Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 216671 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #390 Dátum: 2009.08.29 22:38:49 »
A Bundeswehr új terepjáró-beszerzése: 1043 darab Nissan Patrol...



... Persze ezen sok német kiakadt, hogy miért nem a hazai ipart támogatják? Hát talán azért, mert az egyetlen szóba jöhető hazai alternatíva (Mercedes G) kétszer annyiba (!) kerül; a többi német gyártó meg nem kínál igazi terepjárót, csak mindenféle SUV-ot.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 22:44:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Nissan
« Válasz #391 Dátum: 2009.11.23 21:38:32 »
szep bomos

kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #392 Dátum: 2009.12.02 19:37:04 »
(Suzuki-topikban indult beszélgetés folytatása)

Szóval, nincs az Almerákkal semmi különösebb gond. OK, nem érik el a kortárs Corollák szintjét megbízhatóságban; de az átlagnál jobbak. A motorjaik amolyan átlagos erőforrások, sem nem különösebben takarékosak, sem nem különösebben gyorsak - de végzik a dolgukat gyakori meghibásodások nélkül. Az Almera II (nálunk) leggyakoribb, 1.5 90 lovas alapmotorjának nincs könnyű dolga, mert egy üresen közel 1.3 tonnás (!) karosszériát cipel... Ezzel együtt, a 13.8 másodperces gyorsulással és a 173-as végsebességgel azért együtt lehet élni. Mint ahogy a vegyesben különösebb aszkézis nélkül 8 körül tartható fogyasztással is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Nissan
« Válasz #393 Dátum: 2009.12.02 20:19:16 »
De mi a nyavaja 1,3t benne?! Egy kortárs 1.6 100LE fikusz pl. bő 200 kilóval könnyebb! Vagy pl. egy akkori Volvo S40 1.6 is 1,3t és a két kocsi nem egy kategória masszivitásban. Ólomnehezéket használtak?! :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Nissan
« Válasz #394 Dátum: 2009.12.03 13:02:38 »
Emlékeim szerint whis használt ilyet céges autóként, és nem volt túl lelkes tőle...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #395 Dátum: 2009.12.03 16:18:32 »
De mi a nyavaja 1,3t benne?! Egy kortárs 1.6 100LE fikusz pl. bő 200 kilóval könnyebb! Vagy pl. egy akkori Volvo S40 1.6 is 1,3t és a két kocsi nem egy kategória masszivitásban. Ólomnehezéket használtak?! :)
1175 kg a Focus I 1.6 szedán, 1280 kg az Almera II 1.5 szedán, és 1330 a Volvo S40 1.6. A Ford 438.2, a Nissan 442.5, a Volvo 451.6 centi hosszú. Én nem látok különösebb aránytalanságot; az Almera talán pár tucat kilóval nehezebb annál, amire a méretei alapján tippeltem volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #396 Dátum: 2009.12.03 16:19:14 »
Emlékeim szerint whis használt ilyet céges autóként, és nem volt túl lelkes tőle...
Mert nem egy kimagaslóan jó autó. "Csak" egy átlagos kocsi - átlagnál jobb megbízhatósággal és átlagnál alacsonyabb árral. Szvsz fair vétel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Nissan
« Válasz #397 Dátum: 2009.12.03 17:35:37 »
Emlékeim szerint whis használt ilyet céges autóként, és nem volt túl lelkes tőle...
Mert nem egy kimagaslóan jó autó. "Csak" egy átlagos kocsi - átlagnál jobb megbízhatósággal és átlagnál alacsonyabb árral. Szvsz fair vétel.

A fenét, egy egyötös alapmotor ne egyen már 10 litert a városban, vagy ha annyit eszik, akkor ne másszon, mint a csiga...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Nissan
« Válasz #398 Dátum: 2009.12.03 18:18:11 »
1175 kg a Focus I 1.6 szedán, 1280 kg az Almera II 1.5 szedán, és 1330 a Volvo S40 1.6. A Ford 438.2, a Nissan 442.5, a Volvo 451.6 centi hosszú. Én nem látok különösebb aránytalanságot; az Almera talán pár tucat kilóval nehezebb annál, amire a méretei alapján tippeltem volna.

Máshogy látom. Az akkori fikuszhoz képest döbbenetesen sok a plusz 100kg (azt hittem egyébként az ötajtósnak mondod a súlyát, azért véltem 200 kg-nak a különbséget), tekintve hogy a motor hengerűrtartalma még kisebb is. Az S40 meg sokkal biztonságosabb és felszereltebb autó volt, plusz még szűk 10 centivel hosszabb is, de alig nehezebb csak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #399 Dátum: 2009.12.03 20:18:58 »
Máshogy látom. Az akkori fikuszhoz képest döbbenetesen sok a plusz 100kg (azt hittem egyébként az ötajtósnak mondod a súlyát, azért véltem 200 kg-nak a különbséget), tekintve hogy a motor hengerűrtartalma még kisebb is. Az S40 meg sokkal biztonságosabb és felszereltebb autó volt, plusz még szűk 10 centivel hosszabb is, de alig nehezebb csak.
Az Almera II és az első generációs S40 egyaránt négy csillagot kapott az NCAP-tól, egyforma pontszámmal (26), tehát szó sincs arról, hogy "sokkal biztonságosabb" lenne a Volvo. Az alap 1.6-os S40-es alig volt jobban felszerelt az alap Almeránál - cserébe jóval drágább.

A három autó közül én elsőnek a Focust választanám, főleg a jobb futó- és kormánymű miatt; másodiknak az Almerát, és csak utolsónak a mindkettőnél kevésbé megbízható és drágábban fenntartható Volvot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Nissan
« Válasz #400 Dátum: 2009.12.03 20:38:18 »
Azért ezt a két autót hoztam fel példának, mert ezeket ismerem, lévén vannak a környezetemben. Egy szóval sem mondtam, hogy vetélytársak lennének (a focus és az almera nyilván igen, de az S40 nem).

Az NCAP 4 csillag egy dolog (ennyit kapott amúgy a fókusz is). Az S40 széria 4 lufija, WHIPS ülése és a gyakorlati tapasztalatok meg egy másik. Szerintem. Valamint lehet, hogy létezett belőle pl. klíma nélküli példány is, de jellemzően nem a fapad fogyott belőle, míg az Almerából inkább.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Nissan
« Válasz #401 Dátum: 2009.12.03 21:44:22 »
A forgalmim szerint a 4,69m hosszú, 2.0 literes benzines Ave II 1335 kg. Sokkal felszereltebb, mint a felsorolt 3 autó, sokkal jobb volt a törésteszten, és még nem is fogyaszt többet, ellenben nem 13,8 alatt van százon, hanem 9 mp kell neki ehhez.
Valami mégsem stimmel velük.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #402 Dátum: 2009.12.03 22:43:49 »
Most nem tudom megnézni a katalógust (melóhelyen vagyok), de szvsz egy 100-assal nehezebb az Ave... Én legalábbis nagyon 1400-valamennyire emlékszem, ami teljesen reális is lenne. Az 1.6-os Carinánk volt valami 1265 vagy mennyi - valószínűtlen, hogy a kétliteres Ave II LB csak 70 kilóval legyen nehezebb. Persze, a Carina sem forgalmi szerint volt ennyi  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nissan
« Válasz #403 Dátum: 2009.12.04 12:20:27 »
A forgalmim szerint a 4,69m hosszú, 2.0 literes benzines Ave II 1335 kg.
Na, megnéztem. Facelift előtti 2.0 benzin Ave II liftback saját tömege, gyári adat szerint: 1410-1455 kg, felszereltség függvényében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Nissan
« Válasz #404 Dátum: 2009.12.29 21:49:40 »
music