Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 137334 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #30 Dátum: 2005.03.06 18:52:53 »
Idézetet írta: "KLaco"

Ha körbenézel a piacon, erősen az a tendencia, hogy a gömbölyű formák jönnek előtérbe, és az egyeneseket eltűntetik. Ettől még nem nőknek gyártanak autót :D
A méretről meg annyit, nemtom felétek is divat-e, de nálunk egyre inkább, hogy a nagy terepjárókkal, pickupokkal 150centis szőke csajszik járkálnak 20 kiló arannyal magukon. Ezek szerint ők férfi autóval járnak, vagy mégse, mert kerek? Most akkor mi van?


Ha körbenézel a piacon , láthatod , hogy az igazán gömbölyű formák elavultak , és egy ideje ismét szögletesednek az autók . A nagyon gömbölyű kocsik a 90-es évek elején/közepén élték a fénykorukat , lásd Mondeo I-II , Mazda 626 92-től gyártott változata , Hyundai Lantra korabeli változata , Toyota Carina E , Toyota Celica utolsó bukólámpás változata , Opel Corsa B , Opel Omega B , ésatöbbi . A mai modellek ezeknél lényegesen szögletesebbek . Nem az alapformára gondolok persze , mert azt a szélcsatora diktálja , hanem a részletmegoldásokra . A szögletes formák a reneszánszukat élik , a "lenyalt gumimaci" jelleg a múlté .

Egyébként nem attól nőies egy autó , hogy gömbölyű - bár van összefüggés , de ez nem feltétlen .

------------------------

Amit az eladási adatokról írtam , az , úgy gondolom , elég egyértelmű volt . Ezen mit sem változtat az , hogy néhány maca pickupokkal meg terepjárókkal flangál . Amúgy , igen , ezek jellemzően férfiak által vásárolt kocsik , legalábbis itt Európában .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #31 Dátum: 2005.03.06 19:01:48 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , és hogy a Yaris nem gömbölyű. Tényleg, igazad van. Tök szögletes. A Yaris szögletes. A Volvo 740 pedig gömbölyű  :lol:

Szerintem abból, hogy valami nem gömbölyű, még nem következik, hogy szögletes lenne. Nekem a "tojás" MAzda 121, vagy az előző Hyundai Lantra a gömbölyű. Az egy dolog, hogy az élek, sarkok le vannak gömbölyítve - jó példa erre a Volvo 850!!! - és egy másik, hogy az autó formája gömbölyű.


Különböztessük meg az autó alapformáját és a részletmegoldásokat . Az alapforma ma már eléggé adott , ezt a szélcsatorna diktálja , és ebből adódóan törvényszerűen valamennyire gömbölyített , a szélvédő nem zár be túl meredek szöget a motorháztetővel , a tető ívelten hajlik hátra , és így tovább . Ez egy dolog .

A másik dolog (és ettől válik szerintem igazán gömbölyűvé egy autó) , azok a részletmegoldások . A fényszórók , a hűtőrács , az ablakvonal , az ajtók formája stb . Vannak-e az autón szögletes elemek , vannak-e rajta szögben összefutó vonalak , ívek ; vagy pedig minden le van gömbölyítve , kerekítve . A Yarison szinte minden forma gömbölyű/gömbölyített , kívül is , belül pedig pláne .

Mondjak egy modern kisautót , ami nem gömbölyű ? Skoda Fabia . Vagy Ford Fiesta . Vagy Mazda 2 .

Aztán vannak vegyes kinézetű kisautók , amiket igazán sem gömbölyűnek , sem szögletesnek nem lehetne nevezni : Opel Corsa C , Honda Jazz , Fiat Punto .

És vannak az egyértelműen gömbölyűek : Yaris , Nissan Micra , (fényszóróit leszámítva) PUG 206 .

A képeken látható új Civic egyébként szögletes . Csupa szögletes formából építkezik . Orr- és farkiképzés , ablakvonal .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #32 Dátum: 2005.03.06 19:03:37 »
Idézetet írta: "Hardy"
A Yaris lehet,hogy gömbölyű meg női autó,de én szeretem.Megy is, kényelmes is nekem,nem is furcsállom a belső kiképzést.... :)
Biztos van benne valami ,amit mondtok,hogy több női vásárló van a kisautók terén,de ahogy Palaczk is mondta,kinek mire kell...
Biztos lecserélem,ha családom lesz és a bevásárláskor már igen kicsi lesz a hely benne,de amíg ketten használjuk és az üllést egy mozdulattal előre tolom a sínen,addig megfelel kis furikázós autónak.De tényleg ízlések és pofonok. :)


Naná . Nem is akartam megbántani senkit :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Honda
« Válasz #33 Dátum: 2005.03.06 22:48:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A Yarison szinte minden forma gömbölyű/gömbölyített, kívül i , belül pedig pláne. Mondjak egy modern kisautót, ami nem gömbölyű? Skoda Fabia. Vagy Ford Fiesta. Vagy Mazda 2.
Aztán vannak vegyes kinézetű kisautók, amiket igazán sem gömbölyűnek, sem szögletesnek nem lehetne nevezni: Opel Corsa C, Honda Jazz, Fiat Punto. És vannak az egyértelműen gömbölyűek: Yaris, Nissan Micra, (fényszóróit leszámítva) PUG 206. A képeken látható új Civic egyébként szögletes. Csupa szögletes formából építkezik. Orr- és farkiképzés, ablakvonal.

Nem értünk egyet, de ez nem az a topic, ahol ezt meg lehetne beszélni.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #34 Dátum: 2005.03.06 22:57:55 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A Yarison szinte minden forma gömbölyű/gömbölyített, kívül i , belül pedig pláne. Mondjak egy modern kisautót, ami nem gömbölyű? Skoda Fabia. Vagy Ford Fiesta. Vagy Mazda 2.
Aztán vannak vegyes kinézetű kisautók, amiket igazán sem gömbölyűnek, sem szögletesnek nem lehetne nevezni: Opel Corsa C, Honda Jazz, Fiat Punto. És vannak az egyértelműen gömbölyűek: Yaris, Nissan Micra, (fényszóróit leszámítva) PUG 206. A képeken látható új Civic egyébként szögletes. Csupa szögletes formából építkezik. Orr- és farkiképzés, ablakvonal.

Nem értünk egyet, de ez nem az a topic, ahol ezt meg lehetne beszélni.


Szerintem meg nincs is értelme "megbeszélni" , mert arra úgysem lennénk képesek . Az már jó ideje nyilvánvaló , hogy nem egyforma szemet szereltek a te fejedbe meg az enyémbe ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #35 Dátum: 2005.03.06 22:59:18 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "Hardy"
Egy Civic Type-R-t elfogadnák az biztos 8) .
Hasonlók a paraméterei a TS Corollához csak a Corollában egyáltalán nincs önzáró difi,és az ESP is állandóan beleszól a sportos vezetésben.Azért egy kikapcsolható ESP aranyat ér :) .


A TS-ben a VSC kikapcsolható


De állítólag ekkor sem deaktiválódik teljesen - csipog , meg ilyenek . Legalábbis egy Celica TS-tesztben ezt olvastam . Persze lehet , hogy a Corollánál nem így van  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Honda
« Válasz #36 Dátum: 2005.03.06 23:00:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem meg nincs is értelme "megbeszélni" , mert arra úgysem lennénk képesek . Az már jó ideje nyilvánvaló , hogy nem egyforma szemet szereltek a te fejedbe meg az enyémbe ;)

Képzeld el, hogy akkor mindenből ugyanolyan kellene nekünk: ugyanaz a nő, ugyanaz a ruha, ugyanaz a ház, autó, etc.  :roll:  :roll:  :roll:
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #37 Dátum: 2005.03.06 23:02:32 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez meg az új Legend .

Jó, de kicsit rövid a feneke.


Igen , a hátsó része valahogy aránytalan , egyébként meg kicsit úgy néz ki szerintem (legalábbis ami az orrát meg az ajtók formáját illeti) , mint egy felnagyított Corolla - de vicc nélkül  :D

Nem egy bátor design , na (ezt most nem azért mondom , mert a Corollára emlékeztet) ! A Jazz egyéni , ez az új Civic baromira dögös , az Accord elegáns és dinamikus - de ez ? Hááát ... Amolyan tisztességesen megcsinált házifeladat , minden ihlet nélkül . Legalábbis szerintem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #38 Dátum: 2005.03.06 23:04:41 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem meg nincs is értelme "megbeszélni" , mert arra úgysem lennénk képesek . Az már jó ideje nyilvánvaló , hogy nem egyforma szemet szereltek a te fejedbe meg az enyémbe ;)

Képzeld el, hogy akkor mindenből ugyanolyan kellene nekünk: ugyanaz a nő, ugyanaz a ruha, ugyanaz a ház, autó, etc.  :roll:  :roll:  :roll:


Az persze gáz lenne  :D ... De itt többről van szó , mint ízlés - formákat látunk másnak , egyszerűen nem fér a fejembe , mit nem értesz azon , hogy a Yaris szerintem gömbölyű . Ha szerinted ez az autó nem gömbölyű , akkor mondd már el , hogy miért nem az ? Ennyit még talán kibír a Honda-topik ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Honda
« Válasz #39 Dátum: 2005.03.06 23:19:33 »
Te magad írod, hogy gömbölyített. Ez a kulcsszó. Ha meg nézed a Yaris vonalait, nagyon sok egyenes van köztük - elismerem, a Fiestán többet találhatunk - és elég sok olyat, (pl. a hátsó lámpa) ami ugyan gömbölyű, de összhatásában mégsem az, mert egy szögletes síkidomra emlékeztet. Vagy ott van az első lámpa, amiben szintén nincs egy darab egyenes vonal, mégis az alsó perem majdnem egyenessége (+ a hűtőrács formája) miatt nincs gömbölyű hatása. És így tovább. Gömbölyűnek lehetne nevezni a C3-at, ha ott nem játszanák el a fordítottját: egy gömbölyű sziluettű autó egyenesnek látszó vonalakkal van tagolva, így nem lesz annyira gömbölyű.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #40 Dátum: 2005.03.06 23:35:14 »
Idézetet írta: "music"
Te magad írod, hogy gömbölyített. Ez a kulcsszó. Ha meg nézed a Yaris vonalait, nagyon sok egyenes van köztük - elismerem, a Fiestán többet találhatunk - és elég sok olyat, (pl. a hátsó lámpa) ami ugyan gömbölyű, de összhatásában mégsem az, mert egy szögletes síkidomra emlékeztet. Vagy ott van az első lámpa, amiben szintén nincs egy darab egyenes vonal, mégis az alsó perem majdnem egyenessége (+ a hűtőrács formája) miatt nincs gömbölyű hatása. És így tovább. Gömbölyűnek lehetne nevezni a C3-at, ha ott nem játszanák el a fordítottját: egy gömbölyű sziluettű autó egyenesnek látszó vonalakkal van tagolva, így nem lesz annyira gömbölyű.


OK , értelek . Én is hasonlóan gondolom , de asszem , eltérő az a jelentőség , amit az ilyen formai részletmegoldásoknak tulajdonítunk . De ez már tényleg tök szubjektív dolog , nem is érdemes rajta rágódni . A lényeg egyébként is a belsőn volt , nekem a belső az a Yarisban , ami az én ízlésemnek túl gömbölyű és filigrán és nőies - innen indult , ugye , az egész diskurzus . A külseje végül is OK , főleg a ráncfelvarrott modellé .

A C3 amúgy szerintem egy jól sikerült design - pontosan a szögletes részletmegoldásokkal sikerült markánssá tenniük egy amúgy szinte félgömb formájú autó megjelenését - ügyes :) !

Az új C4 pedig egyenesen zseniális , főleg a háromajtós - de most már tényleg nagyon átmentem OFFba , sorry  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Honda
« Válasz #41 Dátum: 2005.03.07 08:41:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Az árakat nem érdemes így összehasonlítani , a Yaris kisautó , naná hogy olcsóbb .

Ízlés dolga , de én a belső kinézete miatt sajnos képtelen lennék megvenni a Yarist , ha történetesen kiskocsit akarnék venni . Nem bántásnak szánom , de eleve nem smakkolnak a közép-műszerfalas autók , a digitálisak meg pláne nem (egy-két kivétellel) , ráadásul a Yaris belvilága mindemellett totál nőies .
Az ár, és a fogyi döntött abban, hogy milyen autót veszek. Dieselt akartam, így viszont "CSAK" a Yaris volt elérhető. :lol:

Ez a nőies, NEM nőies kérdés nem foglalkoztat, illetve nem szállok vitába, mert nincs értelme. Ez nagyon szubjektív (realitásokkal nem eldönthető kérdés, meggyőzni meg senkit nem akarok) és elfogadom a más véleményét. Neked nőies, nekem nem. Ennyi. Én bírom a műszerfalat. Egyébként nekem soha nem döntött egy autóvásárlásnál, hogy milyen a műszerfal, vagy a belvilág. Ez olyan, mint a szín. DE nekem is van 1-2 dolog, amit nem bírok elviselni, ha az enyém (piros autó, lógó CD a tükrön, szőr a kormányon, stb)

A Jazz sem nőies nekem (csak, hogy ne legyek OFF). Sőtt az nem is tetszik, mert Hondáék rajzoltak egy kisautót, aztán hozzáragasztottak 20 centit. Valahogy látszik rajta, hogy kompromisszumos autó. Tudják, hogy sokan azért nem vesznek kis autót, mert nincs csomagtartó. Na ezért ennek csináltak. Mondjuk biztosan okosabban (de nem szebben) oldották meg a problémát, mintha minden Jazz mellé egy tetőcsomagtartót (tetőboxxal) adnának :lol:  :lol:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24888
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Honda
« Válasz #42 Dátum: 2005.03.07 09:02:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A C3 amúgy szerintem egy jól sikerült design - pontosan a szögletes részletmegoldásokkal sikerült markánssá tenniük egy amúgy szinte félgömb formájú autó megjelenését - ügyes :) !Az új C4 pedig egyenesen zseniális , főleg a háromajtós - de most már tényleg nagyon átmentem OFFba , sorry  :lol:

A C3 nekem is tetszik, a C4 nem, mert ami a C3-ban kecses volt az a C4-ben vaskos lett. Viszont az új Civic (vázlat) pont úgy néz ki, ahogy a C4-nek kéne...
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #43 Dátum: 2005.03.07 23:12:51 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Palaczk"

Az árakat nem érdemes így összehasonlítani , a Yaris kisautó , naná hogy olcsóbb .

Ízlés dolga , de én a belső kinézete miatt sajnos képtelen lennék megvenni a Yarist , ha történetesen kiskocsit akarnék venni . Nem bántásnak szánom , de eleve nem smakkolnak a közép-műszerfalas autók , a digitálisak meg pláne nem (egy-két kivétellel) , ráadásul a Yaris belvilága mindemellett totál nőies .
Az ár, és a fogyi döntött abban, hogy milyen autót veszek. Dieselt akartam, így viszont "CSAK" a Yaris volt elérhető. :lol:

Ez a nőies, NEM nőies kérdés nem foglalkoztat, illetve nem szállok vitába, mert nincs értelme. Ez nagyon szubjektív (realitásokkal nem eldönthető kérdés, meggyőzni meg senkit nem akarok) és elfogadom a más véleményét. Neked nőies, nekem nem. Ennyi. Én bírom a műszerfalat. Egyébként nekem soha nem döntött egy autóvásárlásnál, hogy milyen a műszerfal, vagy a belvilág. Ez olyan, mint a szín. DE nekem is van 1-2 dolog, amit nem bírok elviselni, ha az enyém (piros autó, lógó CD a tükrön, szőr a kormányon, stb)

A Jazz sem nőies nekem (csak, hogy ne legyek OFF). Sőtt az nem is tetszik, mert Hondáék rajzoltak egy kisautót, aztán hozzáragasztottak 20 centit. Valahogy látszik rajta, hogy kompromisszumos autó. Tudják, hogy sokan azért nem vesznek kis autót, mert nincs csomagtartó. Na ezért ennek csináltak. Mondjuk biztosan okosabban (de nem szebben) oldották meg a problémát, mintha minden Jazz mellé egy tetőcsomagtartót (tetőboxxal) adnának :lol:  :lol:


Írtam én is , hogy "ízlés dolga" , ott van az idézetben ;) ...

Egyébként a Mazda 2 dízelen nem gondolkodtál ? Jó barátoméknak most erre esett a választásuk ... Bár a Yaris motorját én személy szerint jobbnak tartom , törte is a fejét a srác egy darabig , de végül szubjektív szempontok döntöttek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Honda
« Válasz #44 Dátum: 2005.03.07 23:16:11 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A C3 amúgy szerintem egy jól sikerült design - pontosan a szögletes részletmegoldásokkal sikerült markánssá tenniük egy amúgy szinte félgömb formájú autó megjelenését - ügyes :) !Az új C4 pedig egyenesen zseniális , főleg a háromajtós - de most már tényleg nagyon átmentem OFFba , sorry  :lol:

A C3 nekem is tetszik, a C4 nem, mert ami a C3-ban kecses volt az a C4-ben vaskos lett. Viszont az új Civic (vázlat) pont úgy néz ki, ahogy a C4-nek kéne...


Vaskos  :shock:  :?:  :?:  :?:

... mondtam , hogy nem egyforma a szemünk  :lol: !

Azért ha elmondanád , hogy egy nyújtottabb , hosszabb , lendületesebb formájú és vonalvezetésű autó (a C3 amolyan kis szeretnivaló mackós gombóc az elegáns , kifinomult C4 mellett) hogyan lehet "vaskosabb" , azt megköszönném  :wink:

Te folyton eléred , hogy csak ülök itt a monitor előtt és nézek ki dülledt szemekkel a fejemből (amit persze éppen csóválok)  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )