Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 418744 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #330 Dátum: 2009.02.15 14:15:36 »
Sziasztok!

Rég jártam erre, volna mit mesélnem.

Néhány esemény:

Előzmények:

Pár éve szét lett szedve a motor, mert iszonyatos fémes csattogás jött belőle.
Toyota márkaszerviz jó sok pénzt leakasztott, kiszedték a fémdarabokat, de nem tudták megmondani hogy hogyan került bele. Összerakták, onnantól kezdve volt némi szelephang(enyhe cöcöcö csattogás), majd jópár évre rá, most ismét előjött a probléma.

A jelenlegi eset:

A Toyota márkaszervizt inkább kihagytuk, és egy másik szerelőhöz vittük a gépet. Teljesen szétkapták a motort, hengerfej, olajteknő(ehhez kiszedték az első diffit, alsó lengőkarokat, féltengelyeket, kormányművet), kivették a dugattyúkat, hajtókarokat. A dugattyúk már több helyen szét voltak kalapálva, belövések, belekalapált fémszilánkok voltak benne(tudni kell, hogy az előkamrás keverékképzés miatt a dugattyú majdnem teljesen felmegy a blokk tetejéig, tehát ha ott valami belekerül, akkor azt szétveri - a szelepeknek külön bemarás van rajta). Az egyik dugattyú oldala elégett, a tetejének a szélén megsérült, és mivel az alatta lévő réteg valószínű nem olyan erős anyag, ezért nem bírta.

A hibát sokáig keresték, a turbót is szétbontották, majd kiderült hogy a hengerfejben lévő szelepvezetők törtek el, és annak a darabjai potyogtak a motorba.

Új dugattyúkat kellett venni gyűrűkkel(4db, KolbenSmidt 120e Ft, amiknél még be is kellett marni 1mm mély köröket a szelepeknek), a szelepvezetőket(párszáz Ft) valamint egy szelepet kellett cserélni, mivel el volt törve(lehet hogy ez okozta a korábbi szelephangot).
Az egyik henger falán van egy húzás ami még határeset, így nem kellett felfúrni a hengerfalat.

Kb. 1 hónap volt az ügy, mivel a dugattyúkat még el kellett küldeni megmunkáltatni, a dugattyúknak is utána kellett nézni, stb.

A hengerfejes nem állította be jól a szelepeket, így a vezérműtengely és a szelep között volt némi holtjáték(cöcöcöcö csattogás), azt utólag csinálta meg, egy adott vastagságú hézagolót kellett betenni. Most jól megy, bár még nem célszerű megtaposni. Szép a hangja. :-)

Ha valakit érdekel a szétbontott gép, vannak fotóim, amik a szerelőnél készültek.

Más: találtam egy ilyet ni: http://racing-bazar.hu/alkatresz/hajtas/torsen_difi_elado

Torsen diffi Hiace-be. Azt sajnos nem írja hogy régibe vagy újba. Meg ára is van, de nagyon jó cucc lehet.

No "röviden" ennyi.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #331 Dátum: 2009.02.15 14:23:30 »
Továbbra is nagyon érdekelne amúgy, hogy a 96-tól gyártott Hiace 4WD-nek milyen összkerékhajtási rendszere van?
Esetleg valami rajz, ábra, fotó, stb.  Nincs kedvem az osztóművet is bontani... :)

Ugyebár állandó, adott esetben zár. Milyen a felépítése, hogyan kapcsol, van e rendes központi differenciálmű, vagy alap hátsó, és amikor kell összezár? (utóbbi amúgy nem valószínű már csak a nevéből se Full Time 4WD)

Valaki valamit tud ez ügyben?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #332 Dátum: 2009.02.15 19:22:21 »
Azthittem az is kapcsolható, mint a Hiluxé - Ha viszontt Full time, akkor biztos van központi difi, különben aszfalton kanyarodva teljesen összefeszülne a rendszer!

- A torsen egy jópofa dolog, mindíg oda adja a nyomatékot, ahol lassabb a kihajtás, tehát ha megcsúszik az egyik kerék, akkor  a másik kapja a nyomatékot.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #333 Dátum: 2009.02.20 18:47:27 »
Azthittem az is kapcsolható, mint a Hiluxé - Ha viszontt Full time, akkor biztos van központi difi, különben aszfalton kanyarodva teljesen összefeszülne a rendszer!

- A torsen egy jópofa dolog, mindíg oda adja a nyomatékot, ahol lassabb a kihajtás, tehát ha megcsúszik az egyik kerék, akkor  a másik kapja a nyomatékot.


Nem, sajnos nem kapcsolható, és felező sincs. A régi Hiace 4WD-nél még megegyezett a Hilux-szal az összkerékhajtási rendszer: Alap hátsóhajtás, ha kell merevre össze lehet zárni, +felező (2H > 4H >4L). A régi Hiace 4WD még kapott nagyobb kerekeket, magasabb hasat. Az újból mint ismert, ezeket csúful kispórolták.

Addig oké hogy van egy központi differenciálmű, ami alap esetben nyitva van, és adott esetben automatikusan összezár. De mikor és hogyan zár össze?
1. Mit érzékel, minek hatására kapcsol? (fordulatszámkülönbség, nyomatékkülönbség, mittomén, stb...)
2. Hogyan zár össze? (egy differenciálzár sokféleképpen működhet: körmös kapcsoló, többtárcsás szárazkuplung, visco kuplung(reményeim és tapasztalataim szerint ez kizárva), stb...)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #334 Dátum: 2009.02.20 23:18:12 »
Azthittem az is kapcsolható, mint a Hiluxé - Ha viszontt Full time, akkor biztos van központi difi, különben aszfalton kanyarodva teljesen összefeszülne a rendszer!

- A torsen egy jópofa dolog, mindíg oda adja a nyomatékot, ahol lassabb a kihajtás, tehát ha megcsúszik az egyik kerék, akkor  a másik kapja a nyomatékot.


Nem, sajnos nem kapcsolható, és felező sincs. A régi Hiace 4WD-nél még megegyezett a Hilux-szal az összkerékhajtási rendszer: Alap hátsóhajtás, ha kell merevre össze lehet zárni, +felező (2H > 4H >4L). A régi Hiace 4WD még kapott nagyobb kerekeket, magasabb hasat. Az újból mint ismert, ezeket csúful kispórolták.

Addig oké hogy van egy központi differenciálmű, ami alap esetben nyitva van, és adott esetben automatikusan összezár. De mikor és hogyan zár össze?
1. Mit érzékel, minek hatására kapcsol? (fordulatszámkülönbség, nyomatékkülönbség, mittomén, stb...)
2. Hogyan zár össze? (egy differenciálzár sokféleképpen működhet: körmös kapcsoló, többtárcsás szárazkuplung, visco kuplung(reményeim és tapasztalataim szerint ez kizárva), stb...)

-Szerintem egy toyota szerviz valószínűleg tudna válaszolni, bár ott is előfordulnak "nagytudásúak" akik az olajcserét is rosszul csinálják.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kori101

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #335 Dátum: 2009.06.17 21:23:24 »
Sziasztok, láttam hogy téma volt az olaj. Nekem 280ezer van a Hiace-ban, én már régóta Valvoline 10w40-et használok, szerintetek később célszerű lenne 15-ös olajjal menni? Egyébként pontosan mennyi olaj kell egy 2.4-es szívó motorba(2L), mert utobbi két cserénél 5L belement és néha bemelegedés közben felgyullad az olajhőmérséklet figyelmeztető lámpa.A másik kérdésem hogy a váltóban és a difiben mikor kell olajat cserélni és milyet kell belerakni?  Ugy gondolom még nem volt cserélve, 11 éves az autó 280E.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #336 Dátum: 2009.06.17 22:14:13 »
Sziasztok, láttam hogy téma volt az olaj. Nekem 280ezer van a Hiace-ban, én már régóta Valvoline 10w40-et használok, szerintetek később célszerű lenne 15-ös olajjal menni? Egyébként pontosan mennyi olaj kell egy 2.4-es szívó motorba(2L), mert utobbi két cserénél 5L belement és néha bemelegedés közben felgyullad az olajhőmérséklet figyelmeztető lámpa.A másik kérdésem hogy a váltóban és a difiben mikor kell olajat cserélni és milyet kell belerakni?  Ugy gondolom még nem volt cserélve, 11 éves az autó 280E.

Ha nem fogy jelentős mennyiségű olaj, akkor inkább 5w40 kellene neki - melegen a 40-es érték a mérvadó, így bemelegedve majdnem mindegy, hogy  0w-40 vagy 10w-40 olaj van benne, hidegen, viszont az 5w-0w olajok jobban szivattyúzhatóak. - Az a lámpa az olajnyomásra figyelmeztet!

Annyit kell beletölteni, hogy a nívópálcán a max jelzésnél legyen az olajszint, hogy ez a te motorodnál mennyi, arról nem tudok nyilatkozni, de valahol 5-7l között

Vátó + difi olajakat 90e-ként szokták toyotáknál cserélni. ~kb 2-3 liter kell bele.

Ezeknek az egyszerű turbo nélküli motoroknak 5-600e ig semmi bajuk nem szokott lenni, ha rendesen megvannak a karbantartások!


Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kori101

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #337 Dátum: 2009.06.17 22:43:36 »
Én úgy tudom hogy a sárga kis olajzó hullámos vonallal aláhúzva magas olajhőmérsékletet jelez, a sima piros olajzó az olajnyomás lámpa. Váltó és difi olajra tudsz mondani márkát/tipust? Helyileg hol van bennük a nívócsavar és hol kell tölteni?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #338 Dátum: 2009.06.17 23:20:13 »
Én úgy tudom hogy a sárga kis olajzó hullámos vonallal aláhúzva magas olajhőmérsékletet jelez, a sima piros olajzó az olajnyomás lámpa. Váltó és difi olajra tudsz mondani márkát/tipust? Helyileg hol van bennük a nívócsavar és hol kell tölteni?

A hullámosaljú az alacsony olajszintet jelzi, - ellenőrizd a nívópálcán! ha álló motornál a nívópálca szerint jó a szint, akkor ne foglalkozz vele.

váltóra Castrol TAF-X váltón alul a leeresztő oldalán nagy csavar a betöltő,  és egyben a szintjelző is. -tudomásom szerint ez a gép elsőkerékhajtású, ekkor a difimű a váltóval többnyire egybeépítve van.

-Bocsi, de Hiluxban jobban otthon vagyok, és itt a motoron kívül más közös nemigen van. - abból is az enyémben 2 generációval későbbi van.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Hiacebonto & Pepeparts

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • pepeparts.hu
    • Pepe-parts
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #339 Dátum: 2009.06.24 08:26:55 »
Hello mindenkinek!

"Sok" Hiace-el volt már dolgom, és ha valakinek tudok segíteni bármien aprohiba / hiba megoldásában, megkeresésében írjatok nyugodtan !

Pepe


A linket tiltott reklám miatt kiszedtem. Amennyiben szeretnél nálunk hirdetni, úgy kérlek vedd fel a kapcsolatot Mickey-vel.
Köszi  :)
Kleingy
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.24 08:36:41 írta kleingy »
Pepeparts.hu

tomi023

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #340 Dátum: 2009.06.26 12:31:55 »
Eddig nem írkáltam sokat mert nem is volt baj de most kezdődik.
Reggelente hideg indításkor a Hiace kéken füstöl mára ez már autóméretű kék felhő.
Nem tudom mi lehet de 23.000 km után gyanús nem kellene ennek így lennie.
Remélem nem szelepszár szimering...ha meg kell bontani a motort én nem tudom mit csinálok...
Valakinek hasonló nem feltétlen hiace de D4D 95 LE
üdv: Tomi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #341 Dátum: 2009.06.26 16:36:56 »
Eddig nem írkáltam sokat mert nem is volt baj de most kezdődik.
Reggelente hideg indításkor a Hiace kéken füstöl mára ez már autóméretű kék felhő.
Nem tudom mi lehet de 23.000 km után gyanús nem kellene ennek így lennie.
Remélem nem szelepszár szimering...ha meg kell bontani a motort én nem tudom mit csinálok...
Valakinek hasonló nem feltétlen hiace de D4D 95 LE
Ha szelepszár szimmering lenne, akkor hosszas alapjáratot követően gázadáskor pöffentene kéket. Indítási kék felhő szvsz. olajlehúzó gyűrű hibát körvonalazhat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tomi023

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #342 Dátum: 2009.06.27 20:35:17 »
Ha szelepszár szimmering lenne, akkor hosszas alapjáratot követően gázadáskor pöffentene kéket. Indítási kék felhő szvsz. olajlehúzó gyűrű hibát körvonalazhat.
két szerelő cimbora is porlasztóra gyanakszik, de ez sem jobb mint a gyűrű. Bár ha gyűrű lenne annak menetközben is jelentkeznie kellene nem ?
üdv: Tomi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #343 Dátum: 2009.06.28 15:35:32 »
Ha szelepszár szimmering lenne, akkor hosszas alapjáratot követően gázadáskor pöffentene kéket. Indítási kék felhő szvsz. olajlehúzó gyűrű hibát körvonalazhat.
két szerelő cimbora is porlasztóra gyanakszik, de ez sem jobb mint a gyűrű. Bár ha gyűrű lenne annak menetközben is jelentkeznie kellene nem ?
Nem, mert akkor folyamatosan megy a motor, így nagyon kevés olajfilm marad a hengerpaláston. Álláskor öszegyűlhet. Hidegindításkor meg hirtelen elég.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tomi023

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #344 Dátum: 2009.06.28 17:35:25 »
Nem, mert akkor folyamatosan megy a motor, így nagyon kevés olajfilm marad a hengerpaláston. Álláskor öszegyűlhet. Hidegindításkor meg hirtelen elég.
ez igaz de nem magyarázza azt, hogy miért van az olajszint a felső nívó felett fél centivel.
feltételezve persze hogy az MF az előző olajcserénél helyesen járt el.
üdv: Tomi