Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 408885 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #750 Dátum: 2015.02.27 10:47:10 »
Sziasztok. Toyota hiace 4wd első kerék felső lengőkar gömbfejet hol javítsak? A komplett lengőkar az horror 104 e Ft mindenféle ismeretséget bevetve. Érdemes gömbfejet javíttatni?

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #751 Dátum: 2015.02.27 10:58:59 »
Hátsó csapágy tényleg szívás, de annyira nem vészes. Helyén csináltam dobfék teljesen le a tartó tányért is. Zetor hüvelyt esztergáltam ami pont rácsúszott az agyra és egy rendes csapágy lehúzóval meg kalapálással 1 nap kicseréltem mind a kettőt. Rendes szerszámok nélkül ne fogj neki.     

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #752 Dátum: 2015.02.27 11:04:45 »
Sziasztok, most vettem egy hiace-t amit elkezdtem rendberakni, és az alábbi hibákkal találkoztam:

Vezérlés csere után kivillan a T-belt jelzés, ezt hogy tudom kiütni belőle?

Nekem egy 2002-es d4d-nél így kellett kiütni a vezérlés számlálót. Én csináltam, sikerült.



1. Kulcs bent, gyújtás levéve

2. Nyomd a bal oldali ODO gombot (km nullázó ), és tartsd benyomva, közben add rá a gyújtást (motor indítás nem kell), tartsd még 10 mp-ig benyomva a gombot.

3. Engedd el az ODO gombot, majd 3 mp-en belül nyomd meg megint,és ereszd el.

4. Ekkor a km számlálón vagy 10, vagy 15 jelenik meg, annak megfelelően, hogy 100.000 vagy 150.000 a csereciklus.

5. Ha 10, nyomogasd az ODO gombot (on off), amíg 20 lesz.

6. Ha 15, nyomogasd az ODO gombot, amíg újra 15 lesz.

7. Ha kész, nyomd be, és tartsd benyomva az ODO gombot, amíg újra megjelenik a km állás.

8. Indítsd be a motort, és kész vagy.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.27 11:16:00 írta marcedli »
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

motorangel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #753 Dátum: 2015.03.01 18:24:55 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Csapágyat csak szervizben cseréltetek, szívjanak vele ők...
T-belet. elvileg úgy tudom kiütni, hogy műszeregység ki, és egy csavart ki kell csavarni amit mellé be kell tekerni és vissza...... elmebeteg egy megoldás, de majd megcsinálom
Mai napra elég volt egy fékbetétcsere, lengéscsillapító és stabpálca csere, meg egy vonó vohorog felszerelés és bekötés.......
Rég kellett már így kocsit szerelnem, hogy minden csavart gázégővel kellett melegíteni........ ez van, de legalább kész :)
Ja és egy élmény mikor a féknyereg csuszkája (csavarja) berohad........ na az megdolgoztatott rendesen :P

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #754 Dátum: 2015.03.07 23:23:50 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Csapágyat csak szervizben cseréltetek, szívjanak vele ők...
T-belet. elvileg úgy tudom kiütni, hogy műszeregység ki, és egy csavart ki kell csavarni amit mellé be kell tekerni és vissza...... elmebeteg egy megoldás, de majd megcsinálom
Mai napra elég volt egy fékbetétcsere, lengéscsillapító és stabpálca csere, meg egy vonó vohorog felszerelés és bekötés.......
Rég kellett már így kocsit szerelnem, hogy minden csavart gázégővel kellett melegíteni........ ez van, de legalább kész :)
Ja és egy élmény mikor a féknyereg csuszkája (csavarja) berohad........ na az megdolgoztatott rendesen :P

A t-belt a sima 2,5td-ken működik így, a D4D motorokon a kilométerszámláló nyomkodással, ahogy előbb le van írva.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #755 Dátum: 2015.03.07 23:25:38 »
Sziasztok.
Már rég jártam erre és gondoltam felteszem itt is azt a kérdést, amit azért idáig még  nem sikerült egyértelműen  kinyomoznom.Lehet e C-s olajat használni  Hiace 2.5d4d -be (2007)?
Ez főleg 5w-30 as olajoknál jellemző probléma, az olajkeresők simán kihozzák ezeket az oljokat mint ajánlás máshol meg azt mondják hogy ha nincs dpf akkor jobb ha mást használ az ember.DPF az nincs de valami katalizátor van a gépben ahogy láttam.A másik kérdés ezek után ti milyen olajat használtok ezekhez a motorokhoz mert én akivel beszéltem annyifélét használtak 10w-40,5w-40, 0w-40 a gépkönyvi ajánlás ugye 5w-30 B1 v CF

Nekem is 2007-es, új kora óta Mobil1 5w30-al megy, köszöni jól van, nem eszi, nem füstöl.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #756 Dátum: 2015.06.23 14:21:24 »
Szervízben láttam a Pro Ace-t. Főtengely csapágyas lett. Le se tagadhatná francia származását.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #757 Dátum: 2015.07.23 21:50:07 »
Hali!

Eladósorba került a Hiacénk. Aki ismer tudja, hogy gondos kézből való!  :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/hi-ace/toyota_hi-ace_hiace_2.4_d_glass_van-9197310
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

cbjozsika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #758 Dátum: 2015.07.29 08:28:29 »
Sziasztok! Bele tolattak a Hiace-nek az elejébe :cry:
Lökhárító ,hűtőrács cserés,és itt kérném a segítségeteket ,króm keretes hűtőrácsot hol találok hozzá szerintetek?:helpsmilie:,ha már cserélni kell szeretnék egy krómosat :wub:
Bontóban vagy nincs vagy nem is hallottak róla ,hogy létezik

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #759 Dátum: 2015.08.05 10:25:40 »
Sziasztok!

 Nagyon régen jártam erre. A Hiace még megvan a családban(rövid, 2L-T, 4WD), igazából az alap konstrukciós bénaságokon túl nincs semmi baja. Tudom, hogy kihalt állat ez a gép, de azért még adnék neki egy esélyt a következő évekre.
A felhasználási terület jelenleg sok terep, néha rakottan, de kb. minden nap megy rázós földutakon, illetve néha hosszabb távokon. Ez az autó majdnem egy szerethető jármű lenne, de pár dolgot kétségtelenül elcsesztek kispóroltak.
Az egyik a váltó áttételezés, ami indokolatlanul nagyon rövid, a másik a betonkemény futómű. A cél az lenne, hogy egy jól használható, terepen is jól mozgó, nagy rakterű autónk legyen. Ehhez a következő módosításokat kellene megcsinálni:
-áttételezés, ha lehet, akkor legyen hosszabb 5. fokozat, illetve a felező se lenne hátrány
-futómű, legyen puhább, még ha 1-200kg-al kevesebbet is bírna, és nem lenne rossz, ha egy kicsit(max. 5cm) magasabb lenne

Az egyik nagy felfedezés, hogy a Hiace váltója megyezik a Hiluxéval(R151F, áttétel is ugyanaz), csak az osztómű más, viszont a 2005-től gyártott Hilux osztóműve ugyanarra megy előre, mint a Hiace osztómű. Ha minden jól megy, a Hiace-be szinte 1:1-ben belemegy a Hilux felezője! A Land Cruiser Prado (90 series) osztóművére is igaz ez, viszont az Full Time 4WD, elektromosan kapcsolható központi diffizárral. Ha lehet, akkor maradnék a Part Time 4WD-nél, fogyasztásban jobban járnék. (egy norvég példa, de ez FT 4WD, és mechanikus kapcsolású a központi diffizár, nem tudom melyik Toyotából van) (egyébként van a Hiace Nestle, és Arctic Trucks tuningnál is egyedi gyártású osztómű felezővel, aranyért)
 A lényeg, hogy viszonylag egyszerűen megoldhatónak tűnik a felező beépítése, és a kapcsolható 4WD miatt akár egy literrel is kevesebbet ehet. (mondjuk ehhez egy szabadonfutó is kell az első kerékagyakba, gondolom nem az van benne a Full Time 4WD miatt)
A váltóáttétel sajnos nem változna, ezt csak kerékmérettel lehet egy kicsit kompenzálni. A 215/75 R15 AT amúgy elég jól bevált, ajánlom mindenkinek, aki 4WD-t hajt. Sokkal jobban passzol az autóhoz, mint a gyári kerékméret. (kb. 2.5cm-t emel, kicsit "ballonosabb", rossz utakon sokkal jobb vele, és kb. 200-at esik a fordulat vele országúti tempónál. Amúgy a norvégok, finnek nagyon gyakran cserélik nagyobbra a kereket. Láttam már 255/70 R15(tuti beleér), 235/75 R15, 215/80 R15, 225/70 R16 méreteket. A legnagyobb, az a Hiace Nestle tuning 225/75 R16-os kereke, de szerintem csak nagyobb ET-s felnivel megy fel, és még úgy is necces, hogy beleér néha a kerékdobba. Viszont 46mm-t emel, és majd 500-at esik vele a fordulatszám 130km/h mellett, ami nem kis dolog. Halkabb, és a fogyasztásnak is jót tesz.

A másik nagy kérdés a futómű. Ebben sajnos sokkal behatároltabbak a lehetőségek, egyelőre nem találtam jó megoldást. Van a Nestle fahrwerk, ami vagy 2 millió Ft, 8cm-es emelés, nagyobb rugóút, stb. Felejtős. Hátul viszonylag könnyű a helyzet, tekercsrugót lehet gyártatni, igazíttatni szakműhelyben. Elöl a torziós rúddal kb. nem lehet semmit kezdeni, így is kemény, ha netán kicsit emelnek rajta, akkor még keményebb. Esetleg itt is az merülhet fel, hogy a Hilux torziós rúd nem jó-e bele, mert ahhoz többféle van.
Lengéscsillapítóból sincs választék, hátra jó lenne hosszabb rugó mellé valami hosszabb lengéscsillapító is. Van a Koni Heavy Track, ami Hiacehez van, viszont ha jól láttam, akkor 2WD-hez írják. Valaki nem tudja, hogy a 2WD-4WD eltérő lengéscsillapítót használ-e? Ez amúgy állítható csillapítású, a húzási erő változtatható, de nincs tapasztalatom abban, hogy ez önmagában mennyire komfortosítaná a gépet. Az emelés nem létkérdés, bár néhány cm jól jönne, de a rugózási komfort terepen nagyon hiányzik. Ez egyébként a tapadáson is javítana, bár erre megoldás lehet egy ARB difizár is. (Hiace-hez is jó, előre-hátra van, kb. 350e Ft)

A motor amúgy ugyanaz mint Hilux (korábban 2L-T, később 2KD-FTV), a 2KD-FTV "HI"-"LO" között nem tudom mi a különbség, azon túl, hogy a "LO" az gyengébb. Viszont a 102LE után a 117LE-s az kapott intercoolert, a Hiluxban a 144LE-s pedig változó geometriás turbót(A 120LE-s változattal nem tudom mi van, de gondolom az is 2KD-FTV, intercoolerrel).

Túl sokat nyilván már nem ér meg a dolog, de amúgy a piacon nincs normális terepes kisteherautó (jó, pickup van, de az kicsi). Egy jó állapotú D4D-ben viszont még lenne fantázia, felezővel, jobb futóművel, nagy kerékkel, és esetleg difizárral. Igazából a futómű a szűk keresztmetszet, ebből a konstrukcióból nem lehet csodákat kihozni, sose lesz egy nagy rugóutas terepes futómű. Ha van ezzel kapcsolatban valakinek szakmai tapasztalata, azt örömmel venném! :)

technodome

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #760 Dátum: 2015.08.21 21:51:22 »
Sziasztok

Nemrég lettünk tulajdonosa egy 96os 2.4 D Hiace-nak

Kérdésem az lenne felétek, hogy fűtéssel kapcsolatban mit érdemes átnézni?

Nagyon gyenge a fűtés a kocsiban, épphogy langyosat fúj

Teljes vezérlés csere megvolt, termosztát is lett cserélve, megjártuk vele Horvátot 6an oda vissza gond egy szál sem, viszont most ahogy jött pár nap amikor estefele hideg volt akkor feltűnt h gyengusz a fűtés
A rendszer át lett mosva de az sem segített

Esetleg vkinek tipp, trükk stb? :)

Szétszedni nemnagyon szedtem még szét a belsejét, de nekiállok bárminek szóval nyugodtan :)

Esetleg ehhez a típushoz lehet találni szerelési kézikönyvet?

Köszönöm

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #761 Dátum: 2015.08.22 07:34:18 »
Szia!

Fűtéssel nekünk is volt gondunk, de a rendszer átmosása megoldotta a gondot.  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #762 Dátum: 2015.09.12 11:00:09 »
Hali!

Eladósorba került a Hiacénk. Aki ismer tudja, hogy gondos kézből való!  :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/hi-ace/toyota_hi-ace_hiace_2.4_d_glass_van-9197310

Tegnap elkelt!
Meglepően jó áron.... :clap:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #763 Dátum: 2015.09.12 11:13:03 »
csak nem egy karcagi pár vette meg?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #764 Dátum: 2015.09.12 16:47:37 »
Egy fiatal pár vette meg, Székesfehérvár környéke.... Kisláng vagy valami ilyesmi.

Miért?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)