Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 408858 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:HiAce
« Válasz #825 Dátum: 2018.02.06 23:21:55 »
T4-nek mi baja? Ha rendben van a karosszéria meg a motor, akkor nem rosszabb mint a Hiace. Aki most VW kisbuszt keres az mind T4-et néz elsősorban, mert az utána jövők hulladékok lettek...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:HiAce
« Válasz #826 Dátum: 2018.02.07 15:57:11 »
A T4 már öreg. Motorja is volt már szétszedve. Víz is forrt. Sok gondja volt vele. Tesóm kicsit újítana... Franciát nem akar, VW-t sem biztos.... Most HI-ACE-t nézeget. :hmmmm:
Ez a belinkelt példány a belinkelésem után 1...2 órával már nem volt elérhető...biztos eladták... :cool2: Biztos jó vétel lehetett... A képek alapján tetszett... és magánember árulta.. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:HiAce
« Válasz #827 Dátum: 2018.02.07 21:37:54 »
A T4 már öreg. Motorja is volt már szétszedve. Víz is forrt. Sok gondja volt vele. Tesóm kicsit újítana... Franciát nem akar, VW-t sem biztos.... Most HI-ACE-t nézeget. :hmmmm:
Ez a belinkelt példány a belinkelésem után 1...2 órával már nem volt elérhető...biztos eladták... :cool2: Biztos jó vétel lehetett... A képek alapján tetszett... és magánember árulta.. :)
A jó Hiace-kat rekord hamar viszik, nagyon résen kell lenni. :yes:
TC-s sztori, hogy kirakta a hirdetést hasonló kaliberű kocsira, kicsit a piaci ár felett és 50 perc múlva ott állt a vevő a pénzzel. Multivan-ről meg H1-ről is van ilyen sztori, tuti hogy Hiace-re is igaz. Sokan ácsingóznak jó csapatszállítóra.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #828 Dátum: 2018.04.25 10:39:22 »
Valakinek nincs valami bennfentes információja a hazai Toyota képviselettől, hogy lesz-e újra Hiace Európában? Ugyebár a 2004-es ázsiai Hiace-t jövőre 90%, hogy leváltják, és elvileg szélesebb, és biztonságosabb kialakítású lesz(félcsőrös, mint a korábbi európai modell), és japán oldalakon is azt pedzegetik, hogy Európában is értékesítik majd. Esélyes az 1GD-FTV / 2GD-FTV motor, szóval a technikai alapok talán rendben lesznek. Terepes modellről, és összkerékhajtásról nincs szó, félek, hogy ilyen kategória már nem lesz többet. A Toyota tavaly mutatott egy LCV nevű tanulmányt, de az valószínűleg még nagyon messze van a Hiace-tól. (nem is baj)

Gawroche

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HiAce
« Válasz #829 Dátum: 2018.09.05 01:13:48 »
HiAce MagasÁsz. Az első olyan autóm amit szeretek, annak ellenére, hogy hangos mint egy oroszlán.
Szeretem szerelni, mert hozzáférhető. Amellett, hogy most bepakoltam egy klímát ( minden lebeszeles ellenére) most kicsit nehezebb lesz hozzáférni a generátorhoz, vizhutohoz... De megérte. Csatlakozom a klubhoz, mert már egyszer segített a motorhiba lámpa kalibralashoz. És most, hogy megszereztem a magyar nyelvű lxh12 javítási kézikönyvet, felőlem "éhen is halhatnanak" az autó szerelők 😀

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #830 Dátum: 2018.09.28 23:02:42 »
Az új Hiace egy lehetséges külsője. Valószínű még sokat fog változni, de a tanulmány, meg az eddigi pletykák alapján valami hasonló várható. Kicsit hasonlít a Toyota Alphard-ra is. 2020-ra várható Japánban, de emlegetik, hogy ezzel Európába is visszatérnek majd.

« Utoljára szerkesztve: 2018.09.28 23:04:15 írta Hiace4x4 »

Toyota hiace

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:HiAce
« Válasz #831 Dátum: 2018.10.24 19:40:22 »
Sziasztok lenne egy kérdésem! Toyota hiace 2.4d 98 évj. Egyenletes nagy gázadásnál kék füst motor dadog,rángat!! Olajat nem eszi,porlasztók jók! Előre is köszönöm válaszotokat!

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #832 Dátum: 2018.10.26 20:02:43 »
Nem vagyok szerelő, de a kék füstről nekem hengerfej probléma jut eszembe. A 2L-T motorról hallottam, de a 2L motornál konkrét esetben tapasztaltam hengerfej repedést. Az elbeszélések, illetve a tapasztalat alapján a tartós autópálya-használatot nem szeretik ezek a motorok. Amit én láttam, az konkrétan egy '95 előtti Hiace 2.4 4WD volt (2L szívó motorral), ami egy németországi út során megadta magát, de mondjuk az gyors lefolyású dolog volt, erő el, nagy kék füst, épp csak ki tudtunk cammogni a legközelebbi településig.

Elvileg a nagy hőterhelés lehet a gond, de ugyebár itt az is baj, hogy a rövid áttétel miatt autópályán nagyon pörög a motor, ráadásul a régi Hiace 4WD valami 1:4.556-os diffivel van szerelve, azzal kínzás egy ilyen menet. A tied elvileg már 1:4.300, de még az is kevés.

Ettől még nem biztos, hogy ez a baj, csak leírtam a tapasztalatot.

pityo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HiAce
« Válasz #833 Dátum: 2018.10.28 21:33:11 »
Kedves Fórumozók.
Új belépő vagyok és egy Toyota HiAce Glass Van 2.4D leendő tulajdonosa. Az autó 6 személyes + teher, a forgalmiban kis teherként szerepel (N1 kategória).
Szeretném az autót 9 személyesre (M1 kategória) átminősíteni amely a KPM szerint lehetséges amennyiben elhelyezem a 3. üléssort és a biztonsági öveket az autóban a gyárilag kialakított helyre. Nem tudom hogy a gyárilag kialakított helyet hol keressem az autóban, ugyanis a raktérben felhajtottam a padlóburkolatot de ott nem találtam semmi és a kerékdobon sincs nyúlvány amely a 3. üléssort tudná fogadni. Mintha a 2. üléssor mögött lenne egy laposvas és nem messze tőle 2×2 furat/menet, mellette e padlólemezben egy bemélyedés de más semmi. Lehetséges több variáció is hogy a 3. üléssort elhelyezzem?
Amennyiben lenne valakinek tapasztalata hova is kell a 3. üléssort (hol lehet a gyári helye), miképpen és milyen üléssort kellene beszereznem, vagy esetleg kihez lehet fordulni ilyen dologgal nagyon megköszönném segítségét.
Üdvözlettel.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #834 Dátum: 2018.10.29 09:39:39 »
A gyári övbekötési pontot felejtsd el. Gyárilag a következő opciók léteztek:
2 vagy 3 személyes teherautó, 8 vagy 9 személyes busz. Minden más opció utólagos, akármit is írjanak a hirdetésekben.
Na most a teherautó változatban alapból nincs se övbekötési pont, se az ülésnek kialakított hely. Létezett ugyan ilyen, de eddig csak a norvégiai modelleken láttam(ott gyakori), illetve néhány holland és portugál példányon. Az összes többiben nincs. Svájci példányokat szoktak még 6 személyessé alakítani, de ha jól láttam nem a gyári övbekötéssel.

Ennek ellenére léteznek átalakítások, itthon is szép számmal csinálták amíg nem kellett kifizetni a regadót utána, de mindegyik valami kisipari magyar üléssort kapott, kétpontos övvel. Úgy tudom ma is létezik cég, aki ezzel foglalkozik, és már hárompontos övet használnak, az ülésbe építve.

Gyárilag a busz hárompontos öveket használ, kivéve középen, ott csak kb. 2002-től volt hárompontos öv. Középen elöl viszont sajnos 2012-ig maradt a kétpontos öv, ez főleg a teherautókat érinti, busz csak 2009-ig volt, de az is csak 8 személyes.

Harmadik üléssorból gyárilag négyféle opció van, két fő különbséggel: rövid és hosszú tengelytávhoz, a hosszúhoz valónak hátul is van lába, nem a kerékdobon támaszkodik, valamint hogy középen van-e hárompontos öv, ha van, akkor kétoldalt a háttámla egy fülhöz rögzül(nyilván az fogja masszívan az ülést a beépített hárompontos öv miatt. Tehát mindegyikből kétféle. Illetve Hiace HiClass néven voltak még a korai példányokban sínen csúsztatható önálló ülések, na meg a Grand Hiace szintén sínnel, de az igazából egy Toyota "Multivan", csak elérhetetlen.

Ha lesz rá módom, teszek fel képeket a gyári kialakításról.

Toyota hiace

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:HiAce
« Válasz #835 Dátum: 2018.11.28 19:33:21 »
Nem vagyok szerelő, de a kék füstről nekem hengerfej probléma jut eszembe. A 2L-T motorról hallottam, de a 2L motornál konkrét esetben tapasztaltam hengerfej repedést. Az elbeszélések, illetve a tapasztalat alapján a tartós autópálya-használatot nem szeretik ezek a motorok. Amit én láttam, az konkrétan egy '95 előtti Hiace 2.4 4WD volt (2L szívó motorral), ami egy németországi út során megadta magát, de mondjuk az gyors lefolyású dolog volt, erő el, nagy kék füst, épp csak ki tudtunk cammogni a legközelebbi településig.

Elvileg a nagy hőterhelés lehet a gond, de ugyebár itt az is baj, hogy a rövid áttétel miatt autópályán nagyon pörög a motor, ráadásul a régi Hiace 4WD valami 1:4.556-os diffivel van szerelve, azzal kínzás egy ilyen menet. A tied elvileg már 1:4.300, de még az is kevés.

Ettől még nem biztos, hogy ez a baj, csak leírtam a tapasztalatot.

Toyota hiace

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:HiAce
« Válasz #836 Dátum: 2018.11.28 19:36:54 »

A gyári övbekötési pontot felejtsd el. Gyárilag a következő opciók léteztek:
2 vagy 3 személyes teherautó, 8 vagy 9 személyes busz. Minden más opció utólagos, akármit is írjanak a hirdetésekben.
Na most a teherautó változatban alapból nincs se övbekötési pont, se az ülésnek kialakított hely. Létezett ugyan ilyen, de eddig csak a norvégiai modelleken láttam(ott gyakori), illetve néhány holland és portugál példányon. Az összes többiben nincs. Svájci példányokat szoktak még 6 személyessé alakítani, de ha jól láttam nem a gyári övbekötéssel.

Ennek ellenére léteznek átalakítások, itthon is szép számmal csinálták amíg nem kellett kifizetni a regadót utána, de mindegyik valami kisipari magyar üléssort kapott, kétpontos övvel. Úgy tudom ma is létezik cég, aki ezzel foglalkozik, és már hárompontos övet használnak, az ülésbe építve.

Gyárilag a busz hárompontos öveket használ, kivéve középen, ott csak kb. 2002-től volt hárompontos öv. Középen elöl viszont sajnos 2012-ig maradt a kétpontos öv, ez főleg a teherautókat érinti, busz csak 2009-ig volt, de az is csak 8 személyes.

Harmadik üléssorból gyárilag négyféle opció van, két fő különbséggel: rövid és hosszú tengelytávhoz, a hosszúhoz valónak hátul is van lába, nem a kerékdobon támaszkodik, valamint hogy középen van-e hárompontos öv, ha van, akkor kétoldalt a háttámla egy fülhöz rögzül(nyilván az fogja masszívan az ülést a beépített hárompontos öv miatt. Tehát mindegyikből kétféle. Illetve Hiace HiClass néven voltak még a korai példányokban sínen csúsztatható önálló ülések, na meg a Grand Hiace szintén sínnel, de az igazából egy Toyota "Multivan", csak elérhetetlen.

Ha lesz rá módom, teszek fel képeket a gyári kialakításról.

Nem vagyok szerelő, de a kék füstről nekem hengerfej probléma jut eszembe. A 2L-T motorról hallottam, de a 2L motornál konkrét esetben tapasztaltam hengerfej repedést. Az elbeszélések, illetve a tapasztalat alapján a tartós autópálya-használatot nem szeretik ezek a motorok. Amit én láttam, az konkrétan egy '95 előtti Hiace 2.4 4WD volt (2L szívó motorral), ami egy németországi út során megadta magát, de mondjuk az gyors lefolyású dolog volt, erő el, nagy kék füst, épp csak ki tudtunk cammogni a legközelebbi településig.

Elvileg a nagy hőterhelés lehet a gond, de ugyebár itt az is baj, hogy a rövid áttétel miatt autópályán nagyon pörög a motor, ráadásul a régi Hiace 4WD valami 1:4.556-os diffivel van szerelve, azzal kínzás egy ilyen menet. A tied elvileg már 1:4.300, de még az is kevés.

Ettől még nem biztos, hogy ez a baj, csak leírtam a tapasztalatot.
köszönöm válaszát! Nem forr a vizem középen marad szépen terhelés alatt is és a vizemse fogy,olajamse,ígyis lehet hengerfej probléma?

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:HiAce
« Válasz #837 Dátum: 2019.01.29 22:19:23 »
T4-nek mi baja? Ha rendben van a karosszéria meg a motor, akkor nem rosszabb mint a Hiace. Aki most VW kisbuszt keres az mind T4-et néz elsősorban, mert az utána jövők hulladékok lettek...
Soha nem lesz olyan a vw motorja mint a toyotáé.plusz rohad nem kicsit.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:HiAce
« Válasz #838 Dátum: 2019.01.29 22:22:34 »
köszönöm válaszát! Nem forr a vizem középen marad szépen terhelés alatt is és a vizemse fogy,olajamse,ígyis lehet hengerfej probléma?
Hengerfejes biztos nem semmi köze a kék füsthöz,az porlasztó lesz vagy koszos vagy levegős a üzemanyagrendszer. 

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:HiAce
« Válasz #839 Dátum: 2019.06.20 18:49:35 »
Modik ébresztő!

Mit keres ez itt?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu