Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 221102 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #240 Dátum: 2007.11.26 20:19:00 »
Idézetet írta: "whis"
Nissanéknál nem lehet valami sokat alkudni  :elkeseredett: De azért kihoztam, amit ki lehetett  :kacsint:
Pár hét múlva közelebbrõl is megismerhetek egy 1.5 dCi Qashqai-t  :figyellek: Ennyi pénzért sajna csak egy 4 éves RAV4 jött volna ki sok-sok km-rel, ráadásul azokhoz képest a Q jobban is tetszett  :pofa:


Mert nem szóltál, hogy méssz.... ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :banging:  :banging:  :banging:  :banging:  :banging:
Pont egyötös dönci? Egykilences, vagy két lityis nem volt?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Nissan
« Válasz #241 Dátum: 2007.11.26 20:33:51 »
Nem olyan rossz az erõsebbik 1.5 dCi. Unokatesóm mondta, hogy a Megánt elég jól mozgatja, csak kicsit csipegeti az olajat, meg maga a kocsi 1 hulladék, de a moci nagyon jó.
Laco 73 :D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #242 Dátum: 2007.11.26 21:32:52 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Mert nem szóltál, hogy méssz.... Pont egyötös dönci? Egykilences, vagy két lityis nem volt?

A kettes dönci még plusz egy milla lett volna. Az egyötös a próbaút során meggyõzõ volt  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Nissan
« Válasz #243 Dátum: 2007.11.27 11:04:51 »
Idézetet írta: "whis"
De van egy olyan mondás, hogy legjobb autó az új autó.  :nana:  :nagymosoly:
Henry Ford mondta, amikor megkérdezték tõle, hogy szerinte melyik a legjobb autó. :kacsint:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #244 Dátum: 2007.11.27 11:51:21 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nem olyan rossz az erõsebbik 1.5 dCi. Unokatesóm mondta, hogy a Megánt elég jól mozgatja, csak kicsit csipegeti az olajat, meg maga a kocsi 1 hulladék, de a moci nagyon jó.


Az a baj, hogy az erõsebbiknek hegyezett a motorja, észnél kell lenni az üzemeltetés során! (melegítési és visszahûtési periódus, turbó kímélés, valamint 15E-ként a minõségi olajcsere, és nem akármilyen, hanem
szigorúan a neki kifejlesztett ELF olaj, és SEMMI MÁS!,

Whis: ha érdekel, akkor az olaj specifikációját megadom, habár úgy is céges lesz... :roll: )
Elõkeresem este a hibalistáját az egyötös döncinek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #245 Dátum: 2007.11.27 12:48:44 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Az a baj, hogy az erõsebbiknek hegyezett a motorja, észnél kell lenni az üzemeltetés során! (melegítési és visszahûtési periódus, turbó kímélés, valamint 15E-ként a minõségi olajcsere, és nem akármilyen, hanem szigorúan a neki kifejlesztett ELF olaj, és SEMMI MÁS!,
Whis: ha érdekel, akkor az olaj specifikációját megadom, habár úgy is céges lesz... :roll: )
Elõkeresem este a hibalistáját az egyötös döncinek.

Az olaj leírását megköszönöm.  :prayer:
De azt mibõl gondolod, hogy céges lesz?  :szemforgat: Ilyet nem írtam.  :nene:  Szigorúan magáncélra lett beszerezve  :hmm: A hibalistával meg csak kíméletesen, nem szeretnék idõ elõtt gyomorfekélyt beújítani  :oops:  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #246 Dátum: 2007.11.27 15:42:29 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Trotter66"
Az a baj, hogy az erõsebbiknek hegyezett a motorja, észnél kell lenni az üzemeltetés során! (melegítési és visszahûtési periódus, turbó kímélés, valamint 15E-ként a minõségi olajcsere, és nem akármilyen, hanem szigorúan a neki kifejlesztett ELF olaj, és SEMMI MÁS!,
Whis: ha érdekel, akkor az olaj specifikációját megadom, habár úgy is céges lesz... :roll: )
Elõkeresem este a hibalistáját az egyötös döncinek.

Az olaj leírását megköszönöm.  :prayer:
De azt mibõl gondolod, hogy céges lesz?  :szemforgat: Ilyet nem írtam.  :nene:  Szigorúan magáncélra lett beszerezve  :hmm: A hibalistával meg csak kíméletesen, nem szeretnék idõ elõtt gyomorfekélyt beújítani  :oops:  :pofa:

Nem céges? Magadnak veszed? Opps. :shock:  Gratula! Jó választás!

Nézd én a Scenic user manualja - és a dci-s kollégák - Elf Excellium LDX-et  javasolják, mint kizárólagos olajat.

Na ez momentán megszûnt, illetve helyette van kétfajta olaj. Egyik az Elf Excellium NF 5W-40-es, illetve Az Elf Evolution SXR 5W-40-es olaj. A kettõ között az a különbség, hogy az NF olaj a részecskeszûrõs motorokba nem való, illetve az NF a Renault gyári minõsítéssel nem rendelkezik. Na ettõl fogva csak az SXR játszik. Én a Formula3000 olajshopon keresztül szoktam venni, korrektek, pontosak. Nézd majd meg a specifikációját B3, vagy B4-es olaj mehet bele.

Ha hidegen nem hajtod, és megállás után 1 percet alapon hagyod örök életû lesz. És csak melegen 2000 rpm fülé, max 3000 rpm-ig. Az egykilences nyomatékgörbéjével tudok szolgálni, majd utána ások, biztos fent van.
A motort illetõleg ajánlom a www.meganeklub.hu oldalt, sok infó van fent.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #247 Dátum: 2007.11.27 19:57:37 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Egyik az Elf Excellium NF 5W-40-es, illetve Az Elf Evolution SXR 5W-40-es olaj. A kettõ között az a különbség, hogy az NF olaj a részecskeszûrõs motorokba nem való, illetve az NF a Renault gyári minõsítéssel nem rendelkezik. Na ettõl fogva csak az SXR játszik. Én a Formula3000 olajshopon keresztül szoktam venni, korrektek, pontosak. Nézd majd meg a specifikációját B3, vagy B4-es olaj mehet bele.

Ha hidegen nem hajtod, és megállás után 1 percet alapon hagyod örök életû lesz. És csak melegen 2000 rpm fülé, max 3000 rpm-ig. Az egykilences nyomatékgörbéjével tudok szolgálni, majd utána ások, biztos fent van.
A motort illetõleg ajánlom a www.meganeklub.hu oldalt, sok infó van fent.

Köszi szépen, majd beleírom az olaj fajtáját a manuálba, hogy meglegyen.
Szerintem hajtva nem lesz még melegen se (apósom lesz a tulaj), a 3000-be bõven bele fog férni.  :kacsint:  A turbóra meg majd vigyázunk, hogy melegedjen meg hûljön  :nana:
Téli gumi és felnire van infód? A kerék mûszaki adatai még nem érkeztek meg. Végül a nagyobb felszereltséget kértem, ahhoz alapból van kf, de télire kéne vasfelni. A szalonban az akciós  :crazy:  szett 298.000 lett volna  :mivan:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #248 Dátum: 2007.11.28 08:20:48 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Trotter66"
Egyik az Elf Excellium NF 5W-40-es, illetve Az Elf Evolution SXR 5W-40-es olaj. A kettõ között az a különbség, hogy az NF olaj a részecskeszûrõs motorokba nem való, illetve az NF a Renault gyári minõsítéssel nem rendelkezik. Na ettõl fogva csak az SXR játszik. Én a Formula3000 olajshopon keresztül szoktam venni, korrektek, pontosak. Nézd majd meg a specifikációját B3, vagy B4-es olaj mehet bele.

Ha hidegen nem hajtod, és megállás után 1 percet alapon hagyod örök életû lesz. És csak melegen 2000 rpm fülé, max 3000 rpm-ig. Az egykilences nyomatékgörbéjével tudok szolgálni, majd utána ások, biztos fent van.
A motort illetõleg ajánlom a www.meganeklub.hu oldalt, sok infó van fent.

Köszi szépen, majd beleírom az olaj fajtáját a manuálba, hogy meglegyen.
Szerintem hajtva nem lesz még melegen se (apósom lesz a tulaj), a 3000-be bõven bele fog férni.  :kacsint:  A turbóra meg majd vigyázunk, hogy melegedjen meg hûljön  :nana:
Téli gumi és felnire van infód? A kerék mûszaki adatai még nem érkeztek meg. Végül a nagyobb felszereltséget kértem, ahhoz alapból van kf, de télire kéne vasfelni. A szalonban az akciós  :crazy:  szett 298.000 lett volna  :mivan:


Utánanézek.

Amit ígértem, utánanéztem a motor hibáknak, mely során az összes típust, amibe beleteszik, átguberáltam. Nissan Almera, Note, Renault Clio,Kangoo,Megane, Modus, Scenic,Dácia Logan usw. Fontos, hogy a 30.000 km-es szervízperiódust célszerû felezni, akármit is mond a szervíz, mert a motor, pontosabban a turbó nagyon kényes a motorolajra. Ez különösen fontos a bejáratást követõ pár ezer kilóméteren. Beszámoltak nyomóoldali résolajfolyásról, melyet a nem helyes kezelés okozhat, valamint a mûanyag turbó szívócsõ lerázódásáról, mely füstölést és a motor látványos gyengülését okozza. Ezt egyszerû megjavítani, mindösszesen a csövet kell visszahelyezni, és meghúzni a rögzítõ bilincset. Elõfordult a motorvezérlõ elektronika hibája, de ezt garanciába egy szoftver frissítésel elintézik. Más negatívum a motorral kapcsolatban nem merül fel, hacsak a motortartóbakok idõ elõtti elhasználódását nem említem, de ez a Megane sorozatra írták, valszeg a "Kaskáj" más bakokon nyugszik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #249 Dátum: 2007.11.28 12:37:35 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Amit ígértem, utánanéztem a motor hibáknak, mely során az összes típust, amibe beleteszik, átguberáltam. Nissan Almera, Note, Renault Clio,Kangoo,Megane, Modus, Scenic,Dácia Logan usw. Fontos, hogy a 30.000 km-es szervízperiódust célszerû felezni, akármit is mond a szervíz, mert a motor, pontosabban a turbó nagyon kényes a motorolajra. Ez különösen fontos a bejáratást követõ pár ezer kilóméteren. Beszámoltak nyomóoldali résolajfolyásról, melyet a nem helyes kezelés okozhat, valamint a mûanyag turbó szívócsõ lerázódásáról, mely füstölést és a motor látványos gyengülését okozza. Ezt egyszerû megjavítani, mindösszesen a csövet kell visszahelyezni, és meghúzni a rögzítõ bilincset. Elõfordult a motorvezérlõ elektronika hibája, de ezt garanciába egy szoftver frissítésel elintézik. Más negatívum a motorral kapcsolatban nem merül fel, hacsak a motortartóbakok idõ elõtti elhasználódását nem említem, de ez a Megane sorozatra írták, valszeg a "Kaskáj" más bakokon nyugszik.

Köszi szépen, nem is olyan vészes  :kacsint: 15 ezrenként olajcsere lesz vagyis hát évente, nert ugye az lesz hamarabb  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #250 Dátum: 2007.11.28 18:24:45 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Trotter66"
Amit ígértem, utánanéztem a motor hibáknak, mely során az összes típust, amibe beleteszik, átguberáltam. Nissan Almera, Note, Renault Clio,Kangoo,Megane, Modus, Scenic,Dácia Logan usw. Fontos, hogy a 30.000 km-es szervízperiódust célszerû felezni, akármit is mond a szervíz, mert a motor, pontosabban a turbó nagyon kényes a motorolajra. Ez különösen fontos a bejáratást követõ pár ezer kilóméteren. Beszámoltak nyomóoldali résolajfolyásról, melyet a nem helyes kezelés okozhat, valamint a mûanyag turbó szívócsõ lerázódásáról, mely füstölést és a motor látványos gyengülését okozza. Ezt egyszerû megjavítani, mindösszesen a csövet kell visszahelyezni, és meghúzni a rögzítõ bilincset. Elõfordult a motorvezérlõ elektronika hibája, de ezt garanciába egy szoftver frissítésel elintézik. Más negatívum a motorral kapcsolatban nem merül fel, hacsak a motortartóbakok idõ elõtti elhasználódását nem említem, de ez a Megane sorozatra írták, valszeg a "Kaskáj" más bakokon nyugszik.

Köszi szépen, nem is olyan vészes  :kacsint: 15 ezrenként olajcsere lesz vagyis hát évente, nert ugye az lesz hamarabb  :pofa:


Küldtem Pü-t is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #251 Dátum: 2007.11.28 22:26:34 »
Nem igazán ide tartozik, de errõl jutott eszembe, hogy a Renault az új Lagunába is beleteszi ezt az 1.5-ös dízel motort :o ... Welcome back régi szép idõk, pici dízelmotor a középkategóriás batárban á la Audi 80 1.6 d, pl. Más kérdés, hogy ennek azért van ereje is, de akkor is... Ez aztán downsizing a javából :hmm: ... Képzeljétek el mondjuk az 1.4-es D-4D motort, mondjuk 110 LE-re fölpiszkálva, mint alap dízelt a következõ Avensisben :rolleyes: ... Hát, nem is tudom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #252 Dátum: 2007.12.21 08:04:28 »
Elsõ benyomások a Qashqairól:
Tágas belsõ, elfogadható anyagok, nincs zörgés. A km óra kissé nehezen leolvasható, de egyébként eléggé rendezett mûszerek. A benzinszint.jelzõ és a vízhõfokot mutató digitális mûszert szintén szokni kell a szemnek. Jó viszont, hogy az össz km mellett még mutatja az egyik napi számlálót is. Plusz kifért még a kinti hõfok és az óra is egy idõben. Baráti, hogy a még megtehetõ km elsõ teletankolás után 960 km-re ugrott  :nagymosoly: A kormány kellemes fogású, könnyen jár, a ráapplikált gombokkal sokminden vezérelhetõ. Az ülés elsõre kényelmes, bár még nem tudtam beállítani a megfelelõ helyzetbe. A pozíciója elég magas, jól körbelátni az autót, ebben segítenek a méretes külsõ visszapillantók is. A légbefúvás vezérlése kissé átgondolatlan, ha a Toyotában megszokott módon a láb+ablak verziót választom, akkor bekapcsolja a klímát is. Pedig van külön egy ablakra fúvási lehetõség, elég lenne, ha ott kapcsolná be.  :hmm: A rádió bekapcsoláskor igen nagy hangerõvel kezd el ordítani, nem tudom hogyan lehet ezt a funkciót kikapcsolni. A menürendszere viszont bonyolult, több gombbal is be lehet lépni, ráadásul mind más-mást csinál, ha röviden vagy hosszan nyomja az ember. A kesztyútartót jobban megnéztem, igazából baromi nagy. A múltkor csak azt hittem, hogy az a rekesze van, ami a fedél belsõ oldalára van applikálva zsebes kialakításban, de nem: befelé egy jó nagy rekesz van. Kár, hogy ennek az alja nem gumírozott. Ugyanígy kemény aljú az ajtókon lévõ összes térképzseb és italtartó.
Csak a vezetõoldali ablak automata és csak lefelé  :crazy: Az irányjelzõ olyan megoldású, hogy egy rövid billentésre hármat villan, ezt meg kell szokni. A üzemanyagtöltõ nyílásának nyitógombja elég béna helyre került, a vezetõ bal lábánál a mûszerfal alján, rögtön a motortérnyitó mellett.
Futómû: satbil benyomást tett, bár zsírúj nyári gumik vannak még rajta, úgyhogy óvatosan használtam. A nagy és üres csomagtér dobozosan felerõsíti a hátsó futómû hangját, úgyanígy az üzemanyag lötyögését a tankban.
Motor: elég jól mozgatja  kocsit az 1.5d, bár csak 2300-ig forgattam. Kissé traktoros a hangja, fõleg hidegen és alacsony sebességnél. Belül azért nem annyira vészes. 60-nál már egész kisímul. Egész hamar fût, legalábbis az 1.4D Corollához képest. Viszont van egy rövidke izzítási idõ, ezt a szalonban sem tudták, azt mondták nincs, pedig visszajelzõje is van. Jó, mondjuk csak 1-1.5 mp-ig világít.
A váltója egész jó, a hat sebesség miatt a hátramenet balra elõre van, gyûrûs megoldással. Szokni kell. A kardánbox kényelmes, eléggé magasan van, lehet rajta pihentetni a kezet, plusz a könyöklõ teteje vízszintesen mozgatható. Az alatta lévõ doboz viszont nem túl nagy.
Röviden ennyi.

És a szalonról pár szó (Gablini): röviden katasztrófa. Hozzá nem értés, pancserség. Az átadással csúsztak 6 napot. Tegnap idõpontra mentem, de a csúszás ellenére sem volt még fent a rendszám és nem volt meg a zöldkátrtya. Nem tudnak gravírozni. A riasztó belsõ érzékelõjét a lehetõ legbénább helyre tették, ahol az A oszlop a tetõbe megy át, tehát be- és kiszálláskor könnyen lefejelhetõ az a kis mûanyag vacak. A kért szõnyegek nem voltak a helyükre téve, csak be volt dobva a csomagtartóba az egységcsomag. Azt mondták, hogy az ablakmosó fel van töltve, ehhez képest egy 2L-es flakon tartalmát simán benyelte és a szint még sehol sem látszott. Elfelejtették odaadni a kezelési könyvet, meg ami még vele jár (azt a szokásos mappát). Csak a garanciafüzetre koncentráltak, meg az ajándék térképre  :kacsint: . (Mondjuk este házhoz hozták) És a kocsi mûszaki átadójától viszont simán megvonnám az ehavi fizetését: úgy adták ki a kocsit, hogy a légzsákok kontroll lámpája folyamatosan villog, ami a kézikönyv szerint "keresse fel a szervizt" kategória. Ezt látnia kellett, amikor kiállt vele mûhelybõl. Így ma mehetek vissza, remélem fogadnak, különben botrány lesz. (Szerintem a riasztó szerelésénél valamelyik csatlakozót kilazították és ezt jelzi hibának.)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Nissan
« Válasz #253 Dátum: 2007.12.21 09:18:41 »
na,lett káskáj? gratula
ellenben a gablini... inkább nem is mondok semmit. ird meg mi vót
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #254 Dátum: 2007.12.21 12:55:59 »
Hát whis, elég ambivalens leírás, fõleg ami a szalonos részét illeti :szemforgat: ... Az ilyesmi azért csúnyán meg tudja keseríteni az ember új autó fölött érzett örömét :szomoru: ... Villog a légzsákkontroll az új autóban, na neee :turelmetlen:

Maga az autó persze nyilván nem rossz, bár ettõl a funkciótól, hogy láb+szélvédõ állásban bekapcsol a klíma, tutira begolyóznék :shock:  :x ... Én télen, ha épp nem a szélvédõt párátlanítom, gyakorlatilag 100 %-ban ezt a beállítást használom; marha pipa lennék, ha minden alkalommal ki kéne utána a klímát kapcsolni :evil: ... Mondjuk, engem már az is bosszant, hogy az Ave a levegõt a szélvédõre irányítva bekapcsolja a klímát. Nem jó dolog, mert egyrészt ezáltal hirtelen hidegebb levegõt kezd befújni (a beállított hõmérséklettõl függetlenül!), másrészt amikor utána kikapcsolom, csak annál jobban párásodik :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )