Szerző Téma: Nissan  (Megtekintve 220773 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Nissan
« Válasz #135 Dátum: 2005.09.10 09:32:56 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Sajnos nem tom  :roll: ... de az aránylag rövid tengelytávja ebből a szempontból előnyös .

Akkor az marad csak megoldásnak, hogy - ha meg lesz még 2 hónap múlva a kocsi - akkor melléállok az Astrával, és megnézzuk.
Ha nem jó, mert túl alacsony, akkor kénytelen leszek egy Corsát, vagy esetleg Puntot keresni.

Nem a kocsi hasmagassága számít elsősorban, hanem a kerekektől számított túllógás és a tengelytáv. A Yarisnak aránylag alacsony az alja, mégsem ér le a garázsunkban, még ha 1000-el tolatsz le akkor se, mert rövid a túllógás és a tengelytáv. A Carina se sokkal alacsonyabb, mégis le tud érni a kipufogó átfordulásnál, a tengelytáv miatt. A régi Vectránknak meg maga a kipuf ért le, de az alacsony volt tényleg.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #136 Dátum: 2005.09.10 09:53:40 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nem a kocsi hasmagassága számít elsősorban, hanem a kerekektől számított túllógás és a tengelytáv. A Yarisnak aránylag alacsony az alja, mégsem ér le a garázsunkban, még ha 1000-el tolatsz le akkor se, mert rövid a túllógás és a tengelytáv. A Carina se sokkal alacsonyabb, mégis le tud érni a kipufogó átfordulásnál, a tengelytáv miatt. A régi Vectránknak meg maga a kipuf ért le, de az alacsony volt tényleg.

Akkor csapotthátú kiskocsi esetében nem lesz gond.
Viszont azért vala mennyire kell, számítson a hasmagasság is, mert az OFF Regata, vagy pláne a Dacia nem volt rovidebb a Corollánál, a tengelytávjuk sem volt jelentósen eltéró, és egyik sem ért le. A Corollának egyszeruen a kipufogoja rossz helyen volt, az még akkor is leért, ha egy rampás járdafeljárón feltolattam - kivéve, ha ferdén csináltam. Csak hát garázsba nem lehet ferdén beállni...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Nissan
« Válasz #137 Dátum: 2005.09.10 11:25:06 »
Idézetet írta: "music"

Akkor csapotthátú kiskocsi esetében nem lesz gond.
Viszont azért vala mennyire kell, számítson a hasmagasság is, mert az OFF Regata, vagy pláne a Dacia nem volt rovidebb a Corollánál, a tengelytávjuk sem volt jelentósen eltéró, és egyik sem ért le. A Corollának egyszeruen a kipufogoja rossz helyen volt, az még akkor is leért, ha egy rampás járdafeljárón feltolattam - kivéve, ha ferdén csináltam. Csak hát garázsba nem lehet ferdén beállni...

De neked is nem a vége ér le, hanem a közepén, ahol a kardán alagútból kifordul, nem? Mert az a Carina gyenge pontja is. Ha megpakoljuk, akkor nem lehet vele kiállni a garázsból, mert leér. A Yarisnak mivel rövid a tengelytávja a kipuf átfordulástól nem messze van a kerék, ezért sztem 5-6 centi táv is van közte. Áltunk már vele úgy ki a garázsból, hogy full csomitartó és tetőbox is full, akkor se volt gond. Talán teljes utasterheléssel lenne gond csak.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #138 Dátum: 2005.09.10 15:36:54 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"

Akkor csapotthátú kiskocsi esetében nem lesz gond.
Viszont azért vala mennyire kell, számítson a hasmagasság is, mert az OFF Regata, vagy pláne a Dacia nem volt rovidebb a Corollánál, a tengelytávjuk sem volt jelentósen eltéró, és egyik sem ért le. A Corollának egyszeruen a kipufogoja rossz helyen volt, az még akkor is leért, ha egy rampás járdafeljárón feltolattam - kivéve, ha ferdén csináltam. Csak hát garázsba nem lehet ferdén beállni...

De neked is nem a vége ér le, hanem a közepén, ahol a kardán alagútból kifordul, nem? Mert az a Carina gyenge pontja is. Ha megpakoljuk, akkor nem lehet vele kiállni a garázsból, mert leér. A Yarisnak mivel rövid a tengelytávja a kipuf átfordulástól nem messze van a kerék, ezért sztem 5-6 centi táv is van közte. Áltunk már vele úgy ki a garázsból, hogy full csomitartó és tetőbox is full, akkor se volt gond. Talán teljes utasterheléssel lenne gond csak.


Ja , van egy furcsa hajlat (lefelé) ezeknek a Toyotáknak a kipufogójában . Az ér le aránylag korán , a mi Carinánkon is . Amúgy nem kell nagyon kétségbeesni , ha kicsit odahorzsolódik a földhöz , mert több centit tud mozogni fölfelé . Csúnya hangot ad ki , de nem kell tőle megijedni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #139 Dátum: 2005.09.10 17:42:24 »
Idézetet írta: "KLaco"
De neked is nem a vége ér le, hanem a közepén, ahol a kardán alagútból kifordul, nem? Mert az a Carina gyenge pontja is. Ha megpakoljuk, akkor nem lehet vele kiállni a garázsból, mert leér. A Yarisnak mivel rövid a tengelytávja a kipuf átfordulástól nem messze van a kerék, ezért sztem 5-6 centi táv is van közte. Áltunk már vele úgy ki a garázsból, hogy full csomitartó és tetőbox is full, akkor se volt gond. Talán teljes utasterheléssel lenne gond csak.

Ott is súrolta, de a vége ért le a legjobban. Most már mindegy, beszélhetunk múlt idoben, hiszen eladtam...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #140 Dátum: 2005.09.10 17:52:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , van egy furcsa hajlat (lefelé) ezeknek a Toyotáknak a kipufogójában . Az ér le aránylag korán , a mi Carinánkon is . Amúgy nem kell nagyon kétségbeesni , ha kicsit odahorzsolódik a földhöz , mert több centit tud mozogni fölfelé . Csúnya hangot ad ki , de nem kell tőle megijedni .

Nálam anno az tortént, hogy - mivel elég meredek a bejáró, némi lenduletet kell venni, és elég rendes utést kapott (egyébként kifele centizve jottem ki, akkor is volt egy 20 centis szakasz, amig súrolta a járdát) és utána folyton hozzáért az alvázhoz, elég rendes hangja lett tole.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Nissan
« Válasz #141 Dátum: 2005.09.10 18:16:07 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , van egy furcsa hajlat (lefelé) ezeknek a Toyotáknak a kipufogójában . Az ér le aránylag korán , a mi Carinánkon is . Amúgy nem kell nagyon kétségbeesni , ha kicsit odahorzsolódik a földhöz , mert több centit tud mozogni fölfelé . Csúnya hangot ad ki , de nem kell tőle megijedni .

Nálam anno az tortént, hogy - mivel elég meredek a bejáró, némi lenduletet kell venni, és elég rendes utést kapott (egyébként kifele centizve jottem ki, akkor is volt egy 20 centis szakasz, amig súrolta a járdát) és utána folyton hozzáért az alvázhoz, elég rendes hangja lett tole.


Nyilván elmozdult/görbült valamelyik tartó . Valószínűleg csak meg kellett volna igazítani . Tudom , milyen hangokra képes a kocsi aljához verődő kipufogó - mintha darabokra akarna hullani az egész autó  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #142 Dátum: 2005.09.11 04:20:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nyilván elmozdult/görbült valamelyik tartó . Valószínűleg csak meg kellett volna igazítani . Tudom , milyen hangokra képes a kocsi aljához verődő kipufogó - mintha darabokra akarna hullani az egész autó  :shock:

Ennél kicsit bonyolultabb volt a dolog, mert eloszor csak feljebb nyomódott egy kicsit, nem is torodtem vele, mert észre sem vettem. Emiatt megolvasztotta maga korul a lokharitot felkor alakban. A Sakuránál alulról megrángatták (!) egy kicsit, hogy lejjebb jojjon. Aztán késobb megint beálltam, és akkor nyomódott neki az alváznak, de az utés és a rángatás miatt annyira eldeformálódott, hogy e helyére már nem tudták visszatenni csak hegesztéssel, és még egy rogzítopántot is ki kellett cserélni, csekély 2500 forintért...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #143 Dátum: 2005.09.11 18:25:30 »
Akkor az igért linkek:
ez egy gyujtolink, ahol az osszes, japánban kapható Nissan rajta van.
ez pedig a Kínában kapható Tiida, azaz a 4 ajtós.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Nissan
« Válasz #144 Dátum: 2005.09.11 20:42:01 »
Teccik ez a kocsi, nem lett rossz és a teljesítmény adatok se semmik :)
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Nissan
« Válasz #145 Dátum: 2005.09.11 21:59:17 »
Idézetet írta: "music"
............ Tiida, azaz a 4 ajtós.


Formás kisautó, de én inkább a szadánok kötzött válogatnék........ :wink:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #146 Dátum: 2005.09.12 04:46:55 »
Ha minden igaz, jovore jon Európába.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #147 Dátum: 2005.09.20 08:14:41 »
Az Almerával a múlt héten megtettem 1200 km-t, igy volt alkalmam hoszabb távon kipróbálni a képességeit (Corollához képest).
- hoszabb úton járó kuplungpedál és váltó. Ha kényelmesre álítom az ülést, akkor ötödikben alig érem el a váltót.
- az alacsonyabb üléspozició miatt kissé kényelmetlenebb volt a kiszállás a hosszú út után.
- a motor hangja elég kellemetlen, olyan nyers traktoros, mély tónusú
- a hosszú váltóáttétel miatt alacsonyabb a fordulatszám, ami főleg ötödikben feltünő. 140-nél csak 3700-3800 körül forog (Corollában ez 4200 körül van). Viszont emiatt a hegyet nehezebben birja, nem túl erős emelkedőn a 60-as tempót csak harmadikban tudtam tartani, szinte padlógázon.
- a futómű elég hangos, kissé lötyögős érzésű, hamar felüt. Viszont a kanyarokat meglepően jól bírja.
- a városban elérhető minimális fogyasztásom 8.6 volt, ez igen finoman, odafigyelve sikerült.
- Egy 400 km-es távon országúton az átlagfogyi 6.3 volt, 4 személlyel, fullra pakolva, klímával, általában 100-on tartva (90-110) a mutatót. Ugyanez visszafelé 3 személlyel, szintén fullra pakolva, klíma nélkül, általában 110-et tartva (100-130) 6.1-re sikeredett.
Csomagtartóméretnek nem tudom mi van megadva gyárilag, de szerintem semmivel sem nagyobb, mint a Corolláé. 3 közepes utazótáska fér be a csomagtartóba, az oldalbemélyedésbe két kisebb szatyor, a táskák tetejére a kalaptartóig mégy egy-két laposabb tárgy + öltöny, kabát, ernyők.
- a tompított fénye gyengébb a Corolláétól is, a refi viszont igen jól dolgozik.
- a fedcomp a megtehető km-eket elég jól és dinamikusan becsli. Teletankról (60L) indulva 580km-t mutatott, majd 80 km megtétele után ez felszökött 620-ra, aztán ezt sokáig tartotta, majd arányosan csökkent. A végefelé viszont ismét elég 'szigorú' lett, olyan 29 km hátralévőnél tankoltam, és volt még benne 7 liter, ami az addigi átlag alapján 100+ km lett volna.
Összességében a 98 lovas Almera elég jól autózható, stresszmentes autó. Ha a fent említett 'hibákat' (zaj, futómű) a következő generációban kijavítják, akkor talán eléri a mostani Corolla szinvonalát. Csak a városi fogyasztása nagyon sok!
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Nissan
« Válasz #148 Dátum: 2005.09.20 17:33:21 »
Idézetet írta: "whis"
Csomagtartóméretnek nem tudom mi van megadva gyárilag, de szerintem semmivel sem nagyobb, mint a Corolláé. 3 közepes utazótáska fér be a csomagtartóba, az oldalbemélyedésbe két kisebb szatyor, a táskák tetejére a kalaptartóig mégy egy-két laposabb tárgy + öltöny, kabát, ernyők.

A gyári adat 355 liter, de elé rossz a formája, és a gyakorlatban ez is számít.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nissan
« Válasz #149 Dátum: 2005.09.21 07:35:50 »
Idézetet írta: "music"
A gyári adat 355 liter, de elé rossz a formája, és a gyakorlatban ez is számít.

Nos, a Corolláé 289 papíron, viszont az a 66 liter difi egyáltalán nem vehető észre. Esetleg a kalaptartója van magasabban 3-5 centivel  :roll: Viszont táskákkal lemérve se nem mélyebb, se nem szélesebb, se nem hosszabb  :o
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety