Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 334163 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Honda
« Válasz #630 Dátum: 2011.03.28 14:06:18 »
Mert a konyvet olvasgatva azt lattam, hogy kvazi barmilyen viszkozitasu olajat bele lehet tolteni. Raadasul a valtoba is ugyanaz a motorolaj mehet  :?:
Nálam mindig Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ast kapott (mármint a motorba)
Igaz, hogy nem változó vezérlésű, de itt meg a dupla gyertya gyújtási idejével variálnak.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Honda
« Válasz #631 Dátum: 2011.03.28 14:11:23 »
Az altalam szervizelt, ismert Jazz is tarcsafekes hatul, pedig elso szerias 1,2-es. Igaz, elegge jol felszerelt modell. A hatso tarcsafekben beragadt a betet, ez sajnos elegge sok mas kocsinal is elofurdult, ahogyan hallottam. Lehet, hogy az ujabbakban mar nem a VTi Civic hatso feknyerge van fent.

Motorolajbol ez is olyan, mint a VVTi Corolla, elfogad mindent. Ami megis a legjobban tetszik neki, az az 5W-30-as viszkozitas. Mi Mobil1 ESP-t teszunk bele, azzal nagyon szepen megy. Elvileg 20e km a gyari periodusa az olajnak, ha az longlife, mint amilyen a gyari toltese is: Castrol SLX Professional Longlife. Ha nem ilyen az olaj, akkor maximum 15e km-nel le kell az olajat cserelni. Tekintettel a suru varosi hasznalatra, mi 8-10e km-nel szoktuk az olajat cserelni, ekkorra mar elegge elsotetedik, meg koszosodik. 10e-nel nem erdemes tovabb benne vagyni, plane ha sok a varosi hasznalat.

A valtoba a Honda MTF olajat javasolja a gyar, azonban ez helyettesitheto 5W-40-es es 10W-40-es olajjal is. Mi meg MTF-et sosem hasznaltunk egyik Hondanal sem (nem is fogunk), az osszes Hondas ismeros es a profi, Hondara-szakosodott szerelonk is mindig 10W-40-es motolajat tesz a valtoba, illetve 5W-40-est. Mi 5W-40-es olajat hasznalunk telen, mert ezzel nem mozog olyan nehezen a bot, nem olyan mezszeru a feeling, mint a 10W-40-nel. A Hondak valtoja nagyon jo, a 40-es motorolajjal 300-400e km-t siman lefut hiba nelkul, ez tapasztalat. Szerintem az 5W-40-es olajat erdemes tenni bele, mert azzal minden korulmeny kozott konnyen kapcsolhato marad es az elettartama igy is fel millio km.

Amire figyelni kell, hogy a motorolaj hamarabb eloregszik, meg a Honda kenyesebb a Toyotanal a frissebb valtoolajra. Ezert 40e km-enkent erdemes a valtoba friss olajat tenni. Ha jol emlekszem, akkor 2 liternyi olaj kell bele vagy picivel kevesebb, de erre most nem tennem a nyakamat, azonban meg tudom otthon nezni, ha nincsen meg a gepkonyve neked.

A legszuroje nagyon kicsi, hamar el is koszolodik, erre is figyelni kell, minden olajcserenel legalabb ellenorizni kell.


Az olajcsere amugy ennel a kocsinal nagyon franko: konnyen hozzaferni mindenhez, a szuro nagyon jo helyen van, az olajnak kulon elvezeto csatornai vannak, igy nem folyik ossze-vissza mindenen, No.1. Eddig ebben a kocsiban volt a legkenyelmesebb az olajcsere. A CR-V sem rossz, de a Jazz messze a legkonnyebben hozzaferheto.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 14:14:37 írta B.S. »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Honda
« Válasz #632 Dátum: 2011.03.28 14:23:41 »
Tyu, koszi a sok ertekes infot  :clap:
Nekunk evi 8 ezer km fog belemenni es ez 90%-ban varos/elovaros, szoval biztos nem varunk 20, de meg 15 ezret se.  :nono:
Megvan a konyve, koszi szepen.  :flowers: Novemberben esedekes a kovetkezo csere, akkor sztem megkapja a M1 ESP-t. Bar a sok hideginditas miatt a 0w30-on is gondolkodtam. A valtoba meg nezek vmi jo 5W-40es olajat.  :yes: Bar ahhoz aztan tenyleg semmilyen API minositest nem irtak kriteriumnak  :hmmmm:
A levegoszurojet mar csekkoltam, tenyleg nagyon pinduri, de meg hofeher. 2ezer km van benne. A pollenszurot meg potoltam benne, mert csak hult helyet talaltam   :nonono:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Honda
« Válasz #633 Dátum: 2011.03.28 15:26:40 »
Ha neten rendelsz levegő szűrőt, akkor figyelj rá, mert 2 féle típussal szerelték  :otlet:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Honda
« Válasz #634 Dátum: 2011.03.28 15:33:05 »
Jah, gyarilag sok Hondaban nincs is pollenszuro, hiaba klimas, meg megvan a helye. Valamiert a gyar kisporolta, nem biztos, hogy az elozo tulaj a hibas.

Ami neked kell a motorba: Mobil1 0W-30, kb. 3,5 liter. 4 literes kannat kell venni. Ha eszi, akkor is van akkor mibol utantolteni. Picit szokott ez a motor csipegetni, 10e km alatt 2-3 decit - ez normalis teljesen.

A valtoba: Mobil Super 3000 X1 5W-40 kell, 1.8 liter kell bele. 2 db 1 literest kell venni hozza.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Honda
« Válasz #635 Dátum: 2011.03.29 07:30:38 »
Ha neten rendelsz levegő szűrőt, akkor figyelj rá, mert 2 féle típussal szerelték  :otlet:
Koszi! Neten rendeltem, passzolt.  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Honda
« Válasz #636 Dátum: 2011.03.29 07:35:20 »
Jah, gyarilag sok Hondaban nincs is pollenszuro, hiaba klimas, meg megvan a helye. Valamiert a gyar kisporolta, nem biztos, hogy az elozo tulaj a hibas.

Ami neked kell a motorba: Mobil1 0W-30, kb. 3,5 liter. 4 literes kannat kell venni. Ha eszi, akkor is van akkor mibol utantolteni. Picit szokott ez a motor csipegetni, 10e km alatt 2-3 decit - ez normalis teljesen.

A valtoba: Mobil Super 3000 X1 5W-40 kell, 1.8 liter kell bele. 2 db 1 literest kell venni hozza.
Hat, ez eleg igenytelen, tiszta por volt ott a kornyeken minden.  :nonono: Alapos porszivo es torolgetes utan raktam csak be a pollenszurot.
Ezek szimpatikus olajak.  :yes: Koszi  :flowers: Sajna mikor alaneztem az autonak, akkor lattam, hogy az olajleereszto csavarnal kicsit konnyezik a tomites  :no: Kb 3 nap alatt cseppen el egy csepp. Amint lesz ra alkalmam, probalok huzni egyet rajta. De ezert nem hiszem, hogy ido elott eresztem le  :nono:
Azt hiszem magam fogom csinalni ezt a szervizt, az aposomnal van akna is  :clap:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Honda
« Válasz #637 Dátum: 2011.03.29 09:39:52 »
Konnyu szerelni, minden hozzaferheto. Csak egy olajszuro-leszedo kell, meg egy megfelelo csillagkulcs, amivel a csavart kiszeded-betekered.

En autos boltban (regi kocsikra szakosodott) szoktam venni rez tomito gyurut, ezt minden alkalommal cserelem a csavar alatt. Igy elkerulheto a szivargas.

Szerintem most huzzal kicsit ra, elvileg jo lesz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #638 Dátum: 2011.03.30 00:09:06 »
Na, végül ő lett? Nem is mesélted  :D ... Gratula  :yes: ! Szerintem jó döntés. És klassz az egyedi rendszámotok  :lol:
Koszi. Nem meseltem, mert minden olyan gyorsan tortent. Pentek reggel probaltuk, hetfo delutan 3-ra mar at volt irva az okmanyban es frissen muszakiztatva  :cool2: Nem mondom, hogy nem lehetne ennel jobb allapotut kifogni, de 2 nap alatt ilyen autot... osszeteszem a kezem.
Így kell ezt csinálni  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #639 Dátum: 2011.03.30 00:35:14 »
Mikori a Jazz amit ismersz? Mert faceliftnel a hatso futomuvet athangoltak. Nem pattog, de 130 folott mar nem stabil igy sem. Ilyen kategoriajuk autoktol nem is vartam el, hogy stabil legyen 150-nel.
Ez megint annyira relatív ;) ... A Camryhez képest pl. a Yaris kb. olyan 150-nél (is), mintha sínen menne  :cool2: ... De tényleg, "egykezes" ahhoz képest, hogy az Öreglányt ilyen tempónál már folyamatos kormánymozdulatokkal terelgetve kell az úton tartani. És azért a Starletről is tudnék mesélni  :yes: ...

De azért, ennek ellenére ...............



És ...................



(mondtam már, hogy imádom berakosgatni ezeket a képeimet, minden lehetséges apropóból?  :D :lol: [rohog] )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Honda
« Válasz #640 Dátum: 2011.03.30 08:47:33 »
190-nél ilyen keveset forog a motor?  :eek: Automata és azért, vagy hosszú az 5.-je?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Honda
« Válasz #641 Dátum: 2011.03.30 08:49:31 »
Én is ezt néztem. A mienk 140-nél már 4 ezer felett van picivel.  :D
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Honda
« Válasz #642 Dátum: 2011.03.30 08:55:05 »
Raadasul meg ilyenkor is ECO  :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Honda
« Válasz #643 Dátum: 2011.03.30 08:57:32 »
Én is ezt néztem. A mienk 140-nél már 4 ezer felett van picivel.  :D
Nekünk, ha jól emlékszem már 5000 felett jár valamennyivel 190-nél.

Olyasminek tűnik az 5. fokozata, mint anno az F Astránkban 116km/h / 3000 ford., vagy a régi Swiftek 120km/h / 3000 fordulat. Hosszú.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Honda
« Válasz #644 Dátum: 2011.03.30 08:58:39 »
Raadasul meg ilyenkor is ECO  :ph34r:
...ja, mert már egy ideje lassít...  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i