Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 417092 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #765 Dátum: 2015.09.12 18:06:47 »
akkor semmi.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

tomi0703

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #766 Dátum: 2015.10.14 17:26:23 »
Üdv!

http://mobilarena.hu/tema/loerok_harca_autos_topik/hsz_18715-18715.html Ebben esetleg tudna nekem valaki segíteni?

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #767 Dátum: 2016.01.17 15:56:34 »
Találtam egy adag infót Hiace terepesítés, specifikációk és áttételek kapcsán. Van elég részletes specifikációs listám, alvázszám alapján, 2L, 2L-T, benzines, és első generációs D4D típusokhoz. (LXH, KLH, RCH 12 / 22 / 18 / 28) Ami érdekes infó volt számomra, hogy többféle váltóval is készült, a 4WD-s mindegyik R151F, aztán van R151(2WD), G55, G56, W59(benzineshez), A340E(automata), wikiből kikereshetőek az áttételek. A differenciálmű áttétel is többféle, a 2L szívódízel 1:4,300, a 2L-T 1:4,100, és a D4D változatok egységesen 1:3,909 Tehát, a D4D változatoknál kicsit javítottak a dolgon, csak nem eleget.
A Hiluxnak ugyanez a differenciálmű áttétele ugyanazzal az R151F váltóval, csak éppen sokkal nagyobb kerekekkel. (minimum 205/80 R16, bő 12% plusz a Hiacehez képest) Egyébként 2013-tól ott is változott a dolog, a jobb fogyasztás érdekében az 5. fokozat áttétele 0,838, helyett 0,788 lett(váltó elvileg maradt), valamint a 3,909-es differenciálmű áttételt is módosították 3,727-re, 1KD-FTV(3.0) motornál pedig 3,583-re. Nyilván itt már az erősebb motorokhoz jobban passzol ez az áttétel, de tény, hogy országúton sokkal jobb így a gép.
Szóval Hiace esetén optimálisan a D4D jobb, alá minél nagyobb kerekekkel. (215/80 R15, 205/80 R16, 225/75 R16, stb.) Az újabb R151F-es váltó még javít kicsit, de önmagában nem éri meg a csere (de felező átépítésnél érdemes ezt választani).

A felező műszakilag rendben van, csak annyi a gond, hogy ha jól értelmezem a jogszabályt, a hajtásláncban történő módosítás engedélyköteles átalakításnak minősül, nem tudom, hogy a gyakorlatban ez hogy néz ki. Kívülről szinte ugyanaz az alkatrész, plusz egy kapcsolókar, aminek a padlólemezen helyet kell csinálni, valamint a rögzítőkonzol is más.
Elöl automata vagy kézi szabadonfutó gond nélkül beépíthető, a Hilux kompatibilis darabok nagyrészt jók. Amire kíváncsi lennék, hogy a hilux ADD-s első hídja passzolna-e. Persze nem létkérdés.
A nem ADD-s, de már nem is kézi első agyas Hiluxok(első D4D-s alapfelszereltségűek) simán automata agyasok voltak? Elég fura lenne.

Futómű. Hátra van TrailMaster rugó, +50mm, +100kg, TÜV bizonylattal, kb. 70e Ft+ szállítás(finno.). Csak épp azt nem írják, hogy melyik Hiace rugóhoz képest, mert volt vagy 3-4 féle. (ehhez már lehetne igazítani az első torziós rugót, mondjuk +2,5cm-el) A másik, nemrég láttam itthon egy eladó 4WD-s Hiacet hirdetésben, kép nélkül, amit állítólag a sandlandernél építettek, és +10cm-es TerrainTamer emelése volt. Kíváncsi lennék rá nagyon, alapból ennek a márkának nincs ehhez a típushoz futóműszettje, és az első futómű max. kirugózása is csak 8cm.

Egy további felfedezés, nagyon régóta kerestem, hogy milyen elven működik a Hiace 4WD összkerékhajtása. A hivatalos leírás szerint központi differenciálmű, viszkókuplungos differenciálzárral (40:60 nyomatékelosztással). Részletesebbet nem tudok, de elvileg a Land Cruiser 80-as széria is használt ilyen megoldást. Valódi állandó összkerékhajtás, maga a differenciálmű rendes mechanikus, csak a zárás viszkós.
Ami biztos, nem igényel speciális olajat. Remélem ez alapján előkerül majd valami részletesebb infó is, eddig azt se tudtam mit keressek.

Még egy kérdés: Aki 4WD-t hajt, tapasztalt-e elöl a gumik külső szélén erőteljes kopást? Nemrég ránéztek, a szerelő szerint elvileg rendben van beállítás. Kezdetektől fogva leeszi a gumik külső szélét elöl.

bcslaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #768 Dátum: 2016.01.19 16:07:20 »
Üdv!

2002-es D4D Hiaceben a fűtés maximumra állításakor kattan egy (két) relé de látszólag nem történik semmi.
Mit vezérelhet a maxra állított fűtés?

Köszönöm

Pisti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #769 Dátum: 2016.01.30 17:51:04 »
Sziasztok. A Toyota Hiace 4WD műszerfalán villog egy visszajelző piroslámpa (ajtó/lakat) jel. Érdeklődnék, hogy mit jelent?
üdv

Hiace Peti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #770 Dátum: 2016.01.31 15:23:50 »
Sziasztok!
Toyota Hiace 4d, 2000-es évjáratú kocsimban elkezdett folyni az anyós ülés előtt lévő,
belső tér fűtőrdjátor.
Hogy tudok hozzáférni a kicseréléséhez, kibontásához?
Honnan kezdjek hozzá?
Nem tudom, hogy javítható, vagy cserélni kell.

Válaszokat, segítséget előre is köszönöm!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #771 Dátum: 2016.02.27 17:19:34 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

krumplikft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #772 Dátum: 2016.04.24 13:42:32 »
Sziasztok !

2002-es toyota hiace 2.4 d4d-nek olyan hibája van, hogy ha leesik a fordulat kigyullad a motorellenőrző lámpa és onnantól csak alapjáraton megy. Újraindítás után megint megy. Van hogy hetekig nem fordul elő ilyesmi, van hogy félóránként csinálja. Több autószerelőnek is megmutattam már, de senki nem tudta megmondani mi a baja. Tudnátok ajánlani valakit, akihez érdemes lenne elvinnem ?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #773 Dátum: 2016.04.26 07:44:59 »
Sziasztok !

2002-es toyota hiace 2.4 d4d-nek olyan hibája van, hogy ha leesik a fordulat kigyullad a motorellenőrző lámpa és onnantól csak alapjáraton megy. Újraindítás után megint megy. Van hogy hetekig nem fordul elő ilyesmi, van hogy félóránként csinálja. Több autószerelőnek is megmutattam már, de senki nem tudta megmondani mi a baja. Tudnátok ajánlani valakit, akihez érdemes lenne elvinnem ?

Szia!
Volt e gépre rádugva, esetleg valami hibakódot produkált e? Ez sokat segítene a keresgélés folyamán.
Másik, ok- okozat....  mi történik előbb? Azért esik le a fordulat, mert vészüzemmódba rakja magát? Vagy csak szimplán elveszi a gázt és csak utána jön a vészüzemmód?
Bármi hiba, ami gallyra vághatja a motort azt  fogja eredményezni, hogy vészüzembe áll az autó.

1.4 d4d corollánál nekem pl, volt ilyen mikor tönkre ment az elektromos gázpedálszenzor , vagy mikor kikoptak a porlasztók.... igaz ennek más jele is volt. Valamint 1cd D4d rav4 nél pedig a turbo akart túl tölteni akkor is ezt csinálta........ szóval a hibák száma végtelen.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

cepoka1983

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #774 Dátum: 2016.07.14 00:24:02 »
Sziasztok.sikerült 1 szívó 2.4 hiace-ot vennem,nem rossz de nagy problémåm van vele.melegíti a vizet ha pl erőltetem a motort v ha 100 fölött megyek vele.visco már lett cserélve,a hűtő tiszta,termosztåt nyit(mindkét cső meleg).mi lehet a baj???SEGÍTSETEK!!!!!!!!!!!!!
mig élek csak toyota,nem is 1 legalább kettő.

mcmac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #775 Dátum: 2016.07.17 22:47:50 »
Sziasztok, kerek 1 éve vagyok boldog tulaja 2002-es Hiace D4D-nek. Voltam a héten olajcserén és beleolvastam a szervizkönyvbe. Avensishez vagyok hozzászokva.

1: Az olajcserén, levegőszűrő cserén kívül mi az amivel kell foglalkozzak?
pl kerékcsapágy zsírozás (szervizkönyv 30.000 kmként), vezérlés, váltó olaj, difi olaj stb?

2: Elhúz az autó, nem tudták rendesen beállítani a futóművet. Hová vigyem?

Köszönöm előre is!!!

cbjozsika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #776 Dátum: 2016.07.18 06:44:46 »
Sziasztok.sikerült 1 szívó 2.4 hiace-ot vennem,nem rossz de nagy problémåm van vele.melegíti a vizet ha pl erőltetem a motort v ha 100 fölött megyek vele.visco már lett cserélve,a hűtő tiszta,termosztåt nyit(mindkét cső meleg).mi lehet a baj???SEGÍTSETEK!!!!!!!!!!!!!



Szia!  Vízpumpa is lehet még,vagy a hőfokmérő is becsaphat. A legrosszabb eset,hogy hengerfejes lett szegény.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #777 Dátum: 2016.09.02 15:49:01 »
A Hiace-t leváltó Proace-ből lesz busz (Verso) kivitel, remélem eljut hozzánk is.
Angol cikk róla .
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #778 Dátum: 2016.09.02 20:41:00 »
Valamit ki kellett találni, hogy ne haljanak éhen a Toyota szerelők. Egyre nehezebb csak a kötelező szervizből megélni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #779 Dátum: 2016.09.08 09:55:37 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61