Sajnos pont amit kinéztem abban nincs diffizár, ültem benne, vezettem. Alapvetően mérföld alapú a kilométerórája, de bal kormányos, szóval lehet, hogy USA változat és azért.
Ha a leírások nem csalnak, akkor a RAV4-et nem lehet négykerékbe kapcsolni, mert mindig abban van, legalábbis 2000... nem tudom meddig gyártottak.
Akkor gyakorlott RAV4-eket kérdezem, meredek (meglepően meredek, kicsit nedves úton elsőkerekes autó nem tud rajta helyből elindulni felfele; nem közút, magánút), félig szétesett, jeges/havas/latyakos aszfalton ér valamit a központi (nem tudom mitől elektronikus) diffizár, vagy felesleges.
Ezentúl, mennyire lehet vele kanyarodni, ha be van kapcsolva (nálunk egyenes út - 90 fokos kanyar - 80 méter lejtő felfelé - újra 90 fok és egyenes). Tehát ha nem tudok vele rendesen kanyarodni diffizárral, akkor lejtő alján megáll, kapcsol, megpróbál felmenni, tetején megáll, kikapcsol, majd megpróbál elindulni és bekanyarodni. Na így senki nem tud nálunk felmenni még Nivával vagy landroverrel sem. Tehát ha difizár esetén nem tudok lendületet venni a kanyarodás miatt, akkor az életbe nem fogom használni.
Különben ha ért hozzá valaki, akkor elmondhatná, hogy egy Pajero az mivel tud többet (minden hozzáértő ezt emlegeti)? Azonkívül hogy kézzel kell kapcsolni a 4kerékhajtást (gondolom automatice jelenti a központi áll difi zárását) és könnyű tönkretenni aszfalton. Felezőre azért nincs szükség (nem terep igazából), meg a 3 ajtós RAV4 a testéhez képest különben is brutálisan erős, max a lejövetelben segítene.
ja, és mindezek mellett a páromnak kell, tehát brutál férfias terepváltós, megszorulós gépek nem játszanak, arról nem is beszélve, hogy igazi difizáras gép, ami akér egy kerék tapadással felvisz a havon, meg igen kevés van, a nőknek vezethetetlen niván és g mercin kívül (van?)
Érdekes amit írsz, nem is a terep a lényeg, ha jól értem, hanem a vacak, csúszós, havas, de igen meredek és kanyargós úton a feljutás.
A difizár - ha már vizes az út - simán kapcsolható (azért elektronikus, mert a nagy-vasakon karokkal kell kapcsolgatni, a RAV4-en meg csak elegánsan, egy nyomógombbal vezérelt elektromágnes intézi), és úgy is hagyható, amíg fel nem ér, meg utána le a takarított aszfaltra. Ha kicsit is csúsznak a kerekek, már nincs probléma, bekapcsolt állapotban tartható, kanyarodik, rendesen dolgozik, a párod meg se érzi, csak annyit, hogy egy picit jobban szeretne egyenesbne menni. A kormányszervó ezt elfedi. A RAV4 az folytonosan hajtja mind a 4 kerekét, csak a két tengely (első-hátsó) között is differenciálmű van. Nekem a Pajeró alapból hátsókerékhajtású volt, egy karral tudtam az első hajtást és a felezőt kapcsolni. Itt a tengelyek közt nincs semmiféle móka, mechanikusan össze vannak zárva, ugyanannyit fordulnak.
Ezek a nagy terepjáró-vasak főleg abban különböznek a RAV4-től, hogy jóval nagyobb a hasmagasságuk, alvázasak, sokkal nagyobb terhelést elbírnak. Viszont nehezebbek is... A RAV4 végül is egy utcai autó (SUV), amit kicsit jobban felkészítettek terepre. Nálad a legkritikusabb a gumi választás lesz, meg az, hogy a motorerő/súly arány elég nagy legyen. Emiatt mondom, hogy a RAV4-nek van esélye, pláne, hogy hölgy vezeti, és nemcsak azon a kritikus 800m-en, hanem közutakon is helyt kell állnia. A mocija tényleg brutál alacsony fordulatokon is...
Tehát annyi a teendő, hogy brutál szakasz előtt difizár be, felmegy, utána ugyanígy lejön, megáll, difizár ki, gorol tovább.
Gumi: nekem jó havas-sáros tapasztalataim vannak a Yokohama G012-vel és Pirelli Scorpion IceSnow típussal, de biztos tudnak ennél még jobbat is mondani.
Ha nem vagy Bp-től messze, szívesen megnézem a helyszínt, a RAV4-el, már csak érdeklődésből is.
Üdv:
János.