Szerző Téma: RAV4  (Megtekintve 471363 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

borda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: RAV4
« Válasz #195 Dátum: 2011.06.24 15:36:28 »
Üdvözlet

Valaki meg tudja válaszolni azt a kérdést, hogy a régi pl 95-96-os 3 ajtós rav4-ekben milyen differenciálzár kapcsolható a műszerfalról? És ha van tapasztalat róla, mennyire hasznos hóban? Érdemes ilyet keresni, ha meredek hegyoldalba kell (aszfalt, de nem takarított, 1-2 hónapig havas), vagy ez ne legyen szempont.

Köszi

 

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #196 Dátum: 2011.06.24 18:14:25 »
Üdvözlet

Valaki meg tudja válaszolni azt a kérdést, hogy a régi pl 95-96-os 3 ajtós rav4-ekben milyen differenciálzár kapcsolható a műszerfalról? És ha van tapasztalat róla, mennyire hasznos hóban? Érdemes ilyet keresni, ha meredek hegyoldalba kell (aszfalt, de nem takarított, 1-2 hónapig havas), vagy ez ne legyen szempont.

Köszi

 

Szia, még nekem is csak február óta van meg, hóban csak hallottam róla (jókat).

Sárban viszont nagyon jól szolgál a difizár, az első és a hátsó tengelyt kapcsolja össze fixre.
Sztem ha már RAV4 és hó, legyen 4x4, és akkor a manuális váltóhoz mindíg benne van a zár. :yes:
A működését viszont nem árt ellenőrizni, és aszfalton szorgalmasan kikapcsolni...  ::)
Üdv: János.

Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

borda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: RAV4
« Válasz #197 Dátum: 2011.06.24 18:26:38 »
Köszi, de nagyobb részt nincs bennük központi difizár, külön volt rendelhető.
A kérdés az két autó alapján, hogy rosszabb állapotú difizárral, jobb állapotú légkondival és difizár nélkül.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.25 15:33:28 írta kleingy »

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: RAV4
« Válasz #198 Dátum: 2011.06.24 22:38:35 »
Miután terepre nem való a gép, én a jobb állapotút venném légkondival.
- azért az összkerék központi difizár nélkül is sok mindenre elég, hóban, kisebb sárban simán elmegy. Hiánya akkor jön elő, amikor az egyik kerék a levegőben van, mert úgy a difiművek okoskodása miatt csak vízszintes terepen, vagy lejtőn lefelé mozdul, tehát árokból nehezen mászik ki magától, de a Rav4 nem is erre való, ha ezek a szándékaid, akkor egy LandCruisert kell venned ( Vagy egy Hiluxot :) )
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.25 15:32:33 írta kleingy »
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #199 Dátum: 2011.06.25 10:05:57 »
Igen, az igazi nehéz terep más kategória. De a földút, havas idő (nem 1m hmagas hóra gondolok, hanem ilyen "magyar" méretűre) nem akadály a RAV4-nek.
Nekem előtte kocka Pajeróm volt, ami sokkal jobb terepjáró képességű, de ugyanarra elment eddíg a RAV4 is.  A Pajero pl. kapcsolható 4x4 wolt, és középen nem volt benne differenciálmű, azaz úgy viselkedett hajtás szempontból, mint a mostani RAV4 diffizárral, ha négykerékbe volt kapcsolva.
Az általad említett nem takarított havas aszfalton - persze odavaló gumival - felmegy a RAV4 csaknem ugyanolyan eséllyel, mint a nagy erős tesói. Nem beszélve arról, hogy sokkal könnyebb is az önsúlya, ami segíthet .

Tamásnak abban teljesen igaza van, hogy ha nehezebb a terep, a RAV4 könnyebben elakad egy bakháton pl. mint a nagy tesók.

Amikor ezt a kis zöldet kerestük, megnéztünk vagy 15 ilyen korú autót, és csak az automata váltósokban nem volt diffizár, a 4 kerekes manuálisokban mindegyikben. A manuáljuk is így emlegeti őket. Talán ez tévesztett meg.

János.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.25 15:32:50 írta kleingy »
Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

borda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: RAV4
« Válasz #200 Dátum: 2011.06.25 11:10:05 »
Sajnos pont amit kinéztem abban nincs diffizár, ültem benne, vezettem. Alapvetően mérföld alapú a kilométerórája, de bal kormányos, szóval lehet, hogy USA változat és azért.
Ha a leírások nem csalnak, akkor a RAV4-et nem lehet négykerékbe kapcsolni, mert mindig abban van, legalábbis 2000... nem tudom meddig gyártottak.

Akkor gyakorlott RAV4-eket kérdezem, meredek (meglepően meredek, kicsit nedves úton elsőkerekes autó nem tud rajta helyből elindulni felfele; nem közút, magánút), félig szétesett, jeges/havas/latyakos aszfalton ér valamit a központi (nem tudom mitől elektronikus) diffizár, vagy felesleges.
Ezentúl, mennyire lehet vele kanyarodni, ha be van kapcsolva (nálunk egyenes út - 90 fokos kanyar - 80 méter lejtő felfelé - újra 90 fok és egyenes). Tehát ha nem tudok vele rendesen kanyarodni diffizárral, akkor lejtő alján megáll, kapcsol, megpróbál felmenni, tetején megáll, kikapcsol, majd megpróbál elindulni és bekanyarodni. Na így senki nem tud nálunk felmenni még Nivával vagy landroverrel sem. Tehát ha difizár esetén nem tudok lendületet venni a kanyarodás miatt, akkor az életbe nem fogom használni.

Különben ha ért hozzá valaki, akkor elmondhatná, hogy egy Pajero az mivel tud többet (minden hozzáértő ezt emlegeti)? Azonkívül hogy kézzel kell kapcsolni a 4kerékhajtást (gondolom automatice jelenti a központi áll difi zárását) és könnyű tönkretenni aszfalton. Felezőre azért nincs szükség (nem terep igazából), meg a 3 ajtós RAV4 a testéhez képest különben is brutálisan erős, max a lejövetelben segítene.
 
ja, és mindezek mellett a páromnak kell, tehát brutál férfias terepváltós, megszorulós gépek nem játszanak, arról nem is beszélve, hogy igazi difizáras gép, ami akér egy kerék tapadással felvisz a havon, meg igen kevés van, a nőknek vezethetetlen niván és g mercin kívül (van?)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.25 15:33:09 írta kleingy »

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #201 Dátum: 2011.06.25 19:40:50 »
Sajnos pont amit kinéztem abban nincs diffizár, ültem benne, vezettem. Alapvetően mérföld alapú a kilométerórája, de bal kormányos, szóval lehet, hogy USA változat és azért.
Ha a leírások nem csalnak, akkor a RAV4-et nem lehet négykerékbe kapcsolni, mert mindig abban van, legalábbis 2000... nem tudom meddig gyártottak.

Akkor gyakorlott RAV4-eket kérdezem, meredek (meglepően meredek, kicsit nedves úton elsőkerekes autó nem tud rajta helyből elindulni felfele; nem közút, magánút), félig szétesett, jeges/havas/latyakos aszfalton ér valamit a központi (nem tudom mitől elektronikus) diffizár, vagy felesleges.
Ezentúl, mennyire lehet vele kanyarodni, ha be van kapcsolva (nálunk egyenes út - 90 fokos kanyar - 80 méter lejtő felfelé - újra 90 fok és egyenes). Tehát ha nem tudok vele rendesen kanyarodni diffizárral, akkor lejtő alján megáll, kapcsol, megpróbál felmenni, tetején megáll, kikapcsol, majd megpróbál elindulni és bekanyarodni. Na így senki nem tud nálunk felmenni még Nivával vagy landroverrel sem. Tehát ha difizár esetén nem tudok lendületet venni a kanyarodás miatt, akkor az életbe nem fogom használni.

Különben ha ért hozzá valaki, akkor elmondhatná, hogy egy Pajero az mivel tud többet (minden hozzáértő ezt emlegeti)? Azonkívül hogy kézzel kell kapcsolni a 4kerékhajtást (gondolom automatice jelenti a központi áll difi zárását) és könnyű tönkretenni aszfalton. Felezőre azért nincs szükség (nem terep igazából), meg a 3 ajtós RAV4 a testéhez képest különben is brutálisan erős, max a lejövetelben segítene.
 
ja, és mindezek mellett a páromnak kell, tehát brutál férfias terepváltós, megszorulós gépek nem játszanak, arról nem is beszélve, hogy igazi difizáras gép, ami akér egy kerék tapadással felvisz a havon, meg igen kevés van, a nőknek vezethetetlen niván és g mercin kívül (van?)
Érdekes amit írsz, nem is a terep a lényeg, ha jól értem, hanem a vacak, csúszós, havas, de igen meredek és kanyargós úton a feljutás.

A difizár - ha már vizes az út - simán kapcsolható (azért elektronikus, mert a nagy-vasakon karokkal kell kapcsolgatni, a RAV4-en meg csak elegánsan, egy nyomógombbal vezérelt elektromágnes intézi), és úgy is hagyható, amíg fel nem ér, meg utána le a takarított aszfaltra. Ha kicsit is csúsznak a kerekek, már nincs probléma, bekapcsolt állapotban tartható, kanyarodik, rendesen dolgozik,  a párod meg se érzi, csak annyit, hogy egy picit jobban szeretne egyenesbne menni. A kormányszervó ezt elfedi. A RAV4 az folytonosan hajtja mind a 4 kerekét, csak a két tengely (első-hátsó) között is differenciálmű van. Nekem a Pajeró alapból hátsókerékhajtású volt, egy karral tudtam az első hajtást és a felezőt kapcsolni. Itt a tengelyek közt nincs semmiféle móka, mechanikusan össze vannak zárva, ugyanannyit fordulnak.

Ezek a nagy terepjáró-vasak főleg abban különböznek a RAV4-től, hogy jóval nagyobb a hasmagasságuk, alvázasak, sokkal nagyobb terhelést elbírnak. Viszont nehezebbek is...  A RAV4 végül is egy utcai autó (SUV), amit kicsit jobban felkészítettek terepre. Nálad a legkritikusabb a gumi választás lesz, meg az, hogy a motorerő/súly arány elég nagy legyen. Emiatt mondom, hogy a RAV4-nek van esélye, pláne, hogy hölgy vezeti, és nemcsak azon a kritikus 800m-en, hanem közutakon is helyt kell állnia. A mocija tényleg brutál alacsony fordulatokon is...

Tehát annyi a teendő, hogy brutál szakasz előtt difizár be, felmegy, utána ugyanígy lejön, megáll, difizár ki, gorol tovább.

Gumi: nekem jó havas-sáros tapasztalataim vannak a Yokohama G012-vel és Pirelli Scorpion IceSnow típussal, de biztos tudnak ennél még jobbat is mondani.

Ha nem vagy Bp-től messze, szívesen megnézem a helyszínt, a RAV4-el, már csak érdeklődésből is.

Üdv:

János.
Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

borda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: RAV4
« Válasz #202 Dátum: 2011.06.26 07:12:56 »
Köszönöm, most már kezd világos lenni. Lefoglaltam a gépet.
A hely egész konkrétan Budapesten van, 1121, Tücsök Lépcső (Moha utca felől) - Csillebérci üdülőtelep.

Köszönöm a gumi javaslatot is, arra is szükség lesz, most 265-ös gumik vannak rajta, az meg legfőképp semmire se jó. Szerintem télre igazi terep gumit kap, ha ki tudom fizetni.

Üdv.
András
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.26 10:34:45 írta kleingy »

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #203 Dátum: 2011.06.26 12:28:04 »
Köszönöm, most már kezd világos lenni. Lefoglaltam a gépet.
A hely egész konkrétan Budapesten van, 1121, Tücsök Lépcső (Moha utca felől) - Csillebérci üdülőtelep.

Köszönöm a gumi javaslatot is, arra is szükség lesz, most 265-ös gumik vannak rajta, az meg legfőképp semmire se jó. Szerintem télre igazi terep gumit kap, ha ki tudom fizetni.

Üdv.
András

Arra régebben jártam gyalog, amikor még Gazdagréten laktam. Vannak meglepetések azon a környéken...
Jövő hét végén megnézem újra. Tehát Irhás árok, Adorján u. Moha u. Tücsök lépcső a bejárandó útvonal, ha jól nézem...
Nem is felfelé a nagy csoda, hanem lefelé, havas, jeges csúszós helyen megfogni az autót  :wacko:

János.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.26 12:30:08 írta Oriza57 »
Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

co_pasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: RAV4
« Válasz #204 Dátum: 2011.07.04 12:40:48 »
Helló Mindenkinek,

Mivel elég ritka típusról van szó nem remélek gyors választ, de talán lesz ötlet.
Mot cseréltem gumikat 2004-es 5 ajtós 4x4-es kocsimon. Mivel az egyik gumi eléggé befelé volt kopva gondoltam egy futóműállítást meghálálna.
Nem gondoltam vola, hogy ekkora bonyodalomba és költségek elé kerülök egy "gumicsere miatt"

A harmadik szervízbe irányítanak mert nem tudják az autó hátsó futóművét állítani (köztük a szombathelyi hivatalos Toyota szervíz).

-elméletben az elejét a hátsóhoz kellene állítani szvsz. semmit sem ért amit csináltak.
-azt mondják, hogy a hátsó futómű állító excenterek belerohadtak a szilentbe és nem mozdulnak.
 Az első szervíz - nehogy dolgozni is kelljen - alapból elküldött, hogy ha én meglazítom akkor szívesen beállítják.
A Toyota szakszervíz szintén elvérzett, természtesen komplett lengőkar cserét javasol oladlanként 100+áfa+munkadíj...
-az egyik hátsó keréken az összetartás -2,36mm tehát még mindig nem jó a másik éppen határértéken van, plusz a dőlés is necces -1,04°
-találkozott-e valaki már ilyennel, talált-e rá humánusabb és pénztárca kímélőbb megoldást.

-nem hiszem el, hogy csak lengőkar csere segít.
Az excenterek külön is rendelhetők, csak hogyan szedem ki, ha tényleg ennyire összegyógyult?

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: RAV4
« Válasz #205 Dátum: 2011.07.18 23:06:42 »
Sziasztok!!

Nekem egy Rav 4 (2004-es, 5ajtós, 2.0 D4D, 4X4) van.

Most vagyok gumi választás előtt. Kicsit nagyobbat akarok mint a gyári (215/70 R16), de nem szeretném a 16" alufelnit cserélni és hogy a fogyasztás nőjön főleg hogy csúnya legyen az új gumikkal ezért kérem többi kedves Toyota tulaj segítségét!
Jobban aszfalton járok az autóval, de van amikor kimegyek a szabadba és szeretném hogy kicsit magasabb legyen.
Az egyik ismerősöm javasolta a 225/75 R16, míg a másik a 235/65 R16.
Nektek mi a véleményetek ezekről a gumikról illetve mit javasoltok.

Előre is köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 23:08:34 írta kistrapp »

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #206 Dátum: 2011.07.19 09:20:08 »
Sziasztok!!

Nekem egy Rav 4 (2004-es, 5ajtós, 2.0 D4D, 4X4) van.

Most vagyok gumi választás előtt. Kicsit nagyobbat akarok mint a gyári (215/70 R16), de nem szeretném a 16" alufelnit cserélni és hogy a fogyasztás nőjön főleg hogy csúnya legyen az új gumikkal ezért kérem többi kedves Toyota tulaj segítségét!
Jobban aszfalton járok az autóval, de van amikor kimegyek a szabadba és szeretném hogy kicsit magasabb legyen.
Az egyik ismerősöm javasolta a 225/75 R16, míg a másik a 235/65 R16.
Nektek mi a véleményetek ezekről a gumikról illetve mit javasoltok.

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia,

A gumiméret változásnak  két fontos ökölszabálya van országúton:
1: szélesebb gumi = nagyobb fogyasztás
2:Az átmérő változása (5% felett) megváltoztatja érezhetően a főáttételt, ami az autó menettulajdonságain már érződik.

Nagyobb átmérő látszólag növelheti a fogyasztást, mivel adott távon a kerék kevesebbet fordul. Ez pl. 5%-al csökkenti a km óra által mért megtett távolságot, holott ugyanazt az utat jártad be.

Ezeken töprengj el egy kicsit, aztán válassz. Csatolok egy kis excel táblát, ahol a méreteket beírva mm-ben, százalékban látod a változást (átmérő!).

Terepen teljesen másról szól a dolog, nagy bütykös gumi kell, ami még éppen aláfér!

Nekem Bridgestone Dueler 694 van alatta, gyári méretben. Nagyon szépen átlép vele mindenfélét terepen is...

Üdv: János.


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 09:22:43 írta Oriza57 »
Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

kistrapp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: RAV4
« Válasz #207 Dátum: 2011.07.19 18:35:45 »
Szia János!

Köszönöm szépen a táblázatot és a tanácsot! Tényleg elgondolkodtató, lehet maradok én is gyári méretnél.

Oriza57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • A RAV4 !
Re: RAV4
« Válasz #208 Dátum: 2011.07.19 20:12:01 »
Szia János!

Köszönöm szépen a táblázatot és a tanácsot! Tényleg elgondolkodtató, lehet maradok én is gyári méretnél.
Szia,

Szívesen, de még egy megjegyzés: az előző autóm egy Pajero I volt (igazi jó kis alvázas terepjáró), azon a Yokohama Geolandar nagyon bevált télen-nyáron, terepen aszfalton. Persze volt még egy garnitúra MT-s Hankook Dynapro is - másik felnin a sárra, meg nehezebb terepre.

 A Yokohama nekem nagyon bevált, ha ez a jelenlegi Bridgestone elkopik róla, visszatérek a Yoko G012-höz.

Üdv: János.
Oriza57
RAV4 XA-10 1995
Szuper!!!!!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: RAV4
« Válasz #209 Dátum: 2011.07.19 21:44:35 »

 A Yokohama nekem nagyon bevált, ha ez a jelenlegi Bridgestone elkopik róla, visszatérek a Yoko G012-höz.

Üdv: János.

A Yoko 012 a Britge D 694 és a BF Goodrich AT KO verziói kb egy szinten vannak jó négyévszakos gumik, de nem túl durva terepen is elvannak.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!