édesanyámnak van ilyen 3 ajtós civic. baromi gyenge a motorja, ezt leszámítva nagyon jó autó: csendes, masszív, kényelmes, jól fordul, jó az ergonómia, jó a klíma, jól összerakták. bele lehet kötni apróságokba (pl. a középső szellőzőrostélyokat nem lehet elzárni, a fedélzeti számítógép butuska, lehetne nagyobb a csomagtartó nyílása), csak minek.
én meg vettem egy hondát, ami korábban is családban volt. talán van, akit érdekel egy corolla 1.4 benzin - accord 2.2 dízel váltás, címszavakban:
corolla mellett:
- városban sokkal használhatóbb méret. a honda nem szeret elindulni, a dízeles alul semmi, középen nagy menés, felül semmi karakter sem épp városba való.
- motorzaj. amíg be nem melegszik, a honda kerepel, pedig ez még a csendesebb dízel.
- automata ablakok. a hondánál csak a bal egy automata.
- praktikusabb kasztniforma. a szedánnál nagy a csomagtér, de nem hajtható le az ülés, és a nyílás sem jó formájú. nagyobb tárgyakat el tudok vinni a corollával. pl. öcsém lakását ürítettem hétvégén, és egy taposógép (ilyen kondigép, franc tudja, mi a neve) nem fért be a hondába, mehetek vissza a corollával.
- jobb pakolóhelyek, praktikusabb könyöklő. a hondának a könyöklője jó magasságú, de a dupla fedél hülyén működik: nem lehet külön nyitni a fedelet. a pohártartók lezárhatóak, ami jól néz ki, de egy mekis 3 decis pohár a felnyitott fedéltől nem fér el a mélyedésben. a telefont nincs hová tenni, pláne nem töltővel.
- utálom a rádió kialakítását: a kijelzőjén megy a klíma is, ezért a gyári rádiót nem dobhatod ki a kocsiból. ha autóhifit akarsz építeni, vagy bent hagyod a gyári rádiót, és mellé teszel egy másikat (látvány, khmmm), vagy veszel egy elég gagyi utángyártott keretet, ami kezeli a klímát. bukta mindenképp.
- jobb fogású kormány.
- okosabb klímavezérlés.
- alkatrészárak. kuplungszett corollához 20e, accordhoz 40e.
- várható fenntartás. a biztosításról nem beszélek, a teljesítményt értelemszerűen szívesen megfizeti az ember, de a turbó, kettős tömegű lendkerék, porlasztócsúcs triumvirátus miatt előre fáj a fejem.
- van hátsó ablaktörlő.
honda mellett:
- sztrádán menetteljesítmények. tökéletes. városban esetlen az accord, de 60-70 fölött értelmet nyer a méret, a motor, az áttételek.
- menetkomfort jó utakon. a corolla sem hangos, sem nem fapados, de ez egy kategóriával jobb. 150 tempomatnál lazán lehet beszélgetni, meg se nyikkan oldalszélre, röhögve felmegy a gödöllői emelkedőn 5 személlyel, tökéletesen stabil, sokkal inkább utazóautó, mint a corolla.
- ja igen, a tempomat, kedvenc kényelmi extrám.
- rövidebb utakon járó váltó.
- nagyobb csomagtartó. emberi méretű tárgyak sokkal jobban elférnek.
- fogyasztás. városban nincs érdemi különbség, sztrádán a honda elmegy 130-150 között 6-6,5 literrel, a corollánál ugyanez 7-8,5. a gyorsabb hajtást is jobban tolerálja a dízel. úgy értem, fogyasztásban kisebb a büntetés, ha gyorsan hajt az ember; a benzines fogyasztása exponenciálisan nő sztrádán, tartósan 150-nél 5 éve nem mentem gyorsabban.
- napszemüveg-tartó a tükörnél
ez nagyon ***a.
- félbőr ülést könnyebb takarítani. ahogy névre vettem az autót, elmentünk koncertre cimborákkal, az egyiknek sok volt a sör
a hányás simán, némi langyos vízzel lejön a bőrről, a corollában a plüsst lehetett volna vegyszeresen tisztítani.
a sztrádás menetkomfort és a nagyobb csomagtartó miatt megéri a váltás. ha nem jönnék ki a városból, ill. csak rövid utakra használnám a kocsit, minimum véleményes lenne a történet.