Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 334133 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #420 Dátum: 2008.09.16 19:22:19 »
Egyik barátomék ma megvették az Accordot  :yes: ... Misinek igaza volt, ez nem tartott túl sokáig  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Honda
« Válasz #421 Dátum: 2008.09.16 19:26:19 »
Egyik barátomék ma megvették az Accordot  :yes: ... Misinek igaza volt, ez nem tartott túl sokáig  :)
Akkor már nem is ajánlom tovább. Amúgy gratula  :laugh:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Honda
« Válasz #422 Dátum: 2008.09.16 20:02:00 »
Palaczk, ebbe ne menjünk bele, ismerem a véleményed a témában. Csak annyit hadd kérdezzek, szidtad-e már hóban a blokkolásgátlót.

Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.

Én speciel utálom. Vagy szeretem. Ismeritek a véleményemet e tárgyban. A Nissanon überxar volt. A SCII überjó. Most akkor mi is van?? :eek:
Pedig nem felejtettem el vezetni... :ph34r: Az Octavián bár csak ne lenne. Mondjuk ezt máshogy vezetem, taby tudja. De ez másik tészta.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #423 Dátum: 2008.09.17 02:01:35 »
Palaczk, ebbe ne menjünk bele, ismerem a véleményed a témában. Csak annyit hadd kérdezzek, szidtad-e már hóban a blokkolásgátlót.

Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.

Én speciel utálom. Vagy szeretem. Ismeritek a véleményemet e tárgyban. A Nissanon überxar volt. A SCII überjó. Most akkor mi is van?? :eek:
Pedig nem felejtettem el vezetni... :ph34r: Az Octavián bár csak ne lenne. Mondjuk ezt máshogy vezetem, taby tudja. De ez másik tészta.

Én erről már nagyon sokszor kifejtettem a véleményemet. Szvsz emberi lény nem tudja mp-en belül sokszor ráadni-visszavenni a fékhatást. OK, hogy az ABS sem egyformán van hangolva minden kocsiban. Az is OK, hogy lehetnek olyan ügyes, gyakorlott sofőrök (téged minden kétség nélkül ilyennek gondollak), nagyon kevesen, akik bizonyos autókban és bizonyos szituációkban hátránynak fogják találni az ABS-t. De ezek a sofőrök is, ezekben az autókban is találkozhatnak olyan, más szituációkkal, amelyekben viszont pl. az ABS menti meg őket attól, hogy teszem azt belecsússzanak a szembeforgalomba (ez csak egy példa). És innentől lehet gond azzal, ha az illető mondjuk korábban kikapcsolta a cuccot. A többi, kevésbé gyakorlott autósról végképp nem beszélve. Ezért tiltanám, büntetném én a kikapcsolást. De leragoztuk ezt már mi korábban, Mester  :)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.17 11:25:39 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Honda
« Válasz #424 Dátum: 2008.09.17 10:58:44 »
A magyarországi mentalitást ismerve, én ugyanúgy büntetném ezeknek az eszközöknek (mármint az ABS-nek és az ESP-nek) a kikapcsolását, mint az öv be nem kötését, vagy motorosoknál a sisak nélküli közlekedést. Biztonsági berendezések használatáról ne dönthessen a felhasználó, mert nincs hozzá felnőve a nagy többségük! Ennyi. Értelemszerűen ebből adódóan szükséges lenne ezeket az eszközöket kötelező jelleggel beépíteni valamennyi autóba, és a kikapcsolásukat lehetetlenné tenni a szerkezet megbontása nélkül - tehát gombnyomással ne lehessen deaktiválni, hanem minimum ki kelljen hozzá venni a biztosítékot, ez esetben viszont lépjen működésbe egy optikai és akusztikai hibajelzés, ami működjön folyamatosan, amíg a biztit vissza nem teszik. ÉS az autó "fekete doboza" rögzítse a deaktiválás tényét.

Szóval ebben ne legyen pardon, nekem senki hülyegyerek ne játsszon az életemmel azért, mert azt képzeli, hogy jobban tud vezetni, mint az elektronika. Ha a vadászpilóták képesek voltak "lenyelni" azt, hogy extrém manőverezés során a számítógép belenyúl a gép vezetésébe és nem engedi azt elmenni a végső határokig, akkor, úgy gondolom, TALÁN az amatőr autóvezetők is kitehetők ennek a "frusztrációnak". A nagy többség alapvető érdekit szem előtt tartva!
Meg fogsz lepődni, de egyetértek. :-*
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #425 Dátum: 2008.09.17 11:20:48 »
Meg fogsz lepődni, de egyetértek. :-*

Nocsak  :flowers: ... Örülök neki  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Honda
« Válasz #426 Dátum: 2008.09.17 11:24:16 »
Meg fogsz lepődni, de egyetértek. :-*
Nocsak  :flowers: ... Örülök neki  :yes:
A vezetést segítő kütyükre nagy szükség van, mert nem tanítják meg az embert rendesen vezetni, ellenben a mai kocsik egyre nehezebbek, és egyre erősebbek.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #427 Dátum: 2008.09.17 11:31:30 »
Meg fogsz lepődni, de egyetértek. :-*
Nocsak  :flowers: ... Örülök neki  :yes:
A vezetést segítő kütyükre nagy szükség van, mert nem tanítják meg az embert rendesen vezetni, ellenben a mai kocsik egyre nehezebbek, és egyre erősebbek.

Így van. Persze a nehezedés és erősödés egymásra ható dolgok, öngerjesztő folyamat  ::) ... És biztos vagyok benne, hogy hamarosan vége lesz, lásd energiahordozók fogyása, lásd környezetvédelem stb. Egyfajta haláltáncnak tartom ezt a mostani jelenséget, hogy 600 lóerős SUV-okat lehet venni sorozatgyártásban. Nem sokáig fog ez így menni, és nem fogom bánni, ha vége lesz - korábban bőven elég volt 300 LE a legcsúcsabb álomautóba is, vicc, ami ma zajlik! Asszem, ebben is egyetértünk amúgy :)

De persze a kütyükre szükség van, szükség lehet minden kocsiban - amúgy is ez a tendencia, pár év és kötelező lesz pl. az ESP. Jól jöhet az egy kisautóban is, ha mondjuk anyu azon a télen vezet először hóban  :yes:

Na persze ez itt már pöppet OFF, amiben én is ludas vagyok  :innocent: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Honda
« Válasz #428 Dátum: 2008.09.18 13:28:13 »
Palaczk, ebbe ne menjünk bele, ismerem a véleményed a témában. Csak annyit hadd kérdezzek, szidtad-e már hóban a blokkolásgátlót.

Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.

Én speciel utálom. Vagy szeretem. Ismeritek a véleményemet e tárgyban. A Nissanon überxar volt. A SCII überjó. Most akkor mi is van?? :eek:
Pedig nem felejtettem el vezetni... :ph34r: Az Octavián bár csak ne lenne. Mondjuk ezt máshogy vezetem, taby tudja. De ez másik tészta.

Én erről már nagyon sokszor kifejtettem a véleményemet. Szvsz emberi lény nem tudja mp-en belül sokszor ráadni-visszavenni a fékhatást. OK, hogy az ABS sem egyformán van hangolva minden kocsiban. Az is OK, hogy lehetnek olyan ügyes, gyakorlott sofőrök (téged minden kétség nélkül ilyennek gondollak), nagyon kevesen, akik bizonyos autókban és bizonyos szituációkban hátránynak fogják találni az ABS-t. De ezek a sofőrök is, ezekben az autókban is találkozhatnak olyan, más szituációkkal, amelyekben viszont pl. az ABS menti meg őket attól, hogy teszem azt belecsússzanak a szembeforgalomba (ez csak egy példa). És innentől lehet gond azzal, ha az illető mondjuk korábban kikapcsolta a cuccot. A többi, kevésbé gyakorlott autósról végképp nem beszélve. Ezért tiltanám, büntetném én a kikapcsolást. De leragoztuk ezt már mi korábban, Mester  :)

Ez így van, teljesen egyetértek az általad leírtakkal. Én természetesen a saját szubjektív véleményemet írom le mindíg erről a témáról.
Kicsit OFF, de talán még elfér:

Tegnap a kolléganőmet kell hazavinnem, mert betörtek hozzájuk és kirámolták a kecót.  Amikor megtekintettük a helyszínt és megállapította, hogy gyakorlatilag mindent vittek és kicsit lenyugodtt, azt mondta nekem, hogy nem volt semmi élmény, míg odaértem vele az egyik Lacettivel.   Az öv kevés volt, kapaszkodott is erősen, miközben tette a dolgát, figyelt jobbra.  :ph34r: Azt hiszem megdöntöttem az időrekordot, valamint kicsit pihegett a gép, mire odaértem vele.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: Honda
« Válasz #429 Dátum: 2008.09.18 14:13:53 »
Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.

...és olyan még nem volt, hogy nyomtad, nyomtad a féket, de nem lassultál?

Vannak szélsőséges helyzetek, amikor a blokkolás gyorsabb megállást eredményez, és ez hasznosabb, mint a megállás. Nekem igen jól jött volna tavaly télen egy ABS kikapcsoló, miközben kb. 30-ról fékezve lassulás nélkül, kattogó blokkolásgátlóval haladtam egy körforgalom felé. Kézifékkel tudtam lassítani, blokkoló kerekekkel még jobban sikerült volna.

Az ESP kikapcsolásáról már leírtam a véleményem, elsőkerekes autónál értelmetlennek tartom (ti. a kikapcsolást), hátsókerekes autónál - a konstrukció és a jellemzően meglévő teljesítmény felárát kifizetve - jogot formálnék a kikapcsolásra. Ha ezzel okoznék problémát, vállalnám az alapesettől súlyosabb szankciót.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #430 Dátum: 2008.09.18 18:19:33 »
Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.

...és olyan még nem volt, hogy nyomtad, nyomtad a féket, de nem lassultál?

Vannak szélsőséges helyzetek, amikor a blokkolás gyorsabb megállást eredményez, és ez hasznosabb, mint a megállás. Nekem igen jól jött volna tavaly télen egy ABS kikapcsoló, miközben kb. 30-ról fékezve lassulás nélkül, kattogó blokkolásgátlóval haladtam egy körforgalom felé. Kézifékkel tudtam lassítani, blokkoló kerekekkel még jobban sikerült volna.

Az ESP kikapcsolásáról már leírtam a véleményem, elsőkerekes autónál értelmetlennek tartom (ti. a kikapcsolást), hátsókerekes autónál - a konstrukció és a jellemzően meglévő teljesítmény felárát kifizetve - jogot formálnék a kikapcsolásra. Ha ezzel okoznék problémát, vállalnám az alapesettől súlyosabb szankciót.

Tény, hogy van néhány különleges helyzet, ahol jobb, ha blokkol a kerék. Itt nyilván előfordulási valószínűség a kulcsszó. Ami az említett ritka speciális szituk esetében nem elég magas ahhoz, hogy ezért kikapcsolhatóvá tegyük a cuccot, bevállalva ezzel egy jóval nagyobb kockázatot.

A második bekezdésre is alapvetően ugyanez a válasz. Mondjuk, elhiszem személy szerint rólad, hogy tudnál felelősséggel dönteni arról, mikor kapcsold ki az ESP-t és mikor ne, illetve hol és hogyan vezess, amikor ki van kapcsolva. De szerinted hányan hoznának ezzel kapcsolatosan rossz döntést? És hiába vállalnák akár ők is utólag a szankciókat, ha teszem azt kinyírtak vagy megnyomorítottak valaki(ke)t. Tudod, mit mondok? Még saját magammal kapcsolatosan sem merem 100 % biztonsággal kijelenteni, hogy mindig tudnám, hol a határ. Mert lehet, adódna olyan szitu, hogy csak azt hinném, hogy tudom. Aztán kopp, vagyis csatt, meg reccs... Nem, nem. Ne bízzunk ilyesmit az emberi lények döntésére. Van olyan, hogy euforikus öröm, van olyan, hogy gyilkos harag, van olyan, hogy elkeseredett bánat... és van olyan, hogy alkohol... Ilyen helyzetekben jobb, ha nincs ott az a gomb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Honda
« Válasz #431 Dátum: 2008.09.19 05:54:22 »
De szerinted hányan hoznának ezzel kapcsolatosan rossz döntést?

Aki állat módjára közlekedik, arra gondolva, hogy az ESP úgyis úton tartja, szerintem nagyobb bizonytalansági tényező, mint valaki, aki tudatosan a gombhoz nyúl, és mellé mondjuk a taccsszrínen leokéz egy nyilatkozatot, ami 10 másodpercig hangos bimbammolás kiséretében idegesíti. Nem automatikusan gyilkos, aki kikapcsolná az elektronikát.

Az meg legyen a gyártó felelőssége, hogy marketing okokból ne gyártson irreálisan erős, kezelhetetlen autót.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Honda
« Válasz #432 Dátum: 2008.09.19 08:30:07 »
De szerinted hányan hoznának ezzel kapcsolatosan rossz döntést?
Aki állat módjára közlekedik, arra gondolva, hogy az ESP úgyis úton tartja, szerintem nagyobb bizonytalansági tényező, mint valaki, aki tudatosan a gombhoz nyúl, és mellé mondjuk a taccsszrínen leokéz egy nyilatkozatot, ami 10 másodpercig hangos bimbammolás kiséretében idegesíti. Nem automatikusan gyilkos, aki kikapcsolná az elektronikát.
Az meg legyen a gyártó felelőssége, hogy marketing okokból ne gyártson irreálisan erős, kezelhetetlen autót.
Na, haladunk, haladunk... egy jó kérdés és egy jó válasz :clap:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Honda
« Válasz #433 Dátum: 2008.09.19 13:58:09 »
De szerinted hányan hoznának ezzel kapcsolatosan rossz döntést?

Aki állat módjára közlekedik, arra gondolva, hogy az ESP úgyis úton tartja, szerintem nagyobb bizonytalansági tényező, mint valaki, aki tudatosan a gombhoz nyúl, és mellé mondjuk a taccsszrínen leokéz egy nyilatkozatot, ami 10 másodpercig hangos bimbammolás kiséretében idegesíti. Nem automatikusan gyilkos, aki kikapcsolná az elektronikát.

Az meg legyen a gyártó felelőssége, hogy marketing okokból ne gyártson irreálisan erős, kezelhetetlen autót.

Nézd, én nem közlekedek állat módjára, de ahogy már írtam, saját magamról sem merném 100 % biztonsággal kijelenteni, hogy mindig felelősen nyomnám meg azt a gombot. Értelemszerűen másokról meg még kevésbé jelenteném ki, úgyhogy köszönöm, én ebből inkább nem kérnék. Említettem, hogy ugye sokminden befolyásolhatja az embert -megválaszolatlanul hagytad, talán mert nincs rá jó válasz!- és elég lehet egy végzetes pillanat, egy elsokallt kanyar. Ha van eszköz, ami kivédheti egy elsokallt kanyar következményeit, az NE legyen kikapcsolható.

Azt meg te is tudod, hogy nem csak irreálisan erős, kezelhetetlen autókkal lehet megcsúszni, szóval ha kihagyjuk a körből az állatkodást, akkor is marad rengeteg szitu, amikor mentőöv lehet az elektronika.

Ennyi, részemről.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.19 14:00:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Honda
« Válasz #434 Dátum: 2008.09.20 20:36:44 »
Előző télen nem egyszer megcsúsztam úgy, hogy közbe kellett avatkozzon az elektronika, (mindezt kb. 25 km/h sebességgel, tehát elég messze voltam az állattól).
music