Szerző Téma: Tercel  (Megtekintve 483849 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #435 Dátum: 2006.11.22 09:02:26 »
VETERÁN TALIT AKAROK!  :szivecske:  :nyelv:  :kacsint:  :10:  :fecseg:  :weedman:  :band:  :drinkers:  :discussion:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #436 Dátum: 2006.11.22 10:51:57 »
:szivecske:
komolyan mondom,hogy így látatlanban is imádlak benneteket!
Annyira jól esik,hogy végre egy olyan csapatnak mesélhetek az autómról,akik megértenek,segítenek és ellátnak jótanácsokkal!
Sajnos eddig kevesen értették meg,hogy hogyan lehet ennyire szeretni és ragaszkodni egy ilyen öreg romos kocsihoz!
Ám õk nem tudnak semmit,és soha nem fogják azt érezni,hogy milyen az,amikor a kocsid meghálája a gondoskodást,és ugyanúgy szeret téged,mint Te õt!
Engem ez éltet!
Egyesek szerint (akik megértenek)ez az autó csak azért megy még mindig mert tiszta szívbõl szeretem minden hibája ellenére is!
A veterántalálkozót pedig teljes mértékben támogatom!
Ha tavaszra tervezitek,örömmel segítek a szervezésben sõt,lehet,hogy médiát is tudnék kivinni,mert itt Nyíregyházán rádiónál és Tv-nél is dolgozom!!!
 :vezetes:
orever Toyota Tercel!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #437 Dátum: 2006.11.22 15:26:54 »
Idézetet írta: "murray"
hideginditás: megpróbálhatod azt h inditás elött pár pumpa a gázpedálon vársz egy picit amig a benzin levegö elegy összeáll szivató ki, és inditasz. inditozás közben LASSAN nyomod befelé a gázpedált és van egy pont ahol elkapja!  ez nekem ladás tapasztalat és nagyon bejött
de az alapjáratot meg kellene nézetni csavarral játszani stb


Aszongya Deetusd hogy a Tercele hidegindításnál hajlamos agyonszívni magát meg beköpni a gyertyákat ... hát ez esetben szvsz inkább hagyja egészen békén a gázpedált , amíg be nem indult a motor . Ha eleve túl dús a keveréke (és nagyon erre utal , hogy a kocsija szivató nélkül indul hidegen!) , akkor bármiféle gázadással csak tovább ront a helyzeten . Meg hát egyébként is azt írja , ugye , hogy õ érti a módját , miképp kell a gépbe életet lehelni ;) ... mondjuk , ettõl függetlenül , nagyon nem normális dolog , hogy egy autó hidegen szivató nélkül indul . Ez iszonyú dús keverékre utal .

Tényleg , Deetush ! Mennyit iszik ez a te tündérkéd ? Nem kicsit sokat ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #438 Dátum: 2006.11.22 18:13:05 »
Levegõszûrõ milyen állapotú?
Ennek eltömõdése is dúsabb benzin/levegõ keveréket eredményez.

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #439 Dátum: 2006.11.22 18:32:46 »
Na, srácok, reggel ismét produkálta az autó a benzin kifogyásos, rángatásos tüneteket, ezúttal féltank mûszer állásnál.
Szerencsére közel volt egy kút, meg volt nálam némi pénz is, így tettem bele (elõbb kannával, majd odaérve kipótoltam), de nem ment bele sok, csak 10 liter, szóval a mûszer "hiteles" adatot mutatott.
Ezen felindulva délután kicseréltem a benzinszûrõt és a levegõszûrõt.
A régi benzinszûrõben valami rozsdás víz-jellegû szutyok volt.
Kaptam bele gyári szûrõt, potom áron, 345 (!) Forintért.
Levegõszûrõt pedig 1200-ért.
(Nem akarok senkit megbántani, de ez a levegõszûrõ sokkal jobb minõségû, mint az elõzõ, amit szintén én vettem egy Toyota márkabolban anno, 4ezer valamennyi pénzért.)
Szintén Toyota part, ChungKu (japán) gyártmányú.
Azt már gondolom, mondanom sem kell, hogy utána mennyivel szebb hangja lett a motornak. :)

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy promotáljam a boltot:

FILTER CENTER
1147.Csömöri út 46.

Van mindenféle szûrõjük valamint tartanak gyertyákat és szíjakat is.
De a legfontosabb, hogy ennél olcsóbb, de minõségi termékeket áruló boltot még nem találtam.

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #440 Dátum: 2006.11.22 19:03:32 »
Vadonat új a levegõszûrõm!!!!
Az biztosan nem lehet ludas! De már szóltam a srácnak,aki most szereli,hogy nézze meg az említett dolgokat!
Aztán majd kiderül,hogy mi is a bibi!
Pénteken vagy szombaton kaptok képeket!
orever Toyota Tercel!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #441 Dátum: 2006.11.22 19:45:18 »
Idézetet írta: "Szonár"
Na, srácok, reggel ismét produkálta az autó a benzin kifogyásos, rángatásos tüneteket, ezúttal féltank mûszer állásnál.
Szerencsére közel volt egy kút, meg volt nálam némi pénz is, így tettem bele (elõbb kannával, majd odaérve kipótoltam), de nem ment bele sok, csak 10 liter, szóval a mûszer "hiteles" adatot mutatott.
Ezen felindulva délután kicseréltem a benzinszûrõt és a levegõszûrõt.
A régi benzinszûrõben valami rozsdás víz-jellegû szutyok volt.
Kaptam bele gyári szûrõt, potom áron, 345 (!) Forintért.
Levegõszûrõt pedig 1200-ért.
(Nem akarok senkit megbántani, de ez a levegõszûrõ sokkal jobb minõségû, mint az elõzõ, amit szintén én vettem egy Toyota márkabolban anno, 4ezer valamennyi pénzért.)
Szintén Toyota part, ChungKu (japán) gyártmányú.
Azt már gondolom, mondanom sem kell, hogy utána mennyivel szebb hangja lett a motornak. :)

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy promotáljam a boltot:

FILTER CENTER
1147.Csömöri út 46.

Van mindenféle szûrõjük valamint tartanak gyertyákat és szíjakat is.
De a legfontosabb, hogy ennél olcsóbb, de minõségi termékeket áruló boltot még nem találtam.


És a benzinszûrõ-csere megoldotta a kihagyást-rángatást ? Amúgy az , hogy rozsdás vizet találtál a szûrõben , arra a (természetes) jelenségre utal , hogy a tankod alján kondenzvíz van összegyûlve . Ez aztán sosem szárad ki , mert ugye fölötte ott van a benzin . Aztán ha ez bejut az üzemanyag-rendszerbe , akkor tud pl. karburátor-dugulást , rángatást stb. csinálni . Nekem a Moszkviccsal voltak ilyen problémáim . Ott az volt a megoldás , hogy a benzinhez hozzá kellett tölteni pár deci denaturált szeszt - ez összekeveredik a tank alján lévõ vízzel , és ezzel megoldja a problémát .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #442 Dátum: 2006.11.22 19:48:33 »
Idézetet írta: "Deetush"
Vadonat új a levegõszûrõm!!!!
Az biztosan nem lehet ludas! De már szóltam a srácnak,aki most szereli,hogy nézze meg az említett dolgokat!
Aztán majd kiderül,hogy mi is a bibi!
Pénteken vagy szombaton kaptok képeket!


Légszûrõ nem is tud ilyen mértékû keverék-dúsulást elõidézni - illetve csak egészen extrém esetben , ha mondjuk 20 évig nem cserélik ki ;) ...

A szerelõ okvetlenül ellenõrizze a karburátoron a benzin/levegõ keverék beállítását , a karburátor megfelelõ mûködését (szükség esetén tisztítsa meg) , a gyújtás , megszakító , elõgyújtás beállítását . Ha ezen a motoron kell , akkor ellenõrizze , szükség esetén korrigálja a szelephézag beállítását . Ja és mérje le a kompressziót .

Olajból mennyit fogyaszt a kocsid ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #443 Dátum: 2006.11.22 20:15:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ott az volt a megoldás , hogy a benzinhez hozzá kellett tölteni pár deci denaturált szeszt - ez összekeveredik a tank alján lévõ vízzel , és ezzel megoldja a problémát .
Jó ötlet, holnap teszek is bele.
Épp van nálunk két köbméterrel. (Nem mindig van.)
Valakinek kell-e még?

Idézetet írta: "Palaczk"
És a benzinszûrõ-csere megoldotta a kihagyást-rángatást ?
Nem tudom, azóta még nem mentem vele.
Holnap kiderül.
Az alapjárat sokkal szebb és magasabb.
Elõtte olyan "kétütemû - jellegû" volt.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Tercel
« Válasz #444 Dátum: 2006.11.22 22:06:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Deetush"
:nagymosoly:
Tudom én,hogy egy normális hidegindításnak hogyan kellene mûködni,de én inkább trükközök,mert már kicsit unom a folytonos gyertyatakarítgatást!
Apropó gyertya!
Egypólusú gyújtógyertyákat használok most és biztos,hogy a megfelelõ hõértékû van benne,mert az autós-boltos pajtásommal direkte megnéztük,hogy milyen való bele.
Régebben a 3 pólusú gyertyák bírták benne a legtovább,de most úgy fest,eddig ez a legjobb kollekció,amit vettem bele.
Egyébként durván 3-4 havonta cserélek benne teljes gyertyasort.
Nem égnek szét a gyertyák,de azért cserélem õket viszonylag sûrûn,mert elég sokat kell takarítgatni õket és miután a drótkefével felérdesítem a gyújtófelületeket is,utána már sokkal könnyebben tapad rá az olaj és a korom,de nem is tudom minek magyarázom én ezt pont neked....  :lol:  
Azt meg most kár is találgatni,hogy motor,karburátor,kütyü,bigyó,izé....úgyis átnézetek,megjavíttatok kicseréltetek benne mindent,amit csak kell!!!
Életem szerelme megérdemli,hogy a lehetõ legátfogóbb vizsgálódás után mindenbõl a lehetõ legjobbat kapja!!! :nagymosoly:
A képeket pedig nem felejtem el,amint lehet,minden nézetbõl készítek róla fotót és fel is teszem!
Kíváncsi leszek a véleményetekre!!!! :nyelv:


Egy kompressziómérést azért nyugodtan megejthetsz - egybõl képben leszel , hogy a kicsikéd motorja mennyire kopott , indokolt-e a komolyabb felújítás .

Ja , és a Tamás által javasolt molibdén-diszulfid adalék igen jó ötlet . Egyébként a Liqui Molynak van olyan olaja , amely eleve ezzel van adalékolva - 10 W 40 és 15 W 40 is létezik belõle , szvsz a te autódba az utóbbi lenne a jobb ötlet , legalábbis a felújítás elõtt mindenképpen .


Költségtakarékossági okokból nem írtam a MoS adalékos olajat, mert 5000 Pénzért jó minõségû 4l 10w40 olaj vehetõ, é s2500-ért kapsz 2 adaghoz való MoS adalékot (Liqui Moly) így olcsóbb, mint 15000-ért az eredetileg adalékolt olaj!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #445 Dátum: 2006.11.23 08:34:08 »
érdekes ez a benzinszürö csere . nekem is van új, /nippon/ de még nem rakattam bele.
kiváncsi vagyok megoldjae a dolgot.
eleve nem értem miért áll le fél tank alatt. nem a benzinpumpa a ludas?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #446 Dátum: 2006.11.23 10:35:59 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ott az volt a megoldás , hogy a benzinhez hozzá kellett tölteni pár deci denaturált szeszt - ez összekeveredik a tank alján lévõ vízzel , és ezzel megoldja a problémát .
Jó ötlet, holnap teszek is bele.
Épp van nálunk két köbméterrel. (Nem mindig van.)
Valakinek kell-e még?

Idézetet írta: "Palaczk"
És a benzinszûrõ-csere megoldotta a kihagyást-rángatást ?
Nem tudom, azóta még nem mentem vele.
Holnap kiderül.
Az alapjárat sokkal szebb és magasabb.
Elõtte olyan "kétütemû - jellegû" volt.


Víz juthatott tényleg a karburátorba . Az csinál ilyen "jövök-megyek" típusú , felbukkanó-eltûnõ rángatásokat , kihagyásokat stb .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #447 Dátum: 2006.11.23 10:38:38 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Költségtakarékossági okokból nem írtam a MoS adalékos olajat, mert 5000 Pénzért jó minõségû 4l 10w40 olaj vehetõ, é s2500-ért kapsz 2 adaghoz való MoS adalékot (Liqui Moly) így olcsóbb, mint 15000-ért az eredetileg adalékolt olaj!


Abból az olajból 10 ezer a négy literes , nem 15 ;) ... legalábbis itt Pécsett ahol venni szoktam , ennyibe kerül - és ez a 10 W 40-es . Szerintem a 15 W 40-es olcsóbb . De összességében valóban még mindig kedvezõbb az általad javasolt megoldás , ez tény .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tercel
« Válasz #448 Dátum: 2006.11.23 11:20:06 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Költségtakarékossági okokból nem írtam a MoS adalékos olajat, mert 5000 Pénzért jó minõségû 4l 10w40 olaj vehetõ, é s2500-ért kapsz 2 adaghoz való MoS adalékot (Liqui Moly) így olcsóbb, mint 15000-ért az eredetileg adalékolt olaj!


Az utólagosan adalékolt olaj nem ugyanaz, mint a gyárilag kevert. Errõl szintén volt már szó, amikor Palaczk unszolására belevetettem magamat az LM LL MoS2 olaj elemzésébe. Az viszont biztos, hogy egyénileg adalékolni olcsóbb.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tercel
« Válasz #449 Dátum: 2006.11.23 11:23:44 »
Idézetet írta: "Deetush"
Vadonat új a levegõszûrõm!!!!
Az biztosan nem lehet ludas! De már szóltam a srácnak,aki most szereli,hogy nézze meg az említett dolgokat!
Aztán majd kiderül,hogy mi is a bibi!
Pénteken vagy szombaton kaptok képeket!


Én is üdvözöllek sorainkban!

Szerintem is túl sokat kap a kicsike az üzemanyagból, azért teszi, amit tesz. Be kellene szabályozni minden egyes elemét, akkor minden bizonnyal helyreáll a könyv szerinti rend. Kivéve, ha ki vannak kopva a mechanikus alkatrészek. Ebben az esetben a csere segít csak, illetve egyesével a tengelyeket fel kell pakolni rézzel, majd becsiszolni méretre, de ez az igazi megszállottaknak való pepecs meló.

Jómagam egy 1982-es Yamaha robogóval tudnék a veterántalihoz hozátenni, ha befodagtok a 2 kerekûmmel. :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.