Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 220701 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #195 Dátum: 2006.08.12 21:00:55 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Akkor ami a motort illeti- de gondolom ezt te is tudod, az 1,5 motor nem éri el a Corolla 1,4 szinvonalát, többet fogyaszt, magasabb fordulaton kell váltani, mert alacsony fordulaton használhatatlan.

Igen, erre most nem tértem ki, mert azt korábban már ecseteltem. Ugyanúgy a futómûvet és a belsõ burkolatokat, kárpitot... Meg az 5 év garit is (ami valójában 3, aztán még 2, de feltételekkel). Az Assistance szolgáltatást a MAK végzi. Egyzser volt hozzá "szerencsém", igen korrektek voltak.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Nissan
« Válasz #196 Dátum: 2006.08.13 16:02:13 »
Idézetet írta: "whis"
ha a ventillátor egyes fokozaton megy, akkor a "-" megnyomására kikapcsolható

...szerintem nálunk is így van. Vagy félreértettem? + nekünk van egy OFF gomb, ami a venti fordulattól függetlenül kikapcsol mindent.
Számomra az is negatívum (ugyan csak designe), hogy a motor nincs nagyon burkolva és az utastárben felhasznált anyagok minõsége sem nyerte meg a tetszésemet. Nekem az elsõ ülések üléslapja is rövidebben tûnt, mint a Corollában. A +0,5-1l-es fogyasztás pedig nem ér meg 2 lóerõt. :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #197 Dátum: 2006.08.13 22:37:13 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Idézetet írta: "whis"
ha a ventillátor egyes fokozaton megy, akkor a "-" megnyomására kikapcsolható

...szerintem nálunk is így van. Vagy félreértettem? + nekünk van egy OFF gomb, ami a venti fordulattól függetlenül kikapcsol mindent.
Számomra az is negatívum (ugyan csak designe), hogy a motor nincs nagyon burkolva és az utastárben felhasznált anyagok minõsége sem nyerte meg a tetszésemet. Nekem az elsõ ülések üléslapja is rövidebben tûnt, mint a Corollában. A +0,5-1l-es fogyasztás pedig nem ér meg 2 lóerõt. :kacsint:

A Corollában hiába nyomom meg a vetillátor fordulatszabályzóján a "-" gombot, nem kapcsol ki. A "+"-ra viszont bekapcsol. Helyette van egy Off gomb. Nem logikus.
Ami viszont logikusabb az Almerában, hogy a klíma bekapcsolt állapotát a kijelzõn is megjeleníti egy A/C felirat. Ez annyiban ésszerû, hogy betûzõ napnál a Corollában nem mindig látszik az a halványzöld kis led a gombon.
Az Almerában tényleg nincs burkolva a motor, elég csupasznak hat a  motortér. Zajosabb is. Viszont jobban hozzáférhetõ.  :kacsint:  No, nem mintha olyan sokat kéne szerelni.  :pofa:
Az ülés az ülõlap rövidsége ellenére nem kényelmetlen húztam már le benne 1250 km-t egy ültõ helyemben zsibbadás nélkül. Ráadásul 2x, két egymást követõ napon.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Satriani

  • Vendég
Nissan
« Válasz #198 Dátum: 2006.08.14 07:14:41 »
Idézetet írta: "whis"
a klíma bekapcsolásakor automatikusan belsõlevegõ-keringetésre vált

Ez pozitívum?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #199 Dátum: 2006.08.14 18:25:08 »
Az Almerában is olyan a légkondi, mint a Primerában?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #200 Dátum: 2006.08.15 22:11:21 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "whis"
a klíma bekapcsolásakor automatikusan belsõlevegõ-keringetésre vált

Ez pozitívum?

Igen, mert nem kell kézzel külön még egy gombot megnyomni. Hûtéskor meg így célszerû, hisz nem kell folyamatosan a kinti levegõt lehûtenie, elég a bentit temperálni.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #201 Dátum: 2006.08.15 22:12:41 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Az Almerában is olyan a légkondi, mint a Primerában?

Ezek szerint  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Satriani

  • Vendég
Nissan
« Válasz #202 Dátum: 2006.08.15 23:10:55 »
Idézetet írta: "whis"
Igen, mert nem kell kézzel külön még egy gombot megnyomni. Hûtéskor meg így célszerû, hisz nem kell folyamatosan a kinti levegõt lehûtenie, elég a bentit temperálni.

Én azt tapasztaltam, hogy a belsõ keringetésnek legfeljebb 1-2 percig van értelme, utána - különösen, ha 3-4 ember ül a kocsiban - szinte bármilyen idõben hamar bepárásodnak az ablakok, és elkezd fülledni a levegõ, fogyni a zokszigén. Párátlanítani belsõ keringetéssel gyakorlatilag mission impossible. Talán ha 10x bekapcsoltam magamtól azóta, amióta megvan az autó, mindannyiszor szmog illetve penetráns büdös miatt. Én utálnám, ha automatikusan bekapcsolna.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Nissan
« Válasz #203 Dátum: 2006.08.16 11:25:29 »
Idézetet írta: "Satriani"
Én azt tapasztaltam, hogy a belsõ keringetésnek legfeljebb 1-2 percig van értelme, utána - különösen, ha 3-4 ember ül a kocsiban - szinte bármilyen idõben hamar bepárásodnak az ablakok, és elkezd fülledni a levegõ, fogyni a zokszigén. Párátlanítani belsõ keringetéssel gyakorlatilag mission impossible. Talán ha 10x bekapcsoltam magamtól azóta, amióta megvan az autó, mindannyiszor szmog illetve penetráns büdös miatt. Én utálnám, ha automatikusan bekapcsolna.

Szerintem is így van. Én is csak akkor veszem igénybe, ha Trabant megy elõttem, vagy mondjuk alagútban haladásnál. A párásodás ellen jó orvosság a meleg levegõ, na de akkor meg oda a belsõ levegõ hõmérséklet-elõnye...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Nissan
« Válasz #204 Dátum: 2006.08.16 15:23:17 »
Hamár itt szétoffoljuk a topicot csak még 1 megjegyzés. A Carinával mentünk az oszták A2-esen, a hegyi szakaszok egyikén +2 fok volt, és párás ködös levegõ. Ekkor belsõ keringetés, és klíma bekapcsol, persze a hõmérséklet szabályzót a piros és a kék közé tettem félúton. 5 személlyel, semmi gond nem volt. Ha beengeded a külsõ párás levegõt, akkor magad alatt vágod a fát, mert a klíma a nedvességet kiveszi a levegõbõl, ezzel párátlanít, ha külsõ keringetés van, akkor semmit nem ér sztem. Amúgy nálam alapszabály, hogy klímát csak belsõ keringetéssel, ha meg nem kell klíma, akkor jöhet a külsõ levegõ.
Laco 73 :D

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Nissan
« Válasz #205 Dátum: 2006.08.18 19:49:02 »
Idézetet írta: "whis"
A Corollában hiába nyomom meg a vetillátor fordulatszabályzóján a "-" gombot, nem kapcsol ki. A "+"-ra viszont bekapcsol. Helyette van egy Off gomb. Nem logikus.

Igazad van, én tudtam rosszul. Szvsz az OFF gomb akkor is jobb egy olllan kocsiban, ahol a kapcsoló miatt csak egyesével tudod szabályozni a venti fordulatot.
Idézetet írta: "whis"
Ami viszont logikusabb az Almerában, hogy a klíma bekapcsolt állapotát a kijelzõn is megjeleníti egy A/C felirat. Ez annyiban ésszerû, hogy betûzõ napnál a Corollában nem mindig látszik az a halványzöld kis led a gombon.

Ebben (is) teljesen igazad van. Én napfényben SOSEM látom azt a kis zöld LED-et, ahogy a belsõ keringetés LED-jét sem. :szomoru: Mindig az asszonyt kérem meg, hogy tegye oda a kezét és nézze meg világít-e.  :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Nissan
« Válasz #206 Dátum: 2006.08.18 19:56:38 »
Klímázás:
Szerintem is alapszabály, hogy a klíma bekapcsolásával együt a belsõ keringetést is be kell kapcsolnunk, mivel így a klímának nem a kinti meleget kell lehûtenie, ha az utastárben egyre csökkenõ hõmérsékletû levegõt. Viszont én mindig kikapcsolom a belsõ keringetést, ha már kezdi elérni a kívánt hõmérsékletet. Kell a Zoxigén. :nagymosoly: A páratartalomról pedig csak annyit, hogy próbáljátok ki az asszonnyal és kapcsoljátok belsõ keringetésre. Klíma ide vagy oda, belsõ keringetésen párásodtunk. :nagymosoly:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #207 Dátum: 2006.08.19 22:40:40 »
Idézetet írta: "Satriani"
Én azt tapasztaltam, hogy a belsõ keringetésnek legfeljebb 1-2 percig van értelme, utána - különösen, ha 3-4 ember ül a kocsiban - szinte bármilyen idõben hamar bepárásodnak az ablakok, és elkezd fülledni a levegõ, fogyni a zokszigén.

Itt nem a párátlanításról beszéltem, hanem amikor kint van 36 fok és hûteni akarom a kocsit. Ilyenkor jobb a belsõ keringetést bekapcsolni, mert a klíma nem zöldül bele, hogy állandóan a 36 fokos levegõt hûti le, hanem egy idõ után már csak a benti 20-25 fokosat. És minél magasabb fokozatra állítod a ventit, annál több beáramló levegõvel kell megküzdenie.
Idõnként persze engedek be friss airt, hogy legyen "zoxigén"  :kacsint:  :nagymosoly:
A lakásban sem úgy használja az ember a klímát, hogy közben kinyit két ablakot  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #208 Dátum: 2006.08.20 16:26:31 »
Ööööö :hmm: , ez ugye nem a klímás topic, hanem a Nissan?? :otlet:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #209 Dátum: 2006.08.20 20:02:58 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Ööööö :hmm: , ez ugye nem a klímás topic, hanem a Nissan?? :otlet:

Nissan klímás    :kikap:    :nagymosoly:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety