Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 466797 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:RAV4
« Válasz #1155 Dátum: 2019.08.02 12:18:28 »
Teszten a RAV4 2.0 benzin Multidrive S AWD Executive .
Nem gerjedtem rá. Jóval inkább egy Camry ugyanennyiért.

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:RAV4
« Válasz #1156 Dátum: 2019.08.05 16:43:22 »
Sziasztok! Rav4, 2.0d4d, 2004-es. Jelenség a következő: Melegen nehezen indult....megállapítva lett hogy a magasnyomású pumpa nehezen állítja fel nyomást. Vettem bele pumpát és 4 db injektort használtat, de be lettek vizsgálva és "kifogástalanok". Mivel meg lett bontva kapott 16 db INA hidrotőkét (mert 3-4 db sántított), vezérlést, vízpumpát, feszítőt,tömítést. Jelenleg dinamikus az autó, indul megyen. Viszont melegen alacsony fordulatról gyorsítva bekopog a motor, álló helyzetben is. Hasonlóképen mint pl.: Ford Tdci motorok. Előtte pedig nem volt ilyen.
Kérdésem a következő: Találkozott valaki már ilyennel és ha igen mi volt az?
                                   Főtengely ékszíjtárcsa mennyit szokott bírni, és milyen következménnyel jár ha elfárad a gumiágy?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:RAV4
« Válasz #1157 Dátum: 2019.08.08 13:03:51 »
Jelenség a következő: Melegen nehezen indult....
...
Kérdésem a következő: Találkozott valaki már ilyennel és ha igen mi volt az?
Ha hidegen pöcröff, de melegen nem megy, az tipikusan főtengely jeladó hiba. Rossz jeladó, hibás pozíció, vagy csatlakozó kontakthiba amiket érdemes nézni.

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:RAV4
« Válasz #1158 Dátum: 2019.08.08 13:19:39 »
Megyen melegen is, és indul melegen is mióta le lett cserélve a pumpa. Hanem a hiba az hogy meleg motornál, alapjáraton adok egy gázfröccsöt 1000-1500rpm között bekopog valami. Általában kereszteződésben levő induláskor hallani.

RAZOR26

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:RAV4
« Válasz #1159 Dátum: 2019.08.10 09:33:11 »
Üdv. Mindenkinek!  :helpsmilie:
 
Kis segítséget szeretnék kérni! Adott egy Toyota Rav4 2004 D4D.
Egy Old Man Emu szettet szeretnék összevadászni hozzá! A Hátsó szett rugó+lengéscs. már meg vannak.
Legalább egy első rugó jó lenne nem tud valaki vamit ! Vagy esetleg egy hasonló erősített más konkurens márka +3cm pl.: KingSpring ...
Ja és még egy dolog ilyen Rugó alátétet (GUMI/FÉM) is keresnék hozzá.
Tudom nem egy offroad gép  :eek: de nekem teljesen megteszi amire kell  ::)

Válaszaitokat előre is Köszönöm!!! :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RAV4
« Válasz #1160 Dátum: 2019.08.10 12:22:59 »
Sziasztok! Rav4, 2.0d4d, 2004-es. Jelenség a következő: Melegen nehezen indult....megállapítva lett hogy a magasnyomású pumpa nehezen állítja fel nyomást. Vettem bele pumpát és 4 db injektort használtat, de be lettek vizsgálva és "kifogástalanok". Mivel meg lett bontva kapott 16 db INA hidrotőkét (mert 3-4 db sántított), vezérlést, vízpumpát, feszítőt,tömítést. Jelenleg dinamikus az autó, indul megyen. Viszont melegen alacsony fordulatról gyorsítva bekopog a motor, álló helyzetben is. Hasonlóképen mint pl.: Ford Tdci motorok. Előtte pedig nem volt ilyen.
Kérdésem a következő: Találkozott valaki már ilyennel és ha igen mi volt az?
                                   Főtengely ékszíjtárcsa mennyit szokott bírni, és milyen következménnyel jár ha elfárad a gumiágy?

Szia!

Legjobb tudomásom szerint ebben a motorban sem hidrotőkék, hanem szelepemelő tőkék (13751) vannak:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_RAV4_CLA20L-AZMNYW_1302.html
Ezeket nem nagyon kell cserélgetni. Megadott időnként/kilométerenként kell szelephézagot ellenőrizni  illetve állítani a lapkákkal (13753). Számomra érthetetlen, miért cserél ilyet egy szerviz (na jó, nem is...).
Kérdés, hogy a csere során beállították-e a  szelephézagokat?


kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:RAV4
« Válasz #1161 Dátum: 2019.08.10 18:56:35 »
Szia! Nagyon szépen köszönöm a segítséget, tényleg sokat segítettél. 😊
Annyit tudnál nekem segíteni, hogy honnan tudok beszerezni lapkát nem “horror” áron?
És hogy mennyi az ideális hézag szivó és kipufogó szelepnél? Egyik barátom megnézte a Würth-be és elég nagy szórásban írja.  Szivó: 0,20-0,30 hidegen. Kipufogó: 0,35-0,45 hidegen.
Köszönöm

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:RAV4
« Válasz #1162 Dátum: 2019.08.10 19:01:39 »
Vezettem kb. 50 kmt egy kollegam uj rav4 hibridjet. Savtarto, nyithato uvegteto, ulesszelloztetes, "borozott" muszerfal, minden van, mint a bucsuban.

Bitang jo. A hangszigeteles is szuper, sokkal jobb, mint a plusban.

Velemenyem szerint a toyota kinalatanak legjobb autoja.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RAV4
« Válasz #1163 Dátum: 2019.08.10 20:21:09 »
Szia! Nagyon szépen köszönöm a segítséget, tényleg sokat segítettél. 😊
Annyit tudnál nekem segíteni, hogy honnan tudok beszerezni lapkát nem “horror” áron?
És hogy mennyi az ideális hézag szivó és kipufogó szelepnél? Egyik barátom megnézte a Würth-be és elég nagy szórásban írja.  Szivó: 0,20-0,30 hidegen. Kipufogó: 0,35-0,45 hidegen.
Köszönöm
Szia!
Örülök, ha segítettem.
Lapkát anno a Szakálmetálnál vettem. Most is van nekik, kell az átmérő és a vastagság. Jellemzően 5-600 forint listaáron darabja (ebből nyilván lehet kedvezményt is kapni).
Nekem csak Carina leírásom van, és itt a motorháztetőn belül van egy matrica, ahol ezeket az értékeket odaírta a gyár, a tiéden nincs ilyen valahol a motortérben?
A kipufogószelepeknél szokott nagyobb lenni, így hihetőnek tűnik, amit írtál, valamint általában a Toyotáknál hidegen kell csinálni ezt.  Először le kellene minden szelepnél mérni a hézagokat, és felírni őket. Ehhez képest ki lehet számolni az előírás alapján, hogy milyen vastag lapka kellene, ha nem lenne jó a hézag. A lapkákat 0,05mm-es lépésekben árulják. Célszerű olyat venni, hogy minél jobban közelítse a maximális hézagot (alulról, tehát annál több ne legyen), mivel a használat során a hézag csökkenni szokott. Példa: egy kipufogószelepnél mérsz 0,3mm-es hézagot, de ez a 0,35 alatt van. A maximum 0,45mm, tehát a benne levő lapkánál 0,15mm-rel vékonyabb lapka kell (0,45-0,3). Mondjuk ha teljesen biztosra mész, akkor csak 0,1mm-rel veszed vékonyabbra, és 0,4mm lesz  hézag, sosem lehet tudni... majd eldöntöd.
Ha a benne levő lapkán nincs rajta a névleges vastagság, akkor nem tolómérővel (valószínűleg 0,05mm-es pontosságú lesz és az kevés), hanem 0,01mm-es pontosságú mikrométerrel célszerű azt megmérni (vagy pontosabbal).
Szerintem keress rá az 1CD-FTV motor szelephézagára (valve clearance), hátha találsz valamit rá.
Itt pedig egy leírás Carinára, ha nincs a kocsidhoz hasonló leírásod, szerintem ez alapján el lehet indulni (logikusan csinálni, gondolom itt már a motor fordítva van...), mert nagyon jól leírja a szelephézag ellenőrzést és beállítást a 13. oldaltól.
Szóval az értékeket ne nézd itt, csak a mérés menetét  :)

Szerk.:
Ez is azt írja szelephézagnak, amit a Würth.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.10 20:49:07 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:RAV4
« Válasz #1164 Dátum: 2019.08.10 20:32:59 »
Vezettem kb. 50 kmt egy kollegam uj rav4 hibridjet. Savtarto, nyithato uvegteto, ulesszelloztetes, "borozott" muszerfal, minden van, mint a bucsuban.

Bitang jo. A hangszigeteles is szuper, sokkal jobb, mint a plusban.

Velemenyem szerint a toyota kinalatanak legjobb autoja.
Hasonlóan vélekedek, csak én az új Camry-ről [emoji41]  [emoji106]
A RAV 4 nekem tank.

Tapatalkkal küldve


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RAV4
« Válasz #1165 Dátum: 2019.08.10 20:46:41 »
Egyébként én is nézegettem újabban a régebbi RAV4-eket.
Tetszik az 1.8-as benzines, 125 lovas, például:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_1_8_4x2_c-14638163

Nekem nem kell négykerékhajtás, az tetszik, hogy magas, nem is túl nehéz és korrekt a teljesítménye.

Ezeknél is van olajevősség, mint az 1.8 CoV-n 2005-2006 előtt? Féltengelytörés, vagy egyéb jellemző típushiba, amire figyelni kellene?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RAV4
« Válasz #1166 Dátum: 2019.08.12 06:09:59 »
Az már más műfaj. Még többet fogyaszt, ráadásul jó nagy kerekeken jár, 4 évente szívhatod a fogadat a gumiárak miatt...

Mondjuk ez is tetszik benne, hogy más műfaj  :yes: Állítólag csendesebb is.
A gumikkat én is néztem, valóban: durván egy tízessel drágább darabja. Most 6-7 évente 40 ezer plusz végülis kibírható. A spritmonitor szerint pedig nem sokkal magasabb a fogyasztása. Hangsúlyozom, az 1.8 kétkerék-hajtásúról beszélek.
A kérdés az, hogy milyen nyűgjei vannak esetleg, amik komolyabbak?

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:RAV4
« Válasz #1167 Dátum: 2019.08.14 11:53:39 »
Köszönöm Szépen a segítséget VD1234! 5db szelephézag nem volt jó. Viszont sajna csak a Bárditól tudom beszerezni a lapkákat azt is csak gyárit.....18.000ft. Elvileg a héten meghozzák és bele lesz téve, után majd küldöm az infót. :)
Egyébként nagyon kellemes autó a Rav 4, csak ajánlani tudom. Igaz az utóbbi időben nagyon sok pénz lett ráköltve........ De hát nem mai gyerek és kilométer is van már benne, de mindenből a legjobbat kapott mindig.
Mi is gondolkozunk hogy venni kellene egy benzines Rav 4-et, fiatalabbat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RAV4
« Válasz #1168 Dátum: 2019.08.14 16:40:30 »
Szívesen!
Ilyen egyedi mérete van? Én anno simán a Szakálnál vettem a Carinához, tényleg pár száz forint volt darabja hála Istennek!
A gyári ára a toyodiy szerint is majdnem 10 euró  :surrender: Nem is értem, hogy cserélték őket így... :censored: Nagy eltérések voltak amúgy?

Nem fordult elő az, hogy valamelyik pont jó egy másik helyére? Én anno csereberéltem őket, ahol lehetett, és a végén egy kezemen meg tudtam számolni, hány újat kellett venni (pedig 16 szelepes).
De remélem, hogy beállítás után jó lesz! Biztosan jobb lesz, csak megszűnik-e tőle a hiba ugye.

Köszi  az infót! Esetleg tudsz olyat, amire típus-specifikusan kell figyelni, ha arra kerülne a sor?

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:RAV4
« Válasz #1169 Dátum: 2019.08.14 19:36:51 »
25 mm átmérőjű van benne, és nincsen sehol kérdeztük: Unix, Szakálmetál, Bárdi, Láng, IC, Autonet, több gépműhelyt is felhívtunk.
5 dbot kell cserélni, 1-es henger mindkét szivó és mindkét kipufogó, 4-henger második szívót, darabja 3500 ft.
Az 1-henger szívó 0,10-0,15mm volt, 1-es henger kipu 0,15-0,25mm, 4-es szívó 0,15mm volt.
Figyelj nekem a Ravosnak amit sűrűn kell cserélni a első féknyereg csuszka, ha kikopik akkor nagyon tud zörögni. Ha túl sokat megy óvatosan akkor egy hirtelen gázadáskor letilt..., olyankor félre állok és újra indítom majd megkínálom rendesen és megyen ahogy kell. 5 évesen került hozzánk 130.000 kmrel, míg nem érte el a 340.000 kmt nem nagyon kellett költeni rá. Szerviz 10.000km, Váltó,difi, osztómű olajcsere 30.000km. Kopóalkatrészek ( 4db telo, futómű cuc, féktárcsa+betét, kerékcsapágy.) Vezérléscsere 90.000kmként.