Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 418763 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

gyozo75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #570 Dátum: 2011.03.21 08:03:26 »
Vagy csak vizsgára kell leszedni?
Mivel gyakorlatilag máshol nem foglalkoznak vele, ezért igen.
rendőr és a kpm -es külön műszakira rendelheti a  vizsga nélküli galytőrösöket
egy közüti ell . után . rendszámról levakarják a matricát.
asszem csak TGK-RA LEHET SZGK-RA NEM LEHET MÉG MŰBIZONYLATTAL SEM RAKNI RÁCSOT
Toyota Hiace 99" 2.4d long  150ekm 4ÉV
Hyundai  h100 95" 2.5d grace 250ekm 7év
Toyota Tercel 85" 1.5b SR 100ekm 4év

Pipifax

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #571 Dátum: 2011.03.23 15:59:27 »
:surrender:
Sziasztok.Nem is tudom miként fogalmazzam meg,de elkezdem:
Tavaly év elején vettem egy a mellékelt képen látható hiace-t.
Megtetszett a design (galytörő,csövek,ködlámpa,stb)
Vittem vizsgára és leszereltették mivel tilos.
Ilyenkor mi van?
Külföldet járom vele és eddig sehol nem tették szóvá se a rácsot se a hátfalat (amit kiszereltem belőle).
Most pedig teljesen csupasz.
Már régóta figyelem a fórumot de eddig mindent ami kérdéses volt megtaláltam viszont ilyen problémát még nem olvastam.
Előre is köszi.
Hiace a király. :helpsmilie:

Csá ::) Ha két ével ezelőtt kérdezted volna akkor azt mondtam volna vidd el kecelre vizsgáztatni, ott bármilyen kotványt :whistling: levizsgáztattak akkor :hug: Csak azóta változott ez az :devil: ugye ha tgk a tied abba a hátfal kötelező. Ez mindíg is így volt, csak mondjuk 10 rendőrből 9-nek erről fogalma sem volt. :D Mondjuk a kpm-es (Asszem mostmár nkh-snak becézik magukat) :punk:az ezt tudta azt nem lehetett átvágni :devil:
A régebbi 99-es hájeszem-nek soha nem volt ilyen rács a hátsó üllés mögé ;) az utolsó műszakijáig :ph34r: Csak egyszer rendeletbe hozták, hogy a műszaki vizsgán 6 helyen fényképeznek, a biztonsági öv és az üllések gyári rögzítésein túl a válaszfal is kötelező fényképes, amit online adatbázison keresztül rögzítenek. Így a továbbiakban sajna nincs mellébeszélés :nonono: Egy rendőrhaverom mondta, hogy akár egy rossz teniszháló darabot is kifeszíthetek válaszfalnak, mert a válaszfal anyaga nem volt jogszabályba rögzítve. Én nem vacakoltam hanem lakatossal (és nem LÁKÁTOSsal :lol:) csináltattam bele 8 ezerért :wacko:
A döglőkőddel kapcsolatban meg úgy tudom ezt soha nem engedték :nono: csak a reptéri kutya nem foglalkozott vele sose. 3-4 évente eszébe jut valamelyik főokosnak, hogy ellenőrizni kell a döglökőrácsos autókat, műbizonylat ecetera. Ez tart kb. egy hétig, utánna megint senkit nem érdekel a léte ;) Néha eszükbe jut ugyanígy a xenon vagy a könnyűfém felni. Persze rossz ilyenkor belefutni egy ellenőrzésbe mert a forgalmit is elvehetik.
Vizsgáztatáshoz ma már valamennyire gyárivá kell varázsolni az autót legalább szemre. Gallytörő leszerel, hátfal beszerel, xenon ki, gyári méretű kerekek be. Ha jók a fékek, világítóberendezések meg a számok is stimmelnek akkor át megy a vizsgán. :hug:
Otthon meg visszaszerelsz mindent és mindeki happy... :hug:

Surci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #572 Dátum: 2011.03.29 15:02:02 »
állandó 4kerékhajtás középső difivel kanyarban nincs lefékeződés mint a hiluxnál.Gumi méretre NAGYON oda figyelni,csontra ugyan olyan 4db kell,különben rövid időn belül szétesnek a difijeid

köszönöm az infót,tudsz esetleg bővebb felvilágosítást.EDDIG bárhol érdeklődtem,süket fülek mindenütt. Ez valami ritka vagy rossz teknológia??Előreis köszi a választ....



Üdv!

Eddig 2 4WD Hiaceunk volt,elsők közt volt gömbölyű 4wd-sünk az országban,az még a régi 2.4-es volt.Most egy 2006-os D4D 4WD van,mire vagy kiváncsi?
Ebbe állítólag sperr van,de szerintem kamu,mert még soha nem láttam dolgozni,terep képességei egyenlők a nullával.
2006 Toyota Hiace (Long) D-4D 4WD
1983 Toyota Tercel SR 1,3

mahalekjozsef

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #573 Dátum: 2011.03.29 22:18:48 »
Szia, köszi a választ, nekem egy 2000-es évjáratú 4WD-s van. Tudsz-e valami információt arról, hogy milyen az összkerékhajtása? Mire kell odafigyelni?? Előre is köszönöm a válaszodat. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 08:23:17 írta kleingy »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #574 Dátum: 2011.04.04 09:30:14 »
csomagtérajto külsö nyitofüle kettöbe tört, most rendeltem ujat hozzá
tmax-nál 17 ezer ft
japancar kft nél, meg 6800ft :whistling:

és elvileg mindkettö gyári, nyilván az olcsobbat rendeltem meg......
csütörtök- péntek környékén jö meg elvileg, lenne olyan kedves valaki aki átveszi, és lepostázza szeged mellé, mert ök nem hajlandoak :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Surci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #575 Dátum: 2011.04.04 21:06:54 »
Szia, köszi a választ, nekem egy 2000-es évjáratú 4WD-s van. Tudsz-e valami információt arról, hogy milyen az összkerékhajtása? Mire kell odafigyelni?? Előre is köszönöm a válaszodat. :)

A hajtáslánc a régieknél nem problémás,az újabbaknál a féltengelyek szoktak problémásak lenni.Szerintem a tied még a 2,4-es,nekünk semmi problémánk nem volt a hajtásláncal 250e városi km alatt. Nem az problémás igazából.
2006 Toyota Hiace (Long) D-4D 4WD
1983 Toyota Tercel SR 1,3

mahalekjozsef

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #576 Dátum: 2011.04.11 21:03:39 »
Szia, köszi a választ, nekem egy 2000-es évjáratú 4WD-s van. Tudsz-e valami információt arról, hogy milyen az összkerékhajtása? Mire kell odafigyelni?? Előre is köszönöm a válaszodat. :)

A hajtáslánc a régieknél nem problémás,az újabbaknál a féltengelyek szoktak problémásak lenni.Szerintem a tied még a 2,4-es,nekünk semmi problémánk nem volt a hajtásláncal 250e városi km alatt. Nem az problémás igazából.

Szia, köszi a választ! Igen, az enyém 2,4-es, de akkor mi a problémás nála??? Előre is köszi!

Surci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #577 Dátum: 2011.05.02 14:24:19 »
Szia, köszi a választ, nekem egy 2000-es évjáratú 4WD-s van. Tudsz-e valami információt arról, hogy milyen az összkerékhajtása? Mire kell odafigyelni?? Előre is köszönöm a válaszodat. :)

A hajtáslánc a régieknél nem problémás,az újabbaknál a féltengelyek szoktak problémásak lenni.Szerintem a tied még a 2,4-es,nekünk semmi problémánk nem volt a hajtásláncal 250e városi km alatt. Nem az problémás igazából.

Szia, köszi a választ! Igen, az enyém 2,4-es, de akkor mi a problémás nála??? Előre is köszi!

Szia!
Nekünk a motorral volt bajunk. Sokat eszik,és 200enél hengerfej próblémás lett,már nem is emlékszem konkrétan,komplett motor generál.Pedig 8e helyett mindig 6enél kapta a legjobb olajat,és soha nem volt terhelve.Minden jót megkapott.
2006 Toyota Hiace (Long) D-4D 4WD
1983 Toyota Tercel SR 1,3

Neo_Komlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #578 Dátum: 2011.05.09 21:56:21 »
Sziasztok!

1999-es Hiace buszomba sajnos nem gyári a hátsó üléssor, szükségem lenne biztonsági övcsatokra... Az oldalfalra szerelt hárompontos övek megvannak, azokhoz való csat és kétpontos középső övre lenne szükségem, ne adj isten gyári harmadik üléssorra, amibe benne vannak ezek  :clap:
A mostani harmadik üléssorom világosszürke, az első-második üléssor kicsit sötétebb szürke kárpitozású.

Sajnos bontókban még nem jártam sikerrel (volt ahol más autótípus kétpontos övét ajánlották, ha pénzt adok valamiért, passzoljon a többi övhöz is...), esetleg tudtok ajánlani valamit?
Hi-Ace 1999 2,4TD long bus

Smoky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #579 Dátum: 2011.05.15 22:55:08 »
Nem rég sikerült szert tenem egy 2.4d 1998 -as Hiace. (régi vágyam volt)
Majd megtörténtek az ilyenkor akuális olaj cserék motor váltó diff.
És azota van egy nagy problémám, A napi első induláskor 6-7 másodpercig nem alszik el az olajnyomás visszajelző.
Eddig ami történt:
elős olajcserém
Mol 15w 40, Japanparts olajszürő: csere után reggelenként hosszan viágit a lámpa
Kb két hetet járok igy vele majd újjab olaj csere +szürő (5w 40 +man filter szürő) hátha ettől megjavul!
Ugyan az a tőrténet reggelente ..........
Majd utána járás olajgomba csere + ujabb olaj szürő (ez már a harmadik.)
Mérjünk olaj nyomást !: autó 2 órát áll olajgomba leszed egy fikarcnyi olaj nem jőn a gomba helyén óra beteker a helyére
eredmény: hidegen 5w 40 olajal 7mp nuku olaj nyomás majd szépen főlmegy 3,7bar -ra. üzem melegen 1,3bar

Olyan az egész mintha  áltó helyében valahol vissza tudna folyni az olaj a kartelba, az olajszűrőn ezt megteheti de ha jók akkor ez kizárva márpedig jók.

a leszedet olaj szürőket megnéztem (megfujtam) a vissza csapó szelepük tökélete nyit és zár

 Kérek szépen HELP- et . Vagy csak ötletet. Vagy ha mást nem akkor legaláb egy szerelési pdf-et angolba . 

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #580 Dátum: 2011.05.16 07:39:19 »
Elöször is grat. az autohoz! ;)

a probléma az elsö olajcsere után történt? (15w40 jo nagy butaság volt)

ezekbe a régi szivo dezsö motorkba 10w40 kellene.
nekünk van egy 99es hiacénk , meg egy 94 hilux....... ugyanaz a motor mint a Tied, nálunk is várni kell 2-3 sec-et mire kialszik a lámpa.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Smoky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #581 Dátum: 2011.05.16 18:58:09 »
2-3 mp még elmene talán bár az sem egéséges, de 7!!!!!!
 hétvégén  ledugozom a vákumpumpa olajzó csővét kipobálum úgy hát hogy ha az enged vissza!
doksi azota is várok!!!

gyozo75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #582 Dátum: 2011.05.18 19:31:29 »
2-3 mp még elmene talán bár az sem egéséges, de 7!!!!!!
 hétvégén  ledugozom a vákumpumpa olajzó csővét kipobálum úgy hát hogy ha az enged vissza!
doksi azota is várok!!!
Az enyém is 1-2-3 mp ig világit.
Ma eltőrt a hátsó ajtó kilincse  :
a gyári 18900ft, tud valaki ocsóbat
Toyota Hiace 99" 2.4d long  150ekm 4ÉV
Hyundai  h100 95" 2.5d grace 250ekm 7év
Toyota Tercel 85" 1.5b SR 100ekm 4év

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #583 Dátum: 2011.05.18 21:13:38 »

 Az enyém is 1-2-3 mp ig világit.
Ma eltőrt a hátsó ajtó kilincse  :
a gyári 18900ft, tud valaki ocsóbat

igy jártam kb. 1 honapja, 7000ft ért kaptam uj gyárit.
bontok listáját megtalálod a föoldalon, hiace bonto.... ha jol emlékszem
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Smoky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #584 Dátum: 2011.05.25 08:36:05 »
Úgy gondoltam megosztok veletek egy emailezést egy ismerősőmmel a 8mp megyjövő olaj nyomással kapcsolatban.
Az ismerősőm a mentősőknél dolgozik ezért kértem tőlle segitséget.

Szeretnélek megkérni egy kis sziveségre!
Mentősöknél a szervizes gyerekek már bisztos látakk egy két Tolyotát hát ha tudnának erre valamit modani, javasolni.
 
Nem rég sikerült szert tenem egy 2.4d 1998 -as Hiace. (régi vágyam volt)
Majd megtörténtek az ilyenkor akuális olaj cserék motor váltó diff.
És azota van egy nagy problémám, A napi első induláskor 6-7 másodpercig nem alszik el az olajnyomás visszajelző.
Eddig ami történt:
elős olajcserém
Mol 15w 40, Japanparts olajszürő: csere után reggelenként hosszan viágit a lámpa
Kb két hetet járok igy vele majd újjab olaj csere +szürő (5w 40 +man filter szürő) hátha ettől megjavul!
Ugyan az a tőrténet reggelente ..........
Majd utána járás olajgomba csere + ujabb olaj szürő (ez már a harmadik.)
Mérjünk olaj nyomást !: autó 2 órát áll olajgomba leszed egy fikarcnyi olaj nem jőn a gomba helyén(valoszínű addigra lefolyt innen is)  óra beteker a helyére
eredmény: hidegen 5w 40 olajal 7mp nuku olaj nyomás majd szépen főlmegy 3,7bar -ra. üzem melegen 1,3bar
 
Olyan az egész mintha  álltó helyében valahol vissza tudna folyni az olaj a kartelba, az olajszűrőn ezt megteheti de ha jók akkor ez kizárva márpedig jók.
 
a leszedet olaj szürőket megnéztem (megfujtam) a vissza csapó szelepük tökélete nyit és zár
 
Anyit még megprobálok a hétvégén hogy az vákumpumpa olalyzó csővét ledugozom hátha ott folyik vissza?
 
A kérdés az lenne hogyan lehet orvosolni a problémát hát ha ők már találkoztak ilyennel, vagy van ötletük.

Válasz:
hány százezer van benne.mert most amivel járunk 520 ezer és tudomásom szerint 10w-40-es olajat használnak molost.de utána kérdezek.üdv.laci.
Válasz:
250e Km
Válasz:
szia.gondolom turbós az autó.250ezer az bakfitty ezeknek az autóknak.
Válasz:
Nem turbos ,ha nem szivó. ("minél egyszerübb annál jobb" gondoltam én mikor megvettük)
De a hétvégén újjab tények derültek fől. Ledugoztam a vákum pumpa olajzóját (olajgomba mellet)
Eliditottam az autot de csak addig mig elnem alut az olaj nyomás vissza jelző, és ugyhagytam 2 órát.
2 óra múlva inditottam nem kellet neki 2mp és el alutt a lápa ! Hurrá megvan a hiba forrása ! Vissza kötöttem eljöttem vele haz majd reggel ujjab 7-8 mp lámpa,  tehát tuti mostmár hogy a vákum szivatyú az álló helytébe vissza enged!
Igy jőn a kővetkező kérdés nem tudsz olcson vákum pumpát vagy fel újítást?
 
 tipus :1998 TOYOTA HIACE (LXH12L-SRMRSW)

Válasz:
szia.beszéltem a szerelőkkel.ők is erre gondolnak,de mielött cserére adnád a fejed tüzetesen át kell nézni a vákuum csöveket mert ha pici lyuk vagy repedezés van rajta.akkor is lehet ez a hiba jelenség.másik lehetőség hogy döglődik az olaj szivattyú de ez nem jellemző a toyotákra.harmadik lehetőség dugulás van az olaj szivattyuba,vagy kevés olajat öntöttetek bele és nehezen kapja fel a teknőből az olajat.
Válasz:
Köszi a segitséget. Nem bírtam magammal miután bementem a Toyotába meg a Trost hoz egyiknél 93ezer másiknál 114 ezer igy föl pumpáltam magam kimentem a telekre  azt szét szetem a vákum pumpát.Robbantot rajzon látam hogy 3 lapát van benn gontoltam biztos megvan sérülve. Hát nagyon picike karcolások vanna rajta (a lapátokon) meg az olaj pumpa falán is de mikronos alig lehet látni szabad szemmel. szerintem nem ez a probléma. megnéztem a vissza csapo szelepeket is tökéletesek. Váum is van rendesen vagy 30 szor meg kell rugni a féket hogy elfoggyon a vákum. ugy hogy megyek tovább a hiba keresésben leveszem a kartelt  megnézem  a vákum csöveket. csak  ne az olaj pumpa legyen mert az a vezérlés alatt van!
Minden esetre köszi a segitséget!