--------------------------------------------------------------------------------
Kedves Tamás!
Nincs chippelve .A márkaszerviz javaslatára alkalmanként használtam dízelrendszer tisztító
adalékokat (30-40 e km-enként) Javarészt a MOL benzinkutakon tankolok, néha az OMV-nél,
névtelen kútnál sohasem, néha próbáltam prémium dízellel is, de a zavaró jelenségek nem
szűntek meg.A későbbiekben leírtak véleményem szerint a 2007 utáni (nagylámpás) HIACE-re
vonatkoznak.Mélygarázsban parkolok, ahol jól hallható üzemmeleg motornál alapjáraton egy
szabálytalanul jelentkező fémes hang (csörgés):mintha egy fémvödörbe szegeket dobálnánk.
Tapasztalataim szerint ezt a legjobban a bal első kerékhez hajolva lehet hallani. A másik
jelenség a hideg motor indítását követő 1-2 percel később jelentkező enyhe alapjárati
fordulatszám ingadozás.Ezeket az eltéréseket leginkább vájtfülűek hallják, akik már elhasználtak
néhány korábbi évjáratú ( nem common-rail ) japán dízelt. A harmadik jelenség:üzemmeleg
motornál a megállást követően az alapjáraton járó motor kicsit döcögve jár ( a kormányon
érződikaz erősebb rázkódás( olyan, mintha egy henger nem járna), majd kis idővel később
kisimul ) . A legbosszantóbb, hogy nem mindig produkálja a hibát. Mindhárom hiba okozója
közös: a "pisilő "dízelinjektor. Ezek természetesen a kezdeti jelek.Jelenleg az autómban 270.000
km van. Sokat megyek, ezért nálam a 3 év/100.000 km-es garancia 1,5 év után már lejárt. Egy
barátom javasolta a megvásárolható extracare garancia megkötését, mivel a DYNA-jukban a
garancia lejárta után meghibásodott a dízelinjektor.A 150.000 km-es szerviznél megkötöttem a
garanciahosszabbító szerződést (98.000 Ft ), 180.000-190.000 km környékén már hiába
használtam a dízelrendszer tisztító adalékokat, ezek csak rövid időre szűntették meg a leírt
jelenségeket, sőt egy alkalommal az alapjárat úgy lecsökkent, hogy a gázpedált meg kellett
nyomni, hogy ne álljon le a motor. A 205.000 km-es szerviznél a márkaszervizben az olajcsere
után beindítva szerencsémre produkálta a fent leírtakat ( addigra tapasztaltam ki, hogy mikor és
mire kell figyelnem, és hogyan reprodukálható a jelenség ), egy márkaszervizben elvégzett
rendszertisztítást követően ismét jelentkezet a hiba ,ezért 210.000 km-nél garanciában
lecserélték mind a 4 dízelinjektort (a garanciális szervizszámla cca. 600.000 Ft !!!!!!!! ). Amikor a
csere után elhoztam a szervizből az autót, leálltam a mélygarázsba és ismét hallottam a fémes
zörejeket. Másnap bepanaszoltam a márkaszervizben, de akkor nem produkálta a hibát, sőt a
diagnosztikai műszer sem mutattaki, hogy valamelyik injektor nem szállít elegendő üzemanyagot .
( gyanítom, hogy hülyének néztek vagy fóbiásnak ) A 255.000 km-es szerviznél olajcsere után
szerencsémre produkálta a hibát, így jelenleg várom a vevőszolgálati garanciális ügymenetet.Egy
váratlan karambol miatt a fényezés idejére a márkaszervizből egy korábbi évjáratú D4D HIACE-t ,
amiben 340.000 km volt, de annak határozottan szép volt a hangja.Igazán nem tudon, hogy ez
most egyedi jelenség-e vagy minden D4D Common-rail ezt csinálja, mindenesetre szomorúan
mondom, hogy néha bérelni szoktunk nagyobb kisáruszállítókat, de azoknál ilyet nem
tapasztaltam. A legutóbb egy FIAT DUCATO (legújabb verzió/common-rail motor/160 LE) minusz
20 fokban az utcán beindítva is szépen járt a motorja.Ha bárki tapasztalt ilyen jelenségeket,
káérem írja meg, de ha lehet azt is, ha egyátalán nem. Talán annak örülnék a legjobban, ha ez
egyedi hiba lenne, de azt azért mégsem értem, hogy a csere után 40.000 km-t megtéve ismét
csereérett a dízelinjektor. A márkaszervizt, illetve a várost szándékosan nem említem, hiszen
nekem a termékkel és nem a szervizzel van problémám. A fent leírtaktól eltekintve az autó kiváló,
nekem csupán az első futóműbenés a lengéscsillapítókban kellett cserélni néhány gumiperselyt
( néhány ezer forintba kerültek ), a fékbetétek elöl gyáriak !!! A fényszóróizzót baloldalt 170.000 km-
nél, jobboldalt 266.000 km-nél cseréltem először ! Az autó folyamatosan márkaszervizbe lett
hordva, más meghibásodás nem volt. Fogyasztás:6,3-8 liter között van ( terheléstől,
sebességtől,évszaktól, klímahasználattól függően ), de átlagosnak 7,5 litert mondanék.
Üdvözlettel: Balogh István