fordulatszámok meg 1800 és 2500. Ekkor a dízel 190*1800/9,54=35,85kW-ot ad le, a benzines meg 100*2500/9,54=26,21kW-ot. Ennyi a különbség, nem majd' 2x-es...

...és mit csinálsz a váltóáttételekkel, a kerék átmérőjével?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Subaru
« Válasz #326 Dátum: 2009.07.03 11:56:55 »
Optimalod  ::)  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #327 Dátum: 2009.07.03 12:01:43 »
Pl. tetszőleges fokozatban gyorsítunk a kedvenc 1.4D4D-del meg mondjuk az 1.4VVTi Corollával. A dízel nyomatéka legyen 190Nm, a benzinesé ugyanitt 100Nm (totál légbőlkapott, nem ez a lényeg), viszont a fordulatszámok meg 1800 és 2500. Ekkor a dízel 190*1800/9,54=35,85kW-ot ad le, a benzines meg 100*2500/9,54=26,21kW-ot. Ennyi a különbség, nem majd' 2x-es...

...és mit csinálsz a váltóáttételekkel, a kerék átmérőjével?

Az már benne van! :) Mondjuk azt tényleg kifelejtettem írni, hogy mindkét esetben azonos sebességgel megy az autó, de hát a rugalmassági teszteket ugye így mérik...

Satriani

  • Vendég
Re: Subaru
« Válasz #328 Dátum: 2009.07.03 12:10:04 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Subaru
« Válasz #329 Dátum: 2009.07.03 18:22:06 »
Az már benne van! :)
Miben?

Ha mindkét autó azonos sebességgel megy, akkor mindegy a végáttétel meg a kerékméret, meg minden (ki is esnek az egyenletből, ha levezetem). Az a lényeg, hogy a főtengely fordulata mennyi. Ez a légbőlkapott példámban 1800 és 2500. Ebben van benne. :)