Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 131950 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8393
Re:RAV4
« Válasz #975 Dátum: 2017.06.10 11:16:48 »
Sziasztok!
Megvettem álmaim autóját, 2002/10 RAV4 D4D, 176e. km, nagyon megkímélt állapotban. IMÁDOM! DE! És most kérném a hozzáértők és tapasztaltak tanácsát! Az autó gyorsulás közben (nem vagyok aszfaltbetyár, ez a kocsi nem arra való) alig észrevehetően "bólint, megtorpan", majd tovább gyorsul! Ez független a sebességtől, fordulattól, fokozattól!!! A hiba mostanában jöhetett elő, mert a kesztyűtartóban találtam egy turbó nyomás érzékelőt! Nos ezzel még együtt is tudnék élni , mert nem egy nagy dolog, de ami a hab a tortán, hogy az autó néha menet közben szervizmódba kapcsol és kivillan a motorhiba visszajelző! Ekkor a fordulat leesik kb. 1200-ra! Nos ez egy előzés közben nagyon nem kellemes! Ekkor kuplung, index, lehúzódni, motor leállít, újra indít, és megy tovább!!!! Voltam szerelőnél, minden érzékelő kütyüt kitisztítottak, volt amit próba erejéig ki is cseréltek, majd feladták! A diagnosztika P1250 - es hibát ír ki, aminek utánanézve nagyon nagy a szórása! Felhívtam a megyeszékhelyi Toyotát és megkérdeztem a 8000 Ft.-os diagnosztikai díjért meg tudja nekem mondani 100%-ra, hogy mit kell kicserélnem? És azt mondta nem!
TUD VALAKI SEGÍTENI?
Szia!

Vétel előtt kellett volna véleményt kérni erről a motorról. Nekünk ugyan ez volt a hiba, rengeteg időt, pénzt, szerelőt megjárt... sosem lett jó.
És nem egyedi a hiba, ismerősi körbe sorra szívtak az 1cd motorkodú d4d RAVokkal.

Amúgy egy szerelő srác, azt mondta hogy fals jelet kap a turbónyomás szabályzó, túl akar tölteni és a nagy nyomás miatt inkább letilt, mint hogy baja legyen a motornak.  Vákumos szabályzót hekkelte meg , rakott rá valami plusz szelepet ami X bar nyomáson elengedi a plusz levegőt még mielőtt letiltana a gép. De ezek az infók már csak akkor kerültek hozzám, mikor eladtuk a gépet.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 11:18:37 írta lasi »
Corolla AE86GT (1984) ,Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994), 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009)

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
  • Autó: Yaris/Prius
Re:RAV4
« Válasz #976 Dátum: 2017.06.10 14:34:42 »
Szia!

Vétel előtt kellett volna véleményt kérni erről a motorról. Nekünk ugyan ez volt a hiba, rengeteg időt, pénzt, szerelőt megjárt... sosem lett jó.
És nem egyedi a hiba, ismerősi körbe sorra szívtak az 1cd motorkodú d4d RAVokkal.

Amúgy egy szerelő srác, azt mondta hogy fals jelet kap a turbónyomás szabályzó, túl akar tölteni és a nagy nyomás miatt inkább letilt, mint hogy baja legyen a motornak.  Vákumos szabályzót hekkelte meg , rakott rá valami plusz szelepet ami X bar nyomáson elengedi a plusz levegőt még mielőtt letiltana a gép. De ezek az infók már csak akkor kerültek hozzám, mikor eladtuk a gépet.
Ezek miatt esett a választás nálunk a 2L-es benzinesre.
'03 Yaris TS
'09 Prius 3

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8393
Re:RAV4
« Válasz #977 Dátum: 2017.06.10 18:08:50 »
Ezek miatt esett a választás nálunk a 2L-es benzinesre.
Benyásat nem vezettem, de valószínű jobb választás.

Viszont a 2.2 136lovas D4d bejött az újabb szériából, igaz az én lábam alatt elég sok gázolajat kortyol  :D
Corolla AE86GT (1984) ,Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994), 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009)

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
  • Autó: Yaris/Prius
Re:RAV4
« Válasz #978 Dátum: 2017.06.11 17:20:05 »
Benyásat nem vezettem, de valószínű jobb választás.

Viszont a 2.2 136lovas D4d bejött az újabb szériából, igaz az én lábam alatt elég sok gázolajat kortyol  :D
Nagyon jó vezetni, a váltó az akkori jól megszokott 5-ös váltó. Szépen húz gyakorlatilag 1500-ról 6500-ig. Szervíze gazdaságos. Fogyi olyan 9.5 körül alakul, attól függően, hogy hol megy az ember. Persze óvatos vezetéssel 8L alá is ki lehet hozni.
Ennél jóval olcsóbban dobálják a dízeleket, akár eggyel újabb generációban is, de ugye a piac beárazza magát és ezek pont most kezdenek a problémás időszakba érni, mi meg ugye nem akartunk egy ilyen sz.pórollerba beszállni. Az éves futásteljesítmény meg végképp nem indokolja a dízelt.
'03 Yaris TS
'09 Prius 3

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8393
Re:RAV4
« Válasz #979 Dátum: 2017.06.12 12:00:36 »
mi meg ugye nem akartunk egy ilyen sz.pórollerba beszállni. Az éves futásteljesítmény meg végképp nem indokolja a dízelt.
Ezt abszolút megértem!  :yes:
Corolla AE86GT (1984) ,Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994), 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009)

iracsyk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: TOYOTA RAV 4
Re:RAV4
« Válasz #980 Dátum: 2017.07.14 14:46:49 »
Sziasztok!
Nos történt pár változás az autóm ügyében! Elvittem diagnosztikára ( TOYOTÁÉKHOZ!), 3800 Ft., 40 perc!!! :hug: A papír aljára azt írta a szerelő :" Turbófeltöltő nem megfelelő működése." :hmmmm: A lakóhelyemen elvittem a harmadik mesterhez, aki azt mondta a turbó jó!!! Viszont észrevettem, hogy ha az autót kímélve hajtom (5.-ben 2000-es fordulat, 100Km/h) SEMMI GOND!!! :?: Viszont el kell fogynia kb. 20 Km-nek, hogy minden üzem meleg legyen, majd amikor a fordulatszám drasztikusan változik (Váltás után) rögtön jelentkezik a hiba! Még mindig tapogatózunk, de ígérem, ha meglesz  a megoldás megosztom veletek!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8393
Re:RAV4
« Válasz #981 Dátum: 2017.07.14 17:47:27 »
Sziasztok!
Nos történt pár változás az autóm ügyében! Elvittem diagnosztikára ( TOYOTÁÉKHOZ!), 3800 Ft., 40 perc!!! :hug: A papír aljára azt írta a szerelő :" Turbófeltöltő nem megfelelő működése." :hmmmm: A lakóhelyemen elvittem a harmadik mesterhez, aki azt mondta a turbó jó!!! Viszont észrevettem, hogy ha az autót kímélve hajtom (5.-ben 2000-es fordulat, 100Km/h) SEMMI GOND!!! :?: Viszont el kell fogynia kb. 20 Km-nek, hogy minden üzem meleg legyen, majd amikor a fordulatszám drasztikusan változik (Váltás után) rögtön jelentkezik a hiba! Még mindig tapogatózunk, de ígérem, ha meglesz  a megoldás megosztom veletek!
Én leírtam , mi lehet a gond. Sajnos nincs az a diagnosztika, ami pontosan megmondja neked hogy hol mit keress.
Corolla AE86GT (1984) ,Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994), 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009)