Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 334217 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Honda
« Válasz #1215 Dátum: 2013.08.14 12:25:31 »
A ill. B oszlop: Elhiszem, hogy a biztonságot szolgálja, de ez nem vigasztal, ha elkenek egy bringást  :no: Az "egy fejmozdulattal mögéjük lehet látni" nagyon nincs így (  :nono: ) a B oszlopnál, de az A oszlop esetén is gond. Közel van hozzám és nagyon nagy sávot takar ki (B oszlop). Tudom, mert napi szinten használom és minden útkereszteződésben, ahol nagyívben kanyarodok balra, gondot okoz (mert ugye ott van még a tele J1 fejtámla is).

Hátra: tolatáskor tükör és tolató radar/kamera. Azt is észreveszem, amit Te a panorámás autódban sem. Ja, de ezt már előbb leírtam  :D .
4 éve használom, hidd el!  :flowers:

(őszi talin rendezhetünk egy "Kitakar a végén" játékot ;) )
egyetértek. és tegyünk hozzá még valamit: az emberek többsége kicsit többet megy előre, mint hátra, úgyhogy kár a két dolgot egymás mellé tenni. engem is jobban zavar, hogy nem látok ki előre-oldalra, mint hogy nem látok ki hátra. az avensisben úgy vezettem a városban, mint egy keljfeljancsi: állandóan előre-hátra dülöngéltem, hogy kilássak. érdekes módon ez a mazda3-ban nem így van, a mazda2 meg ebből a szempontból tiszta idill volt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1216 Dátum: 2013.08.14 21:29:39 »
A ill. B oszlop: Elhiszem, hogy a biztonságot szolgálja, de ez nem vigasztal, ha elkenek egy bringást  :no: Az "egy fejmozdulattal mögéjük lehet látni" nagyon nincs így (  :nono: ) a B oszlopnál, de az A oszlop esetén is gond. Közel van hozzám és nagyon nagy sávot takar ki (B oszlop). Tudom, mert napi szinten használom és minden útkereszteződésben, ahol nagyívben kanyarodok balra, gondot okoz (mert ugye ott van még a tele J1 fejtámla is).

Hátra: tolatáskor tükör és tolató radar/kamera. Azt is észreveszem, amit Te a panorámás autódban sem. Ja, de ezt már előbb leírtam  :D .
4 éve használom, hidd el!  :flowers:

(őszi talin rendezhetünk egy "Kitakar a végén" játékot ;) )
Oszlopok: igen, mondom, szerintem sem jó ez. De ennek legalább megvan az oka. És óvatossággal kivédhető a negatív hatás.

"Kitakar a végén" játék: OK, én majd egy Lada 1200-assal jövök  :yes: ...  :winkiss:

Életveszélyes, öncélú marhaság ez az irányzat - akármit is mondtok  :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1217 Dátum: 2013.08.14 21:37:25 »
Egyébként nap, mint nap ezt csinálja mindenki, amikor a hiperek parkolójából távozik.  Vannak érdekes dolgok, szoktam vigyorogni.
Mi a minap, egyik tanulómmal majdnem elütöttünk egy nőt egy parkolóban. Tolattunk ki két autó közül, a nő pedig mögénk szaladt, aztán leguggolt, mert elejtette a telefonját. Én vettem észre, a feje búbját, ami 1 mp-rel azelőtt még nem volt ott... betapostam a féket... a tanuló nem is látta. Ha a hátsó szélvédőm alja 5 centivel magasabban lett volna, nem látom meg, és rátolatunk.

Nem volt vigyoroghatnékom  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Honda
« Válasz #1218 Dátum: 2013.08.14 21:53:16 »
 tolatóradar   ;)  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.14 21:57:25 írta Nagycitrom »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1219 Dátum: 2013.08.15 08:57:58 »
tolatóradar   ;)  :otlet:
Gép! Elromolhat. Nem szabad csak rá hagyatkozni. És nincs minden autóban. Ne is legyen! Elsősorban normális kilátásra lenne szükség a kocsiból, nem pedig azt helyettesítő kütyükre. Miért nem vezetünk mindjárt lefüggönyözött ablakokkal, mint a pilóták az IFR-gyakorlás során  ::) ?

A tolatóradar értelmét abban látom, hogy szűk helyen parkolásnál, manőverezésnél segítsen az utolsó néhány tíz cm-en, amit már nehéz látás alapján megbecsülni. De még véletlenül sem abban, hogy akadályokat kizárólag ezáltal észleljünk  :excl:

Tényleg nem veszitek észre, hogy mennyire veszélyes ez a tendencia  :wacko: ? Korábban én is lazábban kezeltem ezt a kérdést  ::) : tolatunk tessék-lássék a tükrökbe sandítgatva, naná, simááán... de mióta oktatok, rájöttem (a számtalan esetből, amikor ezen múlott egy ütközés elkerülése!), hogy milyen ROHADTUL fontos, mennyire alapvető jelentőségű a minél alaposabb, minél teljesebb körülnézés  :otlet: ... és persze, ami ehhez szükséges: a minél jobb kilátás a kocsiból!

Ki is b...nák a vizsgán azt a tanulót, aki csak tolatóradar alapján menne akár csak egy métert is hátrafelé  :lol: ... és teljes joggal  :yes: !
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.15 09:02:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Honda
« Válasz #1220 Dátum: 2013.08.15 10:14:06 »
pedig ez a haladás. egyre több elektronika. régen meg kurblival indították a motort. ma már nem panaszkodik senki, hogy az is elromolhat...  :hug:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Honda
« Válasz #1221 Dátum: 2013.08.15 10:57:02 »
Gép! Elromolhat. Nem szabad csak rá hagyatkozni. És nincs minden autóban. Ne is legyen! Elsősorban normális kilátásra lenne szükség a kocsiból, nem pedig azt helyettesítő kütyükre. Miért nem vezetünk mindjárt lefüggönyözött ablakokkal, mint a pilóták az IFR-gyakorlás során  ::) ?

A tolatóradar értelmét abban látom, hogy szűk helyen parkolásnál, manőverezésnél segítsen az utolsó néhány tíz cm-en, amit már nehéz látás alapján megbecsülni. De még véletlenül sem abban, hogy akadályokat kizárólag ezáltal észleljünk  :excl:

Tényleg nem veszitek észre, hogy mennyire veszélyes ez a tendencia  :wacko: ? Korábban én is lazábban kezeltem ezt a kérdést  ::) : tolatunk tessék-lássék a tükrökbe sandítgatva, naná, simááán... de mióta oktatok, rájöttem (a számtalan esetből, amikor ezen múlott egy ütközés elkerülése!), hogy milyen ROHADTUL fontos, mennyire alapvető jelentőségű a minél alaposabb, minél teljesebb körülnézés  :otlet: ... és persze, ami ehhez szükséges: a minél jobb kilátás a kocsiból!

Ki is b...nák a vizsgán azt a tanulót, aki csak tolatóradar alapján menne akár csak egy métert is hátrafelé  :lol: ... és teljes joggal  :yes: !
A tolató radar értelmét éppen ott látom, hogy az alacsony (gyerek!!!) dolgokat is "látja". Nem azzal kell megtanulni tolatni, az csak segít, hogy még többet láss még a hagyományos kasztnis autónál is. Nem arra hagyatkozom, tükörből tolatok, csak van egy hangos segítség, ami figyelmeztet, hogy ha befutott egy gyerek, vagy az udvaron otthagytak egy vödröt. Egy tesco parkolóban, ahol össze-vissza kóricálnak az emberek gyerekekkel, kimondottan életmentő tud lenni. Hogyan nézel egyszerre, egy időben 160 fokot hátrafelé? Sehogy  ;)
Hagyjuk már ezt a gép- elromolhat dumát  :yawn:  Ilyen alapon ne rakj semmi elektronikát az autóba, ne legyen ABS, meg ESP,  járjál lovaskocsival vagy inkább gyalog  ;)
Kicsit sarkosan látod a dolgokat. Használd, próbáld ki hosszabb ideig és utána alkoss véleményt  :flowers:

Esetleg ne vezessük be megint, hogy egy ember piros zászlóval fusson minden autó előtt és figyelmeztessen, veszély érkezik?  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.15 10:59:33 írta Nagycitrom »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1222 Dátum: 2013.08.15 11:15:46 »
A tolató radar értelmét éppen ott látom, hogy az alacsony (gyerek!!!) dolgokat is "látja". Nem azzal kell megtanulni tolatni, az csak segít, hogy még többet láss még a hagyományos kasztnis autónál is. Nem arra hagyatkozom, tükörből tolatok, csak van egy hangos segítség, ami figyelmeztet, hogy ha befutott egy gyerek, vagy az udvaron otthagytak egy vödröt. Egy tesco parkolóban, ahol össze-vissza kóricálnak az emberek gyerekekkel, kimondottan életmentő tud lenni. Hogyan nézel egyszerre, egy időben 160 fokot hátrafelé? Sehogy  ;)
Hagyjuk már ezt a gép- elromolhat dumát  :yawn:  Ilyen alapon ne rakj semmi elektronikát az autóba, ne legyen ABS, meg ESP,  járjál lovaskocsival vagy inkább gyalog  ;)
Kicsit sarkosan látod a dolgokat. Használd, próbáld ki hosszabb ideig és utána alkoss véleményt  :flowers:

Esetleg ne vezessük be megint, hogy egy ember piros zászlóval fusson minden autó előtt és figyelmeztessen, veszély érkezik?  :devil:
Palaczknak teljesen igaza van! Tessék rendessen megtanulni és begyakorolni a tolatást. Egy nebuló is meg tudja tanulni 1-2 fél óra alatt.
Igenis tudni kell a saját autóval is centizni, még ha a *** autógyártók sok mindent elkövetnek, hogy nehéz legyen látni az autó sarkait, végét, hagynak jó sok holtteret.
És igenis cél kéne lenni, hogy egy autó minnél egyszerübb legyen, a cserélendő dolgok könnyen hozzáférhetők legyenek és minnél kisebb egységeket kelljen kidobni. Ami meg nincs benne nem tud elromlani!!!
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.15 11:18:12 írta OldPiet »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Honda
« Válasz #1223 Dátum: 2013.08.15 11:27:19 »
 :eek: :ninja: :death:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1224 Dátum: 2013.08.15 11:28:14 »
A tolató radar értelmét éppen ott látom, hogy az alacsony (gyerek!!!) dolgokat is "látja". Nem azzal kell megtanulni tolatni, az csak segít, hogy még többet láss még a hagyományos kasztnis autónál is. Nem arra hagyatkozom, tükörből tolatok, csak van egy hangos segítség, ami figyelmeztet, hogy ha befutott egy gyerek, vagy az udvaron otthagytak egy vödröt. Egy tesco parkolóban, ahol össze-vissza kóricálnak az emberek gyerekekkel, kimondottan életmentő tud lenni. Hogyan nézel egyszerre, egy időben 160 fokot hátrafelé? Sehogy  ;)
Hagyjuk már ezt a gép- elromolhat dumát  :yawn:  Ilyen alapon ne rakj semmi elektronikát az autóba, ne legyen ABS, meg ESP,  járjál lovaskocsival vagy inkább gyalog  ;)
Kicsit sarkosan látod a dolgokat. Használd, próbáld ki hosszabb ideig és utána alkoss véleményt  :flowers:

Esetleg ne vezessük be megint, hogy egy ember piros zászlóval fusson minden autó előtt és figyelmeztessen, veszély érkezik?  :devil:
Nem  :lol:

Jó a tolatóradar. De nem szabad CSAK arra hivatkozni. A hátranézés legyen az elsődleges - és a radar a kiegészítés, a segítség. Így OK a dolog  :yes: ... máshogy nem.

És a karosszéria kialakítása legyen olyan, hogy minél jobban ki lehessen látni. A radar NEM helyettesíti a jó kilátást. Innen indult az egész. Ez alap dolog. Jó ha van radar - persze. De a jó kilátás a legfontosabb.

A második és harmadik mondatodban te is tökéletesen megfogalmaztad  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1225 Dátum: 2013.08.15 11:29:02 »
:eek: :ninja: :death:
Problem  :szemez: ?

OK, persze, áttehetjük másik topikba a folytatást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1226 Dátum: 2013.08.15 11:30:16 »
pedig ez a haladás. egyre több elektronika. régen meg kurblival indították a motort. ma már nem panaszkodik senki, hogy az is elromolhat...  :hug:
Válasz az "aktív-passzív biztonság" topikban  :yawn:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Honda
« Válasz #1227 Dátum: 2013.08.15 11:33:43 »
Palaczknak teljesen igaza van! Tessék rendessen megtanulni és begyakorolni a tolatást. Egy nebuló is meg tudja tanulni 1-2 fél óra alatt.
Igenis tudni kell a saját autóval is centizni, még ha a *** autógyártók sok mindent elkövetnek, hogy nehéz legyen látni az autó sarkait, végét, hagynak jó sok holtteret.
És igenis cél kéne lenni, hogy egy autó minnél egyszerübb legyen, a cserélendő dolgok könnyen hozzáférhetők legyenek és minnél kisebb egységeket kelljen kidobni. Ami meg nincs benne nem tud elromlani!!!
Szövegértelmezés?  :eek:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Honda
« Válasz #1228 Dátum: 2013.08.15 14:34:11 »
Mi a minap, egyik tanulómmal majdnem elütöttünk egy nőt egy parkolóban. Tolattunk ki két autó közül, a nő pedig mögénk szaladt, aztán leguggolt, mert elejtette a telefonját. Én vettem észre, a feje búbját, ami 1 mp-rel azelőtt még nem volt ott... betapostam a féket... a tanuló nem is látta. Ha a hátsó szélvédőm alja 5 centivel magasabban lett volna, nem látom meg, és rátolatunk.

Nem volt vigyoroghatnékom  :flowers:

Nem is csodálom.  :ph34r:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Re:Honda
« Válasz #1229 Dátum: 2013.08.18 17:50:56 »
Igen, így gondolom.
Formás tanulmány ami az első linkelt képen van, csak ez nem a valódi kinézet, hanem egy látványterv.
Rettentő ronda az új Civic, jóval az új Toyota formavilág alatt van. Ebbe illeszkedik ez a kombi is. Számomra.

A hátsó szélvédő rendben van, jó, hogy nem picike, de az a lámpa kialakítás bazári. Nem a kivitelezése, hanem a stílusa miatt. Túl csicsás, ahogy a két ív is az az oldalán.

Sokkal jobb forma volt az ufo Civic, annak is a ráncfelvarrott típusa. Az kifejezetten tetszik most is!

Az autó arányait rontották el alapvetően, de élőben is még fogom nézni.
Nagyon maskepp latjuk, de miutan ez izles, kar vitatkozni  :yes: Szerintem a civic kombi hatulja barmelyik szogbol szebb az auris kombinal. A D oszlop pl kifejezetten vagany! Raadasul sztem az egesz auto sokkal harmonikusabb lett kombikent, mint az eredeti hb verzio.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX