Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 216806 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #795 Dátum: 2014.02.22 09:29:04 »
Robi, sajnálom hogy így alakult  :no: ! Kuplung pumpa alatt mit értesz? Nem a hidraulikával (is) lesz ott gond?

Amúgy meg: írja itt mindenki, hogy jaaaj, hát persze, mert kuplungtárcsát CSAK szerkezettel együtt cserélünk  ::) ... Mi ez, valami törvény  ;) ? Hát bizony nincs ám ilyen törvény, emberek. A saját szerelőm, aki bő két évtizede nagyrészt Toyotákat szerel, világosan megmondta: 100 esetből 95-ben elég csak tárcsát cserélni, egy szerkezet kiszolgál 3-4 tárcsát a tapasztalata szerint.

Ennek megfelelően, eddig 4 különböző autóban (Camry, Corolla, Carina, Yaris) mi is csak tárcsát cseréltettünk. Köszönik, jól vannak azóta is. A Camry azóta közel 120 ezer km-t futott, a Carina is 100 fölött. A Corolla időközben el lett adva, úgyhogy azt passzolom. A Yaris még "csak" 30 ezret  :lol:

Szóval, annyit szeretnék csak ezzel mondani, hogy ne mondjuk már, hogy muszáj mindig az egész szettet cserélni  :flowers: ! Mert nem muszáj. Hozzáértő szerelő meg tudja állapítani, hogy kell-e szerkezetet is cserélni, vagy sem. Persze lehet "biztosra menni", de az esetek többségében ez 2-3-szoros költség ahhoz képest, mintha csak a tárcsát cserélnénk. A Yarisnál pl. 30 helyett 70 lett volna az anyag. Robinál 13 helyett 54!!! Szóval, szerintem totál érthető, hogy ezt próbálja az ember elkerülni, ha egy mód van rá.

Amúgy, miért is gyártanának külön kuplungtárcsát, ha mindig az egészet cserélni kéne? Ez ugyanolyan fölösleges, mint fékbetét-cserekor mindig tárcsát is cserélni. Vagy vezérműszíj-cserekor vízpumpát. Stb.

Ebben nem értek Veled egyet. TZoli leírta, hogy miért. Különösen igaz ez a modern dieselekre. Ott akkora a nyomaték, hogy eszi a szerkezetet is.
Abban igazad van, hogy nem mindig kellene cserélni, de igen is érdemes, mert ha nem az orosz rulett. Igaz ez a vezérműszíj által hajtott vízpumpákra is.  Nem érdemes reszkírozni, és jobb esetben dupla munkadíjat fizetni, rosszabb esetben az összekócolt szelepeket, egyebeket javíttatni.

Mellesleg van úgy, hogy a szettben árult doilgokat egyesével olcsóbban hozod ki.  :yes:


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Nissan
« Válasz #796 Dátum: 2014.02.22 09:38:44 »
TZoli: válasz a Yaris-topikban  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re:Nissan
« Válasz #797 Dátum: 2014.02.22 09:38:48 »
Trotter!

Az agyam fölrobban így korán reggel, amikor ilyen hülyeséget kell olvasnom amit Palaczk írt, kár volt reggel belépnem komolyan mondom.
Mintha az "olajok és adalékok" topikot olvasnám a motoröblítők használatáról.

Ez a kuplung tárcsa vagy szett csere is már 600X kivesézett dolog a qrvaéletbe

TZoli

  • Vendég
Re:Nissan
« Válasz #798 Dátum: 2014.02.22 09:41:39 »
TZoli: válasz a Yaris-topikban  :)

Ne haragudj tényleg, nincs kedvem Palaczk hozzászólást olvasni, nem olvasom el.  Sajnálom... Majd talán pár nap múlva
A privátot sem, látom jelez egyet, gondolom Te küldted, majd azt is máskor.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.22 09:43:28 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Nissan
« Válasz #799 Dátum: 2014.02.22 09:46:44 »
Ne haragudj tényleg, nincs kedvem Palaczk hozzászólást olvasni, nem olvasom el.  Sajnálom... Majd talán pár nap múlva
A privátot sem, látom jelez egyet, gondolom Te küldted, majd azt is máskor.
Azért ez kicsit túlzás, nem? Leírtam egy másik szerelő véleményét, részben hogy megnyugtassam Robit, aki -teljesen érthető módon- próbált megspórolni 40 ezer forintot, miközben egyedül tartja el a családját  ::) ... és lehet, elég xarul eshetett neki ez az utólagos "énmegmondtam"-ozás, ami itt rázúdult. Ezért írtam le, hogy nekünk 4-ből 4-szer bejött a csak tárcsa-csere, és ez nem baromság, hanem az igazság. Sajnos neki nem jött be, aminek szinte biztosan az az oka, hogy aki javította az autót, tévesen diagnosztizálta a hibát.

De alapvetően te is, én is segíteni akarunk, úgyhogy nem értem, miért kell így reagálni arra, hogy leírtam valamit amivel te nem értesz egyet.

« Utoljára szerkesztve: 2014.02.22 09:59:05 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Nissan
« Válasz #800 Dátum: 2014.02.22 13:40:00 »
már most utólag mind1.
valóban sokan ajánlottuk,h kompletten cserélje,az a tuti.
érthető,ha spórolni akart,mindenki azt akar. dupla munkadíj,dupla idő,ideg.
de meg kell csináltatni és megint jólesz évekig.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Nissan
« Válasz #801 Dátum: 2014.02.22 14:24:44 »
Nekem mindkét szerelőm azt mondta, hogy kuplungot csak szettben hajlandó cserélni, mert részegységek esetében, ha valami nem úgy sül el, ahogy tervezték, akkor az ügyfél neki fog reklamálni, hogy akkor a következő szétszerelés munkadíját a szerelő állja. Ez a szerelőnek is kellemetlen, és pénzkiesés, hiszen, ugyanazt a dolgot 2x kell megcsinálja egy fizetségért. És sanszos, többet ezt az ügyfelet nem látja. Garantálni csak úgy tudja saját munkájának minőségét, ha nem részenként, hanem szettben cseréli ezeket. És nem is vállal részegységcserét egyik sem, pontosan ezért.
Úgy vagyok vele, hogy 10-15.000Ft munkdíjhoz az egyszeri 35.000Ft anyagár még mindig olcsóbb, mintha 2x (2x kb 4 óra mindennel együtt) kell leállnia egy "dolgozó" autónak, még akkor is, ha csak 1 munkadíjat fizet is a tulaj (bár, kétséges számomra, hogy csak egyet kellene fizetnie, pláne, ha ő mondja a szerelőnek, hogy csak részeket cseréljen)... Én is azt mondom, hogy ilyen esetekben nem szabad spórolni, a biztosra kell menni.

A "gyári" elnevezés alatt a legtöbb esetben LUK, Valeo, vagy Aisin lapul, amiket sokkal olcsóbban is be lehet szerezni az autósboltokban. 30.000Ft egy tárcsáért szerintem horror, nekem kedvezménnyel 33600Ft-ba került az Aisin szett az Avensis erősített váltójához, 24000Ft-ba a Corollám C150-es váltójához. Jó, váltóóolaj még 2 liter, oké, de az is max 6000Ft. Én 24.000-ért is drágállom a tárcsát magában. És nem 100%-os az eredmény, mert biztos, hogy így hamarabb lesz újra cserés, mint a teljesen új szett esetében lett volna.

Értem én, hogy megpróbál az ember spórolni kicsit, de ez nagyon rizikós és csak utólag derül ki, hogy jó lesz-e vagy sem.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Nissan
« Válasz #802 Dátum: 2014.02.22 15:41:13 »
Mester, én pontosan azért hallgattam a szerelőmre ebben a dologban, mert ezeket a dolgokat ő is tudja, és mégis, ezzel együtt is biztosított róla (!), hogy elegendőnek tartja a tárcsa-cserét  :) ... és mind a négy esetben igaza is lett.

Én sem hinném, hogy ő ki akarna b...ni akár saját magával, akár a régi, visszajáró, sok új ügyfelet is hozó ügyfeleivel! És mégis azt mondta, méghozzá igen alapos eszmecsere után, hogy szerinte tutira elég a tárcsacsere.

Lehet, hogy nem volt igaza; de én elhittem neki, és nem bántam meg, eddig egyszer sem.

Én nem tudom megítélni, mert nem vagyok szakember! De lassan 12 éve járok hozzá, és a munkájára eddig semmi panaszom nem lehet. (Egyszer vétett egy hibát a Camryn, de azt nagyon gyorsan és ingyen orvosolta is.)

---------------------------------

Ami a tárcsát illeti. Írod, hogy sok a 30... hát, jelenleg egy Sachs tárcsa listaára 33, egy Luké 34; és ez egy gyári Toyota tárcsa volt; amúgy igen, Aisin, de gyári csomagolásban (ami ugye más minőségi szintet jelent), és nem ám Aisin-ASCO, hanem "csak" Aisin, Made in Japan. Hosszas mérlegelés után azért választottuk ezt, mert szerelőm szerint, az oktatást is figyelembe véve, ettől várható a legnagyobb élettartam  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Nissan
« Válasz #803 Dátum: 2014.02.22 21:58:16 »
A Te esetedben, a szerelőddel való régi ismertség és tapasztalat alapján, bár nem értek egyet, de mégis megértem és elfogadom, hogy hallgattál rá.
De favágó szerelőjét, autóját nem ismerheted és a Te szerelőd felé tanúsított bizalmat sem tanácsos az ismeretlen felé is megadni.
Pálne, ha az autónak több megelőző tulaja volt, ismeretlen múlttal a szervizelést, karbantartások elvégzését igazoló okmányok nélkül.

A másik dologra írtam neked egy emailt, küldtem mellé egy fotót is...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Nissan
« Válasz #804 Dátum: 2014.02.22 22:38:31 »
Üdvözlök mindenkit!
Tökéletesen müködik a kuplungom!   :clap:   :clap:  Nem kellett hozzá másegyéb mint egy nyolcas csavar, fűrész, köszörü és negyedóra munka. Palaczk ráérzett a lényegre, hidraulika probléma is volt. Annyira kitámasztott a kuplung munkahenger rúdja, hogy hatvan-hetven százalékban felengedett kuplung pedálnál is tök nyitott állapotban volt még. Egy,  a helyi Skodánál dolgozó ismerősöm adta az ötletet, hogy csavarból készitsek egy rövidebb kinyomó rúdat (nem tudom a helyes megn.). Három milliméterrel vágtam kisebbre de akkor lett megfelelő amikor egy centivel! lett rövidebb az eredeti darabnál. Megkérdeztem kuplung témában az előző tulajt (sógórom öccse),elmondása szerint mindig is fent fogott a Serena kuplungja, igy hozta pár éve Németországból.  :hmmmm: Azóta eltelt negyvenezer km. Biztam abba, hogy a német szakemberek komplektben cserélték a kuplung szerkezetet és azért is mentem bele a csak kuplungtárcsa cserébe.
 Köszönet a hozzászólásokért, de legfőképpen Palaczk mesternek a segitségért nómeg akibor000-nak az alkatrész beszerzéséért.  :)  Örvendek, hogy nem lett szivás a vége.
Hogy legközelebb bevállalnék-e egy, csak kuplungtárcsa cserét? hát nem is tudom... :hmmmm:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Nissan
« Válasz #805 Dátum: 2014.02.23 01:39:27 »
favágó: örülök, hogy megoldódott  :) - és szívesen, máskor is  :yes: !

A többire csak annyit mondok, még egyszer, hogy attól hogy ötből négyen valamit egyféleképpen csinálnak, még nem biztos, hogy az a jó. És, tudjátok, előfordul olyan, hogy NINCS kétszer-háromszor annyi pénz a javításra, az autónak viszont mennie kell! Leírni azt, hogy "ha nincs lóvé, nem kell autózni", a világon a legkönnyebb dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Nissan
« Válasz #806 Dátum: 2014.02.23 08:22:43 »
Üdvözlök mindenkit!
Tökéletesen müködik a kuplungom!   :clap:   :clap:  Nem kellett hozzá másegyéb mint egy nyolcas csavar, fűrész, köszörü és negyedóra munka. Palaczk ráérzett a lényegre, hidraulika probléma is volt. Annyira kitámasztott a kuplung munkahenger rúdja, hogy hatvan-hetven százalékban felengedett kuplung pedálnál is tök nyitott állapotban volt még. Egy,  a helyi Skodánál dolgozó ismerősöm adta az ötletet, hogy csavarból készitsek egy rövidebb kinyomó rúdat (nem tudom a helyes megn.). Három milliméterrel vágtam kisebbre de akkor lett megfelelő amikor egy centivel! lett rövidebb az eredeti darabnál. Megkérdeztem kuplung témában az előző tulajt (sógórom öccse),elmondása szerint mindig is fent fogott a Serena kuplungja, igy hozta pár éve Németországból.  :hmmmm: Azóta eltelt negyvenezer km. Biztam abba, hogy a német szakemberek komplektben cserélték a kuplung szerkezetet és azért is mentem bele a csak kuplungtárcsa cserébe.
 Köszönet a hozzászólásokért, de legfőképpen Palaczk mesternek a segitségért nómeg akibor000-nak az alkatrész beszerzéséért.  :)  Örvendek, hogy nem lett szivás a vége.
Hogy legközelebb bevállalnék-e egy, csak kuplungtárcsa cserét? hát nem is tudom... :hmmmm:

Üdv!

Örülök, hogy most jó lett  :clap:
Hiába, a carinás idők csak számítanak, nem?  ;)
Remélem, hogy igazad lesz, és továbbra is így marad.
A magam részéről azért még fenntartom, amit írtam a témában  :otlet:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #807 Dátum: 2014.02.23 08:42:43 »
Én is örülök, hogy megoldódott a probléma.  Végül is ez a lényeg. Azt is remélem, hogy tartós lesz az eredmény.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Nissan
« Válasz #808 Dátum: 2014.03.14 19:11:41 »
Mult heten 250 merfoldet hajtottam egy 2013- as Altimat. 2.5 4 henger, 182Le CVT automata.
Igen klassz volt, leszamitva azt az ocsmany motorhangot  :wacko: Erolkodesnel 3ezer folott mintha dizel lett volna  :wacko: Pont mint anno a Versa  :nonono: Ugy tunik a Nissan nem a motorhangra ad.
Amugy az auto nagyon baba volt ami a hajtaslancot illeti. Alacsony fordulaton remekul megindult de becsapos is volt, mert ha lepadloztam sem tortent sokkal tobb. A kormanyzassal sem volt baj, viszont eletem elso autoja volt amivel nem talaltam a helyem a savon belul. Allandoan vagy tul baloldalt vagy tul jobboldalt mentem es a razokovek szoltak mindig ram. Nem nagyon ertem miert  :hmmmm:
Belul nagyon kenyelmes pluss fotelek voltak viszont eleg szukos volt. Hatul a gyerek kozepen ult a gyerekeulesben es az elolulok konyoklojen tartotta a labat  :eek: Az Accordban labujjheggyel epp csak meg tudja pocogtetni  :yes: A csomagtarto atlagos volt (~500 liter ranezesre) viszont ilyen belogo zsanert en meg nem lattam. A csomagtarto teljes magassanak 3/4-et elfoglalta  :eek:
A fogyasztasa zsenialis volt: ~220 merfold autopalya valos 110-120 kozott negy szemely full csomagok, 30 merfold varosi autozas feluton klima es a vegere  6.8 lett az atlag  :eek: :clap: :clap: :clap: Siman eladhato lenne Europaban is  :yes:

Aztan atultem egy 2012-es Fusionbe
Szinten 2.5 4 henger, 175 loero es 6 fokozatu automata. Ez is joval nyomatekosabbnak hatott az Accordnal viszont 3ezer folott semmi pluszt nem lehetett erezni  :yes: Kevesbe volt kenyelmes mint a Nissan es hasonloan "szuk volt."  Ugyanannyi km volt ebben is (~50ezer) mint a Nissanban, de a Ford joval kopottabb volt, a Nissan pedig mintha szalonbol jott volna. Persze sok mulik a hasznalaton,de miutan mindketto berauto gyanitom egyiket sem kimeltek. A valtoja remek volt, az elso automata valto, ami tempomatot hasznalva leejton visszagangolt, hogy legyen motorfek  :yes:
A csomagtartoja siman odavert az Altimanak es az Accordnak is meretre. Raadasul teleszkopos volt, amit megsem tudtam megkedvelni, mert joval nehezebb banni vele mint a zsaneros tarsaival. Az nagyon meglepett, hogy mennyire helytakarekosan csinaltak meg a hatso futomuvet. Szinte a alig volt hely a kerekeknek. Azt sem ertem a kerekek hogy fertek ott el egyaltalan. Szerintem gorbitettek a teret  :yes:
Vezetni nagyon jo volt. A motor alul harapott es hamar zart a kuplung ezert szinte kerte, hogy mindig kaparva induljak  :devil: A kiprogesgatlo is partner volt  :yes: Kb 5-6 meteres csik utan harapta csak keresztbe a motor torkat  :D
A futomu pedig alom  :yes: Ennyire stabil autot en meg nem vezettem. Csodasan lehetett kergetni a kanyarokban  :yes: Bar minden auto alatt ilyen lenne. A jelenlegi fokahoz hasonlitva is sokkal jobb  :yes:
A fogyasztasa a vegere ennek is jo lett: 7.3. Viszont ebben nagyobb aranyban volt varos es a jo futomu es a nagyon jo hangszigeteles miatt jobban is kergettem  :yes:
Vicces volt, hogy az oraja csak 190km/h-ig volt skalazva, lazan ki lehetne akasztani  :)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Nissan
« Válasz #809 Dátum: 2014.03.14 19:25:19 »
igazán meghajthatnál néhány v8-as dinoszauruszt is, míg közel vagy hozzájuk...arról is szívesen olvasnék beszámolót  :flowers: