Unokatesóm nyár elején vett egy 1.8 benzines űrhajó-Civicet. Asszem, hat éves, és 140-valahány ezer km van benne. Múlt héten voltunk Tirolban, két kocsival; ez volt az egyik. Én is vezettem, ott kint, hegyi utakon pár alkalommal. Nem eleget ahhoz, hogy teljes képet alkossak; de azért leírom a benyomásaimat.
Nagyon jó a kormány: pontos, közvetlen. A váltó is klassz: könnyen, precízen, elég rövid utakon kapcsolható. Az ülés kényelmes, és igen jól tart. Szép hanggal csukódnak az ajtók. A futómű feszesen, meggyőzően fogja az utat.
A műszerfal, ugye, meglehetősen egyéni kialakítású. Hogy ez jó-e vagy rossz? Ízlés dolga - értelme nincs annak, hogy eltérő, de igazából hátrányt sem jelent, és igen rövid (pár perces) megszokás után jól ki lehet igazodni rajta. Ugyanakkor pár kapcsoló, gomb elhelyezése teljesen ötletszerű, minden logikát nélkülöz. Praktikus viszont, ahogy a sebességmérőt elhelyezték.
A beltér műanyagai? Többségükben eléggé kemények, de ettől még tartósnak tűnnek. A kidolgozás minősége pedig nem hagy maga után kívánnivalót. A kárpitok is jó benyomást keltenek. Kivétel pár festett műanyag elem - például az azért erősen meglepett, hogy a váltókarról ekkora futás után már javában jött le a festés, és fehér műanyag kandikált ki alóla.
A fűtés/szellőzés ventillátora, erősebb fokozatra kapcsolva (pl. a szélvédő-páramentesítés gomb megnyomására) olyan hangot ad, mint egy sugárhajtómű
... halk, nem zavaró, de azért elég vicces.
A rugózás meglehetősen kemény. Ez még az ottani, rossznak nem mondható utakon is feltűnt.
Ja, fogyasztási adatom is van. Én mentem elöl a Yarissal - két ember és csomagok. Mögöttem jött uncsim a Civiccel - három emberrel, csomagokkal. A táv nagyját autópályán tettük meg, jellemzően 130-as utazóval. A Yaris átlagfogyi-mérője érkezéskor 6.3-at mutatott - a Civicé 7.3-at.