Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 471663 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:RAV4
« Válasz #495 Dátum: 2013.02.21 20:59:01 »
magánszemély
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #496 Dátum: 2013.02.21 21:03:28 »
magánszemély
ha nem túl kemény foszer, akkor szerintem lehet rá hatni ügyvéddel való "fenyegetőzéssel", pereskedéssel

googléban találsz több ingyenes jogi segélyt, érdeklődj körbe  ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #497 Dátum: 2013.02.24 17:56:13 »
Van egy kis zavar a fejemben ....2006 utáni gépeket nézünk, van sima d4d 136le, d4d X Leather 177 le, és d-cat  177 le?
Némelyiken van potkerék hátul, de pl X Leathereken nincs.... :eek:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2.2_d-4d_x_leather_fullsz.konyvgarancia-6331110
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

maika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:RAV4
« Válasz #498 Dátum: 2013.02.24 19:29:19 »
Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem. 2005-ös RAV4 4X4 (2.0 D) gyári navigációs rendszere nem működik. Akkumulátor csere után adtam meg magát. Nem olvassa be a gyári DVD-t, így se rádió, se semmi. Valaki tudna valami megoldást ajánlani?

Köszi!

szilvalé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:RAV4
« Válasz #499 Dátum: 2013.02.25 20:00:22 »
Üdvözlet minden Toyotásnak!

A mai nap regisztráltam a forumra csupán, de szeretnék kis segítséget kérni RAV4 vásárlásához. Olvastam, hogy volt már kicsit szó erről. Részben választ is kaptam a kérdéseimre, de még maradt egy két dolog ami nem világos. Ebben kérném a segítségetek.
2006-2010 között gyártott RAV4-eket nézegettem, de nem nagyon tudom én sem eldönteni, hogy dízelt vagy benzinest vegyek. Én is évente kb. 10-15 e km-t megyek maximum, amibe leginkább városi járkálás van, munkahelyre be (ekkor áll az autó 4-6 órát biztosan) majd haza. Évente 1-2 kisebb nagyobb kirándulás itthon, és 2 havonta kb. egy Pesti menetelnek (Gyulán lakok, ezért kb 200-240 km-re gondolok) való extra út figyelhet be, tehát mondhatjuk, hogy teljesen átlagos felhasználásra kellene az autó.
Olvasgattam a népítéleten is az autó után, de eléggé változatos az összkép, leginkább a 2.2D4D motorral szereltekről. Tudom, Toyota, megbízható, de rendbe kell tartani és állapotot kell venni... Épp ezért félek, hogy kifogok egy elhanyagolt dízelt és én is csak szívni fogok vele.
Eddig csak benzines autóim voltak éppen a felhasználási módból adódóan, (kis köbcentisek) de gondoltam, hogy egy ilyen típusú autónál már azért a dízel is ajánlott lenne, elsősorban a fogyasztás optimalizálása miatt.
:) Mint látjátok kicsit tanácstalan vagyok, rakjátok helyre az agyamat :)

u.i.: Láttam egy eléggé jó állapotú, keveset használt RAV4-est 2005.ös gyártású, 2007-es forgalomba helyezésű(de már újabb kasznist) 2000-es benzines, manuális váltósat és a tulaj elvileg 9L-es fogyasztást mondott rá. Ez valós adat lehet? És még azt szerettem volna megkérdezni, hogy ha gyárilag nem vonóhorgos a kocsi, attól függetlenül lehet utólag vonóhorgot rakatni rá? És minden RAV4 alapból kapcsolható 4 kerék meghajtású? (le se merem írni, :) de arra gondolok, hogy most a dacia dustereket árulják 4x4-be vagy csak normál elsőkerekes meghajtással - volt ilyen esetleg régen a Toyotánál is?)

ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!

ÜDV
Sanyi

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #500 Dátum: 2013.02.25 20:06:24 »
Városi használatra inkább benzines lenne az ideális, de hidegen az is 9-10 litykót eszik, ha meg a 136 lovas d4d-t választod  az meg hidegen 8 liter kb. viszont nem kifizetődő szerintem, föleg hogy szinte mindig hidegen van hajtva, és ez miatt jobban kopik a motor és a turbo is hamarabb elfáradhat.

Vonóhorgot meg vásárlás után, de még átirás elött érdemes felrakatni rá, mert akkor már úgy kerül be a forgalmiba.

Mi ma néztünk több ravot is, de kizárólag D-cat eket kerestünk.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:RAV4
« Válasz #501 Dátum: 2013.02.26 19:40:26 »
Na a pótkerékről van egy érdekes történet. Ismerős vett egy 2012-es modellt, pótkerék nincs. Sehol. Van egy defektjavító spré és egy kompresszor. Nomost a használati utasítás: Defekt esetén álljon úgy a autó, hogy a keréken a defekt a talaj felé nézzen. Esetleges oldalfalszakadás, vagy lassúdefekt 200 km-re otthonról, hogy oldod meg?
Ja, ezt úgy tervezték, hogy defekttűrő gumi van a cuccon, de a márkakereskedésben azt mondták, hogy gyárilag sem az van rajta, mert megfizethetetlen.  :?:
Szerencsére van a kisfüzetben gyorssegély-telefonszám...  ::)  Amúgy az gépészetileg semmi probléma, nagyon jó autó!

Szilvalé felvetésére tapasztalat: A fent említett gépezet 2 literes valvematic (asszem) benzinmotorral szerelt. Országúton átlagban 7 körül fogyaszt (ki lehet kevesebbet is hozni, kőlábuak alatt határ a csillagos ég:)), városban akár 9-10. Viszont: benzinmotor esetén kisebb a ledöglés valószínűsége, mint egy nagynyomáson dolgozó mai dízelmotornál. Használtautóban meg méginkább kiszámíthatatlan... A sok hideg városi használat nem tesz jót neki. Elég ha az előző tulaj hidegen nyomta neki, a turbó minimum időzített bomba. Nagyon sokan mondják, hogy a benzines hosszútávon jobban megéri mint gázolajos társa. Lehet másnak több tapasztalata van a témában.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #502 Dátum: 2013.02.26 19:49:19 »
Na a pótkerékről van egy érdekes történet. Ismerős vett egy 2012-es modellt, pótkerék nincs. Sehol. Van egy defektjavító spré és egy kompresszor. Nomost a használati utasítás: Defekt esetén álljon úgy a autó, hogy a keréken a defekt a talaj felé nézzen. Esetleges oldalfalszakadás, vagy lassúdefekt 200 km-re otthonról, hogy oldod meg?
Ja, ezt úgy tervezték, hogy defekttűrő gumi van a cuccon, de a márkakereskedésben azt mondták, hogy gyárilag sem az van rajta, mert megfizethetetlen.  :?:
Szerencsére van a kisfüzetben gyorssegély-telefonszám...  ::)  Amúgy az gépészetileg semmi probléma, nagyon jó autó!
1. van nyomásérzékelő szenzor a kocsiban, és jelez ha baj van
2.  erősitett oldalfalú gumi van rajta, tehát ha le is ereszt nem esik össze, és sérülés nélkül el tudsz gurulni a legközelebbi gumishoz, amit azért 100 kmen belül is találni
3. mitöl lenne megfizethetetlen? 18as kerékkel van szerelve, ami amugy sem olcsó méret, az erősitett oldalfalu kb.10ezer ft al drágább/ db

amugy én 10 év és sok 100 ezer km alatt még defektet nem kaptam, olyan volt hogy szöget találtam a futofelületbe fúródva, de az el is tömítette a lyukat .
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:RAV4
« Válasz #503 Dátum: 2013.02.27 19:48:18 »
1. van nyomásérzékelő szenzor a kocsiban, és jelez ha baj van
2.  erősitett oldalfalú gumi van rajta, tehát ha le is ereszt nem esik össze, és sérülés nélkül el tudsz gurulni a legközelebbi gumishoz, amit azért 100 kmen belül is találni
3. mitöl lenne megfizethetetlen? 18as kerékkel van szerelve, ami amugy sem olcsó méret, az erősitett oldalfalu kb.10ezer ft al drágább/ db

amugy én 10 év és sok 100 ezer km alatt még defektet nem kaptam, olyan volt hogy szöget találtam a futofelületbe fúródva, de az el is tömítette a lyukat .

1. na ezt nem tudtam, az tényleg hasznos dolog
2. ebben teljesen egyetértek
3. ezt a szalonban mondta az értékesítő fickó, én igazából nem néztem utánna az áraknak

Összességben egyetértek veled. A nyomásérzékelőnek van valami kalibrálási lehetősége a fedélzeten?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #504 Dátum: 2013.02.27 20:21:28 »
1. na ezt nem tudtam, az tényleg hasznos dolog
2. ebben teljesen egyetértek
3. ezt a szalonban mondta az értékesítő fickó, én igazából nem néztem utánna az áraknak

Összességben egyetértek veled. A nyomásérzékelőnek van valami kalibrálási lehetősége a fedélzeten?
Én is csak onnan tudom, hogy az elmult napokban keresgéltünk RAVot sógoroméknak... igy több helyről informálódtam.....
és elvileg van kalibrálási lehetőség bentről , azt mondták a gyöngyösi toyotnál hogy kell is kalibrálni mikor a téli és nyári szettet cserélgetjük
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:RAV4
« Válasz #505 Dátum: 2013.02.27 21:20:14 »
Én is csak onnan tudom, hogy az elmult napokban keresgéltünk RAVot sógoroméknak... igy több helyről informálódtam.....
és elvileg van kalibrálási lehetőség bentről , azt mondták a gyöngyösi toyotnál hogy kell is kalibrálni mikor a téli és nyári szettet cserélgetjük

Az enyém 2006 évjáratú Rav4 2.2 D-Cat. Itt (UK) úgy hívják hogy "T180". Nincs pótkereke, csak egy spray valami, amit defekt esetén bele kellene nyomni az abroncsba, de nálam ez nem járható út. Mi ért? Azért mert ezek igaz, hogy úgynevezett defekttűrő abronccsal jönnek ki gyárilag, 18" könnyűfém felnin, ami azt jelenti, hogy van az abroncsban (a felni is a gumiköpeny között) egy kemény műanyag betét (lásd itt: http://www.carparts.com/carcare/runflattires.htm).
Speciális szelep kell hozzá, ami bluetooth -on keresztül kommunikál a fed. számítógéppel illetve azon keresztül műszerfalon lévő ikonnal. Minden szelepnek van egy sorszáma, amit hozzá kell rendelni a fed. számítógéphez. Meg kell taníttatni vele, hogy felismerje minden motorindítás után. Meg kell adni egy nyomásértéket, amit figyelni fog és jelezni (villog a sárga ikon a műszerfalon) ha szökik a levegő. Defekt esetén max. 80km/h sebivel 150 km megtehető ... írja a gyári prospektus. Nos, az az igazság, hogy nem minden gumis vállalja a javítást, mert nagyon nehéz szerelni és félő, hogy a drága könnyűfém felni karcos és összevert lesz. Nem vállalják, helyette küldenek a szakszervizbe. Ott meg széttárt karokkal közlik, hogy az abroncs javíthatatlan és új állja a helyét, ami ugye zsebbenyúlós mutatvány. Igazság az, hogy némelyik gyártó nem is ajánlja a javítását ezeknek az abroncsoknak. Itt 200 font (70 ezer forint) kezdődik a darabonkénti ára. Négy sarok 800 font és ráadásul kemény és pattog az úton (én itt az első használt autómat -Toyota Corolla- 450 fontért vettem magán személytől, egy év műszakival, kifogástalan állapotban, hét évvel ezelőtt). Nem csoda, ha mindenki szabadul ettől a defekttűrő rémálomtól. A Toyota mellényúlt evvel ... de nagyon.
Én használtan vettem a Rav4-esem, de már ezen sem gyári defekttűrő abroncsok voltak 18" felnivel, hanem hagyományos abroncsok és 17" felnin (a benzines Rav-oknak van 17" felnije). Szépséghibája a dolognak, hogy folyamatosan villog a műszerfalon lévő sárga ikon, mivel nem találja a speciális szelepet ... persze, mert hagyományos szeleppel szerelt az összes kerék. Engem nem zavar, évek óta villog folyamatosan. Egyszer bementem a Toyotához, hogy csináljanak neki valamit hogy ne villogjon. Tiltsák le, vagy kössék ki. Nem lehet neki mit csinálni. Nem lehet letiltani. Egy valamit tehetsz ... venni kell rá defekttűrő abroncsot speciális szelepekkel és már nem is villog. Ez sok pénzbe kerül. Ennél költségkímélőbb megoldás is létezik csak ezt a Toyotánál -érthető oknál fogva- nem reklámozzák. Ki kell borítani a műszerfalat a helyéről és hátul a vezetékkötegnél balról a harmadik rózsaszín vezetéket elvágni. Soha többet nem fog villogni. Ha profi munkát akarunk, akkor beiktatunk egy kapcsolót valahová ... mégis csak mesteres megoldás és nem olyan kontár, mint mikor daraboljuk a vezetéket. Lehet egyszer még tényleg defekttűrő abroncs lesz rajta, akkor csak a kapcsolót kell a másik irányba átkapcsolni és minden az eredeti állapotában működik.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.27 21:21:51 írta Apaszive »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #506 Dátum: 2013.02.27 21:23:37 »
A felnit leszámitva hogy vált be az autó?
Szereted vagy nem? Ha nem akkor miért nem?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:RAV4
« Válasz #507 Dátum: 2013.02.28 21:07:13 »
A felnit leszámitva hogy vált be az autó?
Szereted vagy nem? Ha nem akkor miért nem?

Összességében nem rossz vétel volt. 177 LE az már valami. 1500-1800 fordulat alatt nem egy rakéta a turbójuk miatt , de felette megy rendesen. Fogyasztása kissé magasabb mint a gyári adat, de ez már nem új autó (7 éves). Most télen közel 9 liter, melegebb időben beéri 8 literrel is. Üzemanyag minőségére igényes. Prémium diesel kell neki a részecskeszűrő miatt. El megy szupermarket diesel-el is, de az nem tesz jót sem a motornak sem a részecskeszűrőnek. Előbb-utóbb megbosszulja magát. Kénmentes vagy alacsony kéntartalmú prémium diesel ... azt szereti és megy is vele gond nélkül.  Valahol olvastam, hogy anno 2006 táján a Japánoknak aggályaik voltak a Kelet-európai üa. minősége miatt ... nem is akarták csak nyugat-európai országokban piacra dobni. Megértem Őket. Két éve van nálam, semmi baja nincs és nem is volt, csak egy probléma. Semmit nem cseréltem a szokásos olaj és szűrők kivételével. Mindig  szakszervizbe viszem, értenek hozzá, becsülettel elvégzik amit kérek és nem is drágák. Tele van minden technikai kütyüvel ... kulcs nélküli indítás, ajtókilincsben lévő gombbal zárom az autót, ha kezemmel közelítek a kilincshez automatikusan nyit, tolatóradar elöl-hátul, navigáció, telefonos kihangosító, hang felismerő rádió ...sorolhatnám még sokáig.
Azt mondják itt is, hogy a D-Cat motorok nem a legjobb konstrukció (sokban cseréltek fűzött blokkot, mert ette az olajat vagy a hűtőfolyadék), lehet az előző gazdájának voltak vele gondjai, de nekem semmi.  Nem mondom, hogy nem fogy az olaj két szerviz között, de bőven feljebb van, mint a két jel között középpont. Hosszú úton jó vezetni (voltam vele otthon oda-vissza 4500 km... hiba nélkül teljesítette), három fő + full csomagtartó, 130 km/óra simán, seb.tartó automatikával kényelmesen.
Mikor megvettem egy gond volt vele. Fehér füst szindróma ... füstölt. Időbe telt mire rájöttem mi lehet a gond és az is időbe telt, mire adalékokkal + fed.számítógép frissítéssel sikerült annyira kitakarítani a kipufogó és az üa. rendszert, hogy ma már nem füstöl. Megvagyok vele elégedve. Van egy második autóm, egy benzines 700 köbcentis. Ez a mindennapos szaladgálós autó, a Rav4-et csak hosszabb utaknál használom.










vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:RAV4
« Válasz #508 Dátum: 2013.03.02 19:34:19 »
Amióta megvan vezetem a fogyasztást a google drive-on (tankoláskor kapásból frissítem a táblázatot) az ézrevehető, hogy tényleg szereti a jó minőségű üzemanyagot, és amióta a céges tankoláskor kapott pontokat felhasználhatom a vpower re hát azt kap.
2004 es 1998 cm3 és 150LE

a 6l körüli fogysztást az üres M6-on értem el este szépen 100 körül poroszkálva. De a 9,4l szerintem teljesen jó átlag ekkora motortól.




Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:RAV4
« Válasz #509 Dátum: 2013.03.05 14:00:31 »
A felnit leszámitva hogy vált be az autó?
Szereted vagy nem? Ha nem akkor miért nem?

Nagyon szívesen az információt!

Majd ha több tavaszt megélsz ... vélhetően megköszönöd, hogy segítenek és nem a saját bőrödön kell megtapasztalni a dolgokat.
Sok sikert a vásárláshoz ... ha ugyan egyáltalán vásárolsz Rav4-et.