A gyári övbekötési pontot felejtsd el. Gyárilag a következő opciók léteztek:
2 vagy 3 személyes teherautó, 8 vagy 9 személyes busz. Minden más opció utólagos, akármit is írjanak a hirdetésekben.
Na most a teherautó változatban alapból nincs se övbekötési pont, se az ülésnek kialakított hely. Létezett ugyan ilyen, de eddig csak a norvégiai modelleken láttam(ott gyakori), illetve néhány holland és portugál példányon. Az összes többiben nincs. Svájci példányokat szoktak még 6 személyessé alakítani, de ha jól láttam nem a gyári övbekötéssel.
Ennek ellenére léteznek átalakítások, itthon is szép számmal csinálták amíg nem kellett kifizetni a regadót utána, de mindegyik valami kisipari magyar üléssort kapott, kétpontos övvel. Úgy tudom ma is létezik cég, aki ezzel foglalkozik, és már hárompontos övet használnak, az ülésbe építve.
Gyárilag a busz hárompontos öveket használ, kivéve középen, ott csak kb. 2002-től volt hárompontos öv. Középen elöl viszont sajnos 2012-ig maradt a kétpontos öv, ez főleg a teherautókat érinti, busz csak 2009-ig volt, de az is csak 8 személyes.
Harmadik üléssorból gyárilag négyféle opció van, két fő különbséggel: rövid és hosszú tengelytávhoz, a hosszúhoz valónak hátul is van lába, nem a kerékdobon támaszkodik, valamint hogy középen van-e hárompontos öv, ha van, akkor kétoldalt a háttámla egy fülhöz rögzül(nyilván az fogja masszívan az ülést a beépített hárompontos öv miatt. Tehát mindegyikből kétféle. Illetve Hiace HiClass néven voltak még a korai példányokban sínen csúsztatható önálló ülések, na meg a Grand Hiace szintén sínnel, de az igazából egy Toyota "Multivan", csak elérhetetlen.
Ha lesz rá módom, teszek fel képeket a gyári kialakításról.