Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 339587 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1305 Dátum: 2013.10.27 10:11:50 »
te is egy latens dízel-b*zi vagy  :lol:
az, hogy a benzines a nyomatékot magasabb fordulaton adja le, az égvilágon semmit nem jelent. ha meg nem szeretsz váltogatni, ott az automata  :hug: ott aztán hirtelen kiderül, hogy semmi értelme nincs annak, hogy hányasban mekkorát "húz". nem lesz hülyegyerek autó egy kocsiból, mert magas fordulaton is képes működni.
ez a koptatós érv meg szerintem egyszerűen irreleváns. sőt, sok szempontból talán pont a fordítottja igaz. egy szívóbenzinest ritkán használsz a fordulat/nyomatékmaximum közelében, míg a dízeleknek az ember szívesebben odalép, pont amiatt, hogy ez a tartomány lejjebb van. nem csodálkoznék, ha ez jobban igénybe venné a motort...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Honda
« Válasz #1306 Dátum: 2013.10.27 10:13:12 »
Igen, ez is egy érv. Mi is ezért nem vettünk dízel Avensist. Én meg, mondjuk, a több hibalehetőség miatt parázok tőlük  :wacko: ... elég keserves dilemma ez nekem, mert őrültmód tetszik az, ahogy mennek, a karakterisztikájuk  :wub:
De wazz, 80-ról ne 3.-ban lépjen jól, hanem 5.-ben  :hug:
Látszik, Tsi lesz belőle  :hug:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Honda
« Válasz #1307 Dátum: 2013.10.27 10:19:07 »
ez a koptatós érv meg szerintem egyszerűen irreleváns. sőt, sok szempontból talán pont a fordítottja igaz. egy szívóbenzinest ritkán használsz a fordulat/nyomatékmaximum közelében, míg a dízeleknek az ember szívesebben odalép, pont amiatt, hogy ez a tartomány lejjebb van. nem csodálkoznék, ha ez jobban igénybe venné a motort...
400e-et és a nagykorúságot közelítve az én kicsikém még mindig tudja a gyári értékeket.  ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1308 Dátum: 2013.10.27 11:18:22 »
ha meg nem szeretsz váltogatni, ott az automata  :hug: ott aztán hirtelen kiderül, hogy semmi értelme nincs annak, hogy hányasban mekkorát "húz". nem lesz hülyegyerek autó egy kocsiból, mert magas fordulaton is képes működni.
De attól az lesz belőle, ha CSAK magas fordulaton képes normálisan gyorsítani  :nonono: !

Kézi váltós kocsinál pedig nagyon is van értelme annak, hogy hányasban mekkorát húz az autó. Napi szinten szenvedek emiatt a Yarissal, állandóan vissza kell kapcsolgatni. Amúgy pedig, ha félre is tesszük a szubjektív szempontokat (pl. hogy szeret-e az ember váltani vagy sem), akkor is marad egy nagyon markáns objektív tényező: a fogyasztás. Az alacsony fogyasztáshoz a fordulatszámot is alacsonyan kell tartani, tehát lehetőség szerint minél magasabb sebességfokozatban gyorsítani.

Egyébként automatánál sem mindegy a dolog. Minél nyomatékosabb a motor, annál alacsonyabb fordulaton tudsz autózni azzal is. Hiszen ha így is jól gyorsul, akkor nem fogod annyira nyomni a gázt, és akkor nem fog visszakapcsolni az automata. (Pont ezért esznek egyébként relatíve keveset a nagy köbcentis, automata váltós szívó benzines kocsik. Mert nem kell pörögniük.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1309 Dátum: 2013.10.27 11:18:50 »
Látszik, Tsi lesz belőle  :hug:
Nekem ugyan tutira nem  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1310 Dátum: 2013.10.27 11:22:59 »
ez a koptatós érv meg szerintem egyszerűen irreleváns. sőt, sok szempontból talán pont a fordítottja igaz. egy szívóbenzinest ritkán használsz a fordulat/nyomatékmaximum közelében, míg a dízeleknek az ember szívesebben odalép, pont amiatt, hogy ez a tartomány lejjebb van. nem csodálkoznék, ha ez jobban igénybe venné a motort...
A kamionokban szerinted miért van akkora motor? Hogy kellő erőt adhhasson le a motorjuk anélkül, hogy pörögne. Hogy az üzemi fordulatszám-tartomány 1200-2000 között legyen. Két okból: egyrészt hogy relatíve keveset fogyasszanak (1 liter/tonna/100 km azért eléggé impozáns arány), másrészt hogy elfussanak több millió km-t, mielőtt fel kell újítani a motort. Mindkettőnek ez a kulcsa: az alacsony fordulatszám.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Honda
« Válasz #1311 Dátum: 2013.10.27 11:37:06 »
Nekem ugyan tutira nem  :D

Akkor D4D ?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1312 Dátum: 2013.10.27 12:22:32 »
Akkor D4D ?
Lehetőleg szívó benzin, a visszakapcsolós xarakodásával együtt  ::) ... keep it simple, tudod. Megbízhatóság mindenek felett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1313 Dátum: 2013.10.27 13:42:07 »
De attól az lesz belőle, ha CSAK magas fordulaton képes normálisan gyorsítani  :nonono: !
Kézi váltós kocsinál pedig nagyon is van értelme annak, hogy hányasban mekkorát húz az autó. Napi szinten szenvedek emiatt a Yarissal, állandóan vissza kell kapcsolgatni. Amúgy pedig, ha félre is tesszük a szubjektív szempontokat (pl. hogy szeret-e az ember váltani vagy sem), akkor is marad egy nagyon markáns objektív tényező: a fogyasztás. Az alacsony fogyasztáshoz a fordulatszámot is alacsonyan kell tartani, tehát lehetőség szerint minél magasabb sebességfokozatban gyorsítani.
Egyébként automatánál sem mindegy a dolog. Minél nyomatékosabb a motor, annál alacsonyabb fordulaton tudsz autózni azzal is. Hiszen ha így is jól gyorsul, akkor nem fogod annyira nyomni a gázt, és akkor nem fog visszakapcsolni az automata. (Pont ezért esznek egyébként relatíve keveset a nagy köbcentis, automata váltós szívó benzines kocsik. Mert nem kell pörögniük.)
hát én nem éreztem hülyegyereknek magam az avensisben. kérdés persze, hogy ki mit tekint "normális" gyorsításnak, a városi ritmust az ave úgy tartotta, hogy soha nem ment 2000 fölé a fordulatszám. ha hozni kellett a gyári 0-100-as értéket vagy pályán 160 tempomatnál erős emelkedőn persze akkor szépen beleforgott a 6000-be, de mi ezzel a probléma? sose értettem  :hmmmm:
a kamionos analógia meg nem játszik: nem kéne ipari felhasználásra és barkács célokra gyártott eszközöket egymáshoz hasonlítani...  :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1314 Dátum: 2013.10.27 13:59:38 »
hát én nem éreztem hülyegyereknek magam az avensisben. kérdés persze, hogy ki mit tekint "normális" gyorsításnak, a városi ritmust az ave úgy tartotta, hogy soha nem ment 2000 fölé a fordulatszám. ha hozni kellett a gyári 0-100-as értéket vagy pályán 160 tempomatnál erős emelkedőn persze akkor szépen beleforgott a 6000-be, de mi ezzel a probléma? sose értettem  :hmmmm:
a kamionos analógia meg nem játszik: nem kéne ipari felhasználásra és barkács célokra gyártott eszközöket egymáshoz hasonlítani...  :hug:
De, játszik az analógia, mert tökéletesen bizonyítja, hogy mire jó az alacsony fordulatszám  :) ... ha igazad lenne abban a képtelenségben (már bocs, de tényleg az, méghozzá hatalmas), hogy egy motor átlagos fordulatszáma az élettartamát kvázi nem befolyásolja, akkor a kamionokban is kisebb köbcentis, többet pörgő motorok lennének. A másik dolog meg, ugye, a fordulatszám és a fogyasztás közötti direkt összefüggés.

Abban igazad van, hogy az átlagos városi forgalom tempóját simán lehet az Avéval tartani, 2000-2500 körül elváltogatva. Ha nincs emelkedő! Mert emelkedőn bizony kapásból előjön megint, hogy alacsony fordulaton mennyire döglöttek ezek a modern szívó benzinesek. A másik dolog viszont tényleg az, hogy számomra nagyon utálatos, kényszeredett dolog, hogy 80-nál nem elég egy padlót nyomnom a kocsinak ötödikben, hanem, ha igazán jó gyorsulást szeretnék elérni, nem is 4-be, hanem mindjárt 3-ba kell visszakapcsolnom  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1315 Dátum: 2013.10.27 14:10:24 »
nekem és nagyjából az összes autósnak is elegendő az iparági átlagos élettartam. egyáltalán nem érdekel, hogy egy motor 300 vagy 500ezer km-nél kopik el teljesen...szóval amit írsz, nyilván igaz, de gyakorlati jelentősége szerintem nincsen, legfeljebb afrikában. a fogyasztás más tészta, de erről is vitázunk eleget. a fogyasztás csak egy (bár a legnagyobb) összetevője a fenntartási költségeknek. nem véletlen, hogy a dízelek nem szorítják ki és szerintem nem is fogják soha kiszorítani a hagyományos benzinmotorokat. persze van olyan felhasználás, ahol egyértelmű az előnyük, de ez megintcsak nem az átlagjúzer profilja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Honda
« Válasz #1316 Dátum: 2013.10.27 14:35:51 »
De wazz, 80-ról ne 3.-ban lépjen jól, hanem 5.-ben  :hug: ... mert a dízel már 5.-ben is jól lép. Szóval, bizony döglött a dízelhez képest, és ezt utálom rohadtul a benzinesekben. Ezt az "el kell pörgetni"-t. Hogy tényleg nem mennek, ha nem pörgeted őket. Mert én utálom pörgetni a motort. Mert ha pörgeted, fogyaszt, üvölt, kopik.
;D;D;D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Honda
« Válasz #1317 Dátum: 2013.10.27 14:38:11 »
nekem és nagyjából az összes autósnak is elegendő az iparági átlagos élettartam. egyáltalán nem érdekel, hogy egy motor 300 vagy 500ezer km-nél kopik el teljesen...szóval amit írsz, nyilván igaz, de gyakorlati jelentősége szerintem nincsen, legfeljebb afrikában. a fogyasztás más tészta, de erről is vitázunk eleget. a fogyasztás csak egy (bár a legnagyobb) összetevője a fenntartási költségeknek. nem véletlen, hogy a dízelek nem szorítják ki és szerintem nem is fogják soha kiszorítani a hagyományos benzinmotorokat. persze van olyan felhasználás, ahol egyértelmű az előnyük, de ez megintcsak nem az átlagjúzer profilja.
Csoda, de csak egyet tudok most veled érteni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1318 Dátum: 2013.10.27 14:51:25 »
nekem és nagyjából az összes autósnak...
Aha, nagyjából az összesnek, persze ;) ... a "nagyjából az összes autósnak" azért részét képezi ám az a nem kevés ember is, aki tizen- vagy akár huszonéves, több százezer km-t futott kocsikat használ. Nekik pedig rohadtul nem mindegy ám, hogy a kocsijuk motorját mondjuk 250 ezer km után fel kell-e már újítani, vagy még 350 ezernél is rendben működik.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1319 Dátum: 2013.10.27 14:54:07 »
Jól van, emberek, örülök hogy legalább egyvalamiben így közös platformra kerültetek  :hug: ... az a ti "bajotok", hogy soha nem kellett öreg, sokat futott kocsikkal vacakolnotok, olajat utántöltögetnetek, motort felújíttatnotok vagy cseréltetnetek (bontottra persze, rettegve hogy az milyen lesz), stb stb  :flowers: ... Bizony mondom, FIGYELNÉTEK a motor kopására, és elhinnétek hogy az nem csak valami elméleti dolog, ha ilyen előéletetek lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )