Nem tudom miért gondolod, hogy az Accord egy átlagos autó, ráadásul olyat kijelenti, hogy semmilyen. T25-ös Avensis-el összehasonlítva a 7. genes Accord-ot már bocs, de sokkal izgalmasabb!!! Mind kinézetre, mind vezethetőségre, ahogy én hallottam és a Karotta is megmondta az Accord tesztelésnél, hogy kategóriájában a legjobb, futóműve, váltó!, fék mind tökéletes, szuper vezetési élményt ad (ezekben élen jár!!!). Avensis meg inkább nyugis, papás, egyáltalán nem a fiataloknak szól. Takarékosságban sem hiszem hogy sokkal rosszabb lenne mint a 2.0-s Ave. Kb. ugyanott van a két motor fogyasztása. A dízel 2.2-esről meg ezek szerint nem informálódtál, egyik legjobb dízel motor!
Én eleve nem a dízelről beszéltem, hanem az egyetlen (ja, ott van még a benzintemető 2,4-es is 9,64l átlaggal), Accordhoz elérhető benzinesről, a 2.0-ról. Ha Te azt sporosnak nevezed...
A Spritmonitor szerint bő fél literrel többet fogyaszt az Accord átlagban (Ave 7,45l 51db, Accord 8,11l 21db). Ha az Avénél kizárólag a 2.0-ra szűrök, akkor kapok egy kb ugyanekkora merítést és 7,59l-es adatot, ami még mindig 5 deci difi átlagban, szóval, de, bizony, hogy többet eszik az Accord és cserébe még csak nem is erősebb.
A D-cat-et megint nem korrekt összevetni a 2,2 Honda dízellel, mert utóbbi csak 150LE-s. A sima 2,2 d-4d-t kell hozzámérni. Ennél jobb motor a Hondáé.
Az Avensis nem kimondottan a nyugodtabb embereknek szól, azoknak is, de leginkább a családosoknak. EZ az az autó, amiben a család nyugodtan utazik, kutyát nem érdekel utazás közben, hogy a Honda hogyan fűzi a kanyarokat. Amit kell, azt magabiztosan tudja az Avensis minden téren, ahasználója, pedig nem vágyik másra, pláne olyan autóra nem, amiben a kályhaezüst festék lekopik bőven 100.000km alatt a váltógombról.
Viccet félretéve, még1x: Az Accord abszolút értékben nagyon jó kocsi, de a Honda rohadtul nem érte el vele a célját, nem győzte meg a vásárlókat ezzel a felfújt designnal. Emellé semmi extrát nem rakott (extra gariidő, kivételesen jó szervizek, flotta kedvezmény, magánszemélyeknek kedvezmény, a nagyköbcentis motorok kedvezőtlen adósávban vannak NY-EU-ban, túl szűk a motorkínálat, helykínálatban is inkább a kategória alja) és ez bizony kevés ide. Nem volt ösztönzőerő benne.