Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 418304 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HiAce
« Válasz #795 Dátum: 2017.05.05 21:24:45 »
Majd még eldől. Annyi biztos, hogy egy fiatalabb, hosszú 4wd-snek eléggé megkérik az árát ha még jó is ráadásul, de azért csak kellene valami összkerekes jármű.   ::) Toyotából a 4x4 Hiaceon kívül csak a Land Cruiser tetszik még, ami terepen is boldogul (vagy az L200, de az is inkább teherautós jellegű).  :clap:
Ilyen dísz, felvágós "terepjárók" már nem annyira klappolnak nekem személy szerint.

Az állandó összkerék jelent-e hátrányokat, több kopást, pl. a hajtásoknál, gumikon? Fogyasztást mennyiben emeli egy alapváltozat 2wd-hez képest?


Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HiAce
« Válasz #796 Dátum: 2017.05.05 22:57:32 »
Azért ha sokára is, de leesett, hogy a hiluxot kellett volna írnom!  :clap:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:HiAce
« Válasz #797 Dátum: 2017.05.06 00:22:35 »
Semmi gond, a Hiace ből is van 4WD. -)

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #798 Dátum: 2017.05.12 00:00:15 »
  Szerintem egy jó állapotú utolsó szériás 4WD reális ára kb. 3m Ft. Ha szerencséd van, akkor 2,5m Ft, de akkor az már vagy kicsit leütöttebb, vagy nagyon fapad, vagy valami. Alatta is kapni, de az jellemzően olyan is.
A Hilux sem rossz(a műszaki alapok nagyon hasonlóak), az egyetlen bajom vele, hogy nincs egybenyitható nagy raktér.

  Egyébként a LC Prado sorozat (90/120/150 modellek) is elég kemény, nekem sokáig nem jött be, de a sok csillivilli alatt még rendesen van vas. Ausztráliában, illetve a harmadik világbeli piacokon van mindegyikből GX változat, ami munkás alapkivitelt jelent. Jellemzően fehér szín, fényezetlen műanyag lökhárító, lemezfelni, a 90-es modellből még Part Time 4WD is volt. Mondjuk GX-ből a kedvencem a 105 GX, ami rendes nagy LC, csak elöl is merev híddal, szintén kapcsolható 4WD. Ha pedig igazán tuti kell, akkor a Land Cruiser 78-ast ajánlanám. Tökéletes vas, csak rettenet drága.

Na bocs az offért, a kérdésedre válaszolva:
A 4WD kb. +1 litert jelent /100km a fogyasztásban, valamint asszem +1m-t a fordulókörben. (szóval a hosszú tengelytávú 4WD nem egy fordulóbajnok) A működési elve a következő:
az osztóműben van egy hagyományos, mechanikus differenciálmű, ami elosztja a hajtást a tengelyek között. Folyamatosan, hajt elöl hátul, azonban ha az egyik tengelyen elveszik a tapadás(akár első, akár hátsó), akkor egy visco-kuplung zárja a differenciálművet. (ha jól tudom, akkor csak részlegesen zár, aszimmetrikus, így a nyomatékelosztás legfeljebb 40:60 arányú a hátsó tengely javára)
Ha az autó már nagyon öreg, soksok km-el, vagy valaki nagyon aktívan gyilkolta terepen, akkor ez a visco-kuplung megszorulhat. Ez esetben kicsit feszül a rendszer, és eszi az első gumik külső peremét. Szélsőséges esetben megnyúlik a lánc az osztóműben.

Személy szerint a visco-kuplungot elavultnak tartom mint összkerékhajtási műszaki megoldás(viszonylag lassan kapcsol, sérülékeny, adott optimalizáláson túl nem szabályozható), ez annyiban jobb rendszer, hogy magát a visco-kuplungot viszonylag ritkán használja, és elsősorban a differenciálművet zárja vele, nem pedig a két tengely közötti hajtásátvitelért felel.
Az előnye nyilván az, hogy elég hülyeálló, nem kell csinálni vele semmit, közúton is működik, és a korabeli vezetési asszisztensek(ABS) is jól illeszthetőek hozzá. Hóban tökéletes.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #799 Dátum: 2017.05.12 00:31:08 »
Egyébként ha már itt, akkor megosztom a titkos felfedezésem. Nagyon sokáig kerestem, hogy milyen osztómű passzol még a Hiace-be. Sokan raktak már bele LandCruiser 90-es osztóművet, láttam már 4Runner MultiMode4WD-t is, de ezekhez mindegyikhez kell alulra kereszttartó, vagy egyedi függesztőelem, ami a Hiace-ben alapból nincs, és akkor már elég bonyolult a történet, na meg legálisan nehezen járható út.
Egy korábbi téves infó alapján egy típust sosem néztem meg alaposan: a régi Hiace 4WD-t. ('95 előtti) Aztán egyszer csak bevillant, rákerestem és megvan!

Miért jó?
-1:2,566 arányú terepfokozat!
-fixre zárható 4WD
-egy az egyben ugyanaz az osztómű háza, mint a mostanié, kivesz-betesz, ráadásul bowdenes(felező) és vákuumos(4WD) kapcsolás, tehát oda teszem a kapcsolót, ahova akarom (a mostanin még a kapcsoló lukja is megvan, csak le van dugózva rajta)
-közúton hátul hajt, nincs többletfogyasztás, egy megfelelő típusú AISIN féltengelyzár teljesen kompatibilis az újabb Hiace-el

Miért nem?
-közúton, jó tapadás mellett nem nagyon használható (ugyebár nincs differenciálmű középen)
-ABS nem tudom mit szól hozzá, bár amikor terepen fixre van zárva, akkor úgysem kell ABS...
-bár maga az osztómű háza ugyanaz, a hátsó kardán kivezetés egy külön öntvényelem, ami rövidebb, így vagy a kardánhosszt módosítani, vagy ezt az elemet cserélni kell. (egyébként az új Hiace automata váltós változatával azonos, szóval valószínű kompatibilis darabok)
-egyszerűen már sehol sincs, nem kapható, beszerezhetetlen :-(

Egy ilyen osztómű komolyan megdobná az újabb Hiace terepképességeit, de nem tudom, hogy valaha megvalósul-e. Pedig ez már tényleg egyszerűen és gányolás nélkül kivitelezhető átépítés.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HiAce gyári ülés
« Válasz #800 Dátum: 2017.09.23 09:21:58 »
Ha esetleg megfordul itt valaki akinek van/volt gyári Hiace busza, attól kérdezném a következőt: A gyári 8/9 személyes Hiace busz második üléssora dönthető? Nem csak a háttámlára gondolok, hanem magára a teljes üléssorra. (tehát támla lehajt, üléssor buktatás előre, és hátsó lábak behajtása) A harmadik üléssor tudja ezt, de a középsőről nem találtam képet. Valakinek infója?

Tomi7505

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:HiAce
« Válasz #801 Dátum: 2017.10.02 20:16:09 »
 :helpsmilie:Sziasztok.Segitségeteket szeretném kérni 2002 hiace d4d 4 wd a következőket csinálja.:Most hogy reggelente hidegebb van, 20-30 másodpercenként kigyullad a motorikon és megáll a motor. 6-8 szor is újrainditom /pöccre idul/mire el tudok vele menni dolgozni.Még teljesen nem éri el az üzemi hőfokot nem úgy megy ahogy kell. Felnyitom a motorháztetőt látni,hallani a motor gyakran rándul egyet ezt a válton is érezni.
 3 hónapja lett 2 injektor cserélve 2 felujitva Utána kezdődtek a tünetek nem valószinű hogy összefügg a dolog mert újra bevizsgálták az injektorokat.Elég sokszor csinálta eggyértelmüen a hideghez van köze.
Mellékesen:mostani injektor javitáson kivül motorikus hibája még nem volt 600.000 km
                                                                     Előre is köszi a segitséget.Tom

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:HiAce
« Válasz #802 Dátum: 2017.10.02 20:36:10 »
:helpsmilie:Sziasztok.Segitségeteket szeretném kérni 2002 hiace d4d 4 wd a következőket csinálja.:Most hogy reggelente hidegebb van, 20-30 másodpercenként kigyullad a motorikon és megáll a motor. 6-8 szor is újrainditom /pöccre idul/mire el tudok vele menni dolgozni.Még teljesen nem éri el az üzemi hőfokot nem úgy megy ahogy kell. Felnyitom a motorháztetőt látni,hallani a motor gyakran rándul egyet ezt a válton is érezni.
 3 hónapja lett 2 injektor cserélve 2 felujitva Utána kezdődtek a tünetek nem valószinű hogy összefügg a dolog mert újra bevizsgálták az injektorokat.Elég sokszor csinálta eggyértelmüen a hideghez van köze.
Mellékesen:mostani injektor javitáson kivül motorikus hibája még nem volt 600.000 km
                                                                     Előre is köszi a segitséget.Tom

Szép teljesítmény kilóméter kergetésből!! :clap: :clap:
Mi a kérdés?? :hmmmm:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Tomi7505

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:HiAce
« Válasz #803 Dátum: 2017.10.02 20:53:09 »
Kérdés?Mi lehet a hiba oka,mi jöhet számitásba?Szerelőm találgat meg kezdem elveszteni a bizalmam felé.

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HiAce
« Válasz #804 Dátum: 2017.10.27 22:22:03 »
Kb. mennyibe kerülhet ha a viszkókuplung megadja magát?

Amúgy olyan értesüléseim vannak, hogy Hiace még most is van új, csak pl. Európába nem jönnek. Ez igaz?  ::) Kinézetre nem is nagyon hasonlít az itthon ismertekhez.

Amúgy nézegettem még egy-két ilyen 4x4-es autókat, pl. Transportert és a Toyotának az összkerekes verziónál magasabb az alja kicsivel mint némelyik konkurensnek. Persze a Haldexes összkerék biztos jobb megoldás mint a viszkókuplungos. (A nagyobb Transitoknak, Sprintereknek pl. jobb a hasmagassága, de ez már máshová tartozik.)

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #805 Dátum: 2017.10.30 10:39:28 »
Sokba. Csak külföldi alkatrész listaárakat néztem cikkszám alapján, de kb. 300e Ft átszámolva a "viszkó doboz".

Viszont jó kérdés, hogy mikor adja meg magát egy ilyen. A miénkben kiderült, hogy nem ez a gond, de még nem tudjuk hogy mi. Csináltunk egy tesztet. Autó egyik oldala felemel, simán kézzel átforgatható a rendszer. Hátul felemel, motor beindít, óvatosan alacsony fordulattal, szép lassan összezár(nem akartuk az emelőről leugrasztani). Viszont utána kézzel nem forgatható át egymás ellenében, és nem volt idő tesztelni, hogy mikor nyit. Viszont nekünk elöl kopik a gumi a külső szélen, kanyarban néha nyikorog a gumi. Elejét is emeltük külön, az első diffi is szépen forog. Szóval egyelőre a legjobb tipp, hogy lassan nyit a viszkó, és ez a baj, de egyelőre nem találtam a témában szakértőt, és senki nem írt hasonló problémáról Hiace kapcsán. LC80-ban volt hasonló, de külföldi fórumokon is kevés az infó.

Igen, van még Hiace, H200-asnak hívják a modellt. Ez tulajdonképpen az Európában 95-ig forgalmazott típus utódja, ami ott(Japán, Ausztrália, Ázsia egyéb piacai) 2004-ben váltotta az elődöt. Ugyebár a motor fölött ülsz, nagyon fordulékony, de nyilván a törésteszt szempontjából nem előnyös kialakítású. Ja és keskenyebb mint az itteni változat, ami a Granvia/Grand Hiace modellre épül, illetve keskenyebb változata a Hiace Regius. Az európai változat ezeknek a "fapadosított" verziója, és szokták Hiace S.B.V.-nek is hívni. (Semi Bonneted Van = "félcsőrös")
Az ázsiai Hiace futóműre inkább az itteni régi Hiace(merevhíd hátul, laprugó vagy tekercsrugó), motorja 3.0 D4D, vagy 2.7 benzines, osztómű ugyanaz mint az itteni Hiace-ben. Műszerfala sokkal újabb, és már van benne egy csomó elektronikai segédlet, sőt 6 fokozatú váltó is akad. Ami érdekesebb, hogy lassan ott is kifut a modell, és állítólag 2018-2019 körül jön az utód, ami már szélesebb és "csőrös" kialakítású lesz, és ha igaz, ismét forgalmazzák majd Európában a Proace helyett. Remélem tényleg így lesz, és a mostani Hilux technikáját rakják alá.

A Haldex nem rossz megoldás, gyorsan kapcsol és elektronikával jól okosítható, de azért nem agyonverhetetlen cucc. Ha jól tudom azonos a T5 és a Golf Haldex kuplungja, és 50e km-enként szigorú olajcsere, különben tönkre tud menni. Hasmagasságra a T5 se rossz, alapból alacsony, de egy vagyonért van alá Seikel 30mm-es emelőszett, illetve akkor befér alá a 225/75 R16-os kerék. (Sokért létezik T5 Rockton Expedition, keress rá.)
Mondjuk a megbízhatóság nekem egy nagy kérdőjel, családban most szórtak el 360e Ft-ot egy kisebb elektronikai hibára, ami adagolási gondot okozott, pedig újszerű darab, nem sok km-el. (2.0 CR TDI, 140LE)

Hiace-nál alapból ajánlom a 215/75 R15 kereket, vagy ha bevállalósabb vagy, akkor 225/70 R16 (2005-ig gyártott Hilux felnivel), vagy más váltóméreteket. A 215/75 R15 kényelmesen elfér, koppra kitekerve tud csak picit beleérni a hossztartóba, de olyan ritka eset, hogy igazából 10 év alatt se okozott semmi gondot, és műszakin se szóltak érte. De ezekről már írtam.

A nagyobbaknak hiába nagyobb a hasmagassága, ha a mérete is nagyobb, főleg szélesebbek, így a terepszögek nem jobbak annyival. 22-25cm egy átlag magyar földúton mindenre elég, többre meg úgyse képesek ezek a dobozok. Sokszor így is az a gond, hogy egy erdei csapán nem férsz be a vassal, mert túl széles.

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HiAce
« Válasz #806 Dátum: 2017.10.31 20:49:35 »
Sokba. Csak külföldi alkatrész listaárakat néztem cikkszám alapján, de kb. 300e Ft átszámolva a "viszkó doboz".

Viszont jó kérdés, hogy mikor adja meg magát egy ilyen. A miénkben kiderült, hogy nem ez a gond, de még nem tudjuk hogy mi. Csináltunk egy tesztet. Autó egyik oldala felemel, simán kézzel átforgatható a rendszer. Hátul felemel, motor beindít, óvatosan alacsony fordulattal, szép lassan összezár(nem akartuk az emelőről leugrasztani). Viszont utána kézzel nem forgatható át egymás ellenében, és nem volt idő tesztelni, hogy mikor nyit. Viszont nekünk elöl kopik a gumi a külső szélen, kanyarban néha nyikorog a gumi. Elejét is emeltük külön, az első diffi is szépen forog. Szóval egyelőre a legjobb tipp, hogy lassan nyit a viszkó, és ez a baj, de egyelőre nem találtam a témában szakértőt, és senki nem írt hasonló problémáról Hiace kapcsán. LC80-ban volt hasonló, de külföldi fórumokon is kevés az infó.

Igen, van még Hiace, H200-asnak hívják a modellt. Ez tulajdonképpen az Európában 95-ig forgalmazott típus utódja, ami ott(Japán, Ausztrália, Ázsia egyéb piacai) 2004-ben váltotta az elődöt. Ugyebár a motor fölött ülsz, nagyon fordulékony, de nyilván a törésteszt szempontjából nem előnyös kialakítású. Ja és keskenyebb mint az itteni változat, ami a Granvia/Grand Hiace modellre épül, illetve keskenyebb változata a Hiace Regius. Az európai változat ezeknek a "fapadosított" verziója, és szokták Hiace S.B.V.-nek is hívni. (Semi Bonneted Van = "félcsőrös")
Az ázsiai Hiace futóműre inkább az itteni régi Hiace(merevhíd hátul, laprugó vagy tekercsrugó), motorja 3.0 D4D, vagy 2.7 benzines, osztómű ugyanaz mint az itteni Hiace-ben. Műszerfala sokkal újabb, és már van benne egy csomó elektronikai segédlet, sőt 6 fokozatú váltó is akad. Ami érdekesebb, hogy lassan ott is kifut a modell, és állítólag 2018-2019 körül jön az utód, ami már szélesebb és "csőrös" kialakítású lesz, és ha igaz, ismét forgalmazzák majd Európában a Proace helyett. Remélem tényleg így lesz, és a mostani Hilux technikáját rakják alá.

A Haldex nem rossz megoldás, gyorsan kapcsol és elektronikával jól okosítható, de azért nem agyonverhetetlen cucc. Ha jól tudom azonos a T5 és a Golf Haldex kuplungja, és 50e km-enként szigorú olajcsere, különben tönkre tud menni. Hasmagasságra a T5 se rossz, alapból alacsony, de egy vagyonért van alá Seikel 30mm-es emelőszett, illetve akkor befér alá a 225/75 R16-os kerék. (Sokért létezik T5 Rockton Expedition, keress rá.)
Mondjuk a megbízhatóság nekem egy nagy kérdőjel, családban most szórtak el 360e Ft-ot egy kisebb elektronikai hibára, ami adagolási gondot okozott, pedig újszerű darab, nem sok km-el. (2.0 CR TDI, 140LE)

Hiace-nál alapból ajánlom a 215/75 R15 kereket, vagy ha bevállalósabb vagy, akkor 225/70 R16 (2005-ig gyártott Hilux felnivel), vagy más váltóméreteket. A 215/75 R15 kényelmesen elfér, koppra kitekerve tud csak picit beleérni a hossztartóba, de olyan ritka eset, hogy igazából 10 év alatt se okozott semmi gondot, és műszakin se szóltak érte. De ezekről már írtam.

A nagyobbaknak hiába nagyobb a hasmagassága, ha a mérete is nagyobb, főleg szélesebbek, így a terepszögek nem jobbak annyival. 22-25cm egy átlag magyar földúton mindenre elég, többre meg úgyse képesek ezek a dobozok. Sokszor így is az a gond, hogy egy erdei csapán nem férsz be a vassal, mert túl széles.

Az az igazság én kezdek erről a méretű autóról (Hiace-ról is) lemondani összkerekesben is.  Lehet egy pickup lenne a megfelelőbb majd a nagyobb F-betűs mellé ha 4x4-es járművet akarnánk, meg ameddig a másik még üzemel. Próbálni is fogjuk minél tovább húzni, javítgatni, tákolni, még ha pár évet elgurulna az nem lenne hátrány, utána meg ki tudja mi lesz....

A legnagyobb baj lesz, hogy a Hiaceból mire ha -egyáltalán megérjük- lenne kilátásban valami addigra szinte csak széthajtottakat lehet fellelni majd.
Meg hát ez a viszkós összkerék nem egy túl jó megoldás.

A T5-öskről én is vegyes véleményeket hallottam, most meg már 6-os van újonnan, bár összességében nem rosszak szerintem, csak túl vannak bonyolítva.

Most nem a topikba illő, de pl. a Rav4, Land Cruiser, Hilux összkerékhajtása az más módszeren alapul ha jól gondolom? (Mondjuk nekem utóbbi 2 a favorit inkább.)

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #807 Dátum: 2017.11.01 12:23:31 »
Hasonló cipőben vagyunk, a Hiace és Hilux között majd az dönt, hogy a piacon lesz-e jó Hiace, vagy sem. 1-2 év, ha addig nem jön össze, akkor váltani kell. (nemrég volt egy jó vétel, de fél napig élt a hirdetés, és vitték)
Annyira nem félek a viszkótól, itt mégis egy rendes differenciálmű dolgozik alapesetben, és nem csak a viszkó van önmagában. Amúgy meg hosszú távon kapcsolható változatra kéne átépíteni, és akkor minden tuti. :)

A T6 igazából egy erősen fészliftelt T5. Persze ha csak annyit tud, hogy egy hibamentesre csiszolt T5 akkor jó gép. T5-ből az első generáció gombokért van, de sokak szerint hulladék a motorja. Mondjuk nekem ez az EURO V-VI se hiányzik. (részecskeszűrő, Adblue, sok pénz, sok szívás)

Toyota hajtásrendszerekről:
Hilux: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel. (nincs középső diffi, száraz, jól tapadó úton nem használható) (H2-H4-N-L4)
Land Cruiser Prado
90/95: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel (H4-H4L-N-L4L), GX típusban volt kapcsolható összkerék is, diffi nélkül, de ez európában nagyon ritka.
120/150: ugyanaz mint a 90-es széria, de a differenciálmű torsen rendszerű (ez is fixre zárható, de alapesetben is önzáró) Úgy néz ki bevált, és lényegében a legokosabb rendszer, közúton és terepen is a legjobb lehetőségeket tudja. Viszont az 1KD-FTV motorokra volt panasz. (dugattyúrepedés)
70-es széria: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel, diffi nélkül, de újabban van állandó 4WD-s verzió is.
80-as: Itt volt minden, felszereltségtől, évjárattól függően. (GS-GX-VX) A GX kapcsolható 4WD, diffi nélkül, felezővel. Az állandó 4WD-sből kétféle volt. Nyitott, elektronikusan zárható diffivel, illetve viszkós diffivel, ami ha jól tudom felező állásban fixre van zárva. (Magyarul alapból egy viszkós zárású diffi, de ha gyepálnád felezővel, akkor fixre zár mechanikusan. A viszkóval tudták megoldani először az összkerékhajtást ABS-el, ha jól emlékszem
100-as: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel.
105-ös: Mint a 100-as, de volt kapcsolható 4WD-s változat is(GX).
200-as ugyanazt tudja, mint a 120/150, tehát torsen-es, de sokkal nagyobb és erősebb az osztómű.
RAV4-et nem tudom, ott volt többféle, egy időben Torsennel is készült.

A felező a Toyotánál szinte mindig 1:2,566 arányt jelent, kivéve a nagyobbaknál, ott volt 1:2,488-is, bár ez sokat nem számít, mindegyik a komolyabb terepfokozatok közé tartozik. (összehasonlításképp: Mercedes G kb. 1:2,1, Vitara I 1:1,9, L400, Pajero is valahol 1:1.9 körül van)

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HiAce
« Válasz #808 Dátum: 2017.11.01 23:32:46 »
Hasonló cipőben vagyunk, a Hiace és Hilux között majd az dönt, hogy a piacon lesz-e jó Hiace, vagy sem. 1-2 év, ha addig nem jön össze, akkor váltani kell. (nemrég volt egy jó vétel, de fél napig élt a hirdetés, és vitték)
Annyira nem félek a viszkótól, itt mégis egy rendes differenciálmű dolgozik alapesetben, és nem csak a viszkó van önmagában. Amúgy meg hosszú távon kapcsolható változatra kéne átépíteni, és akkor minden tuti. :)

A T6 igazából egy erősen fészliftelt T5. Persze ha csak annyit tud, hogy egy hibamentesre csiszolt T5 akkor jó gép. T5-ből az első generáció gombokért van, de sokak szerint hulladék a motorja. Mondjuk nekem ez az EURO V-VI se hiányzik. (részecskeszűrő, Adblue, sok pénz, sok szívás)

Toyota hajtásrendszerekről:
Hilux: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel. (nincs középső diffi, száraz, jól tapadó úton nem használható) (H2-H4-N-L4)
Land Cruiser Prado
90/95: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel (H4-H4L-N-L4L), GX típusban volt kapcsolható összkerék is, diffi nélkül, de ez európában nagyon ritka.
120/150: ugyanaz mint a 90-es széria, de a differenciálmű torsen rendszerű (ez is fixre zárható, de alapesetben is önzáró) Úgy néz ki bevált, és lényegében a legokosabb rendszer, közúton és terepen is a legjobb lehetőségeket tudja. Viszont az 1KD-FTV motorokra volt panasz. (dugattyúrepedés)
70-es széria: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel, diffi nélkül, de újabban van állandó 4WD-s verzió is.
80-as: Itt volt minden, felszereltségtől, évjárattól függően. (GS-GX-VX) A GX kapcsolható 4WD, diffi nélkül, felezővel. Az állandó 4WD-sből kétféle volt. Nyitott, elektronikusan zárható diffivel, illetve viszkós diffivel, ami ha jól tudom felező állásban fixre van zárva. (Magyarul alapból egy viszkós zárású diffi, de ha gyepálnád felezővel, akkor fixre zár mechanikusan. A viszkóval tudták megoldani először az összkerékhajtást ABS-el, ha jól emlékszem
100-as: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel.
105-ös: Mint a 100-as, de volt kapcsolható 4WD-s változat is(GX).
200-as ugyanazt tudja, mint a 120/150, tehát torsen-es, de sokkal nagyobb és erősebb az osztómű.
RAV4-et nem tudom, ott volt többféle, egy időben Torsennel is készült.

A felező a Toyotánál szinte mindig 1:2,566 arányt jelent, kivéve a nagyobbaknál, ott volt 1:2,488-is, bár ez sokat nem számít, mindegyik a komolyabb terepfokozatok közé tartozik. (összehasonlításképp: Mercedes G kb. 1:2,1, Vitara I 1:1,9, L400, Pajero is valahol 1:1.9 körül van)

Hát annyi biztos, hogy ha mi nem találunk akkor valószínűleg nem lesz Hiace. Ami tudok szinte kuriózumnak számító felezős, összkerekest ebben a szegmensben az a Hyundaié.

Akkor egy pickup felé kell kacsingatni!  :yes: (Meg maradnak a nagyobb kivitelűek a különböző gyártók kínálatából, azoknál elérhető az összkerék.)

Amúgy érdekes módon a Hiace terjedt el inkább 4x4-el, meg az L300 a kategóriájában, méretében, pl. e2200-ból szinte nem is nagyon lehet találni. Mondjuk ott 1 milla volt a felára, viszont kapcsolható.
A Toyotánál mennyi volt a felár kb.?

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
Re:HiAce
« Válasz #809 Dátum: 2017.11.10 21:07:29 »
Sziasztok!

Rég jártam erre.
Az ok, hogy itt vagyok, a következő: dec. végén érkezik a Hiace utódja, egy ProAce Verso.
Ezen ok miatt  a Hiace eladósorba került. Itt megnézhető:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/hi-ace/toyota_hi-ace_hiace_2.4_td_4x4_panel_van_long_4wd-12193983

Ha érdekel valakit, megbeszéljük.
Köszönöm a figyelmeteket.

     Pap Zoltán
color=green]Savaria[/color] 91