Szerző Téma: Honda  (Megtekintve 339603 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1290 Dátum: 2013.10.26 16:10:36 »
hát nemtom. számomra az auris egyetlen vonzereje a hajtáslánc. de inkább spórolok még kicsit egy priusra, ha egyszer hibrid lesz a befutó
Nekem is tetszik az Auris :) ... kívül-belül egyaránt (ültem is benne, nem csak kép alapján mondom tehát). A különféle verziók és nézetek között amúgy valóban nekem is a kombi hátulja jön be a legkevésbé - de azért az is még bőven a pozitív skálán van - mondjuk, 10-ből 7 pont.

Hogy ez a Civic milyen? Az ötajtós esetében nem tetszik, ahogy a szögletes és kerekített formákat vegyítik - az előd "UFO" Civic ebben jobb, következetesebb volt. Ezt leszámítva nincs vele gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1291 Dátum: 2013.10.26 17:05:19 »
De ehelyett mi szükség lenne a 2.2-esre :) ? Régebbi, kevésbé finom futású, nehezebb, kelletlenebb karakterisztikájú, lényegesen nagyobb fogyasztású motor, magasabb fenntartási költségekkel. Az a kis plusz erő ezt egyáltalán nem kompenzálja... akkor is az 1.6-ost venném, ha azonos áron adnák őket.

A benzines meg, a maga sokkal nagyobb fogyasztásával és összehasonlíthatatlanul alacsonyabb nyomatékával, szerintem kb. szóba sem jön reális alternatívaként.

már hogy a pékbe ne? plusz egymilló, anyám borogass, legyen 3 liter plusz a benzines  fogyasztása (bár szerintem nincs annyi), akkor kb 85ezer km alatt jön be a felár...ha valaki megy évente 10ezer km-t akkor nem sok értelme van...de persze ez sok szempontból vallási kérdés. a testvérem pl. akkor se venne benzinest, ha soha az életben nem jönne be a dizelvariáns felára...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1292 Dátum: 2013.10.26 17:19:23 »
már hogy a pékbe ne? plusz egymilló, anyám borogass, legyen 3 liter plusz a benzines  fogyasztása (bár szerintem nincs annyi), akkor kb 85ezer km alatt jön be a felár...ha valaki megy évente 10ezer km-t akkor nem sok értelme van...de persze ez sok szempontból vallási kérdés. a testvérem pl. akkor se venne benzinest, ha soha az életben nem jönne be a dizelvariáns felára...
Ja ja egyetértek a tesóddal  :devil: ;) :surrender:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1293 Dátum: 2013.10.26 17:19:24 »
már hogy a pékbe ne? plusz egymilló, anyám borogass, legyen 3 liter plusz a benzines  fogyasztása (bár szerintem nincs annyi), akkor kb 85ezer km alatt jön be a felár...ha valaki megy évente 10ezer km-t akkor nem sok értelme van...de persze ez sok szempontból vallási kérdés. a testvérem pl. akkor se venne benzinest, ha soha az életben nem jönne be a dizelvariáns felára...
Nyilván nem azokról az esetekről beszéltem, mikor vallási kérdés. Azok úgyis eleve eldőltek.

Viszont. A Spriten 7.81 az 1.8 benzines Civicek átlagfogyasztása. Szóval a dízel nagyon is tudja a legalább 3 literrel kisebb átlagot. Ez pedig akkora eltérés, hogy döntő érv lehet még abban az esetben is, ha végül nem is térül meg a felár, mire újra eladod a kocsit. Egyszerűen rohadtul más érzés 4.5, vagy 7.5 literes fogyasztással autózni, és tankoláskor ezzel, vagy azzal az értékkel szembesülni.

És akkor ehhez vedd hozzá a 300 Nm nyomatékot, vibrációk nélkül, csendesen, pörgősen, turbólyuk nélkül előadva. És tedd oda mellé a benzinest, ami kb. döglött, ha nem pörgeted (épp nemrég vezettem ilyen autót, írtam is róla).

Ne felejtsük el azt sem, hogy a dízel felárából azért később, használtan eladva is megmarad valami, ami tovább rövidíti a megtérülési szakaszt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Honda
« Válasz #1294 Dátum: 2013.10.26 17:27:22 »
Nyilván nem azokról az esetekről beszéltem, mikor vallási kérdés. Azok úgyis eleve eldőltek.

Viszont. A Spriten 7.81 az 1.8 benzines Civicek átlagfogyasztása. Szóval a dízel nagyon is tudja a legalább 3 literrel kisebb átlagot. Ez pedig akkora eltérés, hogy döntő érv lehet még abban az esetben is, ha végül nem is térül meg a felár, mire újra eladod a kocsit. Egyszerűen rohadtul más érzés 4.5, vagy 7.5 literes fogyasztással autózni, és tankoláskor ezzel, vagy azzal az értékkel szembesülni.

És akkor ehhez vedd hozzá a 300 Nm nyomatékot, vibrációk nélkül, csendesen, pörgősen, turbólyuk nélkül előadva. És tedd oda mellé a benzinest, ami kb. döglött, ha nem pörgeted (épp nemrég vezettem ilyen autót, írtam is róla).

Ne felejtsük el azt sem, hogy a dízel felárából azért később, használtan eladva is megmarad valami, ami tovább rövidíti a megtérülési szakaszt.
Egyetértek veled, de az a 3 l szerintem mondjuk az Avével összehasonlitva lehet igaz :devil:
Az utsóról ahogy nézem a hirdetéseket,nem vagyok meggyőződve, max ha hasonló a futott km :hmmmm:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1295 Dátum: 2013.10.26 17:34:03 »
meglássuk, mennyit tud belőle eladni a honda. térjünk vissza rá pár év múlva  :hug:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Honda
« Válasz #1296 Dátum: 2013.10.26 18:51:02 »
...És tedd oda mellé a benzinest, ami kb. döglött, ha nem pörgeted (épp nemrég vezettem ilyen autót, írtam is róla).
Mondjuk azért egy rövid útból, ahol sosem pörgetted 3000 fölé, ne vonj le messzemenő következtetéseket! ;) Nekem volt szerencsém, normális keretek között maradva, meghajtani. 3500-4000 fölött bizony nagyot lép de előtte egy lineárisan növekvő erőt mutató motor.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Honda
« Válasz #1297 Dátum: 2013.10.26 19:00:46 »
Mondjuk azért egy rövid útból, ahol sosem pörgetted 3000 fölé, ne vonj le messzemenő következtetéseket! ;) Nekem volt szerencsém, normális keretek között maradva, meghajtani. 3500-4000 fölött bizony nagyot lép de előtte egy lineárisan növekvő erőt mutató motor.
Mint általában a normál ccm-es benzinmotorok.  :yes: Az 1,8-as Civic motor is megy, csak szépen el kell pörgetni. Ha az Avensis a maga 129 lóerejével és 4 személlyel JÓL lép 3.-ban 80-ról, akkor a Civic a 140 lóerejével hasonló körülmények között minimum JÓL, de inkább IGEN JÓL lép.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Honda
« Válasz #1298 Dátum: 2013.10.27 02:50:08 »
De ehelyett mi szükség lenne a 2.2-esre :) ? Régebbi, kevésbé finom futású, nehezebb, kelletlenebb karakterisztikájú, lényegesen nagyobb fogyasztású motor, magasabb fenntartási költségekkel. Az a kis plusz erő ezt egyáltalán nem kompenzálja... akkor is az 1.6-ost venném, ha azonos áron adnák őket.

A benzines meg, a maga sokkal nagyobb fogyasztásával és összehasonlíthatatlanul alacsonyabb nyomatékával, szerintem kb. szóba sem jön reális alternatívaként.
Max LE || nyom. || 0-100 || vegseb || fogyasztas
1.8 benzin
142Le || 174nm || 8.7sec || 190km/h || 7.3/4.9/5.8
1.6 dizel
120Le || 300nm | 10.5sec || 205km/h || 4.0/3.3/3.6
2.2 dizel
150Le || 350nm || 8.6sec || 217km/h || 5.2/3.9/4.4

En ezeket az adatokat nezve azt mondom, hogy vagy 5 milliom van es/vagy megrogzott benzinparti vagyok vagy 6.3 milliom es veszek egy erogepet  :hug:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Honda
« Válasz #1299 Dátum: 2013.10.27 08:02:47 »

összekeverted szerintem a végsebesség adatokat. a kis dízel teljesítménye kisebb,  tuti nem fog tudni gyorsabban menni a benzinesnél.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1300 Dátum: 2013.10.27 09:51:27 »
Mondjuk azért egy rövid útból, ahol sosem pörgetted 3000 fölé, ne vonj le messzemenő következtetéseket! ;) Nekem volt szerencsém, normális keretek között maradva, meghajtani. 3500-4000 fölött bizony nagyot lép de előtte egy lineárisan növekvő erőt mutató motor.
OK, lehet hogy kissé sarkosan fogalmaztam, de ugyanerre gondoltam én is ;) ... Tény hogy öten ültünk bent, és tény hogy nem forgattam 3000 fölé, de bizony amit így előadott, az elég vékonyka volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1301 Dátum: 2013.10.27 09:54:02 »
Mint általában a normál ccm-es benzinmotorok.  :yes: Az 1,8-as Civic motor is megy, csak szépen el kell pörgetni. Ha az Avensis a maga 129 lóerejével és 4 személlyel JÓL lép 3.-ban 80-ról, akkor a Civic a 140 lóerejével hasonló körülmények között minimum JÓL, de inkább IGEN JÓL lép.  :)
De wazz, 80-ról ne 3.-ban lépjen jól, hanem 5.-ben  :hug: ... mert a dízel már 5.-ben is jól lép. Szóval, bizony döglött a dízelhez képest, és ezt utálom rohadtul a benzinesekben. Ezt az "el kell pörgetni"-t. Hogy tényleg nem mennek, ha nem pörgeted őket. Mert én utálom pörgetni a motort. Mert ha pörgeted, fogyaszt, üvölt, kopik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Honda
« Válasz #1302 Dátum: 2013.10.27 10:01:51 »
De wazz, 80-ról ne 3.-ban lépjen jól, hanem 5.-ben  :hug: ... mert a dízel már 5.-ben is jól lép. Szóval, bizony döglött a dízelhez képest, és ezt utálom rohadtul a benzinesekben. Ezt az "el kell pörgetni"-t. Hogy tényleg nem mennek, ha nem pörgeted őket. Mert én utálom pörgetni a motort. Mert ha pörgeted, fogyaszt, üvölt, kopik.
Azért a dízel a nagyobb kompresszió miatt szerintem a kevesebb fordulatával is legalább annyit kaphat az arcába, mint egy benzines a magasabb fordulatával  :hmmmm:
Egyébként a dízel nagy előnye azért számomra is az alacsonyabb fogyasztás mellett az, hogy a nyomatékgörbéje sokkal laposabb, de nem barátkoztam meg annyira a gondolattal, hogy dízelt vegyek valamikor. Biztos mert keveset megyek vele... Esetleg a most új Mazda 6 majd jópár év múlva (ennek viszonylag alacsony a kompressziója is a dízelek között tudtommal), de akkor már nehéz lesz jó állapotút találni belőle  :1eye:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1303 Dátum: 2013.10.27 10:02:20 »
Tudjátok, mi jutott eszembe azonnal, miután vezettem ezt az 1.8 benzin Civicet? Az Avensisünk. Az is ugyanilyen  ::) ... beülsz, és arra gondolsz: 2.0 motor, 147 lóerő, vúúú, menni fog  :yes: - aztán a fenét. Próbálsz úriemberesen vezetni (értsd: elegánsan, erőből, pörgetés nélkül, korán felkapcsolva) - és nem történik semmi. 2000-nél felkapcsolva kb. mint a nyári harmat. 3000-nél felkapcsolva is maximum tűrhető, de biztos nem az, amit a "majdnem 150 lóerő" alapján várnál. Ahhoz, hogy lépjen, hogy TÉNYLEG lépjen, 5000-ig kell pörgetni, mint valami sportkocsit. Mint valami hülyegyerek-autót  :nonono: ... na, hát ezt utálom én ezekben  :nono: ! És ez az 1.8 Civic pontosan ugyanilyen.

Ezzel szemben, egy 2.0 dízel? Pécs, Hunyadi út, jóóó meredek emelkedő... 4-es fokozat, 50 km/h... rálépsz a gázra, és MEGLÓDUL  :wub: ... igen, ILYEN egy erős motor  :clap: !

És tudjátok, mit? Régebben a szívó benzinesek sem voltak ám ilyen heréltek. A Camry pl. egész mást ad elő az Avensishez képest, ha 3000-ig pörgetem  :) ... OK, nem olyan mint egy dízel, de mégis van ereje, van nyomatéka, húz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Honda
« Válasz #1304 Dátum: 2013.10.27 10:04:36 »
...de nem barátkoztam meg annyira a gondolattal, hogy dízelt vegyek valamikor. Biztos mert keveset megyek vele...
Igen, ez is egy érv. Mi is ezért nem vettünk dízel Avensist. Én meg, mondjuk, a több hibalehetőség miatt parázok tőlük  :wacko: ... elég keserves dilemma ez nekem, mert őrültmód tetszik az, ahogy mennek, a karakterisztikájuk  :wub:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )