Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 178675 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kbhuinfo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Rav4h
Re:RAV4
« Válasz #1065 Dátum: 2018.06.25 15:57:16 »
Tudja valaki, hogy a rav4 hybrid-ben van-e önindító, vagy a generátor/villanymotor tölti be ezt a szerepet? Ezesetben csak a battery pack képes az autót elindítani és a rendes, 12v-os akksi csak a vezérlőket és a világítást látja el energiával? Előre is köszi a választ!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4097
Re:RAV4
« Válasz #1066 Dátum: 2018.06.26 21:35:13 »
Egyetlen Toyota HSD ben sincs önindító. A benzinmotort a nyomatékosztómű forgatja meg.
A 12V os akku csak a fedélzeti elektronikát látja el.

radosg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: rav4 2006
Re:RAV4
« Válasz #1067 Dátum: 2018.06.30 18:55:18 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni: van egy 2006-os évjáratú RAV4-esem, a 177 LE-s modell. Menet közben letiltott a motor (nem állt le) ezért be kellett szállítani egy Toyota márkaszervízbe (nevet szándékosan nem írok). Megállapították, hogy a részecskeszűrő okozza a problémát, de megpróbálják regenerálni (kiviszik autópályára és számítógépre kötve regenerálják). Másnap kellett menni az autóért. Közölték, hogy a regenerálás nem sikerült, de a hibakódot kiütötték és lehet vele menni. A részecskeszűrő cserét felajánlották, de az összeg kicsit soknak tűnt. Valamint közölték, hogy valószínűleg hengerfejes is a kocsi. Mivel eddig semmilyen erre utaló jelet nem tapasztaltam, megkérdeztem miből jutottak erre a következtetésre. Válasz: fogy a hűtővíz a kiegyenlítőtartályból és bugyog benne a víz. Ezt elég furcsának tartottam mivel minden héten megnéztem a folyadékszinteket és amióta nálam van (több mint egy éve) soha nem fogyott egy deci se belőle. Mivel erre is egy horror összeget mondtak érzékeny búcsút vettünk egymástól. A részecskeszűrőt leszedettem és kitisztíttattam (nem savazásos technológiával). Majd elvittem egy másik szerelőhöz a hengerfej "probléma" miatt. Megállapította, hogy kiegyenlítő tartály túlfolyó szelepén nyomja ki a vizet a rendszer (sehol máshol nincs folyás). Szétszedték az egész hűtőrendszert, amibe dugulást nem találtak. Megnézték a termosztátot és a vízpumpát is. Ezekkel semmi probléma nem volt. Elvitték próbaútra: feltöltötték a hűtőrendszert maximum szintig. A próbautak során a tartályban a víz mindig lecsökkent a minimum szintre (túlfolyón kinyomta), de tovább nem. A vízhőmérséklet folyamatosan az optimális szinten volt, minimális túlmelegedés sem volt. A motorolaj és a hűtőfolyadék nem keveredik egymással és a kipufogó füst se fehéres színű. A szerelő azt tanácsolta, hogy a hengerfejet ne bántsuk egyenlőre, mert semmi nem utal arra hogy hengerfejes lenne a kocsi, de nem tudja mi okozhatja a problémát. Szerinte nyugodtan használhatom, amíg nem forralja a vizet vagy nem ürül ki teljesen a kiegyenlítő tartály. Azóta már menten én is vele, de a hűtővíz ugyanazon a szinten (minimum) van és nem is melegszik túl (kisebb mértékű bugyogás látható), felmegy az üzemi hőmérsékletre és onnan nem mozdul a mutató. (Az autóban 250ezer km van jelenleg, viszont 120ezer km-nél (garanciális visszahívás) a motorblokkot és a hengerfejet is kicserélték.)
Ha valakinek lenne hasonló tapasztalata vagy találkozott ezzel e jelenséggel kérem segítsen! Köszönöm!

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 130
Re:RAV4
« Válasz #1068 Dátum: 2018.07.09 17:25:51 »
Mit lehet csinálni, ha ragad a műszerfal? A teljes felső része olyan mintha puha gumi lenne. Bármivel mosom le ha megszárad újra ragacsos, sőt ha kicsit dörzsölöm, olyan mintha a felső réteget el lehetne maszatolni. Mint a radírgumi kb.
Már próbáltam minden belsőtér tisztítóval, de még normál meleg vizes mosószerrel is. Ha megszárad a víz rajta azonnal ragacsos lesz a felület.

2004 es rv4