Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 471657 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RAV4
« Válasz #315 Dátum: 2012.01.25 15:01:22 »
És még jól is néz ki :)

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #317 Dátum: 2012.02.11 22:01:18 »
Én a Rav4 megbízhatóságáról szeretnék kérdezni, (2000-2006-ig gyártott generáció), főleg olyanok véleményére lennék kíváncsi, akik 200-250000 km-t mentek vele, és főleg a 2,0 D-4D változaté érdekelne. A turbó hány km-t bír ki kíméletes használat mellett? A használtautón nézegettem őket, az áruk jóval olcsóbb mint a BMW X3-asé pl. ,és megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható kocsi is, mint az X3. A Rav4-es egyébként mennyire tartós kocsi? Van-e valami típushibája a Rav 4-nek?
Szia!
Nekem egy 2002-es D4D-m van!
2009-ben vettem, akkor kezdtem el tanulgatni a típust! Hozzá tartozik, hogy Hiluxot, vagy TLC-szerettem volna, de a Hilux az asszonynak volt túl nagy volt, a TLC meg a pénztárcámnak! Így rengeteget utána olvasva sokat gondolkodva de megvettük ezt!

Abszolút nem bántam meg!!! Igénytelen, keveset, 5,4-8 között fogyaszt! Lábtól függően! Számomra meggyőző, néha teljesen meglepő tereptulajdonságokat tud produkálni!! (előtte vezettem G Mercit; Hummer; TLC; UAZ; L-200; Hilux) !
Én megrendeltem az OME 4cm-es emelő szettet, és a 215/70R16 helyett 235/70R16-os All-terain BFG gumikat tettem fel így 6cm-et emeltem rajta! Lényeg hogy most a havazásba nem okozott gondot! :) Szerintem nagyon kezelhető dinamikus(nem tudom milyen a benzines) megbízható autó!

AZONBAN!

-Nagyon figyelni kell az üzemanyag minőségére, javasolt az olajcserénkénti üzemanyag szűrő csere is!

-206000 km van az enyémben, de mivel egy szakbarbártól vettem akik megbuherálták a turbót,(bár azt mondják 200e km után mindenképpen elromlik) így azt fel kellett újíttatnom! Szerencsém volt hogy nem japán a turbó benne, mert azt nem lehet felújíttatni hanem azt cserélni kell(760 000 forint + Áfa) az angol ami benne van az 150 000 HUF-ba került a felújítás!

-Kettős tömegű lendkerék! 2001-ben kijöttek ezek a típusok, jelenleg az autók 90%-ban ez van és szintén 200e km után szétesik vagy eshet!
A gyári 380e HUF + 120e a kuplung szett (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)
Magyarországon forgalmazzák a japánok által gyártott fix lendkerekes úgynevezett "visszaalakító" szettet (amit azért gyártanak, mert rájöttek hogy nem jó megoldás a kettős tömegű!) ami 173eHUF ba került! (lendkerék, kuplung tárcsa,szerkezet, kinyomó csapágy, és ugyan úgy 200 000km-t elmegy amikor is cserélni kell a kuplungot, de mást nem!!!!! egyedüli hátránya, hogy a vezérmű szíjat nem 110e km, hanem 50-80e km után érdemes cserélni, mert nagyobb a terhelés! annak cirka 40e forint az ára, de ki lehet számolni hány szíj jön ki a lendkerék árkülönbözetéből!)

Terepen kb 40%-ban aszfalton 60-ban használom! Nekem nagyon megfelel, Erdélyben tökéletesen vizsgázott hegyi utakon, úgy mint aszfalton, nem beszélve hogy szerintem a magyar utakra csak terepjárót szabad venni!!! :(

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:RAV4
« Válasz #318 Dátum: 2012.02.12 09:25:16 »
A kettős tömegű lendkerékhez: az idő előtti vezérműszíjcserét nem az indokolja, hogy nagyobb terhelést kap, legalábbis nem szó szerint.
Ugyanis a kettős tömegű lendkeréknek az a dolga, hogy a dieselmotor működéséből, valamint a nyomatékból eredő káros vibrációkat tompítsa, simítsa.  A visszaalakítás, egytömegű lendkerék beszerelését követően ezek a vibrációk nincsenek szűrve, így aztán megnő a más szerkezeti elemek idő előtti elhasználódása. Az persze, hogy mi és mennyire gazdaságos, nagyban függ a használattól, megtett kilóméterektől, és attól is, hogy mikor akarjuk továbbértékesíteni a kocsit.

Egy biztos, a pénztárcának jobb az egytömegű, nem vitás. :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #319 Dátum: 2012.02.12 09:51:03 »
A kettős tömegű lendkerékhez: az idő előtti vezérműszíjcserét nem az indokolja, hogy nagyobb terhelést kap, legalábbis nem szó szerint.
Ugyanis a kettős tömegű lendkeréknek az a dolga, hogy a dieselmotor működéséből, valamint a nyomatékból eredő káros vibrációkat tompítsa, simítsa.  A visszaalakítás, egytömegű lendkerék beszerelését követően ezek a vibrációk nincsenek szűrve, így aztán megnő a más szerkezeti elemek idő előtti elhasználódása. Az persze, hogy mi és mennyire gazdaságos, nagyban függ a használattól, megtett kilóméterektől, és attól is, hogy mikor akarjuk továbbértékesíteni a kocsit.

Egy biztos, a pénztárcának jobb az egytömegű, nem vitás. :flowers:
Jó reggelt!
Igen erre gondoltam! :) De mivel nem szándékozom eladni, így a felújítás, és szerelgetés marad! Apropó milyen más vibrációs szerkezeti elemek idő elötti elhasználódására gondolsz? (mi mehet még tönkre?)

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #320 Dátum: 2012.02.12 10:08:09 »
Néhány kép az enyémről! :)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #321 Dátum: 2012.02.12 10:08:59 »
Itt már megemelve! :)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #322 Dátum: 2012.02.12 10:13:51 »
Itt is emelve!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #323 Dátum: 2012.02.12 10:50:24 »
Érdekelne hogy nincs valakinek szerelő manuálja a 2002-es tipushoz? Valamint az is, hogy tavasszal nincs kedvetek egy össznépi gurulást szervezni, valahol dombok között?

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #324 Dátum: 2012.02.12 11:16:07 »
Ja és az is érdekelne, hogy szerintetek miért van az hogy a jobb1 ajtaja csak hidegben nyílik a központi zárral, és bezáródni nem akar még hidegben sem! szétszedtem mert arra gondoltam a hőtágulás a gond, és lehet valahol "húzni a bovdenen" de hát nem bovdenes, így nem tudtam megcsinálni! TIPP?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:RAV4
« Válasz #325 Dátum: 2012.02.12 11:31:11 »
arra lettem figyelmes, hogy ha picit megcsuszik az auto, akár szándékosan akár véletlen egyböl korrigál, elveszi a gázt
de mikor az árokbol akartam kihuzni egy autot, akkor meg kipörögnek a kerekek, nem  avatkozik be
egy az egybe esetlen....
hogy van ez? :hmmmm:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:RAV4
« Válasz #326 Dátum: 2012.02.12 12:48:07 »
Érdekelne hogy nincs valakinek szerelő manuálja a 2002-es tipushoz? Valamint az is, hogy tavasszal nincs kedvetek egy össznépi gurulást szervezni, valahol dombok között?

Nekem "csak" benzinesem van és sima gépkönyv van hozzá. A gurulás jó ötlet, valami kis hegyi túrára elvinném az enyém is (esetleg össze lehetne kötni némi evezéssel vagy pecázással (bár ez utóbbiról annyit tudok hogy van az ember a bot meg a hal :)

ez a kiemelés szabályos? jól néz ki, mennyibe fájt? Még a szélesítésen gondolkozom, ahogy elnéztem egy mezei közdarabot tesznek a felni alá és ennyi.
Bár én még mindig csöveket hajkurászok (igaz, nem visz rá a lélek, hogy 80-at adjak érte de kell, így időigényes a beszerzése :) )

Azt remélem tudjátok miért KELL a cső rá :

 :D


Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #327 Dátum: 2012.02.12 13:25:53 »
Nekem "csak" benzinesem van és sima gépkönyv van hozzá. A gurulás jó ötlet, valami kis hegyi túrára elvinném az enyém is (esetleg össze lehetne kötni némi evezéssel vagy pecázással (bár ez utóbbiról annyit tudok hogy van az ember a bot meg a hal :)

ez a kiemelés szabályos? jól néz ki, mennyibe fájt? Még a szélesítésen gondolkozom, ahogy elnéztem egy mezei közdarabot tesznek a felni alá és ennyi.
Bár én még mindig csöveket hajkurászok (igaz, nem visz rá a lélek, hogy 80-at adjak érte de kell, így időigényes a beszerzése :) )

Azt remélem tudjátok miért KELL a cső rá :

 :D

Hát a horgászás nem az erősségem! :) De mindegy, én valami grillezésre gondoltam, meg egy kis csapatásra, földutakon! :) Nem dúrvára, mert úgyis mindenki csak lebeszélne hogy nem erre való!! Pedig.......! :)
Spanyolból rendelte nekem a srác, kicsit rátett, de így is az összes közül Ő volt a legolcsóbb 250e + 130e a gumik! Kicsit más lett az úttartása, de mielőtt a nagy gumikat felraktam valami mese volt!!! Annyira stabil mint állat!! Itt a Tiszagáton száraz időben nyomtam egy 110km/h-t és észre sem vettem!!!
Ebben a videóban 70-85km/h-t mentem amikor a gátról lejöttem, az egyenesben! (2.35-2.55) között azért ilyen rövid, mert ki lett vágva belőle! :)

Szóval megérte mert egyszer kell megcsinálni!
Bár a Hiluxosok közül próbáltak még 2009-ben lebeszélni sokan!! :) Nem jött össze!!! :)

raider

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:RAV4
« Válasz #328 Dátum: 2012.02.12 15:22:04 »
Üdv.Érdeklődnék,hogy hol szerezted be a hátsó lámpákra a maszkot meg mennyiért.Itt a géped testvére naon ***a.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Csuti71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Re:RAV4
« Válasz #329 Dátum: 2012.02.12 15:33:55 »
Üdv.Érdeklődnék,hogy hol szerezted be a hátsó lámpákra a maszkot meg mennyiért.Itt a géped testvére naon ***a.

Igen néztem, és tetszik nagyon! De hát ezért ilyen az enyém is! :)
Nekem rajta volt, de már teljesen el van vetemedve! :) sajnos!