Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 415618 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #780 Dátum: 2016.09.08 19:09:24 »
A +1,3m km-t futott Hiace :punk:
Vajon a mi Toyotánk is fog ennyit futni valaha? :hmmmm: Pedig messze jobban kíméljük!
Ami azt jelenti, hogy az autómat még több mint 1 millió km-t kéne hajtani. Na annyit már életem végéig se fogok vezetni, pedig még nem is vagyok old Piet  :tt2:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #781 Dátum: 2016.09.08 20:14:44 »


pedig még nem is vagyok old Piet  :tt2:
csak egy picit vak pít..  kb5napja irtam neked privátot!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #782 Dátum: 2016.09.12 21:27:23 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #783 Dátum: 2016.09.28 12:39:46 »
Proace bemutató/teszt .

  Dühös vagyok erre a francia kotványra. Meg úgy alapból a Toyotára, hogy az európai piacra nem hoznak rendes termékeket. Gondoljunk csak bele, milyen lehetne az új Hiace. 150LE-s 2GD-FTV motorral, a hozzávaló új 6 fokozatú váltóval, elöl tekercsrugó a torziós helyett, hátul tárcsafék, elektronikai segédletek, R16-os kerekek. Persze a lényeg az lenne, hogy japán technikára épüljön.

  Pont nemrég nézegettem, hogy az eredeti Granvia/Grand Hiace mit tudott már a '90-es években. Ugyebár a karosszéria ugyanaz mint a Hiace, de lényegében minden más. 3.4 V6(5VZ-FE, 180LE) benzines, vagy 3.0D motor(1KZ-TE, 140LE), automata váltó, hosszabb differenciálmű (+hosszabb váltó végáttétel), hátsó tárcsafék, szinte a legelejétől elérhető ABS, VSC, TRC (ez utóbbin meglepődtem, azt hittem újabb dolog), óriási dupla tetőablak, sínen variálható, forgatható vastag kényelmes ülések, digitális klíma, tetőbe építve a hátsó utasoknak is, gyári navigáció, elektromos tolóajtó, finomabbra hangolt futómű, gyárilag 215/70 R15 kerekek, és még ezernyi apróság, ami sokkal igényesebben van kivitelezve, mint az itt forgalmazott Hiace-ben.
  Ezzel szemben nálunk mit lehetett kapni? Fapadok fapadja, 75LE szívódízel, még a fordulatszámmérőt is kispórolták belőle. Persze oké, olcsó, és kellett is, az első szériát még meg is értem, de miért nem lehetett később behozni a jobbakat is? A legjobb az a norvégoknál lévő Hiace HiClass széria volt, később GL/Comfort, stb. neveken(a végén hozzánk is jutott, de messze nem Granvia szint). Ez legalább már vállalható, de nem értem, hogy pl. az utolsó szériába miért nem tettek bele már meglévő technikákat. (VSC, TRC, tárcsafék, pár apróság, na meg hosszabb differenciálmű az erősebb motorhoz) Semmibe nem került volna, 10+ éve készen levő, a típushoz fejlesztett megoldások...
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.28 12:42:57 írta Hiace4x4 »

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #784 Dátum: 2016.10.15 23:02:09 »
Hi!

Az összkerekes Hiace-ról kérdeznék alapdolgokat, mint pl. a fogyasztás, van-e még hozzájuk alkatrész, érdemes-e még beszerezni egyet, satöbbi.

Érdekel a jármű, összkerék meg nem lenne hátrány, igazából csak az jöhetne szóba.  ::)


Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #785 Dátum: 2016.10.18 02:23:09 »
Hi!
Az összkerekes Hiace-ról kérdeznék alapdolgokat, mint pl. a fogyasztás, van-e még hozzájuk alkatrész, érdemes-e még beszerezni egyet, satöbbi.
Érdekel a jármű, összkerék meg nem lenne hátrány, igazából csak az jöhetne szóba.  ::)

Konkrétan melyikre gondolsz? A 2,4TD 4WD ~10l-t eszik 100km-en. De én inkább a D4D-t nézegetném, azzal talán kijössz 9l-ből is, és sokkal nyomatékosabb. (a 2,4TD 2200-nál éri el a nyomatékcsúcsát, ami 226Nm, és 2500-nál ki is fullad, a 117LE-s D4D pedig 1600-2400RPM-ig lead 294Nm-t. (a régebbi D4D 260Nm-t tud ugyanebben a tartományban)

Alkatrészellátásról nem sokat tudok, mert igazából nem kellett hozzá semmi. :-) De szerintem még lehet találni bármit, ha kell. Mondjuk megritkult a piac, sokat elvittek Afrikába. Ami nagyon ritka, az az épen megmaradt '95 előtti 4WD-s Hiace. A legtöbbet már megette a rozsda, és amúgy se volt sok belőle. Az újabbak még viszonylag gyakoriak, sok a bontott alkatrész is, ha körbenézel.

Akármelyiket vennéd, a rozsdára figyelj, és ha hosszabb távra kell, akkor a legelején adj neki valami komolyabb, minőségi üregvédelmet(pl. dinitrol). Igazából ez az egyetlen ellensége, főleg ha sárban, terepen is megy.
Mire kell egyébként az összkerékhajtás?

Az autóról általában annyit érdemes tudni, hogy a D4D motort leszámítva mindegyik teljesen 90-es évek, annak minden előnyével és hátrányával. A beltér rettenetesen spártai, kivéve néhány gyári GL buszváltozatot, de abból csak a legutolsóból volt 4WD. A futómű terepre nagyon kemény, és rövidek a rugóutak. Egyébként nálunk elég jól bírja a napi terepet, pedig szinte szétrázza az autót. A 4WD-s változatnak elöl komolyabb kettős keresztlengőkaros futóműve van, de sajnos csak torziós rugóval. Az áttételezés szerintem nagyon el van szabva, minden jött a Hiluxból(váltó, diffi), csak éppen sokkal kisebb kerékkel(90-nél ~2900-at forog a motor). A D4D-ben kicsit hosszabb a diffi , de nem sokkal. Mi egy 215/75 R15-ös kerékkel segítettünk a dolgon, így egy kicsit kevésbé ráz, kicsit javult az áttétel, és +~2,5cm-t emel. (befér alá nagyobb is, de még nem próbáltuk)
Hátul van viszkós elven működő limited slip diffi, de szerintem nem ér semmit. Új korában lehet jó volt, de szerintem idővel elkopik, és nem zár semmit. Ha terepesítés érdekelne, akkor arról elég sokat írtam itt, ha visszaolvasol. Műszakilag mindent lehet, pénz kérdése, egyedül a futómű az, amire eddig nincs jó tippem.

Nem elriasztásképpen, de nálunk épp most lett gyanús az osztómű. Eddig is gond volt, hogy eszi az autó az első kerekek szélén a gumit, pedig elvileg jól van beállítva a futómű. A kanyarokat kicsit nehézkesen veszi, néha vannak fura hangok is. Nemrég egy tiszta betonplaccon forgolódtam, ahol máskor más autóval is, és feltűnt, hogy az első kerekek közül az egyik mindig nyomot hagy, tehát szépen radíroz. Elég nagy a valószínűsége, hogy minimum szorul a differenciálmű viszkókuplungja. Erre egyetlen tuti megoldást látok, ki kell cserélni Hilux/LC90 osztóműre.  ::)

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #786 Dátum: 2016.10.18 22:38:07 »
Igazából mindegyik fajta érdekel.  :D
A D4D az a "csőrös" orrú lenne, az újabb verzió? Az magasnyomású már egyébként?

Annyira lenne jó ha 4WD-s lenne, arra kellene, hogy ott elmenne ahol egy "mezítlábas" autó már nem nagyon bírna, szóval összességében nem off-roadozásra kellene,viszontés akkor még lenne egy nagyobb egyterű jármű valamit vinni, ami a Transittól meg kisebb.
Igazából én külterületen lakom, így ebből a szempontból előnyös lenne ha hajtana néha mind a 4 kerék.  :) Elvileg majd az E2200 helyett kellene majd valami valamikor ha megérjük egyáltalán, kb. hasonló méret.

Akkor a váltója hasonló áttételű lehet az írások alapján mint az offtopik E-típusjelű autónké? Magyarul nem valami futóbajnok.  ::) Ez is 100-nál már kissé ordít.

Igazából azt látom hátránynak a Toyotánál, hogy mivel szépen sikerült kiiktatni egy bevált típust, amik még most mennek azok előbb-utóbb kiöregszenek, alkatrész meg kérdéses, max. bontó.

A Toyota emblémával ellátott francia meg nem hozott lázba túlzottan.

Majd közben visszaolvasgatok a topikban, aztán mérlegelünk beszerezzünk-e egy összkerekes Hiace-ot végül.

Kösz a választ!

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #787 Dátum: 2016.10.19 00:11:24 »
Nem egészen. Akkor sorban:
'89-95-ig volt az "első generációs mentős Hiace", ami még a keskenyebb, a keréken ülsz, és szívódízel, 78LE (2L típ. motor). A rozsdát leszámítva örök élet +1 nap, és kapcsolható 4WD felezővel, hátul merev híd, laprugó, R16-os kerekek. (1:4,300 diffi(?, vagy 1:4,556?))
'95-től volt az újabb, ami már a "csőrös" orrú, ez 2L-T motorral(tehát az előd turbós változata, előkamrás, '83-as fejlesztés kicsit kicsiszolva), 90LE (euro II), alapvetően ez még egy hagyományos tartós darab, bár a turbósokról az hírlik, hogy hosszabb autópályás terhelésnél hengerfejes lesz(láttam már szívó változatot is ezzel az esettel, de azért szerintem az áttételezés is betesz neki). FullTime 4WD, ami középen rendes differenciálművet jelent, viszkókuplungos zárással. A viszkót csak akkor használja, ha "eldifferálna" amíg mindegyik tengelyen megtapad 1-1 kerék, addig csak a differenciálmű dolgozik, így kisebb terhelést kap, mint egy szimpla csak viszkós rendszer. Nem egy csoda, de azért működik. Ennek már hátul is független futóműve van, tekercsrugóval. (1:4,100 diffi)
'02-'06-ig volt az első generációs D4D (2KD-FTV motor), az autó tök ugyanaz, csak common-rail motorral, 102LE (euro III), a diffi 1:3,909, valamint alapfelszereltség lett az ABS és a vezetőoldali légzsák. Hátul a "hátsókerekes" is kapott önzáró diffit. A motor megbízhatónak számít, annak ellenére, hogy már egy modernebb darab. Hiluxokba is ezt tették, a Land Cruiser is sokáig ment ennek a hosszabb löketű változatával. Nyilván már nem olyan egyszerű, mint egy régi adagolós, turbó nélküli motor.
'06-'12-ig volt a nagylámpás, nagyorrú ("honnan jöttél, ormányságból?" :D), ami ugyanazt a D4D motort kapta, csak már intercoolerrel(egyébként ezért más az orra), így már 117LE (euro IV), és kicsit talán takarékosabb. Diffi áttétel érthetetlen okokból maradt, viszont jellemzően van benne utasoldali légzsák is, esetleg Comfort beltér, valamint a magyar piacon is megjelent a GL kárpitozott buszváltozat. Egyébként a '95-2012 közötti autó lényegében ugyanaz a konstrukció.

Azért az E2200-hoz nem hasonlítanám. Közelről csak ritkán volt hozzá szerencsém, és az áttételekről se találtam a neten, de szerintem annak még gyengébb motorhoz, még rövidebb áttétele van. Az az autó valahol a régi Hiace-hez hasonló talán, de igazából kisebb/más konstrukció.
A 2,4TD-vel is mentünk már pályán, azért ki lehet bírni, a D4D-kkel meg nyilván jobb, főleg ha van rajta egy R16-os kerék. (nekünk a 2.4TD 2700-at forog 90-nél a nagyobb kerékkel, D4D-nél ugyanez már csak 2500, pályán nyilván 3000)

Nyilván egyszer mindennek vége, de ezt a típust még 2012-ig gyártották. Szerintem tényleg jól bírja, 13 éve amióta nálunk van, egy-két futómű alkatrészen (lengéscsillapító, gömbfej), valamint egy generátor hibán kívül nem kért semmit a kötelezőn túl. De a terepezések mellett szerintem ez nem nagy dolog. Sajnos a rozsda eszegeti, már többször lakatoltattuk, de megjegyzem, kb. folyamatosan vastag sár van az alján. A lemez japánosan vékony, szóval ha valami megjelenik, akkor érdemes gyorsan lépni, mert hamar átlukad. Illetve célszerű időközönként átnézni, hogy nem indult-e meg valahol. (lehet, hogy aki közúton hajtja, annak ez nem ilyen súlyos kérdés, nálunk más a helyzet) A zárakat időnként olajozni kell, mert idővel berohadnak, ha csak központi zárat használ az ember, és nem fordul bennük a kulcs.

Amúgy gondolkozom, hogy milyen alkatrész kellhet:
-motor: Rengeteg van belőle a piacon, több típusba, szóval biztos sokáig lesz hozzá minden, igazából nálunk 2016 elejéig ezzel adták a Hiluxokat is.
-váltó: R151F típus, 80-as évek óta ezzel szerelnek rengeteg Toyotát, Hiluxok, LC70, Hiace, stb, szóval ez se egy ritka darab, és nem is szokott tönkremenni.
-osztómű: Ez már kicsit ritkább, mert a Hiluxok/LC-k kicsit komolyabbat kaptak(egyébként nagyrészt kompatibilis), de azért elég sok 4WD-s Hiace fut itthon is, és igazából ez sem egy túl problémás darab, max a viszkót kell dobozostul cserélni, de igazából ilyen problémáról se olvastam Hiace kapcsán
-futómű: Na ez már egy kicsit érdekesebb, itt azért előbb-utóbb elkopik ez-az. Hátul mondjuk tök egyszerű, inkább elöl lehetne gond.
-karosszéria: hát erre vigyázni kell, meg bontózni lehet.

Szerintem egy új D4D-s fényévekre van az E2200-tól, főleg ami a motorizáltságot illeti, de alapvetően vagy két generációval újabb konstrukció. Kategóriában valahol a T4-es Transporterhez hasonló, csak ebben van újabb motor is. Vásárláskor két dolog okozhat nehézséget:
olyat találni, ami nincs szétütve, széthajtva, belerakva félmillió km, vagy olyat, ami nem full fapad, hanem van benne néhány extra. (klíma, gyári elektromos ablak, elektromos tükör, kárpitozás, ülésfűtés, fényszóróállítás, hangszigetelés stb.) Alapból a rádiónak is örülhetsz, meg hogy van 4WD, és azokba mindig az erősebb motor ment, és ott nem hiányzik a fordulatszámmérő. :P

Egyébként a téma nálunk is aktuális, és egyelőre bizonytalan, hogy Hiace lesz-e a következő. Olyan nagy rakterű autó kell, ami jól mozog terepen, szükség esetén elvisz 5-6 embert is, és nem baj, ha időnként hosszabb távokat is ki lehet bírni benne. Ja, és bírja a folyamatos ridegtartást.  ::)

valaki65

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #788 Dátum: 2016.11.25 09:52:01 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mit lehetne csinálni a 2.5 d4d hiacel mert nagyon lomha 65kw 88le. A 2.4td simán kenterbeveri.

tomi0703

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #789 Dátum: 2017.01.07 20:22:32 »
Hali!

Melyik a legnagyobb akksi ami befér egy 2001-es 2.4D Hiace-ba?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #790 Dátum: 2017.01.08 09:10:30 »
Üdv!
Nem tudod lemérni? Én úgy csináltam több esetben, hogy mérőszalaggal lemértem a helyét,  és úgy kerestem azt a legerősebb akkut, ami oda még fizikailag befér. Volt, hogy magasabb is befért. Azt úgy próbáltuk ki, hogy a régi akkura tettünk egy megfelelő vastag lécet, hogy beleütközik-e a motorháztető?

TtkRN2

tomi0703

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #791 Dátum: 2017.01.08 10:44:15 »
Nem az enyém az autó, csak nekem mondták, hogy nézzek bele 74ah-es akksit. De szerintem belefér nagyobb is, aztán azért kérdeztem meg. :D

bcslaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3

Minden név foglalt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #793 Dátum: 2017.04.28 21:17:19 »
Jó későn nézek vissza, és igazából már csak a 2006-2007 utáni jöhet szóba.   ::)  Meg a hosszabb változat.
Ezeken kívül a kasznija olyan "japánosan rohadós", pl. mint a Mazdáké,  vagy egy kicsit jobban bírja, kevésbé szeret rozsdálni, rohadni?

Én ami korosabb Hiace-okat is látok azon nem tűnik fel, hogy tiszta rozsda lenne, bár lehet ki vannak már mázolva, kasznizva, ki tudja.

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HiAce
« Válasz #794 Dátum: 2017.05.04 02:05:58 »
Hosszúból most tele a piac, Ajkán egy komplett flottát hirdetnek(ex e.on?) Mondjuk nem a legolcsóbbak, de egész újak, nem leharcoltak, és lehet válogatni. Ja, és van jól felszerelt Comfort változat is klímával, elektromos tükörrel, el. ablakkal, és kárpitozással. A ködfényszóró se egy gyakori extra. Persze én is csak képről láttam, meg fogalmam sincs, hogy közelről mennyire korrekt ajánlatok.

A rohadás jó kérdés. Saját tapasztalat alapján szerintem nem vészes, de oda kell rá figyelni. A Toyota úgy 95-től nagyjából rendben van ilyen téren, persze vannak kivételek. Nekünk 18 éves autó, sok sáros terepezéssel már azért megindult, javítva lett többször, de a kort és a használatot figyelembe véve nem gondolom rossznak.

Amit (szerintem) érdemes megcsinálni/időben megnézni:
-hátsó kerékívek hátsó vége (ez kívül is hamar látszik, nincs műanyag dobbetét, illetve belül az üreg alján is meggyűlhet ez-az. (a buszban ott van valami szellőző, de jellemzően nekünk beszívja a port, koszt, persze rengeteg földutas használattal)
-ha az első ajtóknál a műanyag lépcsőbetét elreped(leginkább sofőroldalon), akkor télen a cipőről beszállásnál lepotyogó sós hólatyak/sár befolyik alá, és szépen nekiáll rohadni. Mellesleg eltömődik a kosztól a lefolyóluk, és az tovább ront a helyzeten. (érdemes évente egyszer lekapni, alánézni, kitakarítani)
-nekünk a hátsó ajtó egyáltalán nem rohad, de sok ilyen Hiacet láttam már. Ha valahol befolyik a lé, és alul megáll, vagy az ablaktömítés körül van gond, akkor ezen a két helyen tud rohadni. (burkolat le, átnézni, időben rendbe tenni, ha gond lenne)
-első emelési pontok legyenek rendben. (szerintem nincs jól kiüregelve, fene tudja, de tud rohadni)
-már nagyon súlyos, de előfordulhat: B oszlopok alja, belül. (kívülről nem látszik semmi, az első jel a tolóajtó alsó sín végén lévő üregben jelentkezik)
-első futómű bölcsőnek van olyan része(ha jól emlékszem, valami vastagabb alsó lemez keresztben), amibe bele tud ülni a sár, és ezért rohad. Azért gond, mert(hivatalosan) nem javítható. Ha nincs meg a műanyag alsó védőlemez, akkor könnyebben bejut a sár. (mondjuk ez kicsit offroad körülmény)

Elsőre ezek jutnak eszembe, de ez sok elhanyagolt év, illetve több példány összegzése. Igazából nagyon vegyes a kép, mert vannak darabok, amik teljesen jól tartják magukat, de néha látni az utakon olyan patkány példányokat, hogy nem is tudom, hogy azokkal mit csinálnak. A miénk is leginkább úgy rohad(és ez a veszélyes), hogy kívülről sokáig nem látszik semmi. Szerintem egyébként teljesen vállalható, a kortárs hasonló kisteherautók sem jobbak. Célszerű rendszeresen mosni, főleg alul, télen/tél után, és évente alaposan átnézni. (alul, üregek, plusz a kritikusabb helyeken leszedni a burkolatot és megnézni) Ja, és ha még minden ok, akkor egy profi alváz/üregvédelem sokat segít. Pl. Würth, Dinitrol, ezek nem olcsók(100-150e Ft), de még mindig jobb, mint később ezt lakatolásra költeni, és jobb helyeken a zárt üregeket is kezelik. Persze ez a sok fenti megállapítás csak akkor fontos, ha 10+ évre tervezel. Ha most veszel egy tényleg rozsdátlant(ugye minimum 5-7 éves), akkor még egy 5 évig nem valószínű, hogy gond lenne vele. Az első pont a hátsó kerékív. Az jellemzőbb.

Amit javaslok még, hogy érdemes az ajtók zárszerkezetét, a tolóajtó mechanikáját, görgőit teflonos zsírspray-el kezelni, a felesleget letörölve. Jó sok ilyen pont van, de meglepő, hogy utána minden milyen halkan és finoman nyit-csuk. Erre elég későn jöttem rá, egyszer egy délutánt vacakoltam vele, és közben hallgattam, hogy minek van még hangja. Ha minden ok, akkor halk és puha mint a vaj. (Az is kiderült, hogy ha akad a zár, akkor azt elsősorban a kopott kulcs okozza...)

Egy-két külföldi link, ha nagyobb piacot akarsz nézegetni (már csak tapasztalatgyűjtés szempontjából is):
https://www.nettiauto.com/en/toyota/hiace (finn használtpiac)
https://www.finn.no/car/used/search.html?q=Hiace (norvég)
Ezek a sok tél miatt átlagon felül rohadnak, a ~80% 4WD változat, jellemzően jobban felszereltek, és gyakori, hogy a gyárinál nagyobb kereket használnak. Ja, és nagyon drágák.
theparking svájc
Svájc a harmadik legnépszerűbb hely Hiace szempontból. Itt is a legtöbb 4WD, a régebbiek között sok a 2.7-es benzines, illetve akadnak még '95 előtti felezős, 4WD-s példányok.

Még egy hasznosság:
japan-parts.eu Rajzos alkatrész-katalógus gyakorlatilag az összes Toyotához.

Sok sikert!  ::)