Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 334314 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1035 Dátum: 2013.01.23 16:25:40 »
Szerintem méretben valahol a yaris és a corolla verso között helyezhető el, csakhát a yaris verso egy vizuális katasztrófa :D
Kiskocsi a Jazz... a Yaris konkurrense (nem a Versoé, hanem a simáé). De az tény, hogy a legtágasabb és a legjobban variálható kiskocsi  :yes:

A Yaris Versoban, lehajtott ülésekkel és plafonig pakolva, majdnem 2 köbméter (!) hely van (valami 1900 liter). Ezt azért nem közelíti meg a Jazz (sőt, a COV sem).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1036 Dátum: 2013.01.23 17:11:58 »
Megszűnni látszik a "franciából benzinest, japánból meg dízelt nem veszünk" mondás? :?:
Miért, mikor volt ilyen mondás :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1037 Dátum: 2013.01.23 17:52:55 »
És, az valami előny vagy mi  :flowers: ? Mármint hogy Honda, nem Toyota... Mert szerintem ugyan nem.

Abban viszont teljesen igazad van, hogy a Jazz nem nőcis autó  :yes: ... Szerintem pont hogy az uniszex kiskocsik közé tartozik. Persze vannak hozzá nőies színek... de ez a világoskék semleges.

A Yaris nőiesebb... legalábbis a kortársa, vagyis a Yaris I biztosan.

E11-hez nem érdemes hasonlítani, annak a Civic a megfelelője.

Amúgy meg, a korosztályában a Jazz a kategória (=kiskocsik) legjobb autója... szóval, ha picit megkésve is, de részemről gratula hozzá  :yes:

Talán annyiban előny, hogy a Honda mégiscsak első a megbízhatóak között.

Köszi szépen a gratulát :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1038 Dátum: 2013.01.23 17:53:34 »
Azért nem volt rossz az a Fiesta sem... Összességében véve nem kérdés, hogy a Jazz a jobb autó: tágasabb, praktikusabb, megbízhatóbb, jobb a motorja... de pl. futómű tekintetében felveszi a versenyt a 2003-as Fiesta.

Ja a fiesta futója tetszett nagyon, de a jazz-é is jó ezért 1-1, a többi tényezőben meg egyértelműen nyert a jazz.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1039 Dátum: 2013.01.23 17:55:26 »
Dízel  :) ?

Kíváncsi lennék, mennyit fogyasztana nálad a Yarisom ;) ... Nekem télen, városban, NEM játszadozva (sőt spórolva), 6.5-öt eszik. Gondolom, nálad 4.0 körül lenne  :yes:

Telitankkal indulva és később ugyanannál a kútnál és kútfőnél tankolva 175km után 9liter ment bele első kattanásig. Teljesen más a két motor, nem lehet összehasonlítani, itt tényleg dízeles fogyira hangolták a japánok.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1040 Dátum: 2013.01.23 17:56:47 »
Kiskocsi a Jazz... a Yaris konkurrense (nem a Versoé, hanem a simáé). De az tény, hogy a legtágasabb és a legjobban variálható kiskocsi  :yes:

A Yaris Versoban, lehajtott ülésekkel és plafonig pakolva, majdnem 2 köbméter (!) hely van (valami 1900 liter). Ezt azért nem közelíti meg a Jazz (sőt, a COV sem).

Nemtom mekkora a yaris verso, kinézetre tippeltem, azt viszont hogy méretben yaris kategória kifejezetten cáfolom, mivel előtte napokig yarissal jártam és a yaris tulaj barátaim is megerősítették, hogy sokkal nagyobb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1041 Dátum: 2013.01.23 17:58:58 »
Talán annyiban előny, hogy a Honda mégiscsak első a megbízhatóak között.
Úgy általában nem  :) ... de nagyon megbízható a Honda is, ez nem vitás  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1042 Dátum: 2013.01.23 18:00:27 »
Nemtom mekkora a yaris verso, kinézetre tippeltem, azt viszont hogy méretben yaris kategória kifejezetten cáfolom, mivel előtte napokig yarissal jártam és a yaris tulaj barátaim is megerősítették, hogy sokkal nagyobb.
Ettől még a Yaris konkurrense. Meg a Corsáé, Poloé stb. És, igen, ebben a mezőnyben a Jazz kínálja a legtöbb belteret. De ettől még Yaris-osztály, nem Corolla/Auris-osztály. Az a Civic.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1043 Dátum: 2013.01.23 18:01:33 »
Ja a fiesta futója tetszett nagyon, de a jazz-é is jó ezért 1-1, a többi tényezőben meg egyértelműen nyert a jazz.
Nekem sem lett volna kérdéses a választás  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1044 Dátum: 2013.01.23 18:11:02 »
Telitankkal indulva és később ugyanannál a kútnál és kútfőnél tankolva 175km után 9liter ment bele első kattanásig. Teljesen más a két motor, nem lehet összehasonlítani, itt tényleg dízeles fogyira hangolták a japánok.
A Spritmonitoron 137 darab első generációs, 1.4 83 lovas Jazz van; ezek átlagfogyasztása 6.32 liter.

Összehasonlításképpen az 1.3-as (86-87 LE) Yaris I Sprites átlagfogyasztása (63 db autó): 6.09 liter.

Szóval, csodák nincsenek... Mondjuk, ebben biztos is voltam.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.23 18:12:44 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1045 Dátum: 2013.01.23 18:58:50 »
Kiskocsi a Jazz... a Yaris konkurrense (nem a Versoé, hanem a simáé). De az tény, hogy a legtágasabb és a legjobban variálható kiskocsi  :yes:

A Yaris Versoban, lehajtott ülésekkel és plafonig pakolva, majdnem 2 köbméter (!) hely van (valami 1900 liter). Ezt azért nem közelíti meg a Jazz (sőt, a COV sem).
És a Yaris Versóban is síkba lehet dönteni a hátsó ülést? És lesz 1mx1,5m sík rakodótered?Mert a Jazz ezt tudja, amit még a közepes kombik se tudják, Corolla, 3-as BMW, Audi4.
És akkor a variálhatóságról nem is beszéltem (a hátsó üléslap felhajtása+ nincs kardánbox- mondjuk ez a Corimban sincs-ennyiből azonosak :D)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1046 Dátum: 2013.01.23 19:00:51 »
A Spritmonitoron 137 darab első generációs, 1.4 83 lovas Jazz van; ezek átlagfogyasztása 6.32 liter.

Összehasonlításképpen az 1.3-as (86-87 LE) Yaris I Sprites átlagfogyasztása (63 db autó): 6.09 liter.

Szóval, csodák nincsenek... Mondjuk, ebben biztos is voltam.
No ezt sejtettem :winkiss:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1047 Dátum: 2013.01.23 20:02:26 »
No ezt sejtettem :winkiss:
Mit sejtettél ;) ? Ez nem támasztja alá azokat a képtelenségeket, hogy egy benzines kisautó városban másfélszer annyit fogyaszt, mint egy kompakt dízel (Jazz vs. Corolla)  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1048 Dátum: 2013.01.23 20:39:28 »
Azt sejtettem, hogy mindegyik kis benzines hasonlóan fogyaszt (azonos körülmények között). Nem művel csodát a Jazz sem-ezt tudom, és nem hiszem, hogy a Yaris mást hoz.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1049 Dátum: 2013.01.23 20:47:56 »
Szerintem erről felesleges vitázni. Az 5.14 tankolással lett mérve (fedcomp 6.5öt mutatott), de ha csalt ugyanaz a kútoszlom egy nap külömbséggel akkor 5.5el is kiegyezek. Most megjártok donpregoval ecsert és ő is tanúsíthatja hogy 5 és 5.5 között mért a fedcomp külvásorban.

Manapság teljesítménynövelő-kúrának, emisszió- és fogyasztáscsökkentő kezelésként alkalmazzák a kétgyertyás, más néven duplagyújtásos technikát. Ha két helyen gyújtjuk be szikrával a benzin-levegő keveréket, az gyorsabban és egyenletesebben robban be. Nagyobb lesz az erő, ami a dugattyú tetejének püfölésével mozgatni akarja autónkat, viszont kevesebb eégetlen, meg félig elégett szénhidrogén-molekula távozik a külvilág irányában. De mivel a szelepekkel eleve túlzsúfolt hengerfejbe elég nehéz még egy gyertyát bezsúfolni, a teljesítménynövekedés pedig nem jelentős, ezért ma már kevesen alkalmazzák.
A technikát már a húszas-harmincas években is használták luxuskocsikon, ám akkor még kizárólag a működési biztonságot akarták fokozni. Amiből több is van, annál kisebb baj, ha az egyik elromlik, ezen alapul a repülőgépek összes biztonsági rendszere is. A Mercedes háromszelepes-, a Porsche pedig kétszelepes motorokban használta a dupla gyújtógyertyás technológiát, az Alfa Romeón kívül senki nem próbálta négyszelepesben. A legkülönlegesebb a 2002-től gyártott Honda Jazz i-DSI motorja: ebben a két gyertya nagyon eltérő helyen van a hengerfejben, ráadásul a fordulatszámtól függően időben is eltolva szikráznak. Kis fordulaton így állítólag nagyobb a nyomaték, nagy fordulaton erősebb a motor. Egyfajta változó szelepvezérlés-pótlék - olcsón. És persze tisztábban is működik, kevesebbet is fogyaszt az i-DSI.


Részemről a yarishoz hasonlítás lehetetlen, mert ahogy méretben is teljesen más, úgy technikailag sincs semmi hasonlóság.