Szerző Téma: Subaru  (Megtekintve 154326 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kbela

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
subaru
« Válasz #210 Dátum: 2006.10.17 21:48:01 »
Egyszer én is kipróbálnék télen egy ilyen négykerekes csodát, de eddig nem volt rá keret....
Gyönyörûek. Mind( Majdnem...)

Satriani

  • Vendég
Subaru
« Válasz #211 Dátum: 2007.03.02 08:42:31 »
Hogy lehet egy szép autót így elszeretkezni:



Minek kellett erre ez az ormótlan, audis keret a hûtõmaszk köré? Olyan, mint egy béna replika.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #212 Dátum: 2007.03.02 12:05:35 »
Idézetet írta: "Satriani"
Hogy lehet egy szép autót így elszeretkezni:

Minek kellett erre ez az ormótlan, audis keret a hûtõmaszk köré? Olyan, mint egy béna replika.


Egy biztos: ha Audis lennék, és meglátnám ezt az autót, igencsak rámtörne a gúnyos kacaj :roll: ...ahelyett hogy örülne neki az istenbarma, hogy Subaruja van és nem Audija :| ...

Megjegyzem, ez azért közben bizonyítja azt is, hogy az Audi designerei részérõl nem volt rossz húzás ez a nagy "száj". Egyrészt azóta mérföldekrõl egy pillantással beazonosíthatóak az Audik, másrészt nézzétek meg, hányan koppintják azóta, burkoltan vagy akár kevésbé burkoltan. Divatot csinált ez is, mint a Lexus hátsó lámpája.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Subaru
« Válasz #213 Dátum: 2007.03.02 19:56:23 »
Nekem, monnyuk nem az ójdi, hanem a fauvé ugrott be. Azzal meg egyetértek, hogy nem volt jó dobás.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Subaru
« Válasz #214 Dátum: 2007.03.03 16:10:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nekem, monnyuk nem az ójdi, hanem a fauvé ugrott be. Azzal meg egyetértek, hogy nem volt jó dobás.

Nem lehet, hogy a fauvé a lámpa miatt ugrott be? :hmm: Amit mellesleg a suba csinált meg elõbb...
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Subaru
« Válasz #215 Dátum: 2007.03.03 18:42:30 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nekem, monnyuk nem az ójdi, hanem a fauvé ugrott be. Azzal meg egyetértek, hogy nem volt jó dobás.

Nem lehet, hogy a fauvé a lámpa miatt ugrott be? :hmm: Amit mellesleg a suba csinált meg elõbb...


Nem, a krómkeretes hüütttõmaszk miatt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #216 Dátum: 2007.03.03 22:37:20 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nekem, monnyuk nem az ójdi, hanem a fauvé ugrott be. Azzal meg egyetértek, hogy nem volt jó dobás.


Hát a lámpája Passatos (vagy a Passaté Subarus? tökmindegy, egyszerre jöttek ki nagyjából, nem hiszem hogy egymásról koppintottak volna), de az a nagy krómkeretes száj egyértelmûen Audi-utánzat, az Audi-féle "singleframe" koppintása.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Subaru
« Válasz #217 Dátum: 2007.03.05 12:55:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...egyszerre jöttek ki nagyjából...

2003. május vs. 2005. március...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #218 Dátum: 2007.03.06 20:22:38 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
...egyszerre jöttek ki nagyjából...

2003. május vs. 2005. március...


Igen, erre gondoltam. Szerinted a VW tervezõi, mikor meglátták 2003 májusában az új Legacyt, fogták magukat és átszabták a Passat addigra rég kész formatervét (mert ugye ennyivel a gyártás elõtt már rég készen van a formaterv)? Azt mondták a beszállítónak, hogy ácsi gyerekek, álljatok neki kifejleszteni egy új fényszórót, mert amilyet eddig akartunk, az ejtve van, másmilyet akarunk?

Dehogy. Koppintás gyanúja legfeljebb olyan modellek közötti hasonlóság esetén merülhet föl, amelyeknél a koppintással gyanúsított legalább egy generációval késõbbi, tehát a fejlesztését a "példakép" piaci megjelenése után kezdik el (lásd pl. korábbi Lexus LS és a Bálnamerci).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Subaru
« Válasz #219 Dátum: 2007.03.06 23:23:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, erre gondoltam. Szerinted a VW tervezõi, mikor meglátták 2003 májusában az új Legacyt, fogták magukat és átszabták a Passat addigra rég kész formatervét (mert ugye ennyivel a gyártás elõtt már rég készen van a formaterv)? Azt mondták a beszállítónak, hogy ácsi gyerekek, álljatok neki kifejleszteni egy új fényszórót, mert amilyet eddig akartunk, az ejtve van, másmilyet akarunk?

Egyrészt két év különbség azért hatalmas idõ, másrészt a VW fejlesztõi valószínûleg már most tudják, hogy néz ki a következõ Legacy (meg hat másik autó). Harmadrészt ha meglátom, hogy elõttem elsütötték ugyanazt a formatervet, amivel készülök a piacra, akkor nem férne a pofámra két év múlva elõjönni vele még egyszer. De ez az én pofám, nem a VW-é. Õk nyilván úgy vannak vele, hogy a Subaru kis cég, annyi autót ad el egy évben, amekkora az õ céges flottájuk, "aquila non captat muscas", ugyebár. No mindegy.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Subaru
« Válasz #220 Dátum: 2007.03.07 08:48:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, erre gondoltam. Szerinted a VW tervezõi, mikor meglátták 2003 májusában az új Legacyt, fogták magukat és átszabták a Passat addigra rég kész formatervét (mert ugye ennyivel a gyártás elõtt már rég készen van a formaterv)? Azt mondták a beszállítónak, hogy ácsi gyerekek, álljatok neki kifejleszteni egy új fényszórót, mert amilyet eddig akartunk, az ejtve van, másmilyet akarunk?

Azért egy teljesen komplett formaterv és egy fényszóró nem egészen egy kategória :!:
Sokszor a tanulmányautók szériaérése kimerül a lámpatestek "konszolidálásá"ban.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #221 Dátum: 2007.03.08 12:11:00 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, erre gondoltam. Szerinted a VW tervezõi, mikor meglátták 2003 májusában az új Legacyt, fogták magukat és átszabták a Passat addigra rég kész formatervét (mert ugye ennyivel a gyártás elõtt már rég készen van a formaterv)? Azt mondták a beszállítónak, hogy ácsi gyerekek, álljatok neki kifejleszteni egy új fényszórót, mert amilyet eddig akartunk, az ejtve van, másmilyet akarunk?

Egyrészt két év különbség azért hatalmas idõ, másrészt a VW fejlesztõi valószínûleg már most tudják, hogy néz ki a következõ Legacy (meg hat másik autó). Harmadrészt ha meglátom, hogy elõttem elsütötték ugyanazt a formatervet, amivel készülök a piacra, akkor nem férne a pofámra két év múlva elõjönni vele még egyszer. De ez az én pofám, nem a VW-é. Õk nyilván úgy vannak vele, hogy a Subaru kis cég, annyi autót ad el egy évben, amekkora az õ céges flottájuk, "aquila non captat muscas", ugyebár. No mindegy.


Errõl a pofa-dologról beszélgethetnénk, említhetném pl. ismét a Lexust, na az eggyel ezelõtti LS formatervének kibocsátásához aztán kellett jó vastag pofa, de a korábbi kereklámpás GS is kopp a javából. Meg hozhatnék más példákat is, számtalan eset van, amikor egy kocsit kihoznak egy olyan formatervvel, amelyet már korábban elsütött valaki. Rengeteg ilyen van. Ezzel együtt, pont a VW-t nem igazán lehet azzal vádolni, hogy más márkák formaterveit koppintgatnák.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #222 Dátum: 2007.03.08 12:15:50 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, erre gondoltam. Szerinted a VW tervezõi, mikor meglátták 2003 májusában az új Legacyt, fogták magukat és átszabták a Passat addigra rég kész formatervét (mert ugye ennyivel a gyártás elõtt már rég készen van a formaterv)? Azt mondták a beszállítónak, hogy ácsi gyerekek, álljatok neki kifejleszteni egy új fényszórót, mert amilyet eddig akartunk, az ejtve van, másmilyet akarunk?

Azért egy teljesen komplett formaterv és egy fényszóró nem egészen egy kategória :!:
Sokszor a tanulmányautók szériaérése kimerül a lámpatestek "konszolidálásá"ban.


Amikor egy tanulmányautót bemutatnak, a széria-modell is rég készen van már. És egy ilyen "apró" részlet megváltoztatása, mint a fényszóró (ami ugye maghatározza néhány körülötte lévõ alkatrész formáját is), óriási plusz költségekkel jár, márpedig ha valamit el akarnak kerülni a gyártók egy modell kifejlesztése során, az a plusz költség.

A Toyotának pl. meg kellett volna változtatnia az Ave II fényszóróit, mikor az Opel bemutatta a C-Vectrát a maga nagyon hasonló fényszóróival? A Hondának át kellett volna szabnia az Accord arcát a Mazda 6 bemutatása után? Dehogy, ennyi bõven belefér, sokat beszéltünk már róla, hogy az egykorú autó-design mindig tartalmaz hasonló megoldásokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Subaru
« Válasz #223 Dátum: 2007.03.08 14:06:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Amikor egy tanulmányautót bemutatnak, a széria-modell is rég készen van már.

Kivéve, amikor nem...
De nem ellened akarok ágálni, mert a kérdésben egy véleményen vagyunk, meg hát feltalálták már az ipari kémkedést is, bár egy lámpatest nem olyan egetverõen fontos dolog, hogy csak emiatt kémkedjenek...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Subaru
« Válasz #224 Dátum: 2007.03.08 15:46:17 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Amikor egy tanulmányautót bemutatnak, a széria-modell is rég készen van már.

Kivéve, amikor nem...
De nem ellened akarok ágálni, mert a kérdésben egy véleményen vagyunk, meg hát feltalálták már az ipari kémkedést is, bár egy lámpatest nem olyan egetverõen fontos dolog, hogy csak emiatt kémkedjenek...


Naná, csak emiatt nyilván nem. A tanulmányautókkal kapcs persze igazad van, néha tényleg elõbb "szondázzák" a népet a tanulmánnyal, és csak utána döntenek a gyártásról. Na, ezeket az eseteket arról ismered meg, hogy egy csomó idõ (évek) telik el a tanulmány és a széria között. Az ilyen Auris-féle esetekben viszont (és ezekbõl van több) a széria kocsi rég kész van, mikor leleplezik a tanulmányt.

Egyébként megnézve ezt a Passaton debütált fényszóró-elrendezést, ez lassan védjegye lesz a VW-arculatnak, kapja meg sorban a többi modell is. Én a korábban leírtak alapján biztos vagyok benne, hogy ez csak a "ketten egy idõben ugyanazt találták ki" esete, elvégre nem is olyan egetverõ nagy újdonságról van szó. Sõt, ugye nem is a Subaru volt az elsõ ilyen, elvégre némelyik BMW-nek már korábban volt ilyen "könnyzacskója". Amivel nem azt akarom mondani, hogy a Subaru a BMW-rõl koppintott; egy jó ötlet felhasználása kicsit más formában nem tilos, a formatervezésben természetes dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )