Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 221113 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #255 Dátum: 2007.12.21 16:12:34 »
Én is gratulálok!

Nagyon vigyázzatok a turbójára, mert , ha elromlik, akkor egy valag pénz, állítólag csak cserélni lehet egy az egyben. :nana:
Amíg nem üzemmeleg, nem szabad 1880-2000 fölé pörgetni a motort, és a kihuzatás is nagyon lájtosan végezendõ, vagyis lassan emeljük a fordulatszámot. Amikor már üzemmeleg, akkor lehet benzinesként is vezetni akár, de a fordulatszám max 4000-ig emelhetõ. Persze ez nem vonatkozik a bejáratás idõszakára.

Ha megkergetik üzemmelegen, akor leállás elõtt 30 másodperctõl 2 percig lehet alpjáraton ketyegtetni, hogy a turbó visszahüljön.

A hatgangos váltó egy áldás, magam is tapasztalom, azzal nem lesz gond. De el lehet felejteni a 30E km-es olajcsere és a többi intervallumot, 15E-ként le  :nana: KELL :nana:  cserélni, amit ír a technológia, akármit is mond a szervíz, és az user manual. Meghálálja a gép. Arról nem is beszélve, hogy ezáltal egy csomó probléma alól is mentesül jó százaléákkal az ember fia.  Az egyik például az EGR szelep idõ elõti koszolódása, valamint a turbó kokszolódása.

Fontos az olajkérdés. Csak ELF Evolution SRX 5W-40 -es olajat ajánlott beletenni, ezekhez a motorokhoz van kifejlesztve. (Korábban az ELF Excellium volt a belevaló, de dizájnoltak és különvették a Renault által a részecskeszûrõs dCi-kbe nem ajálott ELF NF olajat és az Evolution SRX-et.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #256 Dátum: 2007.12.22 01:15:23 »
A szalonnal volt egy kis afférom, ugyanis azt mondták, hogy kettõkor lehúzzák a redõnyt és különben sem olyan nagy probléma az a villogó lámpa. Mondtam, hogy nekem elég nagy probléma, úgyhogy nekem megoldás kell még ma, különben a mûszaki lapot aláíró emberkének lesz "kellemetlen". Így aztán végül kaptam idõpontot az M3 melletti szervizben, ahol 20 perc alatt orvosolták a dolgot. Szerintem nem valották be a teljes igazságot, azt mondták, hogy az anyósülés légzsákkikapcsoló gombja ragadt be  :crazy: . Én azt gyanítom, hogy amikor szétszedték a mûszerfalat, lehúzták a csatlakozót és utána nem dugták vissza. Mindegy, most tökéletes. És felkerültek a téli kerekek is. Kicsit béna dísztárcsa nélkül, majd teszünk rá valamit, a gyári 13e/db lenne.
Van két képem is, bár garázsban készültek és a fényviszonyok nem tökéletesek.
A pedálokat is szokni kell még, fõleg a kuplungnál, mert néha beleakad a cipõm a takarólemezbe, amikor ki akarom tenni a lábtámasztóra, illetve vissza.

Trotter, az üzemmeleg azt jelenti, amikor a vízhõfokot jelzõ mûszer eléri a végleges pozícióját? Mondjuk hidegen csak 2000-ig nyomtam, melegen meg 2300-ig. Ezt nehéz lesz tartani 2000 km-en keresztül, mert pont ennél a tartománynál kezdene el menni. 90-nél ötödikben 2000-et pörög, a hatost nem néztem. Fura, hogy a hatodik nem az ötödik alatt van síkban, hanem egy kicsit jobbra lefelé kell húzni a váltót.
Amúgy ez a 30.000-es periódus abszolút nem igaz, a szervizkönyvben erre a motorra (meg a 2.0 dCi-re is) 10000-es olajcsere-periódus van megadva, illetve 1 év.
Arra továbbra sem jöttem rá, hogy a rádiót hogyan lehetne rávenni arra, hogy bekapcsoláskor ne kezdjen el bömbölni 8-as hangerõn. Kikapcsoláskor hiába volt 3-as vagy 4-es álláson, mindig visszaáll. A kezelési könyvben nincs ilyen ige, hogy állandó hangerõ.  :szemforgat:
A klímás hülyeség meg úgy van áthidalva, hogy be van állítva a láb+ablak, külsõ levegõ, a hõfok és a venti fokozat, így hozzá sem kell nyúlni tavaszig  :kacsint: Duál digit van benne, úgyhogy gombokból nincs hiány  :pofa:

[a csatolmányt egy admin törölte]
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #257 Dátum: 2007.12.22 11:34:27 »
Szép a színe :) !

Ami a motort illeti, ennyire szvsz nem kell kímélni. Én azt mondanám, hogy amíg bejáratós, addig hidegen kb. 2500, melegen kb. 3000 legyen a limit. Aztán ez mehet fokozatosan följebb, fõleg a meleg érték; a hideget meg nyilván nem úgy kell értelmezni, hogy mindaddig érvényes ez a limit, amíg nincs full üzemi hõmérsékleten a motor. Tehát: az elsõ párszáz méteren tanácsos még ennél is korábban elváltani, aztán fokozatosan mehet följebb, ahogy a hõmérõ mutatója elindul fölfelé.

Egyébként pont a bejáratós motornak nem jó a túl alacsony fordulat (sem) hidegen. A másik meg, hogy lassabban is melegszik föl, ha nagyon korán felkapcsolsz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #258 Dátum: 2007.12.22 17:18:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szép a színe :) !

Ami a motort illeti, ennyire szvsz nem kell kímélni. Én azt mondanám, hogy amíg bejáratós, addig hidegen kb. 2500, melegen kb. 3000 legyen a limit. Aztán ez mehet fokozatosan följebb, fõleg a meleg érték; a hideget meg nyilván nem úgy kell értelmezni, hogy mindaddig érvényes ez a limit, amíg nincs full üzemi hõmérsékleten a motor. Tehát: az elsõ párszáz méteren tanácsos még ennél is korábban elváltani, aztán fokozatosan mehet följebb, ahogy a hõmérõ mutatója elindul fölfelé.

Egyébként pont a bejáratós motornak nem jó a túl alacsony fordulat (sem) hidegen. A másik meg, hogy lassabban is melegszik föl, ha nagyon korán felkapcsolsz.


Ellent kell mondanom, Palaczk Mester, ez nem Toyota motor, hanem egy PSA dCi. Nem a kútfõmbõl írtam, hanem több hasonló motoros cartárs együttes véleményét írtam le, hogy vashidegen 1800-2000.  Az meg természetes, hogy melegedve, egyre jobban lehet kínálni, ebben egyetérünk.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #259 Dátum: 2007.12.22 17:24:00 »
Idézetet írta: "whis"
Trotter, az üzemmeleg azt jelenti, amikor a vízhõfokot jelzõ mûszer eléri a végleges pozícióját? Mondjuk hidegen csak 2000-ig nyomtam, melegen meg 2300-ig. Ezt nehéz lesz tartani 2000 km-en keresztül, mert pont ennél a tartománynál kezdene el menni. 90-nél ötödikben 2000-et pörög, a hatost nem néztem. Fura, hogy a hatodik nem az ötödik alatt van síkban, hanem egy kicsit jobbra lefelé kell húzni a váltót.
Amúgy ez a 30.000-es periódus abszolút nem igaz, a szervizkönyvben erre a motorra (meg a 2.0 dCi-re is) 10000-es olajcsere-periódus van megadva, illetve 1 év.


Igen, az üzemmeleg azt jelenti, amit írtál. Ebbõl az jön le, hogy nem digit a mûszerfal. Nálam 4 "led" az üzemi 3.-nál már nyomom neki, addig, csak finoman. Persze ez nem azt jelenti, hogy alapjáraton már elváltom, az sem jó. Az az igazság, hogy "érezni kell+, hogy mi a jó neki, hallani kell a motoron.

Idézetet írta: "whis"
Arra továbbra sem jöttem rá, hogy a rádiót hogyan lehetne rávenni arra, hogy bekapcsoláskor ne kezdjen el bömbölni 8-as hangerõn. Kikapcsoláskor hiába volt 3-as vagy 4-es álláson, mindig visszaáll. A kezelési könyvben nincs ilyen ige, hogy állandó hangerõ.  :szemforgat:
A klímás hülyeség meg úgy van áthidalva, hogy be van állítva a láb+ablak, külsõ levegõ, a hõfok és a venti fokozat, így hozzá sem kell nyúlni tavaszig  :kacsint: Duál digit van benne, úgyhogy gombokból nincs hiány  :pofa:


Rádió: Van benne egy setting, bagy valami hasonló menû, ott lehet beállítani, hogy bekapcsolásnál mennyi legyen a volume. Ugyancsak be lehet állítani, hogy TF/TA üzemmódban a TRAFFIC üzenet, milyen hangerõvel szólaljon meg.  Sajnos már nem emlékezem, hogy a Primeránál, hogyan volt, azt meg végképp nem tudom, hogy a Kaskájban milyen rádió van. Igazis, kééérünk szépen mûszerfalról kéééépeket!!!!  Ha jól emlékezem, akkor bekapcsolt állapotban a volume gobot kellett megnyomni hosszan, akkor jött be ez a menû... :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #260 Dátum: 2007.12.22 18:32:49 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szép a színe :) !

Ami a motort illeti, ennyire szvsz nem kell kímélni. Én azt mondanám, hogy amíg bejáratós, addig hidegen kb. 2500, melegen kb. 3000 legyen a limit. Aztán ez mehet fokozatosan följebb, fõleg a meleg érték; a hideget meg nyilván nem úgy kell értelmezni, hogy mindaddig érvényes ez a limit, amíg nincs full üzemi hõmérsékleten a motor. Tehát: az elsõ párszáz méteren tanácsos még ennél is korábban elváltani, aztán fokozatosan mehet följebb, ahogy a hõmérõ mutatója elindul fölfelé.

Egyébként pont a bejáratós motornak nem jó a túl alacsony fordulat (sem) hidegen. A másik meg, hogy lassabban is melegszik föl, ha nagyon korán felkapcsolsz.


Ellent kell mondanom, Palaczk Mester, ez nem Toyota motor, hanem egy PSA dCi. Nem a kútfõmbõl írtam, hanem több hasonló motoros cartárs együttes véleményét írtam le, hogy vashidegen 1800-2000.  Az meg természetes, hogy melegedve, egyre jobban lehet kínálni, ebben egyetérünk.


PSA? Én azt hittem, Renault. Ami a fordulatot illeti: nekem (az alacsony fordulat meg a motorkímélés nagy barátjának) is extrém kevésnek tûnik az 1800-2000; képzelhetni, hova esik vissza a fordulat 1800-2000-nél elváltva; na, amíg ez a szerencsétlen dízel onnan felküzdi magát :roll: ... De nincsenek tapasztalataim errõl a motorról, nem ismerem, ezért nem akarom vitatni, hogy ez esetben ez így helyes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #261 Dátum: 2007.12.22 19:03:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szép a színe :) !

Ami a motort illeti, ennyire szvsz nem kell kímélni. Én azt mondanám, hogy amíg bejáratós, addig hidegen kb. 2500, melegen kb. 3000 legyen a limit. Aztán ez mehet fokozatosan följebb, fõleg a meleg érték; a hideget meg nyilván nem úgy kell értelmezni, hogy mindaddig érvényes ez a limit, amíg nincs full üzemi hõmérsékleten a motor. Tehát: az elsõ párszáz méteren tanácsos még ennél is korábban elváltani, aztán fokozatosan mehet följebb, ahogy a hõmérõ mutatója elindul fölfelé.

Egyébként pont a bejáratós motornak nem jó a túl alacsony fordulat (sem) hidegen. A másik meg, hogy lassabban is melegszik föl, ha nagyon korán felkapcsolsz.


Ellent kell mondanom, Palaczk Mester, ez nem Toyota motor, hanem egy PSA dCi. Nem a kútfõmbõl írtam, hanem több hasonló motoros cartárs együttes véleményét írtam le, hogy vashidegen 1800-2000.  Az meg természetes, hogy melegedve, egyre jobban lehet kínálni, ebben egyetérünk.


PSA? Én azt hittem, Renault. Ami a fordulatot illeti: nekem (az alacsony fordulat meg a motorkímélés nagy barátjának) is extrém kevésnek tûnik az 1800-2000; képzelhetni, hova esik vissza a fordulat 1800-2000-nél elváltva; na, amíg ez a szerencsétlen dízel onnan felküzdi magát :roll: ... De nincsenek tapasztalataim errõl a motorról, nem ismerem, ezért nem akarom vitatni, hogy ez esetben ez így helyes.
Annak a szerencsétlen dieselnek van egy Garrett turbója. És ráadásul whisék Kaskájában az erõsebb moci van, változó geometriájú turbóval.

"A motor 76kW (105LE) teljesítményt ad le percenkénti 4000-es fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 240Nm 2000/percnél. "

Esetleg olvasnivaló a motorról, vannak képek is: ITT

Most nem találtam diagrammot az egyötösrõl, de amúgyis meg akartam mutatni az egykilences diagrammját, ilyen van a ScenicII-mben is. Ha megnézed a diagrammot, azért brutál a 300 nm, igaz rövid ideig, mert hegyes a görbe, cserébe 2500-4000 között ideális a tartomány.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #262 Dátum: 2007.12.22 21:03:04 »
Tudom, hogy turbós, meg hogy hány lovas ;) ... De akkor sem értem, miért kellene hidegen ilyen õrült korán elváltani; nem értem, de elfogadom :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #263 Dátum: 2007.12.23 11:51:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tudom, hogy turbós, meg hogy hány lovas ;) ... De akkor sem értem, miért kellene hidegen ilyen õrült korán elváltani; nem értem, de elfogadom :)


Talán azért, mert a 2000 rpm-nél már rendelkezésre áll a max forgatónyomaték... :hmm:

Én sem hittem el, amikor mondták, de kipróbáltam, igazuk van, azóta én is így használom a kislányt. Nincsen értelme leforgatni 3000-ig sem városi közlekedésben. Pálya az már más, mert ugye amúgyis üzemmeleg a motor...

Hozzátartozik, hogy az egykilences 3-4000 között "él" igazán, gyanítom, hogy a kisebb testvér is, ámbátor nagyon kevés esetben van szükség a temperamentumára, inkább csak rövid szakaszú gyors elõzésekor (országúton), illetve városi tötymörgõk ellen, illetve a tunnying egynégyesek  eltakarítására. :nagymosoly:

OFF:Minap egy Honda Civic tunnying akart elmenni, de nem sikerült, pedig visszatette négyesbe az üvöltõ kipufogós verdáját. A kislány maradt 6.-ban. Idöként egy finom fénykürt.... :mrgreen: ON
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #264 Dátum: 2007.12.23 23:05:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tudom, hogy turbós, meg hogy hány lovas ;) ... De akkor sem értem, miért kellene hidegen ilyen õrült korán elváltani; nem értem, de elfogadom :)

Érzetre is teljesen más, mint az 1.4D Corolla. Az 1800 alatt nagyon vérszegény, a Nissan meg csak annyira, amennyire egy benzines szokott zsengébb lenni alacsonyabb fordulaton, de határozottabban kúszik felfelé a fordulatmérõ. 2000 körüli váltásnál 1500-ra megy vissza a fordulat, és nem annyira feltûnõ az elerõtlenedés.  :pofa: Olvastam többfelé, mindenütt azt a kíméletes bejáratást javasolták a késõbbi turbohibák és olajfolyás megelõzésére.
A kézikönyve egyébként azt írja erre a motorra, hogy a végleges teljesítményét 5000 km körül éri el.  :szemforgat:  Szerintem 1500 km-ig lesz kímélve, aztán fokozatosan megtapasztalja a 3000-es fordulatot is, majd 2000 km után egyre feljebb is lesz kínálva.  :pofa:
Szerintem 1500-2600 között nagyon jól használható lesz majd nomál autózáshoz  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #265 Dátum: 2007.12.25 13:16:23 »
Idézetet írta: "Trotter66"
OFF:Minap egy Honda Civic tunnying akart elmenni, de nem sikerült, pedig visszatette négyesbe az üvöltõ kipufogós verdáját. A kislány maradt 6.-ban. Idöként egy finom fénykürt.... :mrgreen: ON


Na, EZÉRT szeretem én a dízelt :szivecske:  :10:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #266 Dátum: 2007.12.25 13:21:27 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
Tudom, hogy turbós, meg hogy hány lovas ;) ... De akkor sem értem, miért kellene hidegen ilyen õrült korán elváltani; nem értem, de elfogadom :)

Érzetre is teljesen más, mint az 1.4D Corolla. Az 1800 alatt nagyon vérszegény, a Nissan meg csak annyira, amennyire egy benzines szokott zsengébb lenni alacsonyabb fordulaton, de határozottabban kúszik felfelé a fordulatmérõ. 2000 körüli váltásnál 1500-ra megy vissza a fordulat, és nem annyira feltûnõ az elerõtlenedés.  :pofa: Olvastam többfelé, mindenütt azt a kíméletes bejáratást javasolták a késõbbi turbohibák és olajfolyás megelõzésére.


Allright :pofa: !

Idézetet írta: "whis"
A kézikönyve egyébként azt írja erre a motorra, hogy a végleges teljesítményét 5000 km körül éri el.  :szemforgat:  Szerintem 1500 km-ig lesz kímélve, aztán fokozatosan megtapasztalja a 3000-es fordulatot is, majd 2000 km után egyre feljebb is lesz kínálva.  :pofa:
Szerintem 1500-2600 között nagyon jól használható lesz majd nomál autózáshoz  :pofa:


Úgy tûnik, okos ember írta a kézikönyvet :) ! Dicséretes, hogy erre felhívják az ember figyelmét, és hasznos is, mert manapság tényleg sokan hiszik azt, hogy "ezek az új autók már gyárilag be vannak járatva" :shock:  :crazy: ... Jó, hogy a könyv segít eloszlatni ezt a tévhitet.

Én a Logan dCi-ben tapasztaltam (az ugyanez a motor, csak a legalapabb 68 lovas kivitelben), hogy nincs akkora teljesítmény-visszaesés 1700-1800 alatt, mint a Corollában (még ha összességében kevésbé is megy mint a Corolla). Nyilván valamivel korábban kezd tölteni a turbó, ez hasznos dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #267 Dátum: 2007.12.25 17:22:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
OFF:Minap egy Honda Civic tunnying akart elmenni, de nem sikerült, pedig visszatette négyesbe az üvöltõ kipufogós verdáját. A kislány maradt 6.-ban. Idöként egy finom fénykürt.... :mrgreen: ON


Na, EZÉRT szeretem én a dízelt :szivecske:  :10:


Egyetértek! Imádom a dieselt!  :szivecske:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #268 Dátum: 2007.12.25 17:28:36 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
Tudom, hogy turbós, meg hogy hány lovas ;) ... De akkor sem értem, miért kellene hidegen ilyen õrült korán elváltani; nem értem, de elfogadom :)

Érzetre is teljesen más, mint az 1.4D Corolla. Az 1800 alatt nagyon vérszegény, a Nissan meg csak annyira, amennyire egy benzines szokott zsengébb lenni alacsonyabb fordulaton, de határozottabban kúszik felfelé a fordulatmérõ. 2000 körüli váltásnál 1500-ra megy vissza a fordulat, és nem annyira feltûnõ az elerõtlenedés.  :pofa: Olvastam többfelé, mindenütt azt a kíméletes bejáratást javasolták a késõbbi turbohibák és olajfolyás megelõzésére.
A kézikönyve egyébként azt írja erre a motorra, hogy a végleges teljesítményét 5000 km körül éri el.  :szemforgat:  Szerintem 1500 km-ig lesz kímélve, aztán fokozatosan megtapasztalja a 3000-es fordulatot is, majd 2000 km után egyre feljebb is lesz kínálva.  :pofa:
Szerintem 1500-2600 között nagyon jól használható lesz majd nomál autózáshoz  :pofa:


Ez így a jó, és a helyes commonrail diesel bejáratás!  :10:

Tennap jöttönk hazafele Szentendrérõl, háááát, volt egy két határozott elõzésem, a tötymörgõk miatt, ilyenkor aztán mégjobban imádom, hogy mnnyire robbanékony, ha kell... Na hiába a 300nm csúcsnyomaték és a 120 paci, azért ott van ha kell. Amúgy meg nyugodt tempomatos krúzolás. :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Nissan
« Válasz #269 Dátum: 2007.12.25 23:27:06 »
Teljesen kényelmesen autózható -az enyém legalábbis- 1800-2000 közötti váltásokkal, de ha nem igyekszem, mert pl, látom a piroslámpát a messzi távol, akkor 1500 körül elváltom, ekkor picit 1000 fölé esik vissza a fordulat. ha meg menni kell, akkor a 3600-as teljesítménycsúcson, vagy elõtte egy picit elváltok, ekkor a 2000-es nyomatékmaxra . vagy picit fölé esik vissza a fordulat. Az elsõ néhány ezer ( 2-3000km) alatt az 1500 alatti tartomány használhatatlan volt, most 3.-ig alapjáraton föl lehet kapcsolgatni, különösebb kuplungcsúsztatás nélkül.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!