Almera teszt erőltetett menetben:
Megtett út 2520 km, ebből kb 2400 km autópálya.
Tempo: 140-180 km/h
Útviszonyok: -13 - -2 fok, részben száraz, részben sónedves út, nagyrészt sötétben.
Fogyasztás fedcomp szerint: 8,7 - 8,9 l / 100km.
Végig lehet ülni benne egyhuzamban 1200 km-t. Viszont autópálya sebességnél nagyon zajos a kocsi, 130-tól fölfelé szokatlanul erős hangja van. Úgy tűnt, hogy a kedvenc sebessége a 150-160, ha nem néztem az órára, akkor ide állt be. 180-nál éri el az 5000-es fordulatot, 145-nél van 4000-en.
A normál fényszórók nagyon gyengék, alig látni valamit velük. A refije viszont jó erős. :pofa:
1xűen nem hiszem el, hogy az almera ennyit zabál....... Ilyen sebességnél az enyém nem bír ennyi üzát zabálni.... Pedig nagyobb, súlyosabb, és a moci nagyobb hengerűrtartalmú.
A váltó sztem túl rövid. De mit várunk egy francia váltótól.
Mellesleg 7végén néztem meg a Totalcar Népítélet-gáláját
(133. adás), melyben a Nissan Almera eléggé le van húzva az egyik kategóriában. Ajánlom, nézzétek meg, ha tehetitek.
(Ja az összes Citroen előfordul a 8 kategória legalján, illetve legelején, attól függően, hogy hogyan van feltéve a kérdés. Sajnos mindíg a negatív oldal elején....)
Karotáéknak aban igaza van, hogy az utolsó szériás almerával sok gond van, sok aktív használótól hallottam különböző hibajelenségeket és majdnem mindegyik panaszkodot az effektív nagy fogyi miatt. Nehéz a kasztni, a motort meg kicsine tartották és mellétettek egy rövid váltót, ellensúlyozásként. Városi, vagy helyközi használatban ezért jól teljesít, csak ennek az az ára, hogy sokat eszik..... Autópályatempónál meg erőlködik a moci a váltó miatt...... Fogyasztás ugyancsak magasabb az elvárhatónál....
Megvásárolni inkább az 1.8-as mocival lenne érdemes, azonban a magyar piac árérzékeny, a felár megmagas. Én személy szerint olyan tagtársról (Nissanfanclub) nem tudok, aki 1.8-as Almerát hajtana az utolsó szériából.