Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 415319 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

monszti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
szervizleírás
« Válasz #75 Dátum: 2005.12.03 09:34:23 »
Sziasztok !

Szeptemberben vettem egy 93 Hiace-t. Túrabusznak szeretném használni.
A problémám az, hogy sehol nem találok hozzá szervízkönyvet   :?
Már próbálkoztam a marótinál és még valahol, de semmi...
Szóval ha van valakinek egy ilyen légyszi segítsen.
Thanx
JA ! szedte már szét valaki az első ajtók műanyagját központi zár babrálás miatt???

Szabi

Petikeeeee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #76 Dátum: 2005.12.13 22:03:53 »
Sziasztok!

Jó itt lenni. :nagymosoly:

Tűzoltó vagyok,jó sok mentős ismerőssel,mivel többen is kíváncsiak voltak ezekre az autókra,hát írok róluk pár szót.Négyféle kivitelben jöttek a Hiace-ok az Országos Mentőszolgálathoz,amelyek a következők:

1.Az úgynevezett "kis" Toyota,ami a 90-es évek legelején érkezett.Kétezres,101 lóerős benzinmotor dolgozik bennük,nem ritkák a 7-800 ezer km-es példányok sem,amik még mindig mennek.Azért ez benzinmotortól és attól a terheléstől,amit ezek kapnak (télen-nyáron,éjjel-nappal,úttalan szar utakon padlógázzal hidegen stb) nem kevés.Már egyre kevesebb van belőlük az öregedés miatt,szinte alig.Én személyesen egy 649 ezer km-es példányt ismertem,ami még simán ment.Imádtam,csak sajnos leselejtezték. :pofa:
Ezt a típust szerették a mentősök,mert eléggé fordulékony.
Ebben például 550 ezer km van és tök jól néz ki,tuti,hogy mentő volt.Ott a Preston helyén egy nagy lyuk . :nagymosoly: Ő az:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=276069&command=ugras&screenwidth=1024

2.A "csőrös",amely kétféle motorral jött: 2.5-ös benzines 116 lóerővel és 2.8-as 130 lóerővel.Utóbbi nagyon brutális,de nagyon ritka is.Előbbiből van a legtöbb.Jól megy,a mostani példányok durván 4-500.000 km-nél járnak,ám mégis sok köztük a makulátlan állapotú.
3.A legfrissebb szerzemények pedig a dízel csőrösök,ami háát...Mentőautónak nem a legjobb,na.Annak azért mégiscsak benzines kell.

A Mercedesek szó szerint szarok,300 ezer km-nél meghalnak,amikor a Toyoták épp csak elkezdik élni az életüket...Csakhát a beltér sajnos a Hiace-ben sokkal kisebb,mint mondjuk egy Sprinterben.De a mentősök
kedvence a Toyota tapasztalataim szerint,nem is ok nélkül.Egyszerűen mindent kibír.

Nálunk van egy építőipari cég,ami megveszi az OMSZ-tól az ilyen leharcolt 600 ezres benzines kis Toyotákat,aztán lefestik őket és mennek tovább,fogalmam sincs,hogy éri ez meg nekik...De azért ez már valami. :nagymosoly:

Ennyit a tapaszalatokról.

Most pedig konkrétan szeretném a segítségeteket kérni.Két-három hónapon belül készülök venni kisbuszt,ami természetesen nem is lehet más,mint egy Toyota Hiace 2.4D. :10:
Egy olyanra lenne szükségem,ami 9 személyes és vonóhorog is van rajta.

Úgy látom,elég ritka az ilyen példány,vagy ha van is,nagyon drága.Nekem olyan 1.8 millióm lenne rá,gondolom,
ennyiből meg lehet fogni egy 97-es vagy 98-as példányt.


Mivel viszont 6 személyesből bőven van és olcsóbb is,az lenne a kérdésem,hogy az ilyen kivitelűt mennyiből tart átalakítani 9 személyes személyautóvá?Csak rakok bele egy hátsó üléssort,levizsgáztatom és annyi?

Másik kérdés: ha egy 6 személyes,teherautónak vizsgáztatott gépbe berakok hátra egy plusz üléssort,abba beleköt a rendőr?
Mert tudtommal teherautóval annyi személyt szállíthatok,amennyi rögzített ülés a rakfelületen el van helyezve,tehát elvileg nem köthetne bele.

Segítsetek!!!

Üdv mindenkinek :pofa:
iace most és mindörökké!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #77 Dátum: 2005.12.14 20:08:08 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"





Mivel viszont 6 személyesből bőven van és olcsóbb is,az lenne a kérdésem,hogy az ilyen kivitelűt mennyiből tart átalakítani 9 személyes személyautóvá?


Másfél hónapja átestem a tortúrán. Nem egyszerű, de megoldható. Menete a következő:

     1.  Átalakítási engedélyt kell kérni az illetékes Közlekedési Felügyeletnél ( illeték 10E ).

     2.  Szakszervízzel!!! el kell végeztetni a következő átalakításokat:
               
               -  Harmadik, műbizonylattal rendelkező üléssor beépítése ( kb. 180E Ft )
                   ( én szereztem műbizit, és kölcsön ülést, csak a papírt nézték  :wink:  )

               -  Tolóajtó mögötti "vakablak" kivágása, beüvegezése ( tény: 140E Ft, gyári )

               -  Vonóhorog felszereltetése, ha kell. ( 38E Ft. )

     3.  Műszaki vizsga a Közlekedési Felügyeletnél.

Felmerül a regisztrációs adó kérdése. Szerencsére a hat személyesként vásárolt teher Vámtarifa száma meg-
egyezik a személyautóéval, ezért a Felügyelet adott igazolást, mely szerint az átalakítás reg.adó mentes.
Okmányirodában adnak új forgalmit, és kész.
Ha egyéb érdekel, priviben szívesen válaszolok.
color=green]Savaria[/color] 91

Petikeeeee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #78 Dátum: 2005.12.15 07:33:28 »
Csodálkoztam volna,ha nem lenne ilyen költséges és bonyolult...Elvégre ebben a hányadék országban minden ilyen.
Úgy látom,ezerszer egyszerűbb egy hónappal tovább keresni,ha kell,de akkor is eleve 9 személyeset vonóhoroggal venni.

Ezt nem ismeri valaki?:


http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=350007&command=ugras&screenwidth=1024

Ha van itt olyan,akinek egy generációval előbbi Hiace-a van,írja már meg légyszi a tapasztalatokat.Ki lennék én békülve egy olyannal is,,mert műszakilag biztos tuti,csak a rohadástól félek.
iace most és mindörökké!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #79 Dátum: 2005.12.15 09:11:13 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"


Ha van itt olyan,akinek egy generációval előbbi Hiace-a van.......


Én az előző  generációsról cseréltem a mostanira.  A régi lényegesen "teherautósabb" volt, mind kényelem, mind menetteljesítmény szempontjából. Elöl szűkebb volt, legalábbis így emlékszem. A rohadás jellemzően a
kerékíveknél és a raktérajtón jelentkezett. 7 évesen adtam el, a korrózió mértéke nem volt dúrva, de jól lát-
szott.

Az átalakításba azért vágtam bele, mert saját autóról van szó, 4WD-s, amire nekem jellemzően szükségem is van. Felmerült, hogy eladom, és én is keresek egy "kész" használtat mint Te, de égen-földön nem létezik 9
személyes, négykerekes, használt.
 Szvsz a Te esetedben mindenképpen jobb megoldás a "kész" vásárlása. Sok szerencsét hozzá, és tájékoztatást
kérünk ám az eredményről! :)
color=green]Savaria[/color] 91

Petikeeeee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #80 Dátum: 2005.12.15 23:06:38 »
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=384752&command=ugras&screenwidth=1024

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=350007&command=ugras&screenwidth=1024

Ez a kettő van most "kosárban",a kék különösen tetszik.
Ahogy már írtam is,nekem 9 személyes,vonóhorgos kell,1.7-1.8 millió körül.
Várom már,természtesen tájékoztatlak Titeket. :kacsint:
iace most és mindörökké!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #81 Dátum: 2005.12.16 08:04:39 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"

Ez a kettő van most "kosárban"


Szemre valóban jobbnak tűnik a kék. Azért ha elfogadsz tanácsot, próbálj olyat keresni, amelyik turbós, nem síma szívódízel. Esetenként hiányozni fog az erőkülönbség, főleg ha vontatni akarsz.
color=green]Savaria[/color] 91

Petikeeeee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #82 Dátum: 2005.12.16 14:50:02 »
Hát vontatni akarok,bizony.

Tanácsot pedig kimondottan kérek,aki tud adni.  :nagymosoly:

Turbósat keresnék én,dehát 1,7-1,8 millió körül normális is legyen,9 személyes is legyen,vonóhorog is legyen,meg turbó is legyen...Sok a feltétel,azt hiszem. :hmm:
Eleve alig van 9 személyes kivitelben,a vonóhorog megint szűkít,nem könnyű.
Hisz ha nem lenne kérdés a pénz,már három lenne belőle. :szivecske:
iace most és mindörökké!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #83 Dátum: 2005.12.16 16:32:40 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"

Hisz ha nem lenne kérdés a pénz,már három lenne belőle. :szivecske:


Tudom-tudom, a pénz! :(  
Ezzel együtt az én véleményem  ( most biztos lesz aki lerohan érte.... :oops:   ) az, hogy én vállalnám
a drágább, de jobb megoldást, minthogy verjem a fejem a falba később, hogy : gyenge, gyenge, gyenge!!!
Szvsz keress egy jó állapotú TD-t, és érdeklődd meg a hitelkamatokat hozzá.
Én úgy gondolom, hogy a vontatás során az  állandó gyötrés, pörgetés, nyúzás miatt többet fogsz elkölteni
plusz üa.-ra, mint törlesztésre. És a motornak sem használ.
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #84 Dátum: 2005.12.16 16:34:50 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"

.... vonóhorog megint szűkít...


Az a legkevesebb. Azt rá tudod rakatni bármikor.
color=green]Savaria[/color] 91

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #85 Dátum: 2005.12.16 16:38:31 »
Nekem az az álláspontom, hogy ha cégtől veszel, akkor ők elszámoltak a km után pontosan, és meg kell nézni, hogy náluk a könyvelésben hány km szerepel a kocsiban, és olyat kell keresni, ami lehetőleg 300ezer alatti, mert sztem 1 átlagos turbó is bírja 500ezerig az fix. De valószínűbb, hogy 700 e nél romlik el. Szal szerintem megéri kockáztatni, én már csak tudom, mert gyenge kocsiban ülök (1 literes Yaris), és tudom, hogy ha kicsit többet gondolkodunk vásárlás elött, akkor most +20paci lenne a kocsinkban, ami 34%-al több teljesítményt tudna, szal ez nem mind1.
Laco 73 :D

Petikeeeee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #86 Dátum: 2005.12.16 17:59:46 »
Igazatok van teljesen,de én nem akarok utólag belebonyolódni például a vonóhorogba.Nem kevés lóvé az sem,utána vizsgáztatni,stb.A 9 személy megintcsak alapkövetelmény.

Ha találnék jó TD-t,akkor nyilván az lenne az első,de olyat nem találok sehol sem,ami az előző két követelménynek megfelel és még TD is... :hmm:
 :banging:

Vontatás amúgy 98%-ban autópályán lesz,szóval olyan nagyon nem fogja rángatni a seggét az utánfutó.
Hát,nem tudom,mi lesz,még van bő két hónap és venni kell a gépet.

Köszi mindenkinek előre és utólag is a jószándékot,meg a segítséget,továbbra is várom a tanácsokat! :idea:
iace most és mindörökké!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #87 Dátum: 2005.12.16 19:29:55 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"
Igazatok van teljesen,de én nem akarok utólag belebonyolódni például a vonóhorogba.


Pedig az a legkönnyebben megoldható dolog az összes közül.
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #88 Dátum: 2005.12.16 19:32:27 »
Idézetet írta: "Petikeeeee"


Vontatás amúgy 98%-ban autópályán lesz,szóval olyan nagyon nem fogja rángatni a seggét az utánfutó.



DDDD:)  Ott vannak csak szép hosszú, alattomos emelkedők!!! :tepemhajam:
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #89 Dátum: 2005.12.16 20:07:22 »
Jutott eszembe:  olyat keress, amelyik körben üveges ( Glass Van ).
Ezen az átalakítás csak a kölcsön üléssor és a műbizonylat ( tudok adni tippet  :wink:  ) beszerzéséből,
illetve beszereltetéséből áll. Horog elméletileg úgyis lesz rajta.
Így már jóval vékonyabban meg lehet úszni a dolgot, nálam is messze a legnagyobb tétel a vakablak
kivágása/beüvegeztetése volt.
color=green]Savaria[/color] 91