Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 216624 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Nissan
« Válasz #555 Dátum: 2012.04.08 18:44:55 »
valami olyasmi lehet, mint a "tűz, jöjj velem"  :lol:
Nem olyasmi, hanem pontosan az  :wacko:
Pár percig világit a tompitott,h a tulaj lássa hova lép!
Lényegében igen. A Micránál egy "fénykürtölés" a távolságival élesíti a "tűz, jöjj velem!"-t, 30 mp-re; 2 húzás 60 mp, és így lehet növelni 120 mp-ig. Mindeközben még a fényszóró magasságát is növeli, (számomra) érdekes módon a 0, tehát a legmagasabb állás felé, majd amikor legközelebb gyújtáson fel lesz kapcsolva a világítás, akkor állítja vissza normál helyzetbe.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #556 Dátum: 2012.04.08 19:18:34 »
Nem olyasmi, hanem pontosan az  :wacko:Lényegében igen. A Micránál egy "fénykürtölés" a távolságival élesíti a "tűz, jöjj velem!"-t, 30 mp-re; 2 húzás 60 mp, és így lehet növelni 120 mp-ig. Mindeközben még a fényszóró magasságát is növeli, (számomra) érdekes módon a 0, tehát a legmagasabb állás felé, majd amikor legközelebb gyújtáson fel lesz kapcsolva a világítás, akkor állítja vissza normál helyzetbe.
Francia kapcsolat.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Nissan
« Válasz #557 Dátum: 2012.04.13 20:20:18 »
E hónapban x összeget szántam tankolásra, így most 3 nap "hypermilling" (vagy mi a fene) után "kénytelen" voltam tankolni. ~150 km-re sikerült egy 4,47-est produkálni :D  :wub: Most kíváncsiságból megpróbálom egész tankra is, hátha. Ha még ismerném az igazi fogyitrükköket is...    :1eye:

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Nissan
« Válasz #558 Dátum: 2012.05.04 10:41:01 »
4,47 nem jött össze, 5,25 lett belőle. Mondjuk így sem rossz, ha belegondolok az M0 szigetszentmiklósi lehajtónál a mindennapos bő 15 perces, 1-ben való araszolásba, délutánonként állandó klímázásba.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #559 Dátum: 2012.05.04 19:36:33 »
E hónapban x összeget szántam tankolásra, így most 3 nap "hypermilling" (vagy mi a fene) után "kénytelen" voltam tankolni. ~150 km-re sikerült egy 4,47-est produkálni :D  :wub: Most kíváncsiságból megpróbálom egész tankra is, hátha. Ha még ismerném az igazi fogyitrükköket is...    :1eye:

Kigurítás, lendületautózás, előre tervezés, alacsony motorfordulat.  Szerintem jó a fogyid.  Én szűk egy litert faragtam a Scenicen.  Csökkentettem a pályasebességet 110-ról 100-ra és sokat gurítom. De ebben a műfajban leszilaci és Zénóka a non plus ultra.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Nissan
« Válasz #560 Dátum: 2012.05.05 06:52:01 »
Kigurítás, lendületautózás, előre tervezés, alacsony motorfordulat.  Szerintem jó a fogyid.  ...
De ebben a műfajban leszilaci és Zénóka a non plus ultra.
Nagyjából így megyek, legalábbis igyekszem; ha lehet, átmegyek Érden, kerülöm pl. az érdi emelkedőt, mert ott azért kell neki nyomni, Érden meg, ha szerencsém van, szinte megállás nélkül átmegyek, úgy 3,5-ös átlaggal elmegy városban.
Leszilaci és Zénóka már nagyon extrémen nyomják, én néha még belebonyolódok egy kis versenyzésbe is  :D , csak hogy meglepett arcokat lássak. Nem sokan gondolnák a Micráról, hogy tud menni...

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Nissan
« Válasz #561 Dátum: 2012.05.08 19:53:31 »
Sziasztok !

Öcsém Nissan Navara-ja kezd érdekes dolgot produkálni:
5.-ben és 6.-ban padlógázra olyan 2000-2500 fordulatnál hirtelen kilódul a fordulatszámmérő, azonban a motor mintha nem pörögne így fel, és el is erőtlenedik kicsit, a pedált kissé visszaengedve a mutató visszaáll az eredeti helyére és az autó elkezd gyorsulni. Először valami elektronikai hibára gondoltunk, viszont valami érdekes rezonáló hangot is lehetett hallani. Arra még nem, jöttünk rá, hogy a kettő összefügg-e, mert a hang nem mindig jár együtt a jelenséggel.
Van valami tippetek, mi lehet ez?
Jövő héttől itthon lesz az autó egy darabig, egyébként amióta meg van (kb. 1 éve) folyamatosan dolgozik. Lehet megnézetném valakivel. Szolnok vagy Heves megyében tudtok ajánlani valakit? Vagy szakszervíz?

Előre is köszi. 
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #562 Dátum: 2012.05.08 20:12:27 »
Sziasztok !

Öcsém Nissan Navara-ja kezd érdekes dolgot produkálni:
5.-ben és 6.-ban padlógázra olyan 2000-2500 fordulatnál hirtelen kilódul a fordulatszámmérő, azonban a motor mintha nem pörögne így fel, és el is erőtlenedik kicsit, a pedált kissé visszaengedve a mutató visszaáll az eredeti helyére és az autó elkezd gyorsulni. Először valami elektronikai hibára gondoltunk, viszont valami érdekes rezonáló hangot is lehetett hallani. Arra még nem, jöttünk rá, hogy a kettő összefügg-e, mert a hang nem mindig jár együtt a jelenséggel.
Van valami tippetek, mi lehet ez?
Jövő héttől itthon lesz az autó egy darabig, egyébként amióta meg van (kb. 1 éve) folyamatosan dolgozik. Lehet megnézetném valakivel. Szolnok vagy Heves megyében tudtok ajánlani valakit? Vagy szakszervíz?

Előre is köszi.

Ugye diesel? Nissan, vagy Renault diesel?  És ugye CR?
Elektromos gázpedálos, vagy bowdenes még?

Rá kellene kötni Clipre (ha Renault motoros), mi a nyűgje.

Ha mechanikus a gázpedál, meg kell nézni a bowdent, hogy nem akad-e valamiben, vagy nem szálkásodott-e ki.

Ha elektromos, akkor az ilyen jelenség általában az gázpedálpotméter hiba nagy valószínűséggel.  Csak egész egységgel lehet kompletten cserélni, olyan 30-40E HUF, ha ez a baj. Vagy bontó.
Sajnos a gázpedál egy legyezőszerű réz vezetőn (vezetőkön) csúszkál és az ellenállás változása alapján adagolja a motorvezérlő a "gázt".
Ez a legyező megkopik és nem lesz tökéletes a vezérlése.

Hirtelen ennyi.

Legközelebb Maglódon van szakim, vagy a XVII. ker.-ben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Nissan
« Válasz #563 Dátum: 2012.05.08 20:16:23 »
Legközelebb Maglódon van szakim, vagy a XVII. ker.-ben.
Szakszervíz nem ajánlott?
Közben azt mondja öcsém, hogy már alacsonyabb fordulaton is csinálja és nem feltétlenül csak padlónál, hanem kissé hamarabb is.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #564 Dátum: 2012.05.09 05:35:43 »
Szakszervíz nem ajánlott?
Közben azt mondja öcsém, hogy már alacsonyabb fordulaton is csinálja és nem feltétlenül csak padlónál, hanem kissé hamarabb is.

Dehogynem ajánlott, nekik van diagműszer a polcon, meg van alkatrész is valszeg.  Csak drágábbak.
Az én tippem nem halálbiztos diagnózis, pláne nem neten keresztül, de azért kíváncsi lennék, hogy mi lett végül is a baja.

Ha nem fordulatfüggő, hanem inkább gázpedálállás-függő a hiba, akkor még nagyobb esélyt adok annak, hogy a potméter xaraxik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Nissan
« Válasz #565 Dátum: 2012.05.09 07:04:33 »
A jövő héten behozzuk a szolnoki Nissanhoz.
Beszámolok mire jutottak vele.
Remélem nem lesz túl nagy baja.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Nissan
« Válasz #566 Dátum: 2012.05.25 17:25:39 »
Meg van az eredmény Navara ügyben:

- a fordulatszámmérő kilengést a turbónyomás szenzor okozza
- a néha hallható "csörgést" meg a kettős lendkerék konnyanása

A szerelő véleménye szerint ha a turbó rendes jelet kap, és nem inog a fordulatszám, akkor lehet hogy a lendkerék sem fog hangot adni és azt még nem kell cserélni.
A kuplung nem csúszik, bár eléggé kopott már a tárcsa, de azért meg feltétlen kell cserélni. Főleg ha a szenzorcsere után megszűnik a hang.

Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #567 Dátum: 2012.05.26 20:06:15 »
Meg van az eredmény Navara ügyben:

- a fordulatszámmérő kilengést a turbónyomás szenzor okozza
- a néha hallható "csörgést" meg a kettős lendkerék konnyanása

A szerelő véleménye szerint ha a turbó rendes jelet kap, és nem inog a fordulatszám, akkor lehet hogy a lendkerék sem fog hangot adni és azt még nem kell cserélni.
A kuplung nem csúszik, bár eléggé kopott már a tárcsa, de azért meg feltétlen kell cserélni. Főleg ha a szenzorcsere után megszűnik a hang.
Akkor megoldódott a rejtély. Örülök.  Kuplungot, ha cseréltek komplettet, magyarán szettet (tárcsát ÉS szerkezetet) cseréljetek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Nissan
« Válasz #568 Dátum: 2012.05.27 09:28:22 »
Akkor megoldódott a rejtély. Örülök.  Kuplungot, ha cseréltek komplettet, magyarán szettet (tárcsát ÉS szerkezetet) cseréljetek.
Az együtt lesz cserélve. Sőt szerintem akkor a kottyanó lendkerék is ki lesz cserélve. (tárcsa+szerkezet+lendkerék) Nem kis beruházás lesz.
De remélem a hangot adó, s a mutató "táncát" okozó probléma a szenzor cseréjével megoldódik.
Ha érdekel beszámolok a műtétről. Jövő pénteken lesz.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Nissan
« Válasz #569 Dátum: 2012.05.27 20:56:29 »
Persze, hogy érdekel, hátha még fotó(k) is készülne(nének) a műtétről...

Nos úgy 300-400E HUF-ra saccolom zusammen, ha márkaszerviz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.