Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 337936 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Honda
« Válasz #990 Dátum: 2013.01.20 21:02:27 »
Elővettem a szervízkönyvet és a sok tudathasadásos mérnök ezt véste bele:
Shell Helix Ultra 5w-40 SJ/CF
vagy
Shell Helix Plus 10w40 SJ/CF

Döntsük akkor el, hogy ki a hülye.  :flowers:
Desznyózsírt nekilye
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Honda
« Válasz #991 Dátum: 2013.01.20 21:05:42 »
SJ
Ezzel talán el is mondtad mennyire elavult a gépkönyv.

A Hondáknál már nagyon régóta vékonyabb olaj az elsődleges ajánlás.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #992 Dátum: 2013.01.20 21:13:11 »
Ehhez a motorhoz ezt ajánlják. Ezt kapta eddig is és nem fogy és a szervizes srác is ezt ajánlotta, ezt raknak bele ők is. Barnacukor is ezt ajánlotta, akit nem tudom hogy ismersz-e de asszem sokan emlékeznek rá és talán tud valamit az olajakról.

Néha elforgatom bizony és jön a nyár is. Jobb ha melegen magas fordulaton a napon 40es olaj van benne mint egy vékonyabb 20as.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Honda
« Válasz #993 Dátum: 2013.01.20 21:14:30 »
Desznyózsírt nekilye
Az csak a fékre való.-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Honda
« Válasz #994 Dátum: 2013.01.20 21:16:35 »
Nyugi, Cimbi, szerintem sem csinál ez az 5W-40 Mobil semmi bajt. Az egy nagyon jó olaj, de legközelebb érdemes meggondolni, a 0W-40-et. Nem sokkal drágább, de hidegen mégiscsak kevésbé sűrű, melegen, meg ugyanaz.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #995 Dátum: 2013.01.20 21:19:48 »
A 0w40 még elgondolkodtat, talán bevállalom majd, de a meleg oldalt nem fogom lejjebb vinni, mert ismerem magam és hülyeség lenne. Annyit nem ér meg nekem az az 1deci fogyi külömbség és nyáron jobb neki a 40.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Honda
« Válasz #996 Dátum: 2013.01.20 21:26:23 »
Ehhez a motorhoz ezt ajánlják. ...
Néha elforgatom bizony és jön a nyár is. Jobb ha melegen magas fordulaton a napon 40es olaj van benne mint egy vékonyabb 20as.
Nem muszáj hinned a fizikának.
A 20-ast nem én mondtam, de egy próbát talán megérne. 0W40-nél rosszabb viszkozítással rendelkezőt viszont semmiképpen nem tennék bele.

Azért azon nagyon csodálkozom, hogy a 11 éves Corimhoz az elsődleges ajánlás 5W30 volt (gond nélkül ment 0W20-al), a közel egykorú Hondánál meg sokkal vastagabb. Persze az én könyvemben is látható volt a 10W40, de nem elsődlegesként! Igaz elég nehéz volt megtalálni.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Honda
« Válasz #997 Dátum: 2013.01.20 21:31:29 »
Az csak a fékre való.-)
Én fékekre wd40et fújok,h ne csikorogjon,meg ne kopjon annyira,drága a ferrodol!:-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #998 Dátum: 2013.01.20 21:44:10 »
Szerintem úgy hogy szabad ég alatt jóformán sosem parkol, 15fokos garázsból garázsba jár, így simán jó neki az 5w40. Ezek a 0w20ak teljesen hülyeségek :D Mondom, hogy néha pörgetem melegen, a 20as nem lenne akkor jó, csak ha papásan járnék.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Honda
« Válasz #999 Dátum: 2013.01.20 23:29:26 »
Azért oda már csak ne jussunk el, hogy az elsődleges gyári ajánlás kárt tesz a motornak... :helpsmilie:
music     

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1000 Dátum: 2013.01.20 23:40:58 »
De a toyota klub fórumán kívül senki nem ajánlott bele 0w20at, de legalábbis a gyáriak nem (itt a kezemben a szervízkönyv, bescannelem ha kell). A gyári ajánlás 5w40 vagy 10w40 SJ. Az SJ már régi szabvány ezért 5w40 SM kerül bele.
Nemértelek titeket  :helpsmilie:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Honda
« Válasz #1001 Dátum: 2013.01.21 05:00:57 »
Azért oda már csak ne jussunk el, hogy az elsődleges gyári ajánlás kárt tesz a motornak... :helpsmilie:
Arra nem emlékszem, hogy vki állította volna, hogy az elsődleges gyári ajánlás tesz kárt a motornak, az viszont ebben az esetben biztos, hogy van annál ami kevésbé árt a motornak. Fejlődnek az olajok, és változik a szemlélet is.

Amennyiben 40-es a legvékonyabb gyárilag ajánlott olaj, abban az esetben felelősséggel ajánlani vékonyabbat csak próba után szabad. A próbán meg kell mérni az olajnyomást, hogy a gyár által előírt fordulaton teljesíti az előírt értéket. Amennyiben igen, az adott meleg értékű olaj viszkozitása az adott autóhoz megfelelő lehet.

Ezek a 0w20ak teljesen hülyeségek
Ez általánosítás, lehet a Tiedbe nem való az előbb említett okból, de általában nem hülyeség.

Mondom, hogy néha pörgetem melegen, a 20as nem lenne akkor jó, csak ha papásan járnék.

Amennyiben vkinek az autójába megfelelő a 20-as olaj ( azaz megvan az előírt olajnyomás és nem fogyasztja jelentősen), nyugodtan pörgetheti, sőt a vékonyabb kifejezetten jobb. Nagyobb áramlási sebességre képes, és jobban hűt, ahogy OldPiet is írta.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.21 05:03:23 írta Agyarka »

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Honda
« Válasz #1002 Dátum: 2013.01.21 18:36:52 »
Gondolom a versenysportban ezért használnak 10w50, 10w60 és még durvább olajakat. Biztos kevésbé akarják hogy hűljön és a rosszabb áramlác a cél ;)

Mindegy. Ma bekerült a méreg :D

Ma mentem vele pályán, így még több tapasztalattal rendelkezem.
100nál forog 3000-et és 130nál 4000-et.  A honda rájött, hogy ez a pillanatnyi fogasztásos dolog egy parasztvakítás így nem is próbálkoznak vele.
Külömböző sebességek előtt lenulláztam a mérést és a sebességet tartva figyeltem hogy alakul.
Ha 100km/h sebességgel haladok akkor az átlag 3.6l/100km és 4.0l/100km között alakul.
120 és 130 között 4.7 és 5.5 között ingázik.
Mivel eléggé pörög ezért 120körül jöttem-mentem balatonra és így elég csendes volt, az esőzajt hallottam leginkább és valszeg gumik is mások lesznek majd jövőre.


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Honda
« Válasz #1003 Dátum: 2013.01.21 18:52:12 »
Nahat, akkor az 1.2-es valtoja hosszabb attetelu lenne?  :eek: Nekunk epp 3500 folott mutatott a mutato 130-nal  :hmmmm:
Mi anno Trento-Nyiregyhaza tavot 6.4-el abszolvaltuk 3-an, teljesen plafonig pakolva, mindenhol a megengedett follottt 10km/h-val. Palyan is kapta vegig a 140-et  :yes:

Cimbi: kulonbseg, nem kulombseg :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Honda
« Válasz #1004 Dátum: 2013.01.21 19:12:31 »
Gondolom a versenysportban ezért használnak 10w50, 10w60 és még durvább olajakat. Biztos kevésbé akarják hogy hűljön és a rosszabb áramlác a cél ;)
Szerinted a max. olajnyomást milyen olajjal éri el előbb a rendszer a fordulatszám emelésével hígabb vagy sűrűbb? (Üzem meleg motorról beszélünk)
Amint erre a kérdésre válaszoltál, tudni fogod a választ arra is, hogy melyiknél kezd el előbb romlani a kenés, és melyiknél lehet a kenés romlása nélkül tovább emelni a fordulatot.
W50 és W60 as motoroknál sokkal magasabb olajnyomásra kell méretezni a rendszert, különben a sűrűbb olaj egyszerűen a karterba folyik vissza a megkerülő szelepen keresztül.
Az utóbbi időben a versenysportban is -pont a korábban leírtak miatt- az egyre vékonyabb olajakat alkalmazzák. Már a W10-est is kifejlesztették.-)