Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 418742 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #480 Dátum: 2010.11.27 10:29:47 »
Gabe 254.

Winden

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Hiace Difi
« Válasz #481 Dátum: 2010.12.01 22:49:40 »
Üdv!Van egy 2000es évjáratú 2.4TD Hiacém,és arról szeretnék információt,hogy a difi gyári áttételezése mekkora?hallotam olyat,hogy a 2.4D-é 4:3-as,a TD.é 4:0-ás,de pontos infót eddig sehol sem kaptam.
Láttam neten hirdetést átalakitott difiről,ami hosszabb áttételű,és a bontóban is árulnak többfélét,tipustól függően más-más áttétellel.
Csak jó lenne tudnom,hogy ez mekkora áttételű,hogy érdemes-e kicserélnem annak érdekében,hogy kevesebbet pörögjön a gép.

A válaszokat előre is köszönöm!!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #482 Dátum: 2010.12.01 23:07:22 »
Szerintem ne cserélj hosszabbra, így sincs gyorsulás!
( persze, ha egyszer rövidre cserélte valaki, akkor OK.)
cserekor a sebességmérő is erősen csalni fog, mert a sebességjel a váltó végéről jön le!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

joel81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #483 Dátum: 2010.12.16 10:31:43 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2,4d hiaceba hová lenne érdemes beépíteni az állófűtést (vagy hová szokták)? Az állófűtés 220v-ról üzemelne és két 17 mm kivezetés van rajta a víznek. régebbi dieselmelegito.hu-s termék, 800w teljesítménnyel.

Zozópajti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #484 Dátum: 2010.12.16 10:34:19 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2,4d hiaceba hová lenne érdemes beépíteni az állófűtést (vagy hová szokták)? Az állófűtés 220v-ról üzemelne és két 17 mm kivezetés van rajta a víznek. régebbi dieselmelegito.hu-s termék, 800w teljesítménnyel.
Üdv ha segít akkor készítek az enyémről egy képet hogy hová van beépítve, estefelé fel is tudom tölteni!

joel81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #485 Dátum: 2010.12.16 10:39:13 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2,4d hiaceba hová lenne érdemes beépíteni az állófűtést (vagy hová szokták)? Az állófűtés 220v-ról üzemelne és két 17 mm kivezetés van rajta a víznek. régebbi dieselmelegito.hu-s termék, 800w teljesítménnyel.
Üdv ha segít akkor készítek az enyémről egy képet hogy hová van beépítve, estefelé fel is tudom tölteni!

Persze, köszönöm :clap:

Zozópajti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #486 Dátum: 2010.12.16 11:30:12 »
Kollegák olyat csinál a Hiacénk ha bezárom kulcsal központi lezár mind a 4 ajtón, ellenőrzésképp pedig rányitok az ajtóra a kilincsel hogy bezárt-e és utánna már nem tudom kinyitni a kulcsal és a központi sem reagál. Levettem a "kárpitot"  :D és a zárnál egy kis kallantyú akad fel mintha el lenne törve a rugója de mint kiderült a rugója jó, lehet hogy csak el van gyengülve, valakinek nem lenne egy rajza hogyan lehet szétszedni azt a részt, vagy hogy hogyan néz ki normál állapotában. mert így nem kóser a dolog.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #487 Dátum: 2010.12.16 22:26:21 »
Gigantikus mennyiségű WD40-el kimosni, és finom teflonos zsírral bekenni utána. valószínűleg egyszerűen el van koszolódva.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

frundi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #488 Dátum: 2011.01.13 15:54:36 »
Hali! Van 2db (1pár) ablakspricni eladó. Hibátlan állapotú tévedésből lettek kicserélve újakra. Vagy ez a kettő eladó vagy a két új attól függ kivel hogy egyezünk. Kinek mennyit ért? Az új ára 6000ft/db mondjuk az 5000be oda adomaz újat. tel: 0630/9191605
http://kepfeltoltes.hu/110113/k_pek_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezzel kapcsolatban kérdés: mi okozhatja hogy a spricnim gyengébb mint más Hiace spriccolója. Ha a motorháztetőnél szétszedem a csöveket akkor mind 2nél ugyan annyira spriccel de az ablakra már nem. Spriccoló cserélve lett. Van még közte valamilyen kis golyós szelep vagy akármi.

[a csatolmányt egy admin törölte]

arcus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #489 Dátum: 2011.01.15 21:04:11 »
Szaisztok Toyotások!

2007-es HIACE D4D / 117 LE-s autómnak másodszor van dízelinjektor ( nagynyomású befecskendező) problémája. Tekintettel arra, hogy még van rá garancia ( vásárolt, extracare ), eddig a javítás nem került pénzbe ( az első garanciális javításkor cseréltek 4 db dízelinjektort, a garanciális szervizszámla cca. 600.000 Ft ) , a második garanciális ügyintézés jelenleg van folyamatban. A dízelszervizek szerint a common-rail dízeleknél ez gyakori probléma, ezért jó lenne a témát egy kicsit részletesen boncolgatni. Kérek bárkit, akinek hasonló tapasztalata van, írja meg: arcus2002@t-online.hu címre. Köszönettel: Balogh István

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #490 Dátum: 2011.01.15 21:25:54 »
Mit (hol ) tankolsz bele, ill, nincs-e chipelve a rendszer? mert normális anyaggal, nem húzott üzemanyagnyomással 3-400e-t el kell mennie a befecsiknek ezekben a motorokban is. - Nincs annyira agyonhúzva, mint egy kisköbcentis személy!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

arcus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #491 Dátum: 2011.01.16 13:47:48 »
--------------------------------------------------------------------------------


Kedves Tamás!

Nincs chippelve .A márkaszerviz javaslatára alkalmanként használtam dízelrendszer tisztító
adalékokat (30-40 e km-enként)  Javarészt a MOL benzinkutakon tankolok, néha az OMV-nél,
névtelen kútnál sohasem, néha próbáltam prémium dízellel is, de a zavaró jelenségek nem
szűntek meg.A későbbiekben leírtak véleményem szerint a 2007 utáni (nagylámpás) HIACE-re
vonatkoznak.Mélygarázsban parkolok, ahol jól hallható üzemmeleg motornál alapjáraton egy
szabálytalanul jelentkező fémes hang (csörgés):mintha egy fémvödörbe szegeket dobálnánk.
Tapasztalataim szerint ezt a legjobban a bal első kerékhez hajolva lehet hallani. A másik
jelenség a hideg motor indítását követő 1-2 percel később jelentkező enyhe alapjárati
fordulatszám ingadozás.Ezeket az eltéréseket leginkább vájtfülűek hallják, akik már elhasználtak
néhány korábbi évjáratú ( nem common-rail ) japán dízelt. A harmadik jelenség:üzemmeleg
motornál a megállást követően az alapjáraton járó motor kicsit döcögve jár ( a kormányon
érződikaz erősebb rázkódás( olyan, mintha egy henger nem járna), majd kis idővel később
kisimul ) .  A legbosszantóbb, hogy nem mindig produkálja a hibát. Mindhárom hiba okozója
közös: a "pisilő "dízelinjektor. Ezek természetesen a kezdeti jelek.Jelenleg az autómban 270.000
km van. Sokat megyek, ezért nálam a 3 év/100.000 km-es garancia 1,5 év után már lejárt. Egy
barátom javasolta a megvásárolható extracare garancia megkötését, mivel a DYNA-jukban a
garancia lejárta után meghibásodott a dízelinjektor.A 150.000 km-es szerviznél megkötöttem a
garanciahosszabbító szerződést (98.000 Ft ), 180.000-190.000 km környékén már hiába
használtam a dízelrendszer tisztító adalékokat, ezek csak rövid időre szűntették meg a leírt
jelenségeket, sőt egy alkalommal az alapjárat úgy lecsökkent, hogy a gázpedált meg kellett
nyomni, hogy ne álljon le a motor. A 205.000 km-es szerviznél a márkaszervizben az olajcsere
után beindítva szerencsémre produkálta a fent leírtakat ( addigra tapasztaltam ki, hogy mikor és
mire kell figyelnem, és hogyan reprodukálható a jelenség ), egy márkaszervizben elvégzett
rendszertisztítást követően ismét jelentkezet a hiba ,ezért 210.000 km-nél garanciában
lecserélték mind a 4 dízelinjektort (a garanciális szervizszámla cca. 600.000 Ft !!!!!!!! ). Amikor a
csere után elhoztam a szervizből az autót, leálltam a mélygarázsba és ismét hallottam a fémes
zörejeket. Másnap bepanaszoltam a márkaszervizben, de akkor  nem produkálta a hibát, sőt a
diagnosztikai műszer sem mutattaki, hogy valamelyik injektor nem szállít elegendő üzemanyagot .
( gyanítom, hogy hülyének néztek vagy fóbiásnak ) A 255.000 km-es szerviznél olajcsere után
szerencsémre produkálta a hibát, így jelenleg várom a vevőszolgálati garanciális ügymenetet.Egy
váratlan karambol miatt a fényezés idejére a márkaszervizből egy korábbi évjáratú D4D HIACE-t ,
amiben 340.000 km volt, de annak határozottan szép volt a hangja.Igazán nem tudon, hogy ez
most egyedi jelenség-e vagy minden D4D Common-rail ezt csinálja, mindenesetre szomorúan
mondom, hogy néha bérelni szoktunk nagyobb kisáruszállítókat, de azoknál ilyet nem
tapasztaltam. A legutóbb egy FIAT DUCATO (legújabb verzió/common-rail motor/160 LE) minusz
20 fokban az utcán beindítva is szépen járt a motorja.Ha bárki tapasztalt ilyen jelenségeket,
káérem írja meg, de ha lehet azt is, ha egyátalán nem. Talán annak örülnék a legjobban, ha ez
egyedi hiba lenne, de azt azért mégsem értem, hogy a csere után 40.000 km-t megtéve ismét
csereérett a dízelinjektor. A márkaszervizt, illetve a várost szándékosan nem említem, hiszen
nekem a termékkel és nem a szervizzel van problémám. A fent leírtaktól eltekintve az autó kiváló,
nekem csupán az első futóműbenés a lengéscsillapítókban kellett cserélni néhány gumiperselyt
( néhány ezer forintba kerültek ), a fékbetétek elöl gyáriak !!! A fényszóróizzót baloldalt 170.000 km-
nél, jobboldalt 266.000 km-nél cseréltem először ! Az autó folyamatosan márkaszervizbe lett
hordva, más meghibásodás nem volt. Fogyasztás:6,3-8 liter között van ( terheléstől,
sebességtől,évszaktól, klímahasználattól függően ), de átlagosnak 7,5 litert mondanék.
Üdvözlettel: Balogh István

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #492 Dátum: 2011.01.16 16:10:48 »
Érdekes történet; Hiluxból ismerek több tulajt, de nem igazán volt hasonló gond, pedig gyakorlatilag ugyanaz a motor. Hiace 2 van a látókörömben, midkettő D4D egyik régebbi 102 lovas, a másik új, mindkettő szépen dolgozik, pedig jócskán van bennük kilométer.

Azt tudni kell, hogy a szervizek, és a szerelők hozzáértése között igen jelentős különbség van. A Váciúti Superben Máté Imre, ill Kiskőrösön, Beszedics Béla akik általában lelkiismeretesen dolgoznak, ill mostmár mindkettő munkafelvevő, de a zűrös eseteket saját maguk is alaposan végigbogarásszák. -Én nagyonrégóta csak hozzájuk viszem a gépeket. -De Veszpréni szevizet is dícsérik.

A fórum márkakereskedők topicjában olvasgatva találhatsz még jó, meg kevésbé jó szervizeket is. 
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #493 Dátum: 2011.01.16 16:15:28 »
Én érdemben nem tudok hozzászólni, csak azt, amit Tamás69: vidd el egy, a klubosok által is ajánlott márkaszervizbe, kimondottan az ajánlott szerelő kezei közé. Jobb ötlet nincs.  :wacko:
         

Surci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #494 Dátum: 2011.01.16 20:11:17 »
Sziasztok!

Régi Hiacesok vagyunk,96 óta van Hiaceunk.1. egy rövid 4WD-s 96-os volt ezútán egy off autónk volt,egy Sprinter,sajnos hátsókerekes volt,ezért adtuk el,útána vásároltuk a mostani
D4D hosszú 102le-s 4WD-s 2006-os Hiaceunkat.133.000km van most benne,eddig csak apró hibái vannak (zárak) de egy gond aggaszt engem,az autó mindent megkapott,a legjobb polírt,szerencsére van magasnyomású autómosónk ezért 2 hetente mostan mindig.Ennek ellenére nagyon rozsdás.Mi a tapasztalat hogy ezek meddig bírják (motor,futómű stb..) és rozsdaügyileg?A régi Hiaceunk is nagyon rozsdás volt,de akkor még nem számított nekünk.
Amúgy nem rossz kis autó,elég jól fogyaszt.Azonban gyárilag állítolag van benne sperr,de szerintem ez átverés.A 102Le és 260nm-hez képest elég jól megy,de ehhez az autóhoz kevés.

Előre is köszi!
2006 Toyota Hiace (Long) D-4D 4WD
1983 Toyota Tercel SR 1,3